Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 2-sarja kokemuksia / ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17838
    • PKS

    BMW 2-sarja kokemuksia / ostamassa

    Tähän voi aloitella forumin uutta 2-aluetta.

    Sama alue siis kattaa tässä vaiheessa kaikki uudet 2-sarjan BMW:t; Coupet, Cabriot, Active/Gran Tourerit.

    P.s. Meillä taloudessa tällä hetkellä Active Tourer F45 220dA xDrive Business saa kysellä kokemuksia jos tulee mieleen.
    Onko täällä muilla 2-sarjalaisia?
    Last edited by Dualfun; 06-03-2015, 18:17.
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet:
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1773
    • Ylöjärvi

    #2
    Äidille tuli juuri tällä viikolla active tourer korinen täytyy ottaa lainaan ja kunnon koeajo suorittaa joskus

    Sikäli jännä että pulttijako ja tieten vanteet käy suoraan mersusta! Keskireikä ja et juuri samat sääli sikäli ettei tullut asiaa ajateltua kun oli hommattu vanteet valmiiksi
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

    Comment

    • IKa
      BTCF Member
      • Apr 2007
      • 877
      • Klaukkala

      #3
      Originally posted by Dualfun View Post
      Tähän voi aloitella forumin uutta 2-aluetta.

      Sama alue siis kattaa tässä vaiheessa kaikki uudet 2-sarjan BMW:t; Coupet, Cabriot, Active/Gran Tourerit.
      nus nus - treadin otsikossa vain (F4x) vaikka 2-sarjan coupen korimalli on F22
      G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

      Comment

      • crom
        BTCF Member
        • May 2013
        • 71
        • Satakunta

        #4
        2-Sarjan coupe vaikuttaa upeelta. Active Tourer on ainakin saanut monelta bemariharrastajalta kritiikkiä. Omasta mielestä jo se riittää, että Bemari etuvetona, mutta on sitä ulkonäöstäkin valitettu. Itse en ole törmännyt vielä yhteenkään.
        E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

        ex. E38 740iA (95)
        ex. E34 535i (91)
        ex. E34 530i Touring (94)
        ex. E46 320i (01)
        ex. E30 325i (90)
        ex. E32 730i (92)

        Comment

        • ///Jone
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2009
          • 1281
          • HKI

          #5
          Active Tourerista ku riisuu kaikki subjektiiviset mielipiteet pois niin onhan se 3-sarjan veroinen auto laadultaan ja perus ajettavuudelta. Plussana korkea istuma-asento ja näkyvyys ulos. Joku GC on aivan toistamaata, mutta fiiliskin muutakuin mallia AC. Epäbemarimainen se AC kuitenkin on, mutta saihan 3er kritiikkiä tullessaan. Bmw on kuitenkin yhä itsenäinen autofirma.
          ______________________
          Nykyinen:
          Model 3

          BMW:t vuodesta 2009:
          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

          Comment

          • FlyingFinn
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 643

            #6
            Viime kesänä kävin poistamassa Laakkoselta M235i:n. Tätä ennen oli E92 335i. Alunperin piti ostaa nelossarjalainen mikä ulkoisesti on kyllä edelleen mielestäni hienompi auto mutta toisaalta sillä ei itselleni ole juuri merkitystä. Tuo nelossarja on vain aivan liian isoksi kasvatettu joten valitsin kakkossarjalaisen. Onhan tässä kakkosessa selvästi enemmän voimaa ja muutenkin hauskempi ajettava kuin edellinen kolmonen. Viime syksynä asennettiin M Performancen lukkoperä mikä on kyllä loistava ostos ja parantaa kulkua niin talvella kuin kesälläkin. Mitään vikaa autossa ei ole ollut, kilsoja mittarissa alkaa olemaan 30t. Tämä on itselleni ensimmäinen käyttöauto automaattivaihteistolla ja se on tietysti makuasia mutta seuraavassa autossani tulee olemaan paluu manuaaliin. Tämä ei titeysti sinänsä ole kakkossarjan ominaisuus vaan koskee kaikkia uudempia Bemareita mutta kahdeksan vaihdetta on aivan liikaa. Pari pykälää pois niin olisi automaattikin järkevämpi valinta. Eihän se normaaliajossa automaatilla ajettaessa häiritse mutta manuaalikäytössä kyllä.

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17838
              • PKS

              #7
              4kk ajan ollut F45 220dA xDrive AT taloudessa, ehkä voisi jotain kokemuksia jakaa.

              Mikä:
              -F45 220d Active Tourer, 190hv / 400Nm
              -Neliveto
              -Sporttiautomaatti (Sis. myös ohjauspyörän vaihteenvalitsimet, ajodynamiikkakytkimen SPORT+ ohjelman ja Launch Control -toiminnon.)
              -Varusteet (Business paketti pohjana): bi-LED ajovalot, monitoimisäätimet ohjauspyörään, Vakionopeussäädin, Pysäköintitutka taakse, Automaattinen 2-alueilmastointi, Sport urheiluohjauspyörä, ratinlämmitys, valopaketti, sadetutka
              -Vakiovarusteet, mm: Bluetooth HF/Striimaus, I-Drive, avaimeton käynnistys, Sumuvalot...

              Plussaa:
              + Liikkuu!!! Helppo ahdistella liikenteessä perus 320CDI kuskeja ja ompa tuolla tullut leikittyä rintarinnan näiden perus E36 328i ym kanssa. Näppejä ei tarvitse jäädä nuolemaan, mutta 100kmh jälkeen meno kieltämättä rauhoittuu.
              + Ajettavuuus. Menee suoraan, ei vetele ja ohjaustuntuma on BMW:lle tunnusomainen ja tarkka.
              + Helppokäyttöisyys. Ei tarvitse hienostella ja kauppakassina aivan lyömätön. Näkyvyys korkealta antaa vaikutelman paljon isommasta autosta ja kulkeminen autoon on vaivatonta. Tosin jos yhden varusteen saisin ruksia lisää olisi takakontin sähköinen avaus niin kassit menisi kivasti konttiin. Nyt joutuu melko painavan luukun avaamaan käsin.
              + Tilaa on. Takapenkillä matkustaa mukavasti 3 aikuista, kuten esitteissäkin luvataan. Takapenkin säätö on varsin hyvä lisä, sillä saa parannettua selkänojan asentoa tai lisättyä takakontin tilaa.
              + "Mukavuusvarusteet". Ratinlämmitys ahhhh!, penkinlämmittimet järkyttävän tehokkaat. LED-valot on parhaat valot mitä olen itse käyttänyt.
              + Hauska. Siis juuri helppokäyttöisyyden ja helpon ajettavuuden kannalta.

              Neutraalia / ei kokemuksia:
              +- Nelivedon vaikutus edelleen vähän epäselvä. Talvi oli käytännössä lumeton ja ainoat kokemukset on pitkänmatkan ajosta pohjoisessa. Yleinen fiilis (jolle tosin ei löydy kunnon perusteita): etuvetopainotteinen.
              +- Sporttiautomaattivaihteisto. Muutaman kokeilun jälkeen omaan päähän ei istu miksi haluaisin käskeä dieseliä rattivaihteista. Olen koittanut oppia käyttämään edes - nappia painamalla kaksi pykälää pienemmälle kun lähden ohittamaan, mutta sama lopputulos tulee kick-downilla. Tuntuu että laatikko luistaa ihan samalla tavalla kuin ylipäätään dieseleissä, vaihdetta ei saa kunnolla "lukittua" kuten vastaavalla laatikolla uusissa bensiinikäyttöisissä.

              Miinukset:
              - Peruspenkit. Toimii kaupassakäyntiin, mutta optimaalista ajoasentoa ei näissä saa. Istuinosa kovin lyhyt, jää reidet tukematta. Sporttipenkit pitäisi olla ehdottomasti.
              - Ulkonäkö varauksin. Kaikkeen tosin tottuu ja muutaman kuukauden katselun jälkeen ei se enää ole ainakaan ruma, kauneus on sitten katsojan silmissä. Tuollaisessa 220d positiivinen yksityiskohta on takana tuplaputket molemmin puolin autoa - antaa kivan tunnelman perälle ja erottaa auton siitä perinteisestä kauppakassista.
              - 50k€ näillä varusteilla

              Kenelle:
              - Joka arvostaa laatua. Samanlaista tavaraa kuin vaikka F30, joku voisi tietty kiistellä onko mikään F-sarjalainen samaa laatua kuin E-sarja. Samaa halvempaa muovia esim. ovissa kuin F30 mallissa. Sinällään ihan ok, tälläisiä ne nykyautot on.
              - Perheelle? Nojaa. Ehkä varauksin pienelle perheelle, mutta ei tonne 2 aikuista, 2 lasta ja tavarat enää helpolla mene. Kauppakassiksi ja mökillä kulkemiseen: Ehdottomasti!
              Last edited by Dualfun; 12-05-2015, 11:51.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet:
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • salmol
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2013
                • 244
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Dualfun View Post
                Tuntuu että laatikko luistaa ihan samalla tavalla kuin ylipäätään dieseleissä, vaihdetta ei saa kunnolla "lukittua" kuten vastaavalla laatikolla uusissa bensiinikäyttöisissä.
                En tiedä mitä dieseleitä olet ajanut, mutta ehkä laatikossa on on tapahtunut jotain muutosta aikaisempiin. Ainakin minun 320dA:ssa vaihteet lukittuvat aivan täysin eikä minkäänlaista luistoa ole kuin liikkeelle lähdettäessä. Itse oikein yllätyin kun momenninmuunnin ei anna yhtään periksi, ja hyvä niin ainakin minun mielestäni. Näkyy myös kulutuksessa, eli pääsen helpostin ihan 4 litran päälle normaalissa maantieajossa. Viimeisin 300 km lenkki keskinopeudella 79 kmh, oli korjattu kulutus 4.1 l/100km. Kaksi henkeä ja 17" rf-renkaat.
                Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17838
                  • PKS

                  #9
                  Originally posted by Dualfun View Post
                  4kk ajan ollut F45 220dA xDrive AT taloudessa, ehkä voisi jotain kokemuksia jakaa.
                  Active Tourer lähti jatkamaan matkaansa seuraavalle omistajalle viime kuussa.

                  15000km ilman ainuttakaan vikaa. Kulutus tälle matkalle (pääasiassa seka-ajoa) ajotietokoneen mukaan 5.9l/100km. Hyvä auto kaikinpuolin, ja erityisesti suorituskyky jäi mieleen erittäin positiivisena! Ehdottomasti hienoin moottori tähän autoon.

                  Jos itse saisin valita varusteet, tilaisin vastaavaan ainakin nämä:

                  -M-Sport paketti - samalla saisi ne tuikitärkeät sport-istuimet
                  -Sporttiautomaatti - erittäin fiksu valinta ripeään dieseliin, jäi lopulta hyvä fiilis tästä kuitenkin
                  -Bi-LED ajovalot - kuten jo aiemmin kehuin, tälläiset antaa rahalle vastinetta
                  -Sähköinen takaluukku
                  -Etu-PDC
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36
                  ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  Muut talouden vehkeet:
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • MarttiKK
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 1637

                    #10
                    Originally posted by FlyingFinn View Post
                    Viime kesänä kävin poistamassa Laakkoselta M235i:n. Tätä ennen oli E92 335i. Alunperin piti ostaa nelossarjalainen mikä ulkoisesti on kyllä edelleen mielestäni hienompi auto mutta toisaalta sillä ei itselleni ole juuri merkitystä. Tuo nelossarja on vain aivan liian isoksi kasvatettu joten valitsin kakkossarjalaisen. Onhan tässä kakkosessa selvästi enemmän voimaa ja muutenkin hauskempi ajettava kuin edellinen kolmonen. Viime syksynä asennettiin M Performancen lukkoperä mikä on kyllä loistava ostos ja parantaa kulkua niin talvella kuin kesälläkin. Mitään vikaa autossa ei ole ollut, kilsoja mittarissa alkaa olemaan 30t. Tämä on itselleni ensimmäinen käyttöauto automaattivaihteistolla ja se on tietysti makuasia mutta seuraavassa autossani tulee olemaan paluu manuaaliin. Tämä ei titeysti sinänsä ole kakkossarjan ominaisuus vaan koskee kaikkia uudempia Bemareita mutta kahdeksan vaihdetta on aivan liikaa. Pari pykälää pois niin olisi automaattikin järkevämpi valinta. Eihän se normaaliajossa automaatilla ajettaessa häiritse mutta manuaalikäytössä kyllä.
                    Kesällä BRCF:n kisoissa oli lainassa BMW Suomelta M235 ja yllätyin kuinka hyvä auto oli kyseessä. Odotin sillä rengastuksella aivan painajaista ajettavuutta (esim. 1M) maantiellä mutta auto ei vedellyt siis yhtään. Harvinainen bemari jos ei vetele yhtään (tähän mennessä sellaisia tullut vastaan E92 M3 ja i8. Lisäksi auto oli normiajossa ajomelultaan yllättävän hiljainen. Hieno auto.

                    Comment

                    • FlyingFinn
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 643

                      #11
                      Originally posted by MarttiKK View Post
                      Kesällä BRCF:n kisoissa oli lainassa BMW Suomelta M235 ja yllätyin kuinka hyvä auto oli kyseessä. Odotin sillä rengastuksella aivan painajaista ajettavuutta (esim. 1M) maantiellä mutta auto ei vedellyt siis yhtään. Harvinainen bemari jos ei vetele yhtään (tähän mennessä sellaisia tullut vastaan E92 M3 ja i8. Lisäksi auto oli normiajossa ajomelultaan yllättävän hiljainen. Hieno auto.
                      Samat havainnot itselläkin. Vaihdoin alle M-Performancen 19" pyörät eikä vetele niilläkään. Rengasliikkeen koneet on melko tiukoilla kun kammetaan vanteelle 30 profiilin run flatia...

                      Comment

                      • osyd
                        Newbiemmer
                        • Mar 2009
                        • 3
                        • Helsinki

                        #12
                        Lähipiirissäni on yksi vakavasti moniongelmainen 218i Active Tourer (F45). Auto on hankittu tammikuussa 2015 ja ongelmia ei ole saatu vieläkään täysin ratkaistua.

                        Kokemukset autosta ja ongelmien selvittelystä on kerätty seuraavaan blogiin:
                        http://bmwproblem.blogspot.fi/

                        Blogi ei esitä mitään mielipiteitä tai tulkintoja, vaan raportoi tapahtumat sellaisenaan.

                        Comment

                        • peeämwee
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1822
                          • I sink hell

                          #13
                          Originally posted by osyd View Post
                          Lähipiirissäni on yksi vakavasti moniongelmainen 218i Active Tourer (F45). Auto on hankittu tammikuussa 2015 ja ongelmia ei ole saatu vieläkään täysin ratkaistua.

                          Kokemukset autosta ja ongelmien selvittelystä on kerätty seuraavaan blogiin:
                          http://bmwproblem.blogspot.fi/

                          Blogi ei esitä mitään mielipiteitä tai tulkintoja, vaan raportoi tapahtumat sellaisenaan.
                          "May this serve as a warning to others who consider buying a BMW". No joo, ei mielipiteitä..
                          Tosiaan ongelmia tulee helposti kun lanseerataan väärävetoinen kulkine. Varsinkin jos ollaan aina tehty niitä oikeasta päästä vetäviä autoja. Kun mersu lanseerasi A-sarjan ei sekään onnistunut kunnolla. Se veski kaatui kyljelleen.
                          Itse en voi edes ymmärtää miksi joku ostaisi etuvetoisen bmw:n. Tai mb:n. En pidä näitä edes oikeina bemareina tai mersuina. Halvemmalla saa vaikka opelin, ranskiksen tai minkä vaan etuvetoisen.

                          Onko tässä vielä sitä ilmassa että pelätään takavetoisia autoja vaikka niitä ei edes ole kokeiltu? Käyttäytyy todella nätisti, eikä luistoestokaan ota kiinni vasta kuin jos ajetaan aivan liian kovaa mutkaan.
                          Tästä varmasti aistii sen että en pidä etuvetoisista autoista. Oikeastaan inhoan niitä. Niilläkin on tullut ajettua talvella ja se on aina yhtä painajaista. kääntyy-puskee, menee pitkäksi. Mistään käsijarrusta en jaksa enää nykiä ennen mutkaa tämän ikäisenä.

                          Lisäys: toki ymmärrän että BMW haluaa raapia ostajia myös etuvetoisten markkinoilta, mutta nämä olisi voinut myydä sitten vaikka EMW:nä. Kaksi brändiä on parempi kuin yksi.

                          T: OT-spesialisti

                          Edit: 60000 km oli mennyt ihan iloisissa merkeissä TM:n testissä.
                          Last edited by peeämwee; 03-03-2016, 16:22. Reason: Tm
                          Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                          Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                          A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                          http://velkakello.fi/

                          Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                          Comment

                          • Hastra
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 545
                            • Espoo

                            #14
                            Onko kukaan käyny testaamassa 2-sarjan hybridiä? Jos noiden käytettyjen hybridien hinnat kehittyy samaan tapaan kuin muidenkien käytettyjen autojen, vois parin vuoden päästä harkita bemarin hybridiä. 2- 3- tai -sarjalaista.
                            Audi A3 GTRON
                            EX: BMW 325D Coupe -07
                            EX: BMW 320ia -08

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17838
                              • PKS

                              #15
                              Originally posted by Hastra View Post
                              Onko kukaan käyny testaamassa 2-sarjan hybridiä? Jos noiden käytettyjen hybridien hinnat kehittyy samaan tapaan kuin muidenkien käytettyjen autojen, vois parin vuoden päästä harkita bemarin hybridiä. 2- 3- tai -sarjalaista.
                              On kokeiltu juu, 225xe. Siinähän se hyvin samanlainen tuntumaltaan kuin tuollainen perinteinen polttomoottorinen X-drive. Lisääntyneen tehon kyllä huomaa, on kulku jouhevaa ja suorituskyky enemmän kuin kohdillaan 224hv/385Nm voimin, 0-100 km/h 6,7 s. Ehkäpä se ajamisen helppous jäi päällimmäisenä mieleen.

                              Nelivedon toiminnasta ei sensijaan ole antaa kokemuksia, johtuen huonosta lumitilanteesta. Viittaan siis siihen, että edestä vetää bensamoottori ja takapään veto on toteutettu sähkömoottorilla. 3-sarjassahan ei nelivetoa saa siihen 330e -malliin.
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36
                              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              Muut talouden vehkeet:
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎