Originally posted by Juubi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 325ix -89 käynnistys
Collapse
X
-
Yritin kysellä kolmea eri kautta hieman suhteitakin hyväksikäyttäen ja kaikilla oli hinta yli 100e.
Lähdin sitten tekemään itse "halvalla" ja hankin ultaäänipesurin. Nyt on 3 pitävää suutinta ja 3 johon ei pesut auttanu.. ei ollutkaan niin hyvä idea
Täytynee jatkaa säästölinjalla ja hankkia jostain käytetyt suuttimet.
Comment
-
-
Originally posted by JuubiYritin kysellä kolmea eri kautta hieman suhteitakin hyväksikäyttäen ja kaikilla oli hinta yli 100e.
Lähdin sitten tekemään itse "halvalla" ja hankin ultaäänipesurin. Nyt on 3 pitävää suutinta ja 3 johon ei pesut auttanu.. ei ollutkaan niin hyvä idea
Täytynee jatkaa säästölinjalla ja hankkia jostain käytetyt suuttimet.
Mitä moinen ultraäänipesuri maksoi? Liikkeessä ajavat ultraäänellä pesuliuosta suutimen vastasuuntaan eli kannattaa kokeilla vaikka jollain forten suuttimien pesuliuoksella tms.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Tom1sMitä moinen ultraäänipesuri maksoi? Liikkeessä ajavat ultraäänellä pesuliuosta suutimen vastasuuntaan eli kannattaa kokeilla vaikka jollain forten suuttimien pesuliuoksella tms.
Näin olen myös käsittäny että painella työntävät tavaraa vastakarvaa. Tein myös itse samat temput ilmalla ja nesteellä mutta ei tuottanut toivottua lopputulosta.
Comment
-
-
no, mulla on tälläinen vika että bensa ei haise ja puolat ovat ehjät ja virtaa tulee, mutta ei anna kipinää, starttaa ihan hyvin, silti ei lähe käyntiin... olen kokeillut tulpaa puolan johdossa mutta ei tule kipinää, ecu on vaihdettu ja lastu tarkastettu, että onko kunnossa..ainiin mikä se bosch boksi on siinä kuskin puolella etutolpa edessä, auto on ix turbo -89
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by MeisseliKuskin puolella oli etutolpan liepeillä ainakin ABS:n kiihtyvyys (hidastuvuus)anturi (iX-only), mutta olikohan se etutolpan takana vai edessä..?Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Säddeolen kokeillut tulpaa puolan johdossa mutta ei tule kipinää,
auto on ix turbo -89.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by Säddeno, mulla on tälläinen vika että bensa ei haise ja puolat ovat ehjät ja virtaa tulee, mutta ei anna kipinää, starttaa ihan hyvin, silti ei lähe käyntiin... olen kokeillut tulpaa puolan johdossa mutta ei tule kipinää, ecu on vaihdettu ja lastu tarkastettu, että onko kunnossa..ainiin mikä se bosch boksi on siinä kuskin puolella etutolpa edessä, auto on ix turbo -89
2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!
Comment
-
-
Originally posted by -Mikko M-? Niin mikäs sen sitten saa aikaan jos ei puola..?
Suorasytkälaitteet on sitten ihan eri juttu, mutta kyllä näissä läskiremmimoottoreissa vielä ihan jakaja on.
Tai, no, tuleehan sieltä jotain kipinäntynkää, mutta tarkoitin tässätapauksessa nimenomaan sitä, ettei pelkkä puola osaa kipinää oikea-aikaisesti antaa.
Tarkoitimme siis hieman eri asioita.
Sori oli mun moka. Ajattelin ihan omiani.Last edited by T3; 05-08-2006, 14:17..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Kyllä se syöttää bensaa sinne ja pumpun ääni kuuluu ja bensan paineet on ihan normit, mutta tämä on tapahtunut niin ihmeellisesti, siis olen ajelulla ja ihan normaallisti toimi ei ollut mitään vikaa, sitten auto seiso muutaman tunnin, sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin...
Samana päivä mutta aamulla se alkoi takkuilemaan, ei lähtenyt käyntiin, mutta noin puolen tunnin kuluttua se lähti, nyt se ei lähde käyntiin, mutta starttaa kyllä ihan iloisesti ja bensa se pumppaa, mutta ei lähe käyntiin vain...
Vaikuttaako kampiakselin tunnistin käynistykseen, miten mitataan yleismittarilla, millaisia lukemia pitäisi näkyäLast edited by MikeDry; 06-08-2006, 14:20.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Käytetään tätä vanhaa viestiketjua kun otsikkokin sopii niin hyvin.
Eli tälläkin 325ix '89 katilla.
Ongelmia on monia. Tyhjäkäynti ei ole tasaista, käynnistyy huonosti kun on hetken seissyt, kulutus näin talvella ~12l/100km ja tulpat ovat laihan näköiset.
Tyhjäkäynti:
Epätasaisuuden huomaa varsinkin lämpimänä ihan perstuntumalla ja kierrosmittarissa näkyy pientä huojuntaa. Auto käy raskaan oloisesti.
Käynnistyminen:
- aamulla kylmä kone ja käynnisty normaalisti
- työpäivän päätteeksi kylmä kone ja laakista käyntiin
- ajoin moottorin lämpimäksi, sammutin ja auto seisoi 20min. Sahaa mutta ei käynnisty. En yleensä sahaa mielettömästi vaan käännän virrat pois ja yritän uudelleen. Toisella kerralla käynnistyy hieman normaalia pidemmällä käynnistyksellä.
- ajoin 1km ja sammutin auton. Auto seisoi noin tunnin ja taas yllämainittu ongelma käynnistyksen kanssa
Jos auto seisoo vaikka 3 tuntia, lähtee se normaalisti käyntiin.
Kulutus:
Näin talvella kulutus on ollut reilu 12l/100km sekalaisessa ajossa.
Tulpat:
Tulpat näyttävät siltä että auto kävisi laihalla.
Hiljattain tehtyä:
- tulpat
- virranjakaja
- pyörijä
- veden lämpötila-anturi
- imuvuodot korjattu
Itselläni on vahva epäilys vuotavista suuttimista, mutta valkoiset tulpat sotii hieman tätä vastaan.
Seuraavaksi tarkistetaan pysyykö bensapaineet kauemmin kun 30 minuuttia. Jos bensapaineet katoaa, on tämä varmasti aika selvä peli. Suuttimet vuotaa.
Tarkistan myös venttiilivälykset kun sopiva aika koittaa ja auton moottori on varmasti kylmä.
Päivitän tänne kunhan asiat selviävät.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Perstuntumalla (ja vahvalla sellaisella) sanoisin että bensanpaine liian alhainen. Vaihdoin itselleni ( iX Kat -90) säädettävän bensanpaineen säätimen. En ole mittanut nykyisiä paineita, vaan nostin niitä kunnes auto tuntui hyvältä, ja lopetin nostamisen kun säätö ei enää vaikuttanut, ja nyt käynti on ensimmäisen kerran kelvollinen, tyhjäkäynniltä rajoittimelle. Aiemmin tyhjäkäynti oli huojuvaa/heijaavaa ja käynti "raskasta", mutta nyt auto käy tyhjäkäyntiä tasan 800 rpm. Käyntiin lähtöongelmia mulla ei suuremmin ollut, mutta puolilämpöisenä sai sahata selvästi pidempään, käynnistyi kuitenkin. Säätimen asennuksen jälkeen ei ole käynnistymistä vielä puolilämpöisenä ehditty testata.
Comment
-
-
Originally posted by Doni View PostItselläni on vahva epäilys vuotavista suuttimista, mutta valkoiset tulpat sotii hieman tätä vastaan.
1. Aja kone puolilämpöseks/lämpöiseksi ja auto parkkiin
2. Anna moottorin käydä, avaa konepelti ja irrota polttoainepumpun rele ns. lennosta
2. Anna koneen käydä niin kauan kun pysyy käynnissä, kaasua antamalla voi kiusata sammuksiin hieman nopeammin.
3. Käännä virrat pois ja laita sen jälkeen polttoainepumpun rele takaisin (ja se konepelti kiinni).
4. Odota se noin 30min, jolloin käynnistys on yleensä hankalimmillaan
5. Starttaa auto, lähtikö nyt helpommin?
Jos lähti helpommin käyntiin niin suuttimet varmasti vuotavat.
Huonosti suihkuttavat suuttimet vaikuttavat myös tyhjäkäyntiin. Jos suihku on epätasainen tai jopa pisaramainen niin polttoaine ei tällöin sekoonnu tasaisesti imuilmaan ja tästä seuraa mm. epätasaista/huonoa käyntiä ym.
Edit: On näköjään jäänyt postaamatta lopullinen ratkaisu tuohon alkuperäiseen ongelmaan. Ensimmäisen postauksen ongelmat loppuivat kun kaikki suuttimet vaihdettiin käytettyihin ja ehjiin M50B25-koneen (4-reikäsiin) suuttimiin. Näiden uudempien suuttimien pelastus on varmaan ollut muovitankki, josta ei irtoa suuttimia pilaavaa ruostetta. Kestävät varmaan kuitenkin e30 metallitankin kanssa muutaman vuoden.
Comment
-
Comment