Announcement

Collapse
No announcement yet.

e82 M-sport austa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    e82 M-sport austa

    Mulla on autossa tuo M-sport alusta, mutta ensimmäistä kertaa täytyy sanoa, etten ole ihan tyytyväinen tuohon. Normaalissa ajossa toki ihan ok, mutta sellaisen seikan olen huomannut, että takapään iskareissa saisi olla reippaasti lisää reboundia. Jos ajaa kurviin niin, että joustot painuu vähän sisään ja sitten tulee joku pikku töyssy, niin perseessä tuntee, että iskari ei jaksa oikein pitää alustaa järjestyksessä töyssyn jälkeen. Pohjaa herkästi ja sen jälkeen kun jousi alkaa palautua, ei iskari jaksa panna hanttiin jouselle riittävästi. Jousi palauttaa perän ylös tosi nopeasti ja perse on levottoman oloinen tämmöisessä tilanteessa. Alustalla ajettu 27tkm ja kun se muuten toimii ihan napakasti, niin en usko iskareiden olevan rikki. Etupäässäkin saman oloista ominaisuutta havaittu. Kun olen kuitenkin tyytyväinen auton korkeuteen, niin olisikohan sopiva kombo vaihtaa iskarin Konin keltaisiin? Onko kenelläkään kokemusta tämmösestä setupista?
  • Kartiopari
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 179
    • Hyvinkää

    #2
    Moro! Mulla on nyt kokemusta 40tkm tuosta M-Sport alustasta ja eihän se kyllä häävi ole.. Pintakova mutta pohjaa kuitenkin suht helposti niin kuin sanoit.. Ensi kesäksi meinasin ruuvata alle Eibachin Pro Street S:n(Sama kuin KW V1 mutta pehmeämmät jouset) joka kulmaan mikäli en vaihda autoa ennen sitä.. Mulla oli se edellisessä autossa ja oli aivan eri planeetalta.. Voihan se iskarit vaihtamallakin parantua mutta en tiedä korjaako tuota pintakovuutta?:think
    F33 435i X-drive Cabriolet -14

    Ex:E82 123d -08 M-Sport

    Ex:E82 120d -08

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #3
      No sitä pintakovuutta ei varmaan korjaa, mutta ei se niin paha ole, etteikö sen kanssa pystyisi elämään. Jännä homma että ovat M-alustasta saaneet noin paskan. Huonon nimenomaan siinä kohtaa, missä sen toivoisi toimivan, eli vähän reippaammassa ajossa. Mä en oikein noista coilesta tiedä, parit olleet, ja ovat kyllä olleet omaan makuun liian jämäkät. H&R monotubesta ja bilsteinin pss sarjasta oon kuullut hyvää, mutten tiedä haluanko kokeilla... Toi on kuitenkin ihan joka päivä mulla ajossa, niin en siitä mukavuudesta aio paljoa tinkiä.

      Comment

      • ASDTurku
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 145
        • Turku

        #4
        H&R kynäjousisarja sairaan kova joka päiväiseen ajoon. Lisäksi pito huono liiallisen
        kovuuden takia. vaihdoin Bilstain PSS10 sarjaan, korkeussäätö riittää
        alemmaksi, kun H&R mutta silti mukavan pehmeä ajaa. Vitos säädöllä
        vetopito kärsii. Kolmosella ei enää sudi pahasti.Haittana tuli kallistelu
        nopeissa mutkissa. Tämä korjautui M3 takavakaajalla. Suosittelen
        lämpimästi Bilstain PSS sarjaa 5 säädöllä mukavan pehmeä ajaa.
        En ole edes kokeillut jäykintä kymppiä.Tarkoitus testata tätä Alastarolla.
        e82 135i

        Comment

        • jmarjamaa
          Bimmer Rookie
          • Oct 2002
          • 92
          • Kerava city

          #5
          KW v2 jäykkyyssäädettävä, löysässä päässä myös aikalailla ok.
          Ei juurikaan pintakovuutta tunnu olevan, keväällä rengasleveyden mukaan hakea soppeli kompromissi taakse pidon/jäykkyyden suhteen.
          E82 135i Coupe M-Sport @ 428Hp
          Z32 Fairlady TwinTurbo @ 520Hp

          EX:
          e46 330dA m-sport II touring

          Comment

          • Squamish
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 260
            • HEL

            #6
            Haussa uusi alustasarja 135i M-sport -alustan tilalle. Syynä se, että perässä ei ole tarpeeksi paluuvaimennusta ja lisäksi auto kallistelee turhan paljon mutkissa. En ole hakemassa madallusta vaan sporttisempia ajo-ominaisuuksia mutkateille, mutta mukavuudesta en silti halua tinkiä liikaa, ts. säädettävät sarjat on periaatteessa rajattu ulos ellei kohdalle osu joku supertarjous.

            Onko täällä kenelläkään kokemusta Bilsteinin B12 Pro-Kitistä ja mahdollisesti että miten se vertautuu PSS-sarjoihin?

            Kysytään samalla myös, että onko kellään kokemuksia apurungon puslien vaihdosta M3:n pusliin? Tuolla saisi kuulemma perän liikkeet kuriin.
            Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

            Comment

            • Hiace
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2011
              • 1203
              • Helsinki/Joensuu

              #7
              E90-puolella paljon tarinaa 335i perän m3-puslista, samat tarinat käynee 135:een kun samaa palikkaa alustassa.
              F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by Squamish View Post
                Haussa uusi alustasarja 135i M-sport -alustan tilalle. Syynä se, että perässä ei ole tarpeeksi paluuvaimennusta ja lisäksi auto kallistelee turhan paljon mutkissa. En ole hakemassa madallusta vaan sporttisempia ajo-ominaisuuksia mutkateille, mutta mukavuudesta en silti halua tinkiä liikaa, ts. säädettävät sarjat on periaatteessa rajattu ulos ellei kohdalle osu joku supertarjous.

                Onko täällä kenelläkään kokemusta Bilsteinin B12 Pro-Kitistä ja mahdollisesti että miten se vertautuu PSS-sarjoihin?

                Kysytään samalla myös, että onko kellään kokemuksia apurungon puslien vaihdosta M3:n pusliin? Tuolla saisi kuulemma perän liikkeet kuriin.

                B12 on B8 iskareilla ja Eibach jousilla. Noi tolpat on kyllä aivan taatusti riittävän jäykät. Monien mielestä liiankin jäykät kadulle. Jos kallistelua haluaa kuriin, niin mites jäykemmät vakaajat?
                Last edited by bemu2000; 26-04-2014, 01:01.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Squamish
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2009
                  • 260
                  • HEL

                  #9
                  Originally posted by Hiace View Post
                  E90-puolella paljon tarinaa 335i perän m3-puslista, samat tarinat käynee 135:een kun samaa palikkaa alustassa.
                  Thx, täytyykin vierailla E90-puolella. Se näissä ykkössarjalaisissa on hyvää, että alusta on pitkälti samaa tavaraa kuin kolmosissa.

                  Ulkomaan foorumeilla m3-puslia kehutaan vuolaasti, mutta aina parempi jos löytyy kokemuksia myös Suomen teiltä.
                  Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                  Comment

                  • Squamish
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2009
                    • 260
                    • HEL

                    #10
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    B12 on B8 iskareilla ja Eibach jousilla. Noi tolpat on kyllä aivan taatusti riittävän jäykät. Monien mielestä liiankin jäykät kadulle. Jos kallistelua haluaa kuriin, niin mites jäykemmät vakaajat?
                    Jäykemmät vakaajat on kyllä myös listalla, mutta niistä löytyy niin monta vastakkaista mielipidettä, että en aio niitä kokeilla ainakaan ihan ensimmäisenä, jos koskaan.

                    Kenelläkään täällä kokemuksia jäykemmistä vakaajista edessä tai takana? ASD:llä ainakin näyttää olevan jäykempi takavakaaja, onko alustassa muita muutoksia?
                    Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                    Comment

                    • Squamish
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2009
                      • 260
                      • HEL

                      #11
                      BTW, miten paljon vakiota matalampi M-Sport -alusta, -25mm?
                      Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        Originally posted by Squamish View Post
                        BTW, miten paljon vakiota matalampi M-Sport -alusta, -25mm?

                        Taitaa olla 15mm
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Squamish
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2009
                          • 260
                          • HEL

                          #13
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          Taitaa olla 15mm
                          Taidat olla oikeassa. Luin BMW Performance -jousten mainoksesta, että ne laskevat autoa vakio-alustaan verrattuna tuuman verran ja sport-alustaan verrattuna puoli tuumaa, eli lähimpään viiteen milliin pyöristettynä = 15mm.
                          Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                          Comment

                          • Squamish
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2009
                            • 260
                            • HEL

                            #14
                            Tuli sitten loppujen lopuksi laitettua pelkät Koni FSD:t. Alusta muuttui mukavammaksi terävissä kuopissa ja heitoissa ja mukulakivillä samalla kun mutkissa kallistelu ja kiihdytykissä/jarrutuksissa nyökkäily ja niiailu väheni selvästi. Omaan makuun todella hyvä balanssi mukavuuden ja ajokäytöksen välillä.
                            Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                            Comment

                            • peeämwee
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1823
                              • I sink hell

                              #15
                              Originally posted by Juppe View Post
                              Mulla on autossa tuo M-sport alusta, mutta ensimmäistä kertaa täytyy sanoa, etten ole ihan tyytyväinen tuohon. Normaalissa ajossa toki ihan ok, mutta sellaisen seikan olen huomannut, että takapään iskareissa saisi olla reippaasti lisää reboundia. Jos ajaa kurviin niin, että joustot painuu vähän sisään ja sitten tulee joku pikku töyssy, niin perseessä tuntee, että iskari ei jaksa oikein pitää alustaa järjestyksessä töyssyn jälkeen. Pohjaa herkästi ja sen jälkeen kun jousi alkaa palautua, ei iskari jaksa panna hanttiin jouselle riittävästi. Jousi palauttaa perän ylös tosi nopeasti ja perse on levottoman oloinen tämmöisessä tilanteessa. Alustalla ajettu 27tkm ja kun se muuten toimii ihan napakasti, niin en usko iskareiden olevan rikki. Etupäässäkin saman oloista ominaisuutta havaittu. Kun olen kuitenkin tyytyväinen auton korkeuteen, niin olisikohan sopiva kombo vaihtaa iskarin Konin keltaisiin? Onko kenelläkään kokemusta tämmösestä setupista?
                              Sen ymmärtää jos palauttaa nopeammin ylös jos auto on kevyempi kuin M135i.
                              Eli pienemmällä koneella/ei täyteen specsattu varusteilla. Mutta jännää että niin monet ovat siihen tyytymättömiä muilla alueilla.
                              Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                              Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                              A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                              http://velkakello.fi/

                              Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎