Paljon löytyy juttua N55 -virittelystä, mutta kokeillaan vielä löytyistkö jutun juurta M2 -spesifiseen keskusteluun.
Aloitan omalta osalta. Entinen E92 M3 meni kaupaksi ja tilalle tuli vm 2016 M2 30000 ajettuna. Auto on tekniikan osalta alkuperäiskunnossa (paitsi M Performance takapönttö löytyy), mutta täytyyhän siihen jotain kivaa kehitellä . Ajattelin tämän ensimmäisen kesän mennä ns. stage1 -konfiguraatiolla, eli katiton downpipe ja ohjelmointi, ja ehkä äänifiilistelyn vuoksi joku cold air intake. Myöhemmin ehkä ahtimen muokkausta ja vesi-metanoliruiskua.
Pohdin nyt tässä kumpi olisi parempi tapa muokata moottorinohjausta, JB4 (tai joku muu piggyback) vai ecu flashäys (esim. Evolve)? Ainakin Evolvella ovat kyllä hyvin vihkiytyneet M2 optimointiin, kun ovat asiaa varten oman autonkin hankkineet. Mitkä olisivat molempien hyvät ja huonot puolet? Tai onko siinä järkeä että molemmat on yhtä aikaa käytössä?
Aloitan omalta osalta. Entinen E92 M3 meni kaupaksi ja tilalle tuli vm 2016 M2 30000 ajettuna. Auto on tekniikan osalta alkuperäiskunnossa (paitsi M Performance takapönttö löytyy), mutta täytyyhän siihen jotain kivaa kehitellä . Ajattelin tämän ensimmäisen kesän mennä ns. stage1 -konfiguraatiolla, eli katiton downpipe ja ohjelmointi, ja ehkä äänifiilistelyn vuoksi joku cold air intake. Myöhemmin ehkä ahtimen muokkausta ja vesi-metanoliruiskua.
Pohdin nyt tässä kumpi olisi parempi tapa muokata moottorinohjausta, JB4 (tai joku muu piggyback) vai ecu flashäys (esim. Evolve)? Ainakin Evolvella ovat kyllä hyvin vihkiytyneet M2 optimointiin, kun ovat asiaa varten oman autonkin hankkineet. Mitkä olisivat molempien hyvät ja huonot puolet? Tai onko siinä järkeä että molemmat on yhtä aikaa käytössä?
Comment