memebuy23buy

Käytetty BMW 116i: varo moottorivauriota!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    #16
    Onko yleistä? Silloin olettaisi tällaisten "hyppimisten" olevan valmistevikoja, jotka pitäisi korjata valmistajan toimesta :think

    Suomessa takaisinkutsuja valvoo Trafi.



    Menneinä aikoina maahantuojat ovat olleet varsin laiskoja näitä ilmoittelemaan, tiedä sitten onko tahti parantunut Trafin patistelujen myötä. Ennen vanhaan tiedän paljonkin "vikoja" korjatun, jopa vaarallisia sellaisia kuin salavihkaa määräaikaishuoltojen yhteydessä. Ts. ei merkin imago kärsi...

    Tässä vielä ADAC:n Rückrufe-sivusto
    Leider sind die gesuchten Inhalte nicht auf unserer Seite zu finden.

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3450
      • Janakkala

      #17
      Originally posted by nullzwei View Post
      Onko yleistä? Silloin olettaisi tällaisten "hyppimisten" olevan valmistevikoja, jotka pitäisi korjata valmistajan toimesta :think
      Kyllähän ne ovatkin, ja korjataan.
      Mutta ei kai kukaan nyt vanhaa autoaan merkkiliikkeeseen huoltoon vie kun on niin hirmuisen kallista...
      Sielllä kuitenkin kuuluu tarkistaa jokaisesta autosta mahdolliset kampanjat jotka menevät tiskiltä huoltoon,
      ja pätevä kaveri tarkistaa muissakin tilanteissa esim jos vaikka tulee kyselemään hintoja tms.
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #18
        Originally posted by Spetke View Post
        Kyllähän ne ovatkin, ja korjataan.
        Mutta ei kai kukaan nyt vanhaa autoaan merkkiliikkeeseen huoltoon vie kun on niin hirmuisen kallista...
        Sielllä kuitenkin kuuluu tarkistaa jokaisesta autosta mahdolliset kampanjat jotka menevät tiskiltä huoltoon,
        ja pätevä kaveri tarkistaa muissakin tilanteissa esim jos vaikka tulee kyselemään hintoja tms.
        Tätähän tarkoitit? (Leike trafin sivulta)

        Ajoneuvon valmistaja, valmistajan edustaja ja maahantuoja ovat velvollisia huolehtimaan siitä, että virhe tai poikkeama korjataan kaikkien Suomessa käytössä olevien ajoneuvojen osalta.

        (Kyseessä ei siis ole mikään kampanja, vaan virhe tai poikkeama)

        Mikäli korjausvelvoitteen piiriin kuuluvia ajoneuvoja ei saada valmistajan, valmistajan edustajan ja maahantuojan toimin korjautettua, Trafi lähettää korjaamattomien ajoneuvojen omistajille kehotuksen viedä ajoneuvonsa korjattavaksi.


        Mikäli ajoneuvoa ei toimiteta korjattavaksi, Trafi tallentaa ajoneuvon rekisteritietoihin merkinnän keskeneräisestä takaisinkutsukampanjasta. Rekisterimerkintä estää ajoneuvon hyväksymisen seuraavassa määräaikaiskatsastuksessa :think

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3450
          • Janakkala

          #19
          No ota lakiopukset ym dokumentit mukaan ja mene suoraan maahantuojalle kysymään miksi kertomallasi tavalla ei toimita.
          Jos et tiedä osoitetta tai paikkaa niin minä kyllä neuvon Tai pistä mailia osotteeseen: [email protected].
          Minä en jaksa perustella tai väitellä näistä.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            #20
            Tuupakantien pääkonttori on takavuosilta tuttu, taidan olla yksi niistä harvoista? organisaation ulkopuolisista BMW-harrastajista, joka on käynyt siellä useampaan kertaan.

            Olen sitä mieltä että kuluttajalle (harrastajalle) annettu avoin, oikea informaatio tuottaa paremman lopputuloksen. Aina. Minua tämä ketju kiinnostaa syystä että tyttäreni on tulossa ikään missä hankitaan ensimmäinen oma ajoneuvo, mieluusti tietenkin BMW. Maksumiestä ei tuossa puuhassa tarvitse kaukaa haeskella joten katson oikeudekseni selvittää asiaa juurta jaksain.

            Aluksi kysyttiin:
            Onkohan noita suomessa havaittu?
            Tehtaalla kamppanjaa jossa ne oliis fixattu?

            Saksalaisella "moottoripuhe"-sivustolla oli aiheesta summittainen topic, joka tosin ei johtanut puusta pitkään.

            Tästä vielä kotimaista lisätietoa

            Kysyn asiasta erikseen tuosta annetusta sähköpostiosoitteesta, kiitos siitä Jani

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3450
              • Janakkala

              #21
              Originally posted by nullzwei View Post
              Tuupakantien pääkonttori on takavuosilta tuttu, taidan olla yksi niistä harvoista? organisaation ulkopuolisista BMW-harrastajista, joka on käynyt siellä useampaan kertaan.

              Olen sitä mieltä että kuluttajalle (harrastajalle) annettu avoin, oikea informaatio tuottaa paremman lopputuloksen. Aina. Minua tämä ketju kiinnostaa syystä että tyttäreni on tulossa ikään missä hankitaan ensimmäinen oma ajoneuvo, mieluusti tietenkin BMW. Maksumiestä ei tuossa puuhassa tarvitse kaukaa haeskella joten katson oikeudekseni selvittää asiaa juurta jaksain.

              Aluksi kysyttiin:
              Onkohan noita suomessa havaittu?
              Tehtaalla kamppanjaa jossa ne oliis fixattu?

              Saksalaisella "moottoripuhe"-sivustolla oli aiheesta summittainen topic, joka tosin ei johtanut puusta pitkään.

              Tästä vielä kotimaista lisätietoa

              Kysyn asiasta erikseen tuosta annetusta sähköpostiosoitteesta, kiitos siitä Jani
              Tuupakassa ei ole ollut enään BMW toimintaa moniin vuosiin. Maahantuonti on muuttanut uusiin tiloihin.
              Ja kyllähän noista ketjunkiristäjistä on kampanja/aktio ollut, tosin ei siitä olekkaan mitään kirjeitä kotio lähetelty vaan idea on ollut että kun jokaisen BMW autoilijan pitää kuitenkin huollossa käydä niin siellä asia tulee väkisinkin esiin ja homma hoidetaan kuntoon. Silloin yleensä postitellaan kirjeitä kotio jos kyseesä olisikin jokin vakavempi esim turvallisuuteen vaikuttava asia. Mutta ketjunkiristin aktiota ei ole ilmeisesti pidetty niin vakavana.
              Ja itsekkin olen nähnyt ja korjannut useita kymmeniä autoja joista ketju on pompannut ja yhteenkään ei ole tullut mitään venttiilikosketus tms vaurioita.
              Korjaukseksi on riittänyt kiristimen uusinta sekä ajoituksen korjaus, sekä joihinkin malleihin on saatavana nokkapyörän päälle peltinen lisäohjuri. Joissakin malleissa se on jo valmiina.
              Lisäksi hommaan tarvitaan uudet "vanospultit". Eli osiiin tuossa ei mene kuin jokunen kymppi, työn jokainen hinnoittelee erikseen. Ja kyllähän noita vielä takuuajan jälkeenkin pistettiin GW takuuna tehtaalle.
              Että ei tässä kannata nyt kärpäsestä tehdä härkästä, on näissä BMW autoissa ja moottoreissa vakavempiakin asioita...
              Last edited by Spetke; 10-01-2012, 07:50.
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                #22
                Originally posted by Spetke View Post
                Ja kyllähän noista ketjunkiristäjistä on kampanja/aktio ollut, tosin ei siitä olekkaan mitään kirjeitä kotio lähetelty vaan idea on ... ...Että ei tässä kannata nyt kärpäsestä tehdä härkästä, on näissä BMW autoissa ja moottoreissa vakavempiakin asioita...
                Riippuu vähän mistä suunnasta asiaa katselee. Kiitos tiedosta, helpottaa ajoneuvon hankintaproseduuria omalta osaltani.

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by nullzwei View Post
                  Tuupakantien pääkonttori on takavuosilta tuttu, taidan olla yksi niistä harvoista? organisaation ulkopuolisista BMW-harrastajista, joka on käynyt siellä useampaan kertaan.

                  Olen sitä mieltä että kuluttajalle (harrastajalle) annettu avoin, oikea informaatio tuottaa paremman lopputuloksen. Aina. Minua tämä ketju kiinnostaa syystä että tyttäreni on tulossa ikään missä hankitaan ensimmäinen oma ajoneuvo, mieluusti tietenkin BMW. Maksumiestä ei tuossa puuhassa tarvitse kaukaa haeskella joten katson oikeudekseni selvittää asiaa juurta jaksain.

                  Aluksi kysyttiin:
                  Onkohan noita suomessa havaittu?
                  Tehtaalla kamppanjaa jossa ne oliis fixattu?

                  Saksalaisella "moottoripuhe"-sivustolla oli aiheesta summittainen topic, joka tosin ei johtanut puusta pitkään.

                  Tästä vielä kotimaista lisätietoa

                  Kysyn asiasta erikseen tuosta annetusta sähköpostiosoitteesta, kiitos siitä Jani

                  On noita vaihdettu paljonkin 116i malleihin ja vaihdetaan yhä. Ilmeisesti BMW suomi maksaa osat ja työn maksaa asiakas.

                  Mulla hajosi E46sta ja 120i molemmista. Ei paljon aktiot ainakaan saksan maalla ole toimineet.
                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3450
                    • Janakkala

                    #24
                    Originally posted by Convertible View Post
                    On noita vaihdettu paljonkin 116i malleihin ja vaihdetaan yhä. Ilmeisesti BMW suomi maksaa osat ja työn maksaa asiakas.

                    Mulla hajosi E46sta ja 120i molemmista. Ei paljon aktiot ainakaan saksan maalla ole toimineet.
                    Aktiossa viulut maksaa tehdas. Asiakkaan tarvii ainoastaan raahautua autollaan paikalle
                    Aktiot toimivat hyvin kun vain merkkiliikkeen jannut viitsisivät ne aina tarkistaa.
                    Toki voihan sitä niinkin toimia, että soittaa merkkiliikkeeseen ja kertoo autonsa alustanumeron 7viimeistä merkkiä ja kysyy onko avoimia aktioita,
                    sen tarkistamiseen ei kauaa mene. (Tosin siihen voi mennä, että saa jonkun sieltä käsiinsä joka noista ymmärtää)
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3144
                      • Tampere

                      #25
                      Omalta osaltani ainakin automaattivaihteisen E46 330d:n jäähdyttimen flekti vaihdettiin viime syksynä aktiona ilman eri pyyntöä, huollon yhteydessä mainittiin että tuommoinen aktio olisi tarjolla. Vaihdettiin ilman eri pyyntöä, en edes tiennyt että siitä on kampanja menossa.

                      Comment

                      • Convertible
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2638
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by Spetke View Post
                        Aktiossa viulut maksaa tehdas. Asiakkaan tarvii ainoastaan raahautua autollaan paikalle
                        Aktiot toimivat hyvin kun vain merkkiliikkeen jannut viitsisivät ne aina tarkistaa.
                        Toki voihan sitä niinkin toimia, että soittaa merkkiliikkeeseen ja kertoo autonsa alustanumeron 7viimeistä merkkiä ja kysyy onko avoimia aktioita,
                        sen tarkistamiseen ei kauaa mene. (Tosin siihen voi mennä, että saa jonkun sieltä käsiinsä joka noista ymmärtää)
                        Juu, totta. Se on varmaan mennyt umpeen ja goodwillinä suomen BMW maksaa osat tms. Ei minulla ainakaan tuosta 50tkm ajetusta 318istä BMW merkkiliike suostunut korvaamaan mitään.

                        Itse asiassa kun hain auton, huomasin ison halkeaman tuulilasissa ihan keskellä. Menin takasin ja kysyin, oli kuulemma tullut heillä, mutta esimies oli sanonut, että kokeillaan jos asiakas ei huomaa.. (Metro-Auto). Tyylikastä.
                        Last edited by Convertible; 12-01-2012, 18:58. Reason: typo
                        F25 X3 35d
                        E87 118i
                        E46 330ti
                        E46 M3
                        E30 M3
                        E30 M3 Convertible
                        Z3 Roadster

                        Comment

                        • Terno

                          #27
                          Originally posted by Convertible View Post
                          Itse asiassa kun hain auton, huomasin ison halkeaman tuulilasissa ihan keskellä. Menin takasin ja kysyin, oli kuulemma tullut heillä, muta esimies oli sanonut, että kokeillaan jos asikas ei huomaa.. (Metro-Auto). Tyylikastä.
                          Voi jeesus, hyvin nekin vetää...

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            #28
                            Luulin että tuota tapahtuu vain 20E/tunti autotallipuulaakeissa..

                            Comment

                            • E.K.
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 494
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Perlenbacher View Post
                              Luulin että tuota tapahtuu vain 20E/tunti autotallipuulaakeissa..
                              Niin niin, mutta "valtuutetussa merkkihuollossa palvelun laadun takaa ammattitaitoinen BMW -tuotteisiin erikoistunut ja koulutettu henkilökunta sekä alan modernein teknologia" ...suora lainaus jostain mainoksesta.

                              Comment

                              • Spetke
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 3450
                                • Janakkala

                                #30
                                Originally posted by E.K. View Post
                                Niin niin, mutta "valtuutetussa merkkihuollossa palvelun laadun takaa ammattitaitoinen BMW -tuotteisiin erikoistunut ja koulutettu henkilökunta sekä alan modernein teknologia" ...suora lainaus jostain mainoksesta.
                                Hienoja korulauseita joihin jotkut jopa uskoo
                                Totuus on, että firmassa saattaa olla hyvällä säkällä yksi mies joka oikeasti noista jotain ymmärtää ja loput on juuri amitsusta tulleita rasvareita tai muuten vain jotain yleishuoltomiehiä ja öljyn vaihtajia jne...
                                joille ei tarvitse maksaa kuin minimipalkka, ja joita voi kyykyttää miten halutaan.
                                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                                Comment

                                Working...
                                X