memebuy23buy

Käytetty BMW 116i: varo moottorivauriota!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwrambo
    Newbiemmer
    • Mar 2014
    • 8
    • Kokkola

    #46
    Sytytyksen ajoituksessa vika

    On tää bemari vaa laatuauto Itsellä meni tänään 15tkm ajettu 116i N43B20 (vm. -10) huoltoon vikavalon takia, kun alkoi pätkimään tasakaasulla ja välillä kiihdyttäessä ja välillä tuntuu, että joku outo ääni kuuluu koneesta.

    Tyyppivikana olleet puolat ja nokka-akselin asentotunnistimen anturi vaihdettiin jo n. 10tkm tienoilla. No joka tapauksessa nyt tuli sitten tietoa, että pitäisi ketjua alkaa vaihtamaan, koska siinä on mahdollisesti vikaa.. kuulemma venynyt mikä on kyllä aika vaikee uskoo näin vähän ajetussa? No kysyin sitte, että meneekö takuuseen ja ei osannut antaa vastausta ennenkuin on avattu ja vika todettu tarkasti. Korvaus asioita kuulemma vaikeuttaa heidän mukaan se, että entinen omistaja oli tehnyt öljyvaihdon "liian myöhään". Autolla oli ajettu ennen ensimmäistä öljynvaihtoa 6tkm, mutta aikaa siihen oli mennyt vähän päälle 3 vuotta... En kyllä ymmärrä miten tuo öljynvaihto vaikuttaa nimenomaa ketjun venymiseen? Onko muilla kokemuksia ja miten tässä nyt voi menetellä mikäli eivät ala korjaamaan BMW:n piikkiin?

    Hinta-arviokin oli aika päätä huimaava pelkälle ketjunvaihdolle... heitti siinä tiskillä, että pari tonnia saattaa mennä

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2571
      • Kirkkonummi

      #47
      Noin vähän ajetussa ei ole mitään muuta syytä kuin BMW:n laaduttomuus. Mitään ei kannata maksaa, kaikki viestintä vain ja ainoastaan kirjallisena niin jää jälki kuluttajariitalautakunnalle. Eihän se öljynvaihto ajomäärän mukaan edelleenkään olisi tarpeellinen, mutta eikö maximivaihtoväli ole 2v?
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • Pretoriaani
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 3842
        • Hyvinkää, Finland

        #48
        Originally posted by Petteri75 View Post
        Eihän se öljynvaihto ajomäärän mukaan edelleenkään olisi tarpeellinen, mutta eikö maximivaihtoväli ole 2v?
        Riippuu huolto-ohjelmasta.
        I don't lose sleep over the opinion of sheep.

        Comment

        • bmwrambo
          Newbiemmer
          • Mar 2014
          • 8
          • Kokkola

          #49
          Originally posted by bmwrambo View Post
          On tää bemari vaa laatuauto Itsellä meni tänään 15tkm ajettu 116i N43B20 (vm. -10) huoltoon vikavalon takia, kun alkoi pätkimään tasakaasulla ja välillä kiihdyttäessä ja välillä tuntuu, että joku outo ääni kuuluu koneesta.

          Tyyppivikana olleet puolat ja nokka-akselin asentotunnistimen anturi vaihdettiin jo n. 10tkm tienoilla. No joka tapauksessa nyt tuli sitten tietoa, että pitäisi ketjua alkaa vaihtamaan, koska siinä on mahdollisesti vikaa.. kuulemma venynyt mikä on kyllä aika vaikee uskoo näin vähän ajetussa? No kysyin sitte, että meneekö takuuseen ja ei osannut antaa vastausta ennenkuin on avattu ja vika todettu tarkasti. Korvaus asioita kuulemma vaikeuttaa heidän mukaan se, että entinen omistaja oli tehnyt öljyvaihdon "liian myöhään". Autolla oli ajettu ennen ensimmäistä öljynvaihtoa 6tkm, mutta aikaa siihen oli mennyt vähän päälle 3 vuotta... En kyllä ymmärrä miten tuo öljynvaihto vaikuttaa nimenomaa ketjun venymiseen? Onko muilla kokemuksia ja miten tässä nyt voi menetellä mikäli eivät ala korjaamaan BMW:n piikkiin?

          Hinta-arviokin oli aika päätä huimaava pelkälle ketjunvaihdolle... heitti siinä tiskillä, että pari tonnia saattaa mennä
          Eilen tuli puhelua tuolta merkkihuollosta.. olivat tarkastaneet jaon ja se oli kunnossa eikä koneesta löytynyt mitään vaurioita. Ketju oli hieman venynyt, mutta ei kuulemma niin paljoa, että sillä olisi vaikutusta mihinkään. Nyt he aikovat säätää tuon ketjun uudestaan ja vaihtavat tuon nokka-akselin asentotunnistimen anturin ja katsovat jos se auttaa. Onko noissa bmw:n jakoketjuissa siis joku sallittu venymis tolenranssi?

          Aika jännä homma, kun viime vuonna oli samat oireet ja silloin vaihdettiin suoraan toi nokka-akselin asentotunnistimen anturi ja nyt vasta viimeisenä. Saa nähdä minkälaista laskua sieltä yritetään nyt sitten pukata.

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #50
            Originally posted by bmwrambo View Post
            Eilen tuli puhelua tuolta merkkihuollosta.. olivat tarkastaneet jaon ja se oli kunnossa eikä koneesta löytynyt mitään vaurioita. Ketju oli hieman venynyt, mutta ei kuulemma niin paljoa, että sillä olisi vaikutusta mihinkään. Nyt he aikovat säätää tuon ketjun uudestaan ja vaihtavat tuon nokka-akselin asentotunnistimen anturin ja katsovat jos se auttaa. Onko noissa bmw:n jakoketjuissa siis joku sallittu venymis tolenranssi?

            Aika jännä homma, kun viime vuonna oli samat oireet ja silloin vaihdettiin suoraan toi nokka-akselin asentotunnistimen anturi ja nyt vasta viimeisenä. Saa nähdä minkälaista laskua sieltä yritetään nyt sitten pukata.
            Eikö nyt kannattaisi pistää vahinko kiertoon?
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Dre-
              Bimmer Fanatic
              • May 2013
              • 237
              • Lahti

              #51
              Originally posted by jannmann View Post
              Eikö nyt kannattaisi pistää vahinko kiertoon?
              Niin ja sitten seuraava omistaja tulee tänne itkemään.. Sama pistää paalattavaksi niin ei aiheuta päänvaivaa/rahan menoa turhaan. Omiaan ei saa kyllä takaisin mut eipä ykköset paljoa maksa.
              Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
              ///

              Ex.
              E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
              E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
              E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
              E38 740i (M62B44) Biarritzblau
              E39 530D (M57D30) Individual 490
              F10 520D (B47D20) Jatoba
              E30 316i (M20B25) Schwartz
              F30 330e (B48B20) Melbourne Red

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #52
                Originally posted by Dre- View Post
                Niin ja sitten seuraava omistaja tulee tänne itkemään.. Sama pistää paalattavaksi niin ei aiheuta päänvaivaa/rahan menoa turhaan. Omiaan ei saa kyllä takaisin mut eipä ykköset paljoa maksa.
                Jokaisen oma häpeä jos tollasen pommin ostaa kun viat on ihan yleisesti tiedossa. Tolla rahalla saa toimiviakin autoja, jopa BMW:ltä.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Dre-
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2013
                  • 237
                  • Lahti

                  #53
                  Originally posted by jannmann View Post
                  Jokaisen oma häpeä jos tollasen pommin ostaa kun viat on ihan yleisesti tiedossa. Tolla rahalla saa toimiviakin autoja, jopa BMW:ltä.
                  Jep samaan rahaan saisi moottorilla olevan vanhemman ja paremman bemarin mut tosiaan jokasen oma valinta.
                  Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                  ///

                  Ex.
                  E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                  E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                  E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                  E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                  E39 530D (M57D30) Individual 490
                  F10 520D (B47D20) Jatoba
                  E30 316i (M20B25) Schwartz
                  F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                  Comment

                  Working...
                  X