Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 116i lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    #31
    Aika mielenkiintoista, että autovalmistajat menee tuohon "kikkailuun" softalla.
    Miten onko tietoa tuosta uudesta e90 2012 320i vs 328i. meneekö tuokin vain softalla?
    2 litranen kone mutta lieneekö eroja turbossa tms...

    Sama homma lienee kilpailevan merkin Volvon esim xc60 d3 ja xc60 d5 välillä...
    (joo... ovat dieseleitä, mutta kuitenkin)

    Kohta pitää autoa ostaessa ostaa se "tehottomin" kone ja sitten käydä koodauksella
    säästää tonneja tai voi nekin tonnit laittaa varusteisiin...

    Edellä olevat ovat taas turbo autoja... ja mietin edelleen mitä sitä vaparissa "säädetään" jotta saadaan lisää/vähemmän tehoja samasta koneesta?
    Ilmanottoa kuten rallisäännöstellyissä autoissa?
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #32
      ilmamääräähän siellä rajoitetaan. ihan vaan kaasuläpän liikerataa rajoittamalla.

      Comment

      • Justabanana
        BTCF Member
        • Jul 2008
        • 835
        • Käpylä

        #33
        Originally posted by Juppe View Post
        ilmamääräähän siellä rajoitetaan. ihan vaan kaasuläpän liikerataa rajoittamalla.
        Ja kaasuläppä haittaa virtausta, jolloin hyötysuhde laskee > kulutus nousee, ja aika moni autonvalmistaja haluaa kuulemma nykyisin nipistää jokaisen pisaran polttoainetta mitä vaan vähänkin voi.

        Voi myös olla, että ne autoja suunnittelevat insinöörirykmentit tietävät enemmän kuin minä . Toivottavasti aloittaja päivittää tänne tilanteen kehittymistä. Aion pysyä epäilevientuomasten joukossa niin pitkään kun jotain käppyröitä on ihmeteltäväksi.
        Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
        Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

        Comment

        • Järppä
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1108
          • Stadi, ladon takana.

          #34
          Originally posted by Justabanana View Post
          Ja kaasuläppä haittaa virtausta, jolloin hyötysuhde laskee > kulutus nousee, ja aika moni autonvalmistaja haluaa kuulemma nykyisin nipistää jokaisen pisaran polttoainetta mitä vaan vähänkin voi.
          Ei silloin kun A/F kartat on tehty kaasuläppä "rajoitettuna" ja bensa piheyttä hakien.

          En tiedä millaista palettia BMW:ssä käytetään mutta kyllähän tehoja pitäisi jonkin verran tulla jos kaasuläppästä saadaan rajoitin pois ja bensa kartat päästään säätämään täysin.

          Onko koneiden välillä muutakin eroa kuin softa? kuten imusarja, kaasuläppä, pakosarja, männät, nokat tai jne.
          Oman kokemuksen mukaan yleensä on eroja muuallakin kuin pelkässä ohjelmassa.
          Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
          Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
          Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
          If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
          Top Gear review

          Comment

          • Convertible
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2638
            • Turku

            #35
            Originally posted by huTsu View Post
            Ei silloin kun A/F kartat on tehty kaasuläppä "rajoitettuna" ja bensa piheyttä hakien.

            En tiedä millaista palettia BMW:ssä käytetään mutta kyllähän tehoja pitäisi jonkin verran tulla jos kaasuläppästä saadaan rajoitin pois ja bensa kartat päästään säätämään täysin.

            Onko koneiden välillä muutakin eroa kuin softa? kuten imusarja, kaasuläppä, pakosarja, männät, nokat tai jne.
            Oman kokemuksen mukaan yleensä on eroja muuallakin kuin pelkässä ohjelmassa.
            No, tässä theadin aloittaja tapauksessa on ilmeisesti niin, että 116i ja 118i on aika lailla samanlaisia, mutta 120i, (jonka tehoja haetaan) on erilainen juuri imusarjoiltaan yms.
            F25 X3 35d
            E87 118i
            E46 330ti
            E46 M3
            E30 M3
            E30 M3 Convertible
            Z3 Roadster

            Comment

            • bmw1sarja
              Newbiemmer
              • Mar 2012
              • 26
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by Convertible View Post
              No, tässä theadin aloittaja tapauksessa on ilmeisesti niin, että 116i ja 118i on aika lailla samanlaisia, mutta 120i, (jonka tehoja haetaan) on erilainen juuri imusarjoiltaan yms.
              Näin on. 120i:ssä on muutamia eri osia, mutta moottori on sama kaikissa. Erilaisuuden ei pitäisi vaikuttaa juurikaan osien kestävyyteen eikä saataviin tehoihin, autot on sillä tavalla rakennettu. Näitä on muutamia jo Ricalla tehty ja tehot ovat olleet juurikin tuota 120i:n tasoa.
              Myös Digi-tec Saksasta on tehnyt vastaavanlaisia ohjelmia 116i:lle kuulemma 56 kpl. Ohjelmointi on siis ilmeisesti aika lailla tehokkampaa kuin muualla, noissa kahdessa paikassa.

              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                #37
                Originally posted by Juppe View Post
                ilmamääräähän siellä rajoitetaan. ihan vaan kaasuläpän liikerataa rajoittamalla.
                Valvetronikki kone eli kaasuläppä on kokoajan auki ja moottorin ilmamäärä rajoitetaan venttiilin nousua säätämällä......

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #38
                  No sama asia silti. Ilmamäärää rajoitetaan.

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #39
                    Me ollaan noihin useisiin 116i (122hv ja 160Nm) malleihin laitettu ohjelmia ja lukemia luvataan 146hv ja 185Nm. Itse olen Tampereella kolmeen laittanut ja kyllä niissä on ollut ero huomattava myös omistajan puheen mukaan ja eihän ne olisi sitä ottanut jos eroa ei olisi!

                    Se ei kerro vielä mitään jos huippuarvot nousevat x-luvun, koska koko tehoalue pitää muuttaa laajemmaksi. Jo pelkällä alueen laajentamisella ilman huipputehon nousua saa aikaan ihmeitä kulkuun + että tosiaan lukematkin kasvavat.

                    Meillä 100% tyytyväisyystakuu eli spekulointi on minusta turhaa vaan asia pitää kokea ja jos kokemus ei ole tyydyttävä niin auto takaisin vakioksi ja penniäkään ei tarvitse maksaa!! Itse ainakin kokeilisin niin saisi siitä mielenrauhan.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • bmw1sarja
                      Newbiemmer
                      • Mar 2012
                      • 26
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by VolvoTDi View Post
                      Me ollaan noihin useisiin 116i (122hv ja 160Nm) malleihin laitettu ohjelmia ja lukemia luvataan 146hv ja 185Nm. Itse olen Tampereella kolmeen laittanut ja kyllä niissä on ollut ero huomattava myös omistajan puheen mukaan ja eihän ne olisi sitä ottanut jos eroa ei olisi!

                      Se ei kerro vielä mitään jos huippuarvot nousevat x-luvun, koska koko tehoalue pitää muuttaa laajemmaksi. Jo pelkällä alueen laajentamisella ilman huipputehon nousua saa aikaan ihmeitä kulkuun + että tosiaan lukematkin kasvavat.

                      Meillä 100% tyytyväisyystakuu eli spekulointi on minusta turhaa vaan asia pitää kokea ja jos kokemus ei ole tyydyttävä niin auto takaisin vakioksi ja penniäkään ei tarvitse maksaa!! Itse ainakin kokeilisin niin saisi siitä mielenrauhan.
                      Onko nuo tehty nimenomaan niille 2.0 litran vai 1.6? Itellä siis 2009 vuoden malli 2.0 litran koneella. siinä on itseasiassa lähtötehot 122hv ja 185nm.
                      Eli nousisiko nuo tehot tuosta eritavalla?
                      Mites minkä merkkisen tuotteen ootte niihin asentaneet ja onko kuinka pitkä asennustakuu ja hinta?

                      Comment

                      • Vanquish
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1960
                        • Hki

                        #41
                        Originally posted by VolvoTDi View Post
                        Se ei kerro vielä mitään jos huippuarvot nousevat x-luvun, koska koko tehoalue pitää muuttaa laajemmaksi. Jo pelkällä alueen laajentamisella ilman huipputehon nousua saa aikaan ihmeitä kulkuun + että tosiaan lukematkin kasvavat.
                        Näin juuri! Lisäksi useimmissa softissa kaasun herkkyyttä on säädetty, jolloin tulee tunne tehokkaammasta autosta kun reagoi paremmin polkaisuun. Tehon ei välttämättä tarvi kasvaa tämän efektin saamiseksi. 116i tapauksessa tehon kasvu on varmasti mahdollinenkin ja dyno paljastaisi totuuden.

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          #42
                          Originally posted by bmw1sarja View Post
                          Onko nuo tehty nimenomaan niille 2.0 litran vai 1.6? Itellä siis 2009 vuoden malli 2.0 litran koneella. siinä on itseasiassa lähtötehot 122hv ja 185nm.
                          Eli nousisiko nuo tehot tuosta eritavalla?
                          Mites minkä merkkisen tuotteen ootte niihin asentaneet ja onko kuinka pitkä asennustakuu ja hinta?
                          Arvot ovat siis 116i 2.0L moottorilla ja tosiaan vääntöä 25Nm (146hv 210Nm) lisää! Asennuksella ja softan toimivuudella on 100% tyytyväisyystakuu ilman takarajaa, tuossakin saa järkeä käyttää eli vuoden päästä on aika turha kitistä, koska kyllä softa koeajetaan kuukaudessa hienosti, mutta periaatteessa takarajaa ei ole. Hinta paketille on 490€. Kestää noin tunnin lukea ja saman kirjoittaa eli aikaa kannattaa varata reilusti!
                          Last edited by VolvoTDi; 17-07-2012, 18:49.
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • e46 Individual
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 57
                            • Porvoo

                            #43
                            Onnistuuko tuon uuden 1-sarjan lastutus?
                            Millaisiin lukemiin esim 116i ja 116d saadaan?

                            Kiitos
                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Arvot ovat siis 116i 2.0L moottorilla ja tosiaan vääntöä 25Nm (146hv 210Nm) lisää! Asennuksella ja softan toimivuudella on 100% tyytyväisyystakuu ilman takarajaa, tuossakin saa järkeä käyttää eli vuoden päästä on aika turha kitistä, koska kyllä softa koeajetaan kuukaudessa hienosti, mutta periaatteessa takarajaa ei ole. Hinta paketille on 490€. Kestää noin tunnin lukea ja saman kirjoittaa eli aikaa kannattaa varata reilusti!
                            Last edited by e46 Individual; 02-10-2012, 10:26.
                            E93 335i M-sport -10
                            Carlyllä onnistuu vikakoodien luku ja koodaukset

                            Comment

                            • HR
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2003
                              • 48

                              #44
                              Onkohan olemassa lastua joka säilyttää takuun vrt. Audi ja ABT?

                              Esim. Hartge?

                              Tuollainen olis tarjolla.
                              Engine conversion
                              for 116i (based on 100 kW / 136 hp)
                              126 kW (171 hp) / 4600 rpm 265 Nm (lb-ft 195) / 2700 rpm

                              Comment

                              • Tomi T
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 3863
                                • Nokia

                                #45
                                Originally posted by HR View Post
                                Onkohan olemassa lastua joka säilyttää takuun vrt. Audi ja ABT
                                Ei ole.
                                BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                                ex. 54*BMW

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎