Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 116i lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7561
    • Kotona

    #16
    Tähän pätee mielestäni hyvin sanonta: olisit ostanut isommalla koneella jos vakiotehot eivät riitä.

    Tuollainen 10-15hv mahdollinen lisäys ei tunnu missään ja pahimmassa tapauksessa joku hämärä "lastu" saattaa aiheuttaa häiriöitä moottorin käyntiin (vikakoodit) ja pahimmassa tapauksessa rikkoa koko roskan.
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
    Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
    -

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7455
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Justabanana View Post
      Mitä tällainen vaparin virilastu käytännössä tekee?
      En tiedä, mutta tuossa 125i/325i/525i:n 160kW/270Nm 3-litraisessa (joka kai on N53B30-U0) on sekä luvattu että dynossa mitattu vääntökäyrä sen näköinen että se on softalla rajattu tuohon 270Nm tasoon [klik]. Joten kai tuollaisen rajoituksen voi jotenkin myös poistaa softalla? Varmasti silti jää jotain eroja tehokkaampaan 200kW versioon, mutta lähemmäs sitä uskoisin että voi päästä.

      Jos 116i:n uudemmassa 2-litraisessa on todellakin vain 90kW niin eiköhän siinäkin ole jonkinlainen tahallinen tehonrajoitus käytössä. "Täysitehoisille" vaparikoneille ei Digi-Tec lupaa kuin noita marginaalisia 15-18hv lisätehoja joihin itsekin suhtautuisin hyvin epäilevästi.
      Last edited by Petri.Kekkonen; 26-03-2012, 16:32.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • WnBasisti
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 69
        • Nastola

        #18
        Originally posted by bmw1sarja View Post
        Netistä löysin, että ainakaan 118i:hin ei pitäisi olla mitään eroa moottoriin eikä kytkimeen. 120i:hin eroja oli imusarjassa ja jarrut on siinä kai isommat. Pakoputki tais olla vähän isompi. Tekijäkin löytyisi suomesta tolle lastulle. Sanoi että koneen pitäis kestää, mietityttää vaan että kestääkö muut osat.
        120i:ssä myös imunokka ja pakosarja taitaa olla eri. Ei muuta kun rakentamisen iloa.
        E91 318i Touring -All show&no go-
        Corvette C5 -Got Vortech?-

        Comment

        • Convertible
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2638
          • Turku

          #19
          Originally posted by bmw1sarja View Post
          Netistä löysin, että ainakaan 118i:hin ei pitäisi olla mitään eroa moottoriin eikä kytkimeen. 120i:hin eroja oli imusarjassa ja jarrut on siinä kai isommat. Pakoputki tais olla vähän isompi. Tekijäkin löytyisi suomesta tolle lastulle. Sanoi että koneen pitäis kestää, mietityttää vaan että kestääkö muut osat.
          Turha kai siihen 120i 170hv on pyrkiä. Kokeile vaikka sitä 118i tehoja 143hv, kyllä sinäkin jo eroa on.

          Parhaiten saat eron huomattua, kun käyt kokeilemassa 118i tai 120i autoja jos löydät.
          Mulla on ollut 120da 163hv ja vielä löytyy 118i 143hv ja 120i 150hv ja toi uusin on 120i 170hv.

          Yksi tietenkin on, että ajat sillä jonkun aikaa ja vaihdat sitten tehokkaampaan.
          F25 X3 35d
          E87 118i
          E46 330ti
          E46 M3
          E30 M3
          E30 M3 Convertible
          Z3 Roadster

          Comment

          • bmw1sarja
            Newbiemmer
            • Mar 2012
            • 26
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by Convertible View Post
            Turha kai siihen 120i 170hv on pyrkiä. Kokeile vaikka sitä 118i tehoja 143hv, kyllä sinäkin jo eroa on.

            Parhaiten saat eron huomattua, kun käyt kokeilemassa 118i tai 120i autoja jos löydät.
            Mulla on ollut 120da 163hv ja vielä löytyy 118i 143hv ja 120i 150hv ja toi uusin on 120i 170hv.

            Yksi tietenkin on, että ajat sillä jonkun aikaa ja vaihdat sitten tehokkaampaan.
            Niin, mietin kanssa että ei varmaan viitti kokeilla noita 170hv tehoja, kun on kerran tossa 120i:ssä sen verran jo eri osia. Kuluttaa vaan auton suotta rikki.

            En tiiä onko järkeä lastuttaa vaan 118i tehoja ajatellen kun en tiiä onko ero nyt niin huomattava hintaan nähden. Toisaalta oma auto on aika uusi niin ei senkään takia viitti. Ja putoaa varmaan jälleenmyynti arvokin noista virityksistä.

            Mieli tekis kyllä kokeilla että mitä eroa noissa 118i 120i malleissa on verratuna omaan. En tiiä viittiskö sitä vaan mennä johonkin liikkeeseen kokeilemaan...

            Varmaan teen niin, että en lastuta ollenkaan ja vaihan jossain vaiheessa tehokkaampaan autoon.

            Comment

            • ka00z
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1805
              • Varsinais-Suomi

              #21
              Originally posted by Zeta View Post
              Tähän pätee mielestäni hyvin sanonta: olisit ostanut isommalla koneella jos vakiotehot eivät riitä.

              Tuollainen 10-15hv mahdollinen lisäys ei tunnu missään ja pahimmassa tapauksessa joku hämärä "lastu" saattaa aiheuttaa häiriöitä moottorin käyntiin (vikakoodit) ja pahimmassa tapauksessa rikkoa koko roskan.
              Tästä olen Zetan kanssa samaa mieltä, en näe järkeä iskeä sinne jonkun pingpongin pilipalilastua pienten lisätehojen toivossa.
              W124 voll, markalla pidemmälle

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #22
                Nykyään saattaa vapareistakin saada kivoja tehon nousuja ohjelmalla. Tosi moni moottori on kuristettu niin, että täydellä kaasulla ei sähköinen kaasuläppä aukea kokonaan. Esimerkkeinä mm. 140hv volvon vitoskone (tehon nousu 140hv ->175hv), Mini cooper one (oikeasti sama kone kuin perus cooper) jne. Bemarikin on näköjään astunut tähän kusetusrinkiin, niin onhan tuo mahdollista. Jotenkin säälittävää politiikkaa tuo eri mallien keksiminen ohjelmaa parsimalla.

                Comment

                • bmw1sarja
                  Newbiemmer
                  • Mar 2012
                  • 26
                  • Helsinki

                  #23
                  Eniten tossa ärsyttää se, että tuntuu että tosta koneesta vois saada mukavasti tehoja, eli jotenkin huomaa että on konetta on kuristettu. Vääntöähän tossa on ihan mukavasti, mutta eipä sillä paljon mitään tee kun ei oo tehoja. Varmaan 118i:ssä on jo paremman tuntunen teho vääntösuhde.

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #24
                    Samanlainen fiilis jäi itselle 116i:n (2.0L) jälkeen. 3000r asti vetoja on yllättävän kivasti ja vääntää ihan mukavasti pikkukoneeksi. Sitten vääntö katoaa ja veto muuttuu tosi ohkasen tuntuiseksi. Voisin hyvin kuvitella, että joku tosi simppeli juttu siinä on, mikä rajoittaa sitä tehon nousua ylemmillä kierroksilla. Ihan samalla tavalla käyttäytyi 140hv S60 vollekin. Ensin lähti vetämään nätisti, mutta kesken ohituksen tulikin pienoinen ylläri, kun 4000r jälkeen menohalut olivat ihan poissa ja veto sillä tavalla hyvin "keinotekoisen" oloista.

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7561
                      • Kotona

                      #25
                      Originally posted by bmw1sarja View Post
                      Eniten tossa ärsyttää se, että tuntuu että tosta koneesta vois saada mukavasti tehoja, eli jotenkin huomaa että on konetta on kuristettu. Vääntöähän tossa on ihan mukavasti, mutta eipä sillä paljon mitään tee kun ei oo tehoja. Varmaan 118i:ssä on jo paremman tuntunen teho vääntösuhde.
                      No seuraavaksi autoksi hommaat 130i niin jaksaa vetää koko kierrosalueen verran. Ja jos sekään ei riitä niin sitten löytyy vielä 135i vaihtoehdoksi...
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                      Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                      -

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #26
                        Ei tartte. Uus 116i on jo bensaturbo, niin eiköhän siitä ihan tarpeeksi saa kaakuroita irti ohjelmoimalla. Taitaa olla vielä kahdella ahtimella. Ainakin moottorin suojamuovissa luki twin power turbo tms.

                        Comment

                        • Tomi T
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 3863
                          • Nokia

                          #27
                          Originally posted by Juppe View Post
                          Ei tartte. Uus 116i on jo bensaturbo, niin eiköhän siitä ihan tarpeeksi saa kaakuroita irti ohjelmoimalla. Taitaa olla vielä kahdella ahtimella. Ainakin moottorin suojamuovissa luki twin power turbo tms.
                          Yksi ahdin on. Twinpower turbo on markkinointinimitys.
                          BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                          ex. 54*BMW

                          Comment

                          • bmw1sarja
                            Newbiemmer
                            • Mar 2012
                            • 26
                            • Helsinki

                            #28
                            Päivitystä. Taidan sittenkin yrittää tuon vanhan 2 litraisen 116i lastutusta, kun tekijä löytyy Suomesta ja juurikin tuolla hollantilaisen Rican uudella ohjelmalla. Tuolla ovat saaneet 170hp ja 220nm tuosta samasta mallista mikä vastaa jo 120i tehoja. Tuo tehonlisäys onnistuu vaan 2 litraseen malliin koska se on vain ohjelmallisesti "kuristettu" tuo moottori.

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              #29
                              Rican ohjelmat pitäis ainakin olla ihan laatu tavaraa.

                              Comment

                              • bmw1sarja
                                Newbiemmer
                                • Mar 2012
                                • 26
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by Juppe View Post
                                Rican ohjelmat pitäis ainakin olla ihan laatu tavaraa.
                                Kiva kuulla. Sellasen käsityksen sain itsekin, kun juttelin ensin Hollannin ja sitten Ruotsin rican pääkonttorien kanssa. Ovat ilmeisesti Volvoon ainakin tehneet hyviä lastuja. Ohjelmat tulee suoraan Hollannista ja ovat Saksalaisen Digi-tecin kanssa kovimmat mitä oon tolle 116i löytänyt.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎