Announcement

Collapse
No announcement yet.

E87 ongelmia NOX-sensoreissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Audimies
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 48
    • Helsinki

    E87 ongelmia NOX-sensoreissa?

    Kellään vaihdettu kyseistä osaa 1-sarjan tai 3-sarjan autoon? Onko mitään oireita vai tuleeko vastaan sitten pakokaasumittauksessa?

    Selailin foorumeita ja monella mennyt tukkoon, tai vaihdettu.

  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    Originally posted by Audimies View Post
    Kellään vaihdettu kyseistä osaa 1-sarjan tai 3-sarjan autoon? Onko mitään oireita vai tuleeko vastaan sitten pakokaasumittauksessa?

    Selailin foorumeita ja monella mennyt tukkoon, tai vaihdettu.

    http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=3&t=36185

    Kyllä sieltä vikakoodi löytyy, jos se on rikki, eli koodien lukuun...
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      #3
      On noissa laihaseosmoottoreissa juuri kyseistä vikaa. NOX anturi maksaa saksassa 200€ suomessa 450€. 2009 ja uudempiin BMW vaihtaa takuuna.

      NOX anturi likastuu kaupunkiajossa, jos ei anna tarpeeksi kenkää. Oireena huonotyhjäkäynti/värinä. Moottorinvikavalo syttyy, mutta sammuu itsekseen piakkoin kun vika ei ole päällä jatkuvasti. Itse sain sen pois antamalla enemmän kenkää..

      Saksalainen myyjäliike lähetti minulle uuden erilaisen osan veloituksetta, kun saavat sen saksassa takuuseen. Autoni on vm. 2008.

      Se anturi on pieni, jossa metallikärki on putken sisällä, jos se nokentuu, tulee väärää koodia koneelle.
      Last edited by Convertible; 23-06-2012, 16:57.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • Audimies
        Bimmer Rookie
        • Oct 2011
        • 48
        • Helsinki

        #4
        Ok, kiitos tiedosta.

        Mitä virkaa muuten tuolla anturilla on, käsittääkseni NOX-arvoja ei mitata katsastuksessa?

        Comment

        • Convertible
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2638
          • Turku

          #5
          Originally posted by Audimies View Post
          Ok, kiitos tiedosta.

          Mitä virkaa muuten tuolla anturilla on, käsittääkseni NOX-arvoja ei mitata katsastuksessa?
          Kait se liittyy jontekin tuohon laihaseos juttuun.

          Näissä laihaseos moottoreissa on sitten erilaiset päästöt katsastusta varten, jos katsastusmies ei tiedä, kaske hakea kansio, jossa poikkeusket löytyy. Näissä on happipumppu, joka pumpaa tyhjäkäynnillä ilmaa, josta seuraa happiarvojen kohoaminen.
          F25 X3 35d
          E87 118i
          E46 330ti
          E46 M3
          E30 M3
          E30 M3 Convertible
          Z3 Roadster

          Comment

          • Audimies
            Bimmer Rookie
            • Oct 2011
            • 48
            • Helsinki

            #6
            Kuulin tuosta ja tulostin trafin sivuilta kyseisen tiedotteen, jonka otan mukaan. Täytyy tarkastuttaa vikakoodit jossain vaiheessa, tyhjäkäynnillä ollut satunnaista heiluntaa.

            Kiitos vielä neuvoista.

            Comment

            • walde
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 947
              • Melkein Espoo

              #7
              Originally posted by Audimies View Post
              Ok, kiitos tiedosta.

              Mitä virkaa muuten tuolla anturilla on, käsittääkseni NOX-arvoja ei mitata katsastuksessa?
              NOx -tunnistin valvoo NOx -varaajan täytöstilaa, ja käynnistää tarvittaessa regeneroinnin, jolla pelkistetään ilmaylimäärällä toimittaessa syntyneet typenoksidit typeksi (ECU siirtyy rikkaaseen homogeenitäyttöön -> pakkolämmöt nousevat)
              Kerrostäytössä kaasuläpän ollessa kokoajan selällään momenttia ohjataan dieselmäisesti ruiskutettavan polttoaineen määrällä, ja tällöin liikutaan jopa lambda=3 alueella, jolloin normaali kolmitoimikatti ei kykene puhdistamaan typenoksideja.

              Originally posted by Convertible View Post
              Kait se liittyy jontekin tuohon laihaseos juttuun.

              Näissä laihaseos moottoreissa on sitten erilaiset päästöt katsastusta varten, jos katsastusmies ei tiedä, kaske hakea kansio, jossa poikkeusket löytyy. Näissä on happipumppu, joka pumpaa tyhjäkäynnillä ilmaa, josta seuraa happiarvojen kohoaminen.
              Lisäilmapumppu?
              En nyt tunne noita Siemenssin MSD järjestelmiä niin kovin hyvin, mutta ainakin MED Motroniceissa tuo pakojärjestelmän lämmitys tehdään ihan toimintatilamuutoksella, eikä mitään ylimääräisiä ilmapumppuja tarvita.
              Last edited by walde; 23-06-2012, 19:26.
              E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
              F20 LCI2 118dA M-Sport '19

              Comment

              • Audimies
                Bimmer Rookie
                • Oct 2011
                • 48
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by walde View Post
                NOx -tunnistin valvoo NOx -varaajan täytöstilaa, ja käynnistää tarvittaessa regeneroinnin, jolla pelkistetään ilmaylimäärällä toimittaessa syntyneet typenoksidit typeksi (ECU siirtyy rikkaaseen homogeenitäyttöön -> pakkolämmöt nousevat)
                Kerrostäytössä kaasuläpän ollessa kokoajan selällään momenttia ohjataan dieselmäisesti ruiskutettavan polttoaineen määrällä, ja tällöin liikutaan jopa lambda=3 alueella, jolloin normaali kolmitoimikatti ei kykene puhdistamaan typenoksideja.

                Lähinnä mietityttää onko tuosta mitään käytönnön haitaa jos anturi rikki, lisääntynyttä polttoaineen kulutus poislukien? Eli voiko tulla lisävahinkoja tai yms...

                Comment

                • walde
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 947
                  • Melkein Espoo

                  #9
                  Originally posted by Audimies View Post
                  Lähinnä mietityttää onko tuosta mitään käytönnön haitaa jos anturi rikki, lisääntynyttä polttoaineen kulutus poislukien? Eli voiko tulla lisävahinkoja tai yms...
                  No on.
                  Ko. anturin signaali lienee yksi tärkeimpiä inputteja mitä ecu tarvitsee toimiakseen oikein, ja pimeä anturi/ohjainlaite aiheuttaa ainakin VAG -autoissa totaalisekoamisen ja hätäkäyttötilan. Ecun toimivaihekoordinointi ei siis toimi mikäli ko. tunnistin on pimeänä, ja tämähän on koko suorasuihkutustekniikan idea.
                  E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                  F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                  Comment

                  • Audimies
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2011
                    • 48
                    • Helsinki

                    #10
                    Ok. Tuolla vaan toisilla foorumeilla jotkut todenneet että eivät ole huomanneet mitään poikkeavaa, tullut esiin vasta vikakoodina määräaikaishuollossa.

                    Esim. moottorihäiriö tai -päästövalo ei dashboardilla edes vilahda.

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #11
                      Originally posted by Audimies View Post
                      Ok. Tuolla vaan toisilla foorumeilla jotkut todenneet että eivät ole huomanneet mitään poikkeavaa, tullut esiin vasta vikakoodina määräaikaishuollossa.

                      Esim. moottorihäiriö tai -päästövalo ei dashboardilla edes vilahda.

                      Sama se oli minulla kun anturi oli rikki. Lievää epätasaisuutta pienillä kierroksilla ja vähän alaväännöt hukassa. Ei mitään vikavaloja. Vasta vikakoodien luvussa löytyi missä on vika. Kulutus ehkä litran korkeampi mitä pitäisi.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Convertible
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2638
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by walde View Post
                        NOx -tunnistin valvoo NOx -varaajan täytöstilaa, ja käynnistää tarvittaessa regeneroinnin, jolla pelkistetään ilmaylimäärällä toimittaessa syntyneet typenoksidit typeksi (ECU siirtyy rikkaaseen homogeenitäyttöön -> pakkolämmöt nousevat)
                        Kerrostäytössä kaasuläpän ollessa kokoajan selällään momenttia ohjataan dieselmäisesti ruiskutettavan polttoaineen määrällä, ja tällöin liikutaan jopa lambda=3 alueella, jolloin normaali kolmitoimikatti ei kykene puhdistamaan typenoksideja.



                        Lisäilmapumppu?
                        En nyt tunne noita Siemenssin MSD järjestelmiä niin kovin hyvin, mutta ainakin MED Motroniceissa tuo pakojärjestelmän lämmitys tehdään ihan toimintatilamuutoksella, eikä mitään ylimääräisiä ilmapumppuja tarvita.
                        No, juu sellainen näistä koneissa on ja tyhjäkäynnillä se on luultavasti vain käynnissä. Happiarvot ovat kymmenkertaiset ja lambda arvoa ei päästömittarit ei pysty lukemaan. (Tai ei ainakaan ne koneet, joita oli viime kerralla kun olin katsastuksessa.)
                        F25 X3 35d
                        E87 118i
                        E46 330ti
                        E46 M3
                        E30 M3
                        E30 M3 Convertible
                        Z3 Roadster

                        Comment

                        • Convertible
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2638
                          • Turku

                          #13


                          Kuvassa tuo osa 5. Omassa autossa oli jo tuo listan viimeinen varaosanumero.



                          F25 X3 35d
                          E87 118i
                          E46 330ti
                          E46 M3
                          E30 M3
                          E30 M3 Convertible
                          Z3 Roadster

                          Comment

                          • QUASIMODO
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2540
                            • Pirkkala

                            #14
                            Moro!

                            116i antaa nämä vikakoodit:
                            - 2AF4 Nitrogen-oxide sensor, electric
                            - 2AF2 Nitrogen-oxide sensor, lambda linear
                            - 2AF6 Nitrogen-oxide sensor, binary
                            ​​​​​​​- 30DA Nitrogen-oxide sensor, sensor, signal

                            Kyseessä N43-B16A ja 7 viimeistä VIN numeroa on:E079417.

                            Mitkä osat tähän pitäisi hankkiä? Eli mikä on oikean NOX-anturin varaosanumero?

                            Click image for larger version

Name:	diag_9d0q.jpg
Views:	425
Size:	48.9 KB
ID:	5486539


                            ​​​​​​​
                            01 Regulating lambda probe L= 720MM 1 11787569930
                            02 Lambda Monitor sensor L= 480MM 1 11787569968 $215.65
                            03 Temperature sensor, exhaust 1 11787557705
                            For vehicles with
                            Automatic transmission
                            S205A=Yes
                            03 Temperature sensor, exhaust 1 11787557710
                            04 NOX sensor 1 11787587130
                            05 Bracket f plug oxygen sensor 1 11787568080
                            06 Bracket for lambda probe cable 1 11787585924
                            07 Hexagon screw with flange M6X12-8.8-ZNS3 1 07119904125 $0.25
                            08 Clip 6 12521437136 $0.63
                            09 Holder 1 11787547163 $0.83
                            10 Cable holder 1 07146976165 $0.66
                            11 Holder 1 11787557977 $17.35
                            12 Hex nut M6-8-ZNNIV SI 2 07119905544 $0.64
                            13 Hex bolt M6X16 2 07119905726 $0.47
                            14 Prestol-cage 2 32411095443 $1.48
                            15 Clip retainer 1 11787571698
                            16 Universal socket housing MLK uncoded 6 POL. /MLK 1.2 1 12527505669 $5.73
                            only in conjunction with
                            -- Contact bushing MLK 1,2 with cable 0,25- 0,5MM²/AG 1 12520143438 $4.00
                            -- Contact bushing MLK 1,2 with cable 0,5- 1,0 MM²/AG 1 12520143439 $4.00
                            17 Plug housing 4 POL. 1 12521703570 $1.82
                            only in conjunction with
                            -- Single conductor seal 1 12527503411 $0.18
                            -- Flat plug terminal MLK 1.2 0,25-0,5MM²/SN 1 12527514855 $0.33
                            18 Plug housing 2 POL. SCHWARZ 1 12527511146 $10.02
                            only in conjunction with
                            -- Single conductor seal 2 12527503411 $0.18
                            -- Flat plug terminal MLK 1.2 0,25-0,5MM²/SN 2 12527514855 $0.33



                            Lisäksi löytyy vikakoodi:

                            2EF5 Map thermostat, activation

                            Mikä tähän avuksi?​
                            sigpic

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10923
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by QUASIMODO View Post
                              Moro!

                              116i antaa nämä vikakoodit:
                              - 2AF4 Nitrogen-oxide sensor, electric
                              - 2AF2 Nitrogen-oxide sensor, lambda linear
                              - 2AF6 Nitrogen-oxide sensor, binary
                              ​​​​​​​- 30DA Nitrogen-oxide sensor, sensor, signal

                              Kyseessä N43-B16A ja 7 viimeistä VIN numeroa on:E079417.

                              Mitkä osat tähän pitäisi hankkiä? Eli mikä on oikean NOX-anturin varaosanumero?

                              Click image for larger version

Name:	diag_9d0q.jpg
Views:	425
Size:	48.9 KB
ID:	5486539


                              ​​​​​​​
                              01 Regulating lambda probe L= 720MM 1 11787569930
                              02 Lambda Monitor sensor L= 480MM 1 11787569968 $215.65
                              03 Temperature sensor, exhaust 1 11787557705
                              For vehicles with
                              Automatic transmission
                              S205A=Yes
                              03 Temperature sensor, exhaust 1 11787557710
                              04 NOX sensor 1 11787587130
                              05 Bracket f plug oxygen sensor 1 11787568080
                              06 Bracket for lambda probe cable 1 11787585924
                              07 Hexagon screw with flange M6X12-8.8-ZNS3 1 07119904125 $0.25
                              08 Clip 6 12521437136 $0.63
                              09 Holder 1 11787547163 $0.83
                              10 Cable holder 1 07146976165 $0.66
                              11 Holder 1 11787557977 $17.35
                              12 Hex nut M6-8-ZNNIV SI 2 07119905544 $0.64
                              13 Hex bolt M6X16 2 07119905726 $0.47
                              14 Prestol-cage 2 32411095443 $1.48
                              15 Clip retainer 1 11787571698
                              16 Universal socket housing MLK uncoded 6 POL. /MLK 1.2 1 12527505669 $5.73
                              only in conjunction with
                              -- Contact bushing MLK 1,2 with cable 0,25- 0,5MM²/AG 1 12520143438 $4.00
                              -- Contact bushing MLK 1,2 with cable 0,5- 1,0 MM²/AG 1 12520143439 $4.00
                              17 Plug housing 4 POL. 1 12521703570 $1.82
                              only in conjunction with
                              -- Single conductor seal 1 12527503411 $0.18
                              -- Flat plug terminal MLK 1.2 0,25-0,5MM²/SN 1 12527514855 $0.33
                              18 Plug housing 2 POL. SCHWARZ 1 12527511146 $10.02
                              only in conjunction with
                              -- Single conductor seal 2 12527503411 $0.18
                              -- Flat plug terminal MLK 1.2 0,25-0,5MM²/SN 2 12527514855 $0.33



                              Lisäksi löytyy vikakoodi:

                              2EF5 Map thermostat, activation

                              Mikä tähän avuksi?​

                              Osa nro 4 on NOX-anturi. Tuo viimeinen kertoo ettei termostaatin sähköinen ohjaus toimi, eli termostaatissa vika tai johdoissa/liitoksissa.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎