Nyt on tullu selailtua vanteita päiväkausia tohon m235i ja en oo päässy mihinkään lopputulokseen. Tuntuu että on täysin mahdotonta löytää hienoja vanteita yli 40 et:llä. Tarkotus ois siis laittaa 18" vanteet. Hyllyssä odottelis pilot sportit 225 ja 245 leveyksillä vanteita kaverikseen. Onko täysin mahdotonta saada taakse esim 9.5" et40 vannetta, tai siis tuleeko kaaresta yli?
BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Nyt on tullu selailtua vanteita päiväkausia tohon m235i ja en oo päässy mihinkään lopputulokseen. Tuntuu että on täysin mahdotonta löytää hienoja vanteita yli 40 et:llä. Tarkotus ois siis laittaa 18" vanteet. Hyllyssä odottelis pilot sportit 225 ja 245 leveyksillä vanteita kaverikseen.
Onko täysin mahdotonta saada taakse esim 9.5" et40 vannetta, tai siis tuleeko kaaresta yli?
Aika rajusti tulee ulos, veikkaisin että min ET olisi ~50. Itsellä tallissa odottaa Apexin ER-7:t, takavanne 9,5" ET 58!!! Päälle tulee 265/35 gummi. Voi vaatia 3 - 5 mm spaceria
Tätä topiccia tuli selattua ahkeraan kun vanteita 1:een etsin:
Kiitti, tuolta löytyykin hyvin esimerkkejä
Eipä tullu autoa ostaessa mietittyä, että tähän ei saa muista bemareista poiketen kunnon concave vanteita. Aika ujon näköisiä kaikki mitä näihin saa sovitettua
BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Kiitti, tuolta löytyykin hyvin esimerkkejä
Eipä tullu autoa ostaessa mietittyä, että tähän ei saa muista bemareista poiketen kunnon concave vanteita. Aika ujon näköisiä kaikki mitä näihin saa sovitettua
Jep, tuli mullekkin yllätyksenä. Tähän sopii vaan jotku race vanteet.
Kiitti, tuolta löytyykin hyvin esimerkkejä
Eipä tullu autoa ostaessa mietittyä, että tähän ei saa muista bemareista poiketen kunnon concave vanteita. Aika ujon näköisiä kaikki mitä näihin saa sovitettua
Sama asia valkeni minulle myös, näissä on ihan järjetön ET. Onkohan joi jarrusatulat syynä vai mikä?
Täällä kanssa lisää kuvia:
esim:
Nyt on tullu selailtua vanteita päiväkausia tohon m235i ja en oo päässy mihinkään lopputulokseen. Tuntuu että on täysin mahdotonta löytää hienoja vanteita yli 40 et:llä. Tarkotus ois siis laittaa 18" vanteet. Hyllyssä odottelis pilot sportit 225 ja 245 leveyksillä vanteita kaverikseen. Onko täysin mahdotonta saada taakse esim 9.5" et40 vannetta, tai siis tuleeko kaaresta yli?
Hyvin menee. Vähän tulee kaaresta ulos. Itsellä oli M135i:ssä takana 9,5” ET 38 255/35r19 kumilla eikä raapinut vakiokorkeudella, jos alkaa madaltamaan niin varmaan hyvä kääntää pokkaus kaaresta, ja ehkä hieman negatiivista camberia lisätä.
Edit: ja vaikka kakkossarjan threadi niin tietääkseni ihan samanlailla istuu vanteet F20 ja F22
Hyvin menee. Vähän tulee kaaresta ulos. Itsellä oli M135i:ssä takana 9,5” ET 38 255/35r19 kumilla eikä raapinut vakiokorkeudella, jos alkaa madaltamaan niin varmaan hyvä kääntää pokkaus kaaresta, ja ehkä hieman negatiivista camberia lisätä.
Edit: ja vaikka kakkossarjan threadi niin tietääkseni ihan samanlailla istuu vanteet F20 ja F22
Tämä oli kiva kuulla! Eilen tuli LM:ät valmiiksi Kanitechilta. Purettiin, lipat oiottiin/siistittiin, keskiöt maalattiin ja takavanteiden ET koneistettiin 32 -> 38.
Tarkoitus olisi laittaa taakse 265/30 MPSS. Auto toistaiseksi vakio korkeudella ja jouset odottaa allelaittoa. Eipä se vakionakaan mikään korkea ole, joten jousien laittoa täytyy pohtia jos niiden myötä alkaa renkaat lyömään kaariin..
Mitäs mieltä raati, M235i kaipaa kesäpyöriä ja kiikarissa olisi Ispiri FFR6 19”, eteen 8.5” ET35 ja taakse 9.5” ET45. Kumeina 225/35 ja 255/30. Onko ongelmia luvassa näillä specseillä? Auto xdrive ja vakio korkeus..
Mitäs mieltä raati, M235i kaipaa kesäpyöriä ja kiikarissa olisi Ispiri FFR6 19”, eteen 8.5” ET35 ja taakse 9.5” ET45. Kumeina 225/35 ja 255/30. Onko ongelmia luvassa näillä specseillä? Auto xdrive ja vakio korkeus..
Vannelaskuri ilmoittaa etuvanteista:
"Compared to your existing wheel, this new wheel will have an inner rim which is 2.7mm closer to the suspension strut. The outer rim will poke out 22.7mm more than before."
ja takavanteista:
"Compared to your existing wheel, this new wheel will have an inner rim which is 12.1mm closer to the suspension strut. The outer rim will poke out 26.1mm more than before."
Vannelaskuri ilmoittaa etuvanteista:
"Compared to your existing wheel, this new wheel will have an inner rim which is 2.7mm closer to the suspension strut. The outer rim will poke out 22.7mm more than before."
ja takavanteista:
"Compared to your existing wheel, this new wheel will have an inner rim which is 12.1mm closer to the suspension strut. The outer rim will poke out 26.1mm more than before."
Eli mahtaako ottaa kiinni lokasuojaan ääritilanteessa? 🤔 Onhan tuossa varaa tuoda pyörien vakiokoosta (225/40&245/35R18) reilusti ulommas..
Mitäs mieltä raati, M235i kaipaa kesäpyöriä ja kiikarissa olisi Ispiri FFR6 19”, eteen 8.5” ET35 ja taakse 9.5” ET45. Kumeina 225/35 ja 255/30. Onko ongelmia luvassa näillä specseillä? Auto xdrive ja vakio korkeus..
Itsellä oli ap -40mm madalluksella 8.5”et35 225/35/19(ns ”normi levyinen” rengas) isossa töyssyssä hipaisi kaaren etureunaan. Auto oli normi f22,m235 enemmän camberia joten uskon että pyörii tilanteessa kuin tilanteessa ongelmitta vaikka oisi madallettu. Hipaisu oli niin pieni että jätti ainoastaan rengasta kaaren,ei syönyt siis maalia edes pois. Leikkasin kaaren sisäosaan paksun kivenisku teipin varmistukseksi. Myös et40 on sama ongelma edessä.
Takana 9”et37 235/35 pyörii myös ongelmitta madalluksella, tällä yhdistelmällä tulee maltillinen veny, parempi koko 245/30 mutta mahtuuko se pyörimään..
Willteyfit voit verrata minkä verran tuo 9.5” tulee 255/30 renkaalla ulommaksi.
Comment