Originally posted by Dualfun
View Post
BMW 2-sarja kokemuksia / ostamassa
Collapse
X
-
Hyvä esimerkki kuinka kaikki on suhteellista ja kannattaa aina itse kokeilla mistä tykkää. Minulta lähinnä menisi hermot tuolla suorituskyvyllä - tai siis sen puutteella.
-
Originally posted by osyd View PostLähipiirissäni on yksi vakavasti moniongelmainen 218i Active Tourer (F45). Auto on hankittu tammikuussa 2015 ja ongelmia ei ole saatu vieläkään täysin ratkaistua.
Kokemukset autosta ja ongelmien selvittelystä on kerätty seuraavaan blogiin:
Blogi ei esitä mitään mielipiteitä tai tulkintoja, vaan raportoi tapahtumat sellaisenaan.
Noista nuo tammikuun ongelmat varmastikin liittyy tuohon kovaan pakkaseen mitä silloin oli.
Kaikenmaailman herjoja auto mullakin (ei toki sama auto) saattoi heittää hetken käynnistyksen jälkeen kun akku ollut kylmänä, mutta kaikki hävis heti kun auto lähti liikkeelle. :thinkJaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
Rytinällä sisään!
Teen kaupat m235, joka tulee tämän hetken 335 tilalle. 335 ei aikomuksista huolimatta ikinä tehty mitään, mutta nyt kyllä aion oikeasti tehdä jotain viritystä uuteen.
Onko kokemuksia, linkkejä tai jotain mitä muuta kannattaa vaihtaa kuin putkisto jo pelkästään parempien äänien vuoksi? Jos esim käyn ohjelmoimassa auton (mikä on paras paikka?) ja haluan autosta noin 400 hp irti, pitääkö laittaa jo järeämpää jäähdytintä tms?
Tiedän että kysymykseni on vähän enemmän tietävien mielestä tyhmä, mutta kun ei oikein kellään tutulla ole mitään muuta kuin kuultua tietoa. Enkä haluaisi vain autoa ohjelmoida.
Haluan autoon siis:
-Putkiston (jossa hyvät soundit)
-tehoa lisää 60-80hp
Kiitos Kaikista vinkeistä!
KM
Comment
-
Itselläni meni vähän toisin päin. Entiseen 335:een laitoin miedot viritykset mutta nykyinen M235 on moottorin osalta virittämätön. Downpipe vaihtoon ja ehkä paremmin virtaava välijäähdytin myös jos siltä tuntuu. Ohjelmointi tai erillinen mokkula kuten Burgertuningin JB. Noilla eväillä kaiketi liikutaan jossain 400:n paikkeilla. Omassani on M-performancen lukkoperä mikä on enemmän kuin suositeltava ja jos alla on ensiasennus Pirellit niin nollasta sataan paranee huimasti kun vaihdat ne pitävämpiin renkaisiin.Originally posted by Kummelimies View PostRytinällä sisään!
Teen kaupat m235, joka tulee tämän hetken 335 tilalle. 335 ei aikomuksista huolimatta ikinä tehty mitään, mutta nyt kyllä aion oikeasti tehdä jotain viritystä uuteen.
Onko kokemuksia, linkkejä tai jotain mitä muuta kannattaa vaihtaa kuin putkisto jo pelkästään parempien äänien vuoksi? Jos esim käyn ohjelmoimassa auton (mikä on paras paikka?) ja haluan autosta noin 400 hp irti, pitääkö laittaa jo järeämpää jäähdytintä tms?
Tiedän että kysymykseni on vähän enemmän tietävien mielestä tyhmä, mutta kun ei oikein kellään tutulla ole mitään muuta kuin kuultua tietoa. Enkä haluaisi vain autoa ohjelmoida.
Haluan autoon siis:
-Putkiston (jossa hyvät soundit)
-tehoa lisää 60-80hp
Kiitos Kaikista vinkeistä!
KM
Comment
-
Melkein tutkisin tehon lisään JB4-boksia + bluetooth-mokkula dataloggausta varten.Originally posted by Kummelimies View PostRytinällä sisään!
Teen kaupat m235, joka tulee tämän hetken 335 tilalle. 335 ei aikomuksista huolimatta ikinä tehty mitään, mutta nyt kyllä aion oikeasti tehdä jotain viritystä uuteen.
Onko kokemuksia, linkkejä tai jotain mitä muuta kannattaa vaihtaa kuin putkisto jo pelkästään parempien äänien vuoksi? Jos esim käyn ohjelmoimassa auton (mikä on paras paikka?) ja haluan autosta noin 400 hp irti, pitääkö laittaa jo järeämpää jäähdytintä tms?
Tiedän että kysymykseni on vähän enemmän tietävien mielestä tyhmä, mutta kun ei oikein kellään tutulla ole mitään muuta kuin kuultua tietoa. Enkä haluaisi vain autoa ohjelmoida.
Haluan autoon siis:
-Putkiston (jossa hyvät soundit)
-tehoa lisää 60-80hp
Kiitos Kaikista vinkeistä!
KM
Putkistoon ainakin varma valinta on M Performance, se on kuulostanut joka autossa (E91 335i ja 135i) minulla hillityn hyvältä. Jotkut Remus tms. voivat mennä överikoviksi riippuen putkistosta, mutta jos sitä haluaa niin mikäs siinä!
Comment
-
Gran tourer
Kysellääs täälläkin.
Arvon ensimmäisen BMW:n hankintaa ja 2-sarjan Gran tourer olisi kiikarissa. Onko kenelläkään siitä kokemuksia, hyviä tai huonoja - molemmat kuinnostaa.
Oma budjetti riittäisi vain 214D tai 216D malleihin, mitä olette mieltä pääseekö näillä eteenpäin? Olen vähään tyytyväinen, mutta ihan harmittaakkaan ei saisi jokainen liikkeellelähtö.
Kiitos mielipiteistä!
Comment
-
Jonkin verran olen viimeaikoina ajanut 218d gran tourerilla. Ajolleen auto on hyvä, sitä ei käy moittiminen. Kuitenkin autossa on isonauton ajo-ominaisuudet ja meno on mielestäni vakaata. Automaatti toimii hyvin, vaikkakin ei ole 8-vaihteinen automaatti mikä useissa BMW:n malleissa on.Originally posted by Jake47 View PostKysellääs täälläkin.
Arvon ensimmäisen BMW:n hankintaa ja 2-sarjan Gran tourer olisi kiikarissa. Onko kenelläkään siitä kokemuksia, hyviä tai huonoja - molemmat kuinnostaa.
Oma budjetti riittäisi vain 214D tai 216D malleihin, mitä olette mieltä pääseekö näillä eteenpäin? Olen vähään tyytyväinen, mutta ihan harmittaakkaan ei saisi jokainen liikkeellelähtö.
Kiitos mielipiteistä!
Huonoista puolista omallekohdalle: Vetotapa tietenkin on erilainen kuin mihin olen tottunut, mutta makuasioita. Jos olet tottunut ajamaan etuvedolla, niin sitten yllätystä ei tule tapahtumaan. Vakiopenkki on mielestäni huono, kannattaa panostaa urheiluistuimiin.
Moottorina tuo 3-syl diesel on ihan ok, toki tässä kannattaa muistaa, että jos M550d:stä hyppää tällaiseen moottorivaihtoehtoon, niin eihän se mihinkään liiku.
Sen verran täytyy sanoa, että 214d on poistuu Suomen markkinoilta 01.01.2017 eli se alkaa olemaan tekemätön paikka, ellei tällaisia autoja satu olemaan maassa. Paljonko olet ajatellut budjetoida autonhankintaan?-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
Kiitos kommenteista!Originally posted by Juh4 View Post
Sen verran täytyy sanoa, että 214d on poistuu Suomen markkinoilta 01.01.2017 eli se alkaa olemaan tekemätön paikka, ellei tällaisia autoja satu olemaan maassa. Paljonko olet ajatellut budjetoida autonhankintaan?
Onko tosissaan poistumassa markkinoilta? Juuri tänään käytiin vielä Espoossa Veholla ja ei tästä tullut puhetta, vaan ainoastaan siitä että näiden hinnat putoavat vielä muutaman satasen. Myyjä sanoin 214d:n olevan "yllättävän hyvä", kun jossain koulutuksessa oli tämmöistä päässyt ajamaan, mutta sehän se myyjän tehtävä on
Budjetti on käytännössä n. 38te hujakoilla.
Comment
-
Et Sinä varmaan ole Veholla käynyt, vaan Laakkosella jos uutta BMW:tä olet ostamassaOriginally posted by Jake47 View PostKiitos kommenteista!
Onko tosissaan poistumassa markkinoilta? Juuri tänään käytiin vielä Espoossa Veholla ja ei tästä tullut puhetta, vaan ainoastaan siitä että näiden hinnat putoavat vielä muutaman satasen. Myyjä sanoin 214d:n olevan "yllättävän hyvä", kun jossain koulutuksessa oli tämmöistä päässyt ajamaan, mutta sehän se myyjän tehtävä on
Budjetti on käytännössä n. 38te hujakoilla.
Kyllä tämmöinen käsitys minulla on, että 214d poistuu hinnastoista kokonaan vuoden vaihteessa.-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
Heh, Laakkosellapa tietenkinOriginally posted by Juh4 View PostEt Sinä varmaan ole Veholla käynyt, vaan Laakkosella jos uutta BMW:tä olet ostamassa
Kyllä tämmöinen käsitys minulla on, että 214d poistuu hinnastoista kokonaan vuoden vaihteessa.
no, tämä selvinnee kun uudet hinnastot tulevat ensi vikkolla. Tavallaanhan se helpottaisi päätöksentekoa kovasti
Comment
-
-
225xe koikattu!
Minä kävin viime talvena xdrive-tourilla kokeilemassa tuon 225xe:n ja tykkäsin kyllä ajettavuudesta sekä yleisvaikutelmasta. Neliveto toimi hyvin, oli jo lunta ja ei sutinut tms ollenkaan. Ainoa asia mitä moitin ovat tilat ja se ettei tuohon malliin saa kirveelläkään vetokoukkua. Aika samanlainen tuntuma ajettaessa oli kuin 2-litrainen bensaturbo, suunnilleen sama kokonaisteho. Ehkä tuntui olevan hieman enemmän vääntöä sähkön avustamanaOriginally posted by Hastra View PostOnko kukaan käyny testaamassa 2-sarjan hybridiä? Jos noiden käytettyjen hybridien hinnat kehittyy samaan tapaan kuin muidenkien käytettyjen autojen, vois parin vuoden päästä harkita bemarin hybridiä. 2- 3- tai -sarjalaista.
* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019
Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
Kokemuksia Gran Tourer 220da xdrive?!?
Moro!
Meillä kiikarissa autonvaihtoa ajatellen joko uudempi 5XX nelivetofarkku tai sitten tuo 220 Gran Tourer nelivetona. Onko kellään kokemuksia tuosta eli minkälainen paketti on ja voisiko suositella? Ainakin mitä olen tutkaillut esim. Ruotsin hintoja ja Saksastakin, vaikuttaa kohtuu edulliselta, olis tiloja ja ihan ok moottori ja tosi houkuttelevat autoverot.
Jotenkin tuntuu, että tuo B47 moottorin sijoittaminen poikittain on ihan onnistunut valinta eli ei pitäisi olla ongelmia jakoketjun kanssa? Toki en noista tiedä, että pitääkö muutenkin olla poikittain, mutta huomasin eron esim. 500-sarjan moottorin kans eli ei ole pitkittäin ja ketju takana... :think* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019
Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
220 GT xdrive koeajoja...!
No, ehdin vastailla ja kirjoitella tähän itsekin
Nimittäin itellä tuli pöristeltyä tuolla 220 GT nelivedolla joku vajaa 100 km tässä ja täytyy sanoa, että onpa aivan mahtava paketti! Alusta toimii juuri kuten tila-automaisessa korissa olettaisi ja ei ole liian kova eikä liian pehmeäkään. Alla oli 17" Pirellin nastat/talvirenkaat. Pito ja veto nelivedolla on aivan valtava esim. liikenneympyrästä lähtee liukkaallakin kuin raketti ja ei vetele juuri yhtään...!
Rengasmelu vähän aluksi häiritsi, mutta siihenkin tottuu. Koetaulu ja kontrollit jne ovat tuttua bemaria eli helposti pääsi kyllä sinut auton kanssa. Moottoriin olen kyllä todella tyytyväinen, mahtava paketti ja 8-pykäläinen automaattivaihteisto toimii moottorin kanssa erittäin hyvin yhteen. 190 hv ja 400 nm vääntö (1750-2500 rpm) toimisi itselläni ainakin missä tilanteessa vaan. Tosi isoja vaihteita käyttää esim. 5/6-vaihteella vielä sitkeästi lähtee kiihdyttämään ihan 50-60 km/h vauhdeissa. Sataseen pitäisi pinkaista 7,6 sekkaan
Koeajokulutus vaikutti aika kovalta n. 8,1 litraa, mutta koko ajan oli ilmastointi päällä. Silti vähän ihmetyttää tuo kulutus jopa alle 5 litraa keskimäärin ja melko kova suorituskykyero vastaavaan 520 farkkuun samalla moottorilla. Painoeroa on aika huimat 275 kg! (520 F11 touring B47 moottorilla 1915 kg ja tämä möhkö vain 1640 kg, olisko alumiinia enemmän?!?) Vetokyky 1600 kg.
Ensivaikutelma silti tosi hyvä, kaveri antoi autolle jopa 9½ ja ei keksinyt mitään huonoa... Itse en tykännyt tuosta rengasmelusta ja vähän mietitytti myös tuo etulasin edessä vain keskellä oleva tuuletusritilä jne, että huurtuuko etulasi kulmista esim. kovilla pakkasilla?
Tähän fiilikseen tietty vaikuttaa aika paljon se, että nykyistä autoa ennen oli Opel Zafira diesel automaatti ja sekin oli kyllä hyvä ajettava joten eipä sitä tiedä vaikka 220 GT xdrive tulisi tässä tulevaisuudessa talliin!!!
* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019
Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
Tehoista päätellen sinulla oli 220dA xDrive ajossa?
Samanlaisella autolla, tosin Active Tourer ei Gran Tourer, päästeltiin meidän taloudessa reilu 6kk (talviaikaan). Pelkkää hyvää sanottavaa, erinomainen käyttöauto moneen tarpeeseen.
-Pitkän ajan kulutus oli 5,9l/100.
-Talvella en huomannut itse rengasmelua, joten ei se ainakaan häiriöksi ollut, meillä oli 17" Nokian R2 kitkat alla.
-Etulasi ei huurtunut myöskään kertaakaan, joten en osaa sanoa ritilästä enempää.
Tarkempi analyysi tuli laitettua tänne threadiin jo aiemmin:
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
Comment