Mulla on autossa tuo M-sport alusta, mutta ensimmäistä kertaa täytyy sanoa, etten ole ihan tyytyväinen tuohon. Normaalissa ajossa toki ihan ok, mutta sellaisen seikan olen huomannut, että takapään iskareissa saisi olla reippaasti lisää reboundia. Jos ajaa kurviin niin, että joustot painuu vähän sisään ja sitten tulee joku pikku töyssy, niin perseessä tuntee, että iskari ei jaksa oikein pitää alustaa järjestyksessä töyssyn jälkeen. Pohjaa herkästi ja sen jälkeen kun jousi alkaa palautua, ei iskari jaksa panna hanttiin jouselle riittävästi. Jousi palauttaa perän ylös tosi nopeasti ja perse on levottoman oloinen tämmöisessä tilanteessa. Alustalla ajettu 27tkm ja kun se muuten toimii ihan napakasti, niin en usko iskareiden olevan rikki. Etupäässäkin saman oloista ominaisuutta havaittu. Kun olen kuitenkin tyytyväinen auton korkeuteen, niin olisikohan sopiva kombo vaihtaa iskarin Konin keltaisiin? Onko kenelläkään kokemusta tämmösestä setupista?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e82 M-sport austa
Collapse
X
-
Moro! Mulla on nyt kokemusta 40tkm tuosta M-Sport alustasta ja eihän se kyllä häävi ole.. Pintakova mutta pohjaa kuitenkin suht helposti niin kuin sanoit.. Ensi kesäksi meinasin ruuvata alle Eibachin Pro Street S:n(Sama kuin KW V1 mutta pehmeämmät jouset) joka kulmaan mikäli en vaihda autoa ennen sitä.. Mulla oli se edellisessä autossa ja oli aivan eri planeetalta.. Voihan se iskarit vaihtamallakin parantua mutta en tiedä korjaako tuota pintakovuutta?:thinkF33 435i X-drive Cabriolet -14
Ex:E82 123d -08 M-Sport
Ex:E82 120d -08
-
-
No sitä pintakovuutta ei varmaan korjaa, mutta ei se niin paha ole, etteikö sen kanssa pystyisi elämään. Jännä homma että ovat M-alustasta saaneet noin paskan. Huonon nimenomaan siinä kohtaa, missä sen toivoisi toimivan, eli vähän reippaammassa ajossa. Mä en oikein noista coilesta tiedä, parit olleet, ja ovat kyllä olleet omaan makuun liian jämäkät. H&R monotubesta ja bilsteinin pss sarjasta oon kuullut hyvää, mutten tiedä haluanko kokeilla... Toi on kuitenkin ihan joka päivä mulla ajossa, niin en siitä mukavuudesta aio paljoa tinkiä.
Comment
-
-
H&R kynäjousisarja sairaan kova joka päiväiseen ajoon. Lisäksi pito huono liiallisen
kovuuden takia. vaihdoin Bilstain PSS10 sarjaan, korkeussäätö riittää
alemmaksi, kun H&R mutta silti mukavan pehmeä ajaa. Vitos säädöllä
vetopito kärsii. Kolmosella ei enää sudi pahasti.Haittana tuli kallistelu
nopeissa mutkissa. Tämä korjautui M3 takavakaajalla. Suosittelen
lämpimästi Bilstain PSS sarjaa 5 säädöllä mukavan pehmeä ajaa.
En ole edes kokeillut jäykintä kymppiä.Tarkoitus testata tätä Alastarolla.
e82 135i
Comment
-
-
Haussa uusi alustasarja 135i M-sport -alustan tilalle. Syynä se, että perässä ei ole tarpeeksi paluuvaimennusta ja lisäksi auto kallistelee turhan paljon mutkissa. En ole hakemassa madallusta vaan sporttisempia ajo-ominaisuuksia mutkateille, mutta mukavuudesta en silti halua tinkiä liikaa, ts. säädettävät sarjat on periaatteessa rajattu ulos ellei kohdalle osu joku supertarjous.
Onko täällä kenelläkään kokemusta Bilsteinin B12 Pro-Kitistä ja mahdollisesti että miten se vertautuu PSS-sarjoihin?
Kysytään samalla myös, että onko kellään kokemuksia apurungon puslien vaihdosta M3:n pusliin? Tuolla saisi kuulemma perän liikkeet kuriin.Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Originally posted by Squamish View PostHaussa uusi alustasarja 135i M-sport -alustan tilalle. Syynä se, että perässä ei ole tarpeeksi paluuvaimennusta ja lisäksi auto kallistelee turhan paljon mutkissa. En ole hakemassa madallusta vaan sporttisempia ajo-ominaisuuksia mutkateille, mutta mukavuudesta en silti halua tinkiä liikaa, ts. säädettävät sarjat on periaatteessa rajattu ulos ellei kohdalle osu joku supertarjous.
Onko täällä kenelläkään kokemusta Bilsteinin B12 Pro-Kitistä ja mahdollisesti että miten se vertautuu PSS-sarjoihin?
Kysytään samalla myös, että onko kellään kokemuksia apurungon puslien vaihdosta M3:n pusliin? Tuolla saisi kuulemma perän liikkeet kuriin.
B12 on B8 iskareilla ja Eibach jousilla. Noi tolpat on kyllä aivan taatusti riittävän jäykät. Monien mielestä liiankin jäykät kadulle. Jos kallistelua haluaa kuriin, niin mites jäykemmät vakaajat?Last edited by bemu2000; 26-04-2014, 01:01.
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostE90-puolella paljon tarinaa 335i perän m3-puslista, samat tarinat käynee 135:een kun samaa palikkaa alustassa.
Ulkomaan foorumeilla m3-puslia kehutaan vuolaasti, mutta aina parempi jos löytyy kokemuksia myös Suomen teiltä.Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostB12 on B8 iskareilla ja Eibach jousilla. Noi tolpat on kyllä aivan taatusti riittävän jäykät. Monien mielestä liiankin jäykät kadulle. Jos kallistelua haluaa kuriin, niin mites jäykemmät vakaajat?
Kenelläkään täällä kokemuksia jäykemmistä vakaajista edessä tai takana? ASD:llä ainakin näyttää olevan jäykempi takavakaaja, onko alustassa muita muutoksia?Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Originally posted by Squamish View PostBTW, miten paljon vakiota matalampi M-Sport -alusta, -25mm?
Taitaa olla 15mm
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostTaitaa olla 15mmByrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Tuli sitten loppujen lopuksi laitettua pelkät Koni FSD:t. Alusta muuttui mukavammaksi terävissä kuopissa ja heitoissa ja mukulakivillä samalla kun mutkissa kallistelu ja kiihdytykissä/jarrutuksissa nyökkäily ja niiailu väheni selvästi. Omaan makuun todella hyvä balanssi mukavuuden ja ajokäytöksen välillä.Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostMulla on autossa tuo M-sport alusta, mutta ensimmäistä kertaa täytyy sanoa, etten ole ihan tyytyväinen tuohon. Normaalissa ajossa toki ihan ok, mutta sellaisen seikan olen huomannut, että takapään iskareissa saisi olla reippaasti lisää reboundia. Jos ajaa kurviin niin, että joustot painuu vähän sisään ja sitten tulee joku pikku töyssy, niin perseessä tuntee, että iskari ei jaksa oikein pitää alustaa järjestyksessä töyssyn jälkeen. Pohjaa herkästi ja sen jälkeen kun jousi alkaa palautua, ei iskari jaksa panna hanttiin jouselle riittävästi. Jousi palauttaa perän ylös tosi nopeasti ja perse on levottoman oloinen tämmöisessä tilanteessa. Alustalla ajettu 27tkm ja kun se muuten toimii ihan napakasti, niin en usko iskareiden olevan rikki. Etupäässäkin saman oloista ominaisuutta havaittu. Kun olen kuitenkin tyytyväinen auton korkeuteen, niin olisikohan sopiva kombo vaihtaa iskarin Konin keltaisiin? Onko kenelläkään kokemusta tämmösestä setupista?
Eli pienemmällä koneella/ei täyteen specsattu varusteilla. Mutta jännää että niin monet ovat siihen tyytymättömiä muilla alueilla.Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
Comment