Announcement

Collapse
No announcement yet.

114i malliin potkua lastulla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #31
    Originally posted by pyroz View Post
    Rautalankaa itselleni vääntäen:

    14i, 16i ja 18i näissä kaikissa on siis sama N13B16.
    20i ja 25i malleissa on N20B20
    28i malleissa on N26B20

    N13 koneista saadaan siis reilu 200hp ulos ja N20 jopa yli 300? Hurjalta (mukavalta) kuulostaa
    Ja näihin ei ole vielä edes tehty mitään kovin ihmeellisiä virityksiä. Omassa ei ollut mitään muuta kuin ohjelma. Vähän jäi mietityttämään, että mitä tuosta N13 moottorista saisi vielä lisää vaikka kunnon putkistolla ja isommalla turbon kompuralla? Näissähän on suorasuihkutus ja polttoaineen paine suuttimilla aika kova. Kukaan ei ole tainnut vielä koittaa miten pitkälle suuttimet ja pumput riittää.


    Comment

    • huupi
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 1199
      • Tyrnävä

      #32
      Minkälaisia havaintoja, luettuja tai koettuja, näiden em. moottoreiden kestävyydestä on ilmennyt? Onko jakoketjuongelmat seuranneet vanhemmista moottorimalleista, kun on tainnut näitä edeltävän vuosikymmenen ajan olla enempi tai vähempi 4-sylinteristen bensiinimoottoreiden murhe?
      I01 i3s 94

      Comment

      • ocram
        Newbiemmer
        • Nov 2014
        • 13
        • PKS

        #33
        Jakopääongelmat eivät ole poistuneet. Omaa N20:stä (328 xDrive) olen tarkalla korvalla kuunnellut. Ketjuhan taitaa kestää mutta muoviset ohjurit antavat periksi, 01/2015 jälkeen jakopään osat ovat uudistuneet.

        Joitain tapauksia taitaa olla joissa öljypumppu on hajonnut tai pumpun ketju on katkennut, oljynpaine laskenut ja jakopää on sen seurauksena mennyt sekaisin.

        Tapaukset olen bongannut jenkkifoorumeilta, jenkeissä autoja (N26) on myyty paljon ja tuntuu olevan aika suosittu virityskohde. Tosin näyttää siltä että virityksetkin kannattaa pitää aika maltillisina, sisuskalut eivät kestä viritystä kuten N54/N55. Ainakin kiertokankia on mennyt, ilmeisesti omassa 10/2013 valmistetussa on jo 4.versio kiertokangista. Ilmeisesti moottori myös käy aika kuumana ja rataajossa ongelmia on esiintynyt. Liekö myös 4-koneen värinät osasyynä.

        Itsella ollut JB4 kiinni ja Map1:stä olen käyttänyt. Sitä on jenkeissä boksia myyvä foorumilainen suositellut, jos auto on muuten vakio.

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #34
          Viime viikolla tein 60tkm ajettuun n20 jakopään. Ketju samaa tuttua tavaraa kuin aikaisemmissakin neloskoneissa.
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • Rockwell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 1713
            • Helsinki

            #35
            149,1hp@5091rpm/244Nm@3810rpm -> 211,7hp@6142rpm/345Nm@3396rpm
            BMW F31 330d M-Sport -13
            ex. BMW F21 116i -13
            ex. BMW 540i(g) Touring -01
            ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
            ex. BMW 316g -99
            ex. BMW M5 Touring -92
            ex. BMW 535i -91
            ex. BMW M5 -91
            ex. BMW 325i Touring -90

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #36
              Originally posted by Rockwell View Post
              149,1hp@5091rpm/244Nm@3810rpm -> 211,7hp@6142rpm/345Nm@3396rpm
              Motoribit?

              Eron varmaan huomaa vakioon
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Rockwell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 1713
                • Helsinki

                #37
                Originally posted by _nixu_ View Post
                Motoribit?

                Eron varmaan huomaa vakioon
                Jep. No onhan siinä "vähän" eroa.
                Vääntöä joutui tiputtamaan jälkikäteen kun aiheutti tärinää.
                BMW F31 330d M-Sport -13
                ex. BMW F21 116i -13
                ex. BMW 540i(g) Touring -01
                ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                ex. BMW 316g -99
                ex. BMW M5 Touring -92
                ex. BMW 535i -91
                ex. BMW M5 -91
                ex. BMW 325i Touring -90

                Comment

                • JHe
                  BTCF Member
                  • Oct 2016
                  • 184
                  • Vantaa

                  #38
                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Motoribit?

                  Eron varmaan huomaa vakioon
                  Itsellä myös Motorbitissä softattu 114i. Kävin viikonloppuna kokeilemassa varttimailia, mistä paras tulos alla:

                  60ft - 2,2865s
                  200m - 9,6167s @ 118,78 km/h
                  400m - 14,8370s @ 152,38 km/h

                  Lähtökohtaan nähden on kyllä huima parannus.
                  E46 M3

                  Comment

                  • Mohko
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 164
                    • Rauma

                    #39
                    Emäntä hommasi 114:en itselleen ja kaipaa vähän lisää potkua, mikä olisi kokemusten mukaan paras paikka sille sitä tuomaan? Aika moni tarjoaa suoraan 200hp lastua, mutta voisi tässä tapauksessa riittää "vaan" vähempikin.

                    CelticTuning, optimoi autosi ja Motorbit ainakin tarjoavat palveluja. Onko sillä sitten loppujen lopuksi mitään merkitystä? se vaan mikä itselle tuntuu hyvälle
                    F15 X5 40e -17
                    G30 530e -20
                    Honda CBR XX


                    EX:
                    E38 730
                    E34 525
                    E36 325
                    Honda CBR 1000F
                    206 GTI
                    E60 lci 530D 08
                    F20 114i Msport
                    E30 320i Cabrio 90 old school
                    F30 330e M-Sport -17

                    Comment

                    • hoikkas
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 1579
                      • TURKU

                      #40
                      Originally posted by Mohko View Post
                      Emäntä hommasi 114:en itselleen ja kaipaa vähän lisää potkua, mikä olisi kokemusten mukaan paras paikka sille sitä tuomaan? Aika moni tarjoaa suoraan 200hp lastua, mutta voisi tässä tapauksessa riittää "vaan" vähempikin.

                      CelticTuning, optimoi autosi ja Motorbit ainakin tarjoavat palveluja. Onko sillä sitten loppujen lopuksi mitään merkitystä? se vaan mikä itselle tuntuu hyvälle
                      Meille tuli puolisolle viime syksynä F20 116i ja laitoin heti siihen optimoinnin, se tehtiin JW-Servicellä. Vahva suositus!

                      En tiiä onko sillä kovin suurta merkitystä mikä se on, mutta itsellä ja muutamilla lähiauleen kavereilla ainakin hyvät kokemukset em. paikasta.
                      BMW i4M50

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        #41
                        Täältä saa sellaisen kuin haluaakin, olen vain aina sanonut että sen takia siinä lattialla on se kaasupoljin, jolla helposti sen saat määritettyä että otatko moottorista kaiken irti
                        Originally posted by Mohko View Post
                        Emäntä hommasi 114:en itselleen ja kaipaa vähän lisää potkua, mikä olisi kokemusten mukaan paras paikka sille sitä tuomaan? Aika moni tarjoaa suoraan 200hp lastua, mutta voisi tässä tapauksessa riittää "vaan" vähempikin.

                        CelticTuning, optimoi autosi ja Motorbit ainakin tarjoavat palveluja. Onko sillä sitten loppujen lopuksi mitään merkitystä? se vaan mikä itselle tuntuu hyvälle
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • Mohko
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2008
                          • 164
                          • Rauma

                          #42
                          Originally posted by suppari View Post
                          Täältä saa sellaisen kuin haluaakin, olen vain aina sanonut että sen takia siinä lattialla on se kaasupoljin, jolla helposti sen saat määritettyä että otatko moottorista kaiken irti
                          Kyllä mää sen osaan.. mut kun kyse on tosta kauniimmasta puoliskosta.. :think

                          Tarvii olla yhteyksissä, kun pääsee saksasta pois
                          F15 X5 40e -17
                          G30 530e -20
                          Honda CBR XX


                          EX:
                          E38 730
                          E34 525
                          E36 325
                          Honda CBR 1000F
                          206 GTI
                          E60 lci 530D 08
                          F20 114i Msport
                          E30 320i Cabrio 90 old school
                          F30 330e M-Sport -17

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎