Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 320i L-jetronic ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Korone
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 40
    • Harjavalta

    E30 320i L-jetronic ongelma

    Sytkässä luulisin olevan jotain hämminkiä mutta ongelma kuitenkin on että vedot kadoksissa, jakopää tehty, tulpat,-johdot, jakajan osat vaihdettu, muuten käy ihan hyvin jne mutta kun lähtee ajamaan niin ei vetoja löydy lainkaan. Yläkierroksilta vielä vähemmän kuin alhaalta. alipaine letkuja vaihdeltu mutta auto ei siis minun aikana ole toiminut täysin normaalisti lainkaan joten jos joku saisi kuvaa letku tuosta tuonne jne. niin olisi ihan kiva, saisi varmistettua että ne on oikein. Ja auto vm. -86.
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    1. Jako varmasti kohdallaan?
    2. Sytkä varmasti kohdallaan?
    3. Jakajan alipainesäädön letkut menevät oikeisiin paikkoihin?
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Korone
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 40
      • Harjavalta

      #3
      Originally posted by T3 View Post
      1. Jako varmasti kohdallaan?
      2. Sytkä varmasti kohdallaan?
      3. Jakajan alipainesäädön letkut menevät oikeisiin paikkoihin?
      Jakopää remppa tehtiin nimenomaan sen vuoksi että tarkistettiin jako ja on varmasti kohdillaan, sytkäähän ei tässä pysty säätämään kun on sytkänohjainboksi? Ja alipainelrtkuja tässä epäilenkin, koitettu laittaa vaikka miten muttei missään tunnu toimivan kuten pitäisi mutta eroja tosin oli ja nyt on laitettu kuten realoem sivuilta näkyy, TOSIN siellä näkyy jokin mötti mitä ei omasta konehuoneesta kyllä löydy. Mutta jos jollain kyseinen laite samalla l-jetillä niin saisiko kuvaa miten alipaine letkut teillä on

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Originally posted by Korone View Post
        sytkäähän ei tässä pysty säätämään kun on sytkänohjainboksi?
        Kyllä sitä sytkää pystyy säätämään. Jakajan jalan juuressa on 13mm:n avainkoolla oleva pultti, joka löysätään ja sitten vaan käännetään jakajaa suuntaan, tai toiseen, että sytkä tulee kohdalleen. Villi veikkaus, että remmin vaihdon yhteydessä jakajaa käyttävä apuakseli on hieman asentaessa pyörähtänyt ja samalla sytkä mennyt metsään.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Korone
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 40
          • Harjavalta

          #5
          Kiitän! Koitetaa huomenna, saataisiinko vetoja laitteeseen.

          Comment

          • Korone
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 40
            • Harjavalta

            #6
            Nyt on sytkä säädetty, vedot parani mutta ei ole kuitenkaan ihan kuin pitäisi, nyt on epäilys että 6. sylinterin suutin vuotaa, niin olisi sellainen kysymys että sopiiko motronicin suuttimet l-jettiin? Tosiaan käytiin taas päästöjä ihmettelemässä niin tyhjäkäynnillä 6. sylinteri ei ole lainkaan hereillä, ja nostaa päästöt taivaisiin, mutta kun antaa kierroksia niin menee herää, ja kun irrotti tyhjäkäynnillä 6. tulpanjohdon ei mitään vaikutusta mutta kierroksilla huomasi eron. Suuttimen liittimen kun irroitti niin päästöt oli ihan normaalit. Puristukset mitattiin, oli ihan kunnossa, on koitettu eri tulppia ja tulpan johtoja ei vaikutusta.

            Comment

            • Korone
              Bimmer Rookie
              • Nov 2012
              • 40
              • Harjavalta

              #7
              Elikkä nyt on suuttimet vaihdettu eikä miksikään muuttunut. Osaako ketään sanoa mikä siellä nyt voisi olla? kuutos sylinteri herää vasta kierroksilla, tyhjäkäynnillä ei mitään eloa.

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                Originally posted by Korone View Post
                Elikkä nyt on suuttimet vaihdettu eikä miksikään muuttunut. Osaako ketään sanoa mikä siellä nyt voisi olla? kuutos sylinteri herää vasta kierroksilla, tyhjäkäynnillä ei mitään eloa.
                Ohivuotomittaus varmaan kannattais tehdä. Olisko 6-sylinterin puristusrenkaat poikki tmv. ja pienillä kierroksilla paine häviää lohkon syövereihin. Vasta isoilla kierroksilla, kun männällä on riitävästi vauhtia, tulee puristuspaine riittäväksi ja bensa/ilmaseos syttyy.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎