Kun sitä just ei ymmärrä. Ongelma on mielestäni nimenomaan taka-akselilla. Paluuvaimennuksen totaalinen puuttuminen isommissa röykyissä. Etuakselikin on pintakova ja sitten kuitenkin pohjaa isommissa röykyissä, muttei yhtä paha kuin takapää. Ihan oikeasti e46 6-koneisen alusta ihan perus 30/15mm madallusjousilla hakkaa ton 100-0. Se on vaan paska. Se on kyllä myönnettävä, että mä oon aika ronkeli alustan suhteen ja juuri siksi tuo M-alusta tuossa autossa oli suuri pettymys.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e82 M-sport austa
Collapse
X
-
Onkohan joku ajanut M-alustalla ihan uudesta asti? Saisi tietää onko ollut noin huono jo uutenakin. Tiedä sitten jos Suomen huonot tiet raiskaa alustan nopeasti?Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
-
No toi tuli 27tkm ajettuna mulle ja käsitykseni mukaan oli kyllä siinä kunnossa, missä se ehjänä on. Olen aivan varma, että ongelman ydin on iskareissa.
Edit:
Ei se niin huono ole, että se selviäisi nätissä koeajossa. Se yllättää juuri siinä kohtaa, kun sen odottaisi toimivan kunnolla, eli esimerkiksi reippasti kaarteeseen ajettaessa, kun sattuu joku röykky ajolinjalle.
Comment
-
-
Ei tuolla vakio alustalla aja yhtään
Originally posted by ASDTurku View PostH&R kynäjousisarja sairaan kova joka päiväiseen ajoon. Lisäksi pito huono liiallisen
kovuuden takia. vaihdoin Bilstain PSS10 sarjaan, korkeussäätö riittää
alemmaksi, kun H&R mutta silti mukavan pehmeä ajaa. Vitos säädöllä
vetopito kärsii. Kolmosella ei enää sudi pahasti.Haittana tuli kallistelu
nopeissa mutkissa. Tämä korjautui M3 takavakaajalla. Suosittelen
lämpimästi Bilstain PSS sarjaa 5 säädöllä mukavan pehmeä ajaa.
En ole edes kokeillut jäykintä kymppiä.Tarkoitus testata tätä Alastarolla.
e82 135i
Vakio M iskarit vaihdettuna eibach prokit jousiin on kyllä aivan hanurista. Perä pohjaa ja jää pomppimaa. Olivat vain ehtineet modata juuri ennen ostoa. Nyt on vielä vähän leveämmät vanteet ni tuumaa napata jatkuvasti kaariin/sisälokasuojiin kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by Pohjoisen Poika View PostMiten alusta on toiminut? Auto taitaa muutenkin olla joka suhteessa ajatuksella laitettu
Vakio M iskarit vaihdettuna eibach prokit jousiin on kyllä aivan hanurista. Perä pohjaa ja jää pomppimaa. Olivat vain ehtineet modata juuri ennen ostoa. Nyt on vielä vähän leveämmät vanteet ni tuumaa napata jatkuvasti kaariin/sisälokasuojiin kiinni.
vaihdon jälkeen jää kaartelemaan itsekseen. Eli jää mutkittelemaan. Koitan kitkeä sen pois e92 M3 etuvakaajalla ja M3 tukivarren puslilla. Jos ei auta niin
täytyy tinkiä mukavuudesta ja vaihtaa eteen ne H&R jäykät jouset niin korin
kallistelu ei enää vaikuta ohjaukseen. Vaihdoin EBC keltaiset palat. Ainakin
päivittäisessä käytössä toimii moittetta.
Niin se Alastaron testi meni ihan reisille. Eka kiihdytys niin ilmoitti sytkäkatkoja ja sammutti sylintereitä. Seuraava kaasun painallus hävitti
kaasuläpän ohjausen. Ilmoitus että likaa vääntöä. Koneen buuttauksia
piti tehdä joka suoran jälkeen. Sitten 5 kierroksen jälkeen tuli ilmoitus näyttöön, että hidastuvuus liian pieni ja tehot koneesta pois. No ne
vakio jarrut oli sulanut alle. Ehkä sen käytös saadaan jossain vaihessa siihen mallin, että sen kehtaa tuoda ratapäiville..
Comment
-
-
Mulla on 123d:ssä Bilstein B14, edessä vakio m-sport vakaaja, takana M3:n tikku. Taka-apurungon puslissa Powerflexin musta insertit, edessä reaktiotankojen puslat uretaania. Etuiskareiden tukilaakereista poistettu ohjuripinnit, jolloin camberia sai hieman lisää (-1,4°). Renkaina Hankook S1 evot 225/35/19 ja 245/30/19. Omaan makuuni oikeinkin hyvä ajettava, erityisesti kovemmissa nopeuksissa.
Comment
-
-
Originally posted by PekkaSavolainen View PostMulla on 123d:ssä Bilstein B14, edessä vakio m-sport vakaaja, takana M3:n tikku. Taka-apurungon puslissa Powerflexin musta insertit, edessä reaktiotankojen puslat uretaania. Etuiskareiden tukilaakereista poistettu ohjuripinnit, jolloin camberia sai hieman lisää (-1,4°). Renkaina Hankook S1 evot 225/35/19 ja 245/30/19. Omaan makuuni oikeinkin hyvä ajettava, erityisesti kovemmissa nopeuksissa.
Camber on vaan -1 aste. Mitä nuo etu reaktiotagot vaikutti ajoon?
Comment
-
-
Budjettiratkaisua
Selviääkö alustasta pienemmällä budjetilla? On monta muutakin paikkaa joita tahtoisi laittaa.
Liika madallus/ alustan pehmeys ja pohjailu tuossa on nyt isoimmat ongelmat.
Viinan kanssa tuntuu myös että alkaa perä hieman vedellä. Ei siihen puututa vielä. Pistetään toistaiseksi vain bensaa tankkiin.
Futurez kysyin, niin suosittelivat Eibach Pro Street sarjaa. Se olis vielä tolkku hintainen 1090€, mutta onko se muuten riittävän hyvä?
Comment
-
-
Originally posted by ASDTurku View PostSamat renkaat mullakin ja takarungossa powerflex puslasarja vaihdettu.
Camber on vaan -1 aste. Mitä nuo etu reaktiotagot vaikutti ajoon?
Comment
-
-
Käykö tähän E82 2008 suoraan M3 apurungon puslat?
33312283382 ja 33312283383 onko oikeat osanumerot hallussa?
Nyt kun olisi tarkoitus purkaa perä alas ni mitä muita puslia ja osia kannattaa vaihtaa samalla?
Sen verran jäykkyyttä olisi hakusessa, että selviää satunnaisista ratapäivistä kunnialla.
Comment
-
-
Originally posted by Pohjoisen Poika View PostKäykö tähän E82 2008 suoraan M3 apurungon puslat?
33312283382 ja 33312283383 onko oikeat osanumerot hallussa?
Nyt kun olisi tarkoitus purkaa perä alas ni mitä muita puslia ja osia kannattaa vaihtaa samalla?
Sen verran jäykkyyttä olisi hakusessa, että selviää satunnaisista ratapäivistä kunnialla.
Mutta poverflex puslat hoiti tuon homman.
Nyt sain auton toimimaan paremmin, kun vaihdoin vielä m3 etuvakaajan.
Lisäksi siirryin käyttämäään m3 pyöränkulmia etu camber 2 ja taka camber 3.
Lisäksi etu ja taka auraus muttu jonkun verran. Nyt talvirenkaillakin
uskaltaa ajaa...
Comment
-
-
Autonvaihdon yhteydessä sen taas huomasin, m-sport alusta auttamatta liian löysä. Vanhassa oli AP:n korkeus-säädettävä, joka oli erinomainen.
Onko mitään oikeasti hyvää vaihtoehtoa pelkistä jousista tarjolla? Tarttis saada ainakin se 20mm autoa alas ja pitäis olla huomattavasti m-sportin jousia jäykemmät.
Vai pitääkö vaan laakista ostaa se AP tai vastaava :think
Auto on 135i.F06 640i GC M-sport.
F22 M235i.
F32 428i xDrive M-sport.
E92 M3.
E82 135i M-sport.
E91 320D M-sport.
Comment
-
-
Originally posted by Pohjoisen Poika View PostEibach prokit jousien vaihtaminen vakio m-sport jousiin on isoin parannus minkä olen omalle 135i tehnyt. Jäi sellainen olo ettei noi m-sport vakioiskarit toimi madallusjousien kanssa. Jossain kohtaa pitää vaihtaa koko sarja.
Edit: Prokit tarjolla todella edullisesti jos tahdot koittaa.
Kiitoksia, mutta pistin coiloverit tilaukseen.F06 640i GC M-sport.
F22 M235i.
F32 428i xDrive M-sport.
E92 M3.
E82 135i M-sport.
E91 320D M-sport.
Comment
-
Comment