toinen tai kolmas varma asia on se että bmw takuu asiaan kuin asiaan on ihan perseestä. piste
BMW:n takuu ei koske valmistusvirheitä?
Collapse
X
-
Originally posted by arben View Posttoinen tai kolmas varma asia on se että bmw takuu asiaan kuin asiaan on ihan perseestä. piste
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostNäin ehkä Suomessa. Syitä siihen on varmaan monia. .Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostNäin ehkä Suomessa. Syitä siihen on varmaan monia. Ensimmäinen syy on se, että takuuna on korjattu vitusti sellaisia hommia, mitkä ei takuuseen kuulu, ja BMW toki tykkää tällaisista jutuista. Nykyään takuukäsittelyt on em. syystä johtuen niin tiukkoja, että ketään ei enää kiinnosta lähteä hoitamaan vähänkään epäselviä takuuasioita.
Vaimon edelliseen autoon (Mondeo) korjattiin niin ikään nelivuotiaana ruostuneet ovipellit vaihtamalla ja sijaisautoksi sai 13tkm ajetun c-maxin. Kaikki takuuseen.
Nyt pitäisi vielä keksiä mitä se premium laatu/palvelu on?e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
-
Outoa. Herttoniemen Laakkonen vaihtoi mukisematta lokakuussa 2007 mulle uuden takaluukun toukkaan vastaavanlaisesta viasta (lasin alla alkava ruoste). Sijaisautoksi sain silloin Mazda 3:n. Auto oli pajalla muistaakseni 4 päivää ja susityönteko lisäpäiviä, mutta se on eri juttu se.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Ymmärsinkö asian oikein:
- merkkiliikkeen työnjohtaja sanoi, että lasi on orggis (ei varmaankaan ota kantaa onko tehtaalla asennettu vai jälkiasenteinen), eli lasin kulmasta löytyy BMW-logo
- tehdas ei korvaa jeniäkään
- ALD väittää ettei lasia ole koskaan vaihdettu
Tässä on edelleen todennäköisin vaihtoehto, että lasi on vaihdettu Suomessa merkkiliikkeessä, mutta kulu ei ole mennyt ALD:lle vaan vakuutusyhtiölle. Jos se lasi on vaihdettu merkkiliikkeessä (kuten on todennäköistä jos logo on lasissa), niin silloinhan merkkiorganisaation tiedoista pitää löytyä asiasta merkintä auton rekkarilla/VIN-koodilla.
Onko lausunnon antaneen merkkiliikkeen työnjohtaja tarkastanut että ko auton tiedoista ei tosiaan löydy mainintaa tuulilasin vaihdosta, onhan siellä historioissa paljon oudompiakin merkintöjä?
Tai oletko soittanut edelliselle käyttäjälle/haltijalle tuosta tuulilasiasiasta, sieltähän sen tiedon pitäisi löytyä nopeasti?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostYmmärsinkö asian oikein:
- merkkiliikkeen työnjohtaja sanoi, että lasi on orggis (ei varmaankaan ota kantaa onko tehtaalla asennettu vai jälkiasenteinen), eli lasin kulmasta löytyy BMW-logo
- tehdas ei korvaa jeniäkään
- ALD väittää ettei lasia ole koskaan vaihdettu
Tässä on edelleen todennäköisin vaihtoehto, että lasi on vaihdettu Suomessa merkkiliikkeessä, mutta kulu ei ole mennyt ALD:lle vaan vakuutusyhtiölle. Jos se lasi on vaihdettu merkkiliikkeessä (kuten on todennäköistä jos logo on lasissa), niin silloinhan merkkiorganisaation tiedoista pitää löytyä asiasta merkintä auton rekkarilla/VIN-koodilla.
Onko lausunnon antaneen merkkiliikkeen työnjohtaja tarkastanut että ko auton tiedoista ei tosiaan löydy mainintaa tuulilasin vaihdosta, onhan siellä historioissa paljon oudompiakin merkintöjä?
Tai oletko soittanut edelliselle käyttäjälle/haltijalle tuosta tuulilasiasiasta, sieltähän sen tiedon pitäisi löytyä nopeasti?
Laakkosen (näkee kuulemma vain omat tiedot) ja ALD:n tiedoista ei löydy mitään lasinvaihtoon liittyvää.
Jos lasi olisi vaihdettu leasing aikana vakuutuksesta, niin vakuutuksesta maksettava alv kiertäisi silloin ALD kautta ja silloin taas siitä näkyis tieto.
Lasivakuutuksessa on omavastuu mulla ainakin 150€. Miksi joku käyttäjä tekis vaihdon omaan piikkiin, tai vaihtas salaa...?
Sanoivat Laakkosella että lasin varma alkuperäisyys selviää kyllä silloin kun se vaihdetaan. Josko liimauksessa näkyisi aikaisemmat liimat?Lohja
Comment
-
-
Originally posted by mikasare View PostLaakkosen (näkee kuulemma vain omat tiedot) ja ALD:n tiedoista ei löydy mitään lasinvaihtoon liittyvää.
Jos lasi olisi vaihdettu leasing aikana vakuutuksesta, niin vakuutuksesta maksettava alv kiertäisi silloin ALD kautta ja silloin taas siitä näkyis tieto.
Lasivakuutuksessa on omavastuu mulla ainakin 150€. Miksi joku käyttäjä tekis vaihdon omaan piikkiin, tai vaihtas salaa...?
Sanoivat Laakkosella että lasin varma alkuperäisyys selviää kyllä silloin kun se vaihdetaan. Josko liimauksessa näkyisi aikaisemmat liimat?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostTrafilta varmaan saa edellisen haltijan tiedot jos eivät ole salaiset..
Haa! Kiitti vinkistä.
Ostin Trafilta tiedot ja sain edellisen käyttäjän tiedot ja soitin sille. Auto ollut sillä uudesta ja lasia ei ole vaihdettu. Auto palautunut hieman suunniteltua aiemmin Axus/ALD:lle työpaikan vaihdon vuoksi. ADL ei ole vaihtanut lasia.
Lasia ei siis ole vaihdettu sen jälkeen kun Laakkonen Espoo on myynyt auton uutena leasingyhtiölle!
Ei muuta kun takas Laakkoselle!Lohja
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostVaimon nelivuotiaan e61 takaluukku pukkaa ruostekukkaa. Laakkonen sanoi että luukun yläosa voidaan maalata takuuseen, sijaisautoa ei tipu vaikka vähintään kolme päivää menee takuuhuollossa ja vaimo tarvitsee autoa työtehtävien hoitamiseen päivittäin. Ehdotin että vaihtakaa uusi pelti jonka maalatte etukäteen, jolloin remppa menee yhdessä päivässä. Ei onnistu kuin maksamalla pelti (785€) itse. Annetaan kukkia ja palataan asiaan seitsemän vuoden kuluttua.
Vaimon edelliseen autoon (Mondeo) korjattiin niin ikään nelivuotiaana ruostuneet ovipellit vaihtamalla ja sijaisautoksi sai 13tkm ajetun c-maxin. Kaikki takuuseen.
Nyt pitäisi vielä keksiä mitä se premium laatu/palvelu on?
Olisihan se hyvää asiakaspalvelua antaa asiakkaalle ilmaiseksi auto käyttöön remontin ajaksi, mutta lähtökohtaisesti se ei sisälly takuuseen, eikä sitä kannata etenkään Suomalaisessa kulttuurissa odottaa.
Kokeilitko kysyä, että mitä sijaisauto maksaisi?Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Ei takuu koska vikaa ei huomattu aikaisemmin!
Sain äsken Laakkoselta tehtaan antaman vastauksen.
Ei ole takuu asia kun ei ole huomattu aikaisemmin!
Eikös takuuaika ole takuuaika?
En ymmärrä sitä jos kuluttaja huomaa valmistusvirheen takuuaikana, niin virhe ei ole huomattu tarpeeksi aikaisin? Mitä varten takuuaika on 2v?
Edellinen omistaja on ollut leasing/työsuhdeautoilija, eikä häntä ole varmaan kiinnostanut repsottava tuulilasin tiiviste samoin kun minua.
Omilla rahoillani ostama auto.
Laakkonen yrittää kuulemma vielä kerran keskustella asiasta.Lohja
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View PostEikös tämä takuu katkea nyt kun auto on myyty ALD:ltä eteenpäin? Eli käsittääkseni Laakkosen takuu loppuu siinä vaiheessa kun auto myydään autokauppaa harjoittavan yrityksen toimesta eteenpäin. Yksityisten välisessä kaupassa takuu ei saa katketa.
Ei omistusvaihdokset voi katkasta takuuta. Mieti kuinka paljon jäisi takuuasioita muuten hoitamatta.
Eikä tehdas tai Laakkonen ole edes vedonnut siihen.Lohja
Comment
-
Comment