Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 320 -82 sähköt, kiire..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiceroid
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 265
    • Lahti

    E21 320 -82 sähköt, kiire..

    Eli mystisesti hävis vähän sähköjä. Elikä vilkut ei toimi, sisävalo ei toimi ja mittariston digikello ei toimi. Mitään en ole mielestäni ite räveltänyt.. Et jos olis tietoa et missä vika ni pitäs mahd. nopeesti tietää. Sähkökaavio olis kans kovin hyödyllinen.
    "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    #2
    hep

    Sulakkeet oot kattonu..?
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

    Comment

    • Wiceroid
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 265
      • Lahti

      #3
      Originally posted by Miku
      Sulakkeet oot kattonu..?
      En pahemmin kun tuolla vähän pimeää, mut se olis helpottava tieto jos joku osais
      sanoa et onko noi vehkeet yleensä saman sulakkeen takana? Tota itekin epäilin mut en vittiny tuol pakkasessa ja pimeessä ruveta tutkimaan tarkemmin ni aattelin että jos täältä kysäsen jos tietoa löytys.
      "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

      Comment

      • -Tate-
        Moderator
        • Jan 2004
        • 3210
        • Nurmijärvi

        #4
        No ei ole tod paha homma E21 bemussa kattoa sulakkeet. Avaat konepellin, otat boxin kuvun pois ja taskulampun valossa katot ja pyörittelet sulakkeita ja ehkä jopa suihkautat jotain kontakti spraytä sinne.

        Jos ei tuo onnistu niin myy auto pois ja osta polkupyörä
        I Believed I Would Die.

        Comment

        • Wiceroid
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 265
          • Lahti

          #5
          Originally posted by -Tate-
          No ei ole tod paha homma E21 bemussa kattoa sulakkeet. Avaat konepellin, otat boxin kuvun pois ja taskulampun valossa katot ja pyörittelet sulakkeita ja ehkä jopa suihkautat jotain kontakti spraytä sinne.

          Jos ei tuo onnistu niin myy auto pois ja osta polkupyörä
          No kyllä mä sen tiedän miten ne sulakkeet katotaan, mut eipä nyt sattunu olee sitä taskulamppua tai tietoa onko ne saman sulakkeen takana niin en katsonut.
          Ja olisko jollain jotain halua jopa auttaa vai onko MYÖS tämä foorumi niiden monien muiden joukossa vain päänaukojien pätemispaikka. Ja seuraavaksi varmaan tulee vastaus et "se veti heti herneet.. hehhehee"
          Last edited by Wiceroid; 16-02-2005, 19:11.
          "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

          Comment

          • -Tate-
            Moderator
            • Jan 2004
            • 3210
            • Nurmijärvi

            #6
            Siinä "kuvussa" pitäisi lukea mitä on minkin sulakkeen/releen takana! Kansis nyt vaan avata se konepelti ja ottaa vaikka kynttilä mukaan jos ei taskulamppua löydy
            I Believed I Would Die.

            Comment

            • Wiceroid
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 265
              • Lahti

              #7
              Originally posted by -Tate-
              Siinä "kuvussa" pitäisi lukea mitä on minkin sulakkeen/releen takana! Kansis nyt vaan avata se konepelti ja ottaa vaikka kynttilä mukaan jos ei taskulamppua löydy
              No kai mä sit meen sitä saksaa tavaamaan (muistaakseni luki saksaksi). Kyrsii vaan hieman ku olin just tulossa hallilta kun se sano ittesä irti.
              "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

              Comment

              • -Tate-
                Moderator
                • Jan 2004
                • 3210
                • Nurmijärvi

                #8
                Saksaksi lukee joo. Ite en tod muista mikä on minkäkin takana ja olen tällä hetkellä töissä, mutta kyllä niistä saksankielisistä sanoista on saanut yleensä sen verran selvää että on voinut arvata että mitä tarkoittaa mitäkin.. Vaikka sanaakaan en osaa saksaa.
                I Believed I Would Die.

                Comment

                • Wiceroid
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 265
                  • Lahti

                  #9
                  Originally posted by -Tate-
                  Saksaksi lukee joo. Ite en tod muista mikä on minkäkin takana ja olen tällä hetkellä töissä, mutta kyllä niistä saksankielisistä sanoista on saanut yleensä sen verran selvää että on voinut arvata että mitä tarkoittaa mitäkin.. Vaikka sanaakaan en osaa saksaa.
                  No en mä niistä hirveesti tajunnu, mut kaikki sulakkeet näytti ehjiltä. Osassa oli se sulakkeen "metalli" eli johtava osa hieman taipunu et voisko johtua siitä? En kyllä ite usko et siitä olis kiinni. Täytyy huomen valossa tutkia ku toi sytkäri on vähän huonohko tohon. Vai onko jollain aavistusta mistä vois johtua, tai onko sattunu käymään muille koskaan? Sinänsä koomista et kaikki sanoo et pösöissä on sähkövikoja ja omistin vielä hetki sitte sellasen eikä ollu koskaa mitää.. No, huonoa tuuria... muutenkin oon kyl viel ton bemmun kans vähän hukassa kun en siihen oo kerenny pahemmin tutustua mut ehkä tää tästä vielä. Yleensä katon kyl eka ite jos on jotain ongelmia mut nyt olis sen verran kiire ku huomen pitäs viimeistään saada se selville et en haluu tuhlata siihen tutkimiseen turhaa aikaa. Ni aattelin et jos täältä löytyy joku joka osaa "suoraan" sanoa et missä vois olla vika?
                  Last edited by Wiceroid; 16-02-2005, 19:35.
                  "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    #10
                    Näissä uudemmissa E21:ssä käyttövilkut menevät hätävilkkukatkaisijan kautta. Eli jos sulla on jotain vikaa siinä hätävilkkukatkaisijassa, niin ei voi nuo käyttövilkutkaan toimia. Eikä olisi ensimmäinen kerta kun tuo uudemmanmallinen hätävilkkukatkaisija menee rikki. Niitä menee vähän turhankin usein, varsinkin jos sitä katkaisijaa turhaan painelee.

                    Miksi sitten sisävalo ja kello ei toimi, niin se onkin mystisempää. Kannattais varmaan ottaa mittaristo irti ja kattoa, ettei vaan joku edellinen omistaja ole tehnyt jotain omia virityksiä.
                    Niiden sulakkeiden vääntyneet metalliosat ei vaikuta asiaan mitenkään. Kyllä ne pitää olla ihan poikki, jos eivät toimi. Kannattaa tosiaan pyöritellä niitä kaikkia sulakkeita, usein apu löytyy ihan noin helposti.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Wiceroid
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 265
                      • Lahti

                      #11
                      Originally posted by T3
                      Näissä uudemmissa E21:ssä käyttövilkut menevät hätävilkkukatkaisijan kautta. Eli jos sulla on jotain vikaa siinä hätävilkkukatkaisijassa, niin ei voi nuo käyttövilkutkaan toimia. Eikä olisi ensimmäinen kerta kun tuo uudemmanmallinen hätävilkkukatkaisija menee rikki. Niitä menee vähän turhankin usein, varsinkin jos sitä katkaisijaa turhaan painelee.

                      Miksi sitten sisävalo ja kello ei toimi, niin se onkin mystisempää. Kannattais varmaan ottaa mittaristo irti ja kattoa, ettei vaan joku edellinen omistaja ole tehnyt jotain omia virityksiä.
                      Niiden sulakkeiden vääntyneet metalliosat ei vaikuta asiaan mitenkään. Kyllä ne pitää olla ihan poikki, jos eivät toimi. Kannattaa tosiaan pyöritellä niitä kaikkia sulakkeita, usein apu löytyy ihan noin helposti.
                      Just toi hätävilkkukatkaisija mulla ei oikein toimi, eli se oli uskomattoman vaikea saada pysymään pois päältä. Sain sen toimimaan, kävin sisällä ja kun tulin takas, muija tokas et mä vaan kokeilin. Sit tappelin taas 10 min... Tänää menin hallille ja kaveri sit heitti et "toimiiks hätävilkku?" Kerkesin huutaa puoliks
                      EEEIIIII!!! kun oli jo myöhästä ja taas runkattiin sen kanssa. Eli ilmeisesti sillon menny paskaks koska ei enää lähdön jälkeen toiminu noi. Hmm.. itseasiassa se digikello toimi sillee vähän himmeenä ja epäselvänä ennen ku kusahti kokonaan. Ja tarviiko tohon sitte uuden kytkimen vai voinko "ohittaa" ton vian jotenki helposti et pääsen huomen aamulla liikenteeseen??
                      "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #12
                        Originally posted by Wiceroid
                        Just toi hätävilkkukatkaisija mulla ei oikein toimi, eli se oli uskomattoman vaikea saada pysymään pois päältä. Sain sen toimimaan, kävin sisällä ja kun tulin takas, muija tokas et mä vaan kokeilin. Sit tappelin taas 10 min... Tänää menin hallille ja kaveri sit heitti et "toimiiks hätävilkku?" Kerkesin huutaa puoliks
                        EEEIIIII!!! kun oli jo myöhästä ja taas runkattiin sen kanssa. Eli ilmeisesti sillon menny paskaks koska ei enää lähdön jälkeen toiminu noi. Hmm.. itseasiassa se digikello toimi sillee vähän himmeenä ja epäselvänä ennen ku kusahti kokonaan. Ja tarviiko tohon sitte uuden kytkimen vai voinko "ohittaa" ton vian jotenki helposti et pääsen huomen aamulla liikenteeseen??
                        Voit ohittaa sen vian tilapäisesti niin, että et paina sitä hätävilkkukatkaisijaa ihan pohjaan saakka, vaan tunget esim tulitikun, hammastikun tai jonkun muun kapean "osan" siihen pyöreän nastan juureen, niin, että nappula ei ole ihan pohjassa asti. Se kohta, jossa ajovilkut pelaavat on hätävilkkukatkaisijalle oikea asento.
                        Laita virrat päälle ja ajovilkku jompaan kumpaan suuntaan ja painat sitä hätävilkkukatkaisijaa hiljalleen pohjaanpäin. Heti kun ajovilkku alkaa toimimaan, niin ikäänkuin lukitset esim. nyt vaikka hammastikulla sen hätävilkkukatkaisijan juuri siihen asentoon. Pääsetpähän ainakin töihin, mutta se hätävilkkukatkaisija on kyllä entinen.
                        Olen joskus purkanut moisen mötikän ja siellä sisällä semmoset muoviset pykälät kuluu niin, ettei se katkaisja enää pysy pohjassa ja sen vuoksi alkaa ongelmat.

                        Tämä homma on aika vaikea näin selittää, mutta toivottavasti ymmärsit.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • Wiceroid
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 265
                          • Lahti

                          #13
                          Originally posted by T3
                          Voit ohittaa sen vian tilapäisesti niin, että et paina sitä hätävilkkukatkaisijaa ihan pohjaan saakka, vaan tunget esim tulitikun, hammastikun tai jonkun muun kapean "osan" siihen pyöreän nastan juureen, niin, että nappula ei ole ihan pohjassa asti. Se kohta, jossa ajovilkut pelaavat on hätävilkkukatkaisijalle oikea asento.
                          Laita virrat päälle ja ajovilkku jompaan kumpaan suuntaan ja painat sitä hätävilkkukatkaisijaa hiljalleen pohjaanpäin. Heti kun ajovilkku alkaa toimimaan, niin ikäänkuin lukitset esim. nyt vaikka hammastikulla sen hätävilkkukatkaisijan juuri siihen asentoon. Pääsetpähän ainakin töihin, mutta se hätävilkkukatkaisija on kyllä entinen.
                          Olen joskus purkanut moisen mötikän ja siellä sisällä semmoset muoviset pykälät kuluu niin, ettei se katkaisja enää pysy pohjassa ja sen vuoksi alkaa ongelmat.

                          Tämä homma on aika vaikea näin selittää, mutta toivottavasti ymmärsit.
                          No mulla on nyt siinä rukari välissä mut en tajunnu tota et se pitää olla oikeassa kohassa.. Täytyy käydä kokeilemassa. Ja sitten vielä sellasta et tarviiko tohon saada just se oikee kytkin? Ja jos tarvii ni mistä? Vai voiko tohon lyödä ihan minkä tahansa kytkimen?
                          "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                          Comment

                          • Wiceroid
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 265
                            • Lahti

                            #14
                            Jeps.. Kiitos kovasti. Nyt toimii ainaki ne vilkut mut täytyy viel se kello ja sisävalo kattoa, mutta niilläpä ei nyt mikään kiire ole. Eli se oli sen hätävilkkukatkasijan kohdasta kiinni. Ja pakko vielä sanoa et juuri jotain tollasta vastausta etsin, eli mikä yleensä on paskana, eli kiitos sulle siitä T3. Ja kiitos myös -Tate- vaikka vähän heikosti alkoikin.. Viel tarvis tietää et mistä ja mikä uus kytkin vai voiko sieltä lyödä jotku johot vaan yhteen? Enhän mä hätävilkkuja tarvii.. Ja en muuten ole menossa aamulla töihin, vaan kouluun. Sattumalta opiskelen vielä sähköalaa... automaatioasentajaks.
                            EDIT: Sen takia hieman ärsyynnyin tosta sulakejutusta, koska luulen kyllä osaavani sulakkeet katsoa..
                            Last edited by Wiceroid; 16-02-2005, 21:20.
                            "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #15
                              Kyllä sun pitää hommata siihen semmonen samanlainen katkaisija, mikään muu ei siihen suoraan sovi.

                              Vaikka et ite tarvis niitä hätävilkkuja ja tekisit jonkun kytkennän, että ajovilkut toimis, niin KATSASTUSSETÄ ainakin vaatii, että hätävilkut pelaa. Eli en suosittele ohittamaan tuota katkaisijaa, tai poistamaan sitä käytöstä.
                              Ei uus kauheasti maksa ja jos multa sattuu tuolta muiden osien seasta löytymään sellanen toimiva, niin saat semmosen ihan ilmaseks. Käytetty saattaa toki pimahtaa hyvinkin pian, mutta uus varmaan kestää taas vuosia.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎