- Liikkeelle lähdettäessä kolahti/jysähti
- Samoin vaihteita vaihtaessa kiihdytyksessä
- Samoin moottorijarrutuksen jälkeen kaasua painettaessa
- Vedosta moottorijarrutukselle vaihdettaessa ei kolahduksia
- Kolahteluita pystyi välttelemään/lieventämään hyvin varovaisella kytkimen käytöllä
Vika korjaantui täysin kun autoon vaihdettiin sekä takakelkan isot puslat että perän ja korin välinen vaimennin. Jälkimmäinen osa oli pois otettaessa suht ehjän näköinen, joten epäilen että vika oli ensimmäisissä = takakelkan puslat. En tiedä voiko vika aiheutua jostain muustakin syystä, mutta kannattaa tarkastaa huolellisesti, että sulla on kaikki osat siinä ympäristössä huolella kiinnitetty (Miltä näyttää se puslan läpi menevän tapin yläpää siellä takapenkin alla? Ettei oo noussu paikoiltaan tms? Onko sen pitkittäisen tukivarren/lattaraudan pultit/mutterit kunnolla kireellä molemmista päistä?). Jos vaikka olis päässy löystymään jostain syystä? Tää nyt oli vaan villiä ideointia kun en keksi muuta syytä tolle vialle..
Eipä tuossa vaihtolistalla enään ole kuin, takakynkän puslat/kumit, mitkä on kiinni rungossa niillä pitkillä pulteilla (tosin kiinni laittaessa ne näytti hyvältä) ja kardaanin päädyt.
Mutta tuossa tuli taas ihan hyviä vinkkejä, kiitos niistä. Pitääkin tässä tarkistella ne läpi kunhan saisi ekaksi edes auton "takaisin" maalarilta .
Sullon todennäkösesti etujouset siellä takanurkissa. Vie jollekki asiantuntialle tarkastettavaksi. siis mä tarkotan semmosta kaveria joka tuntee, miltä näyttää etu- ja miltä takajousi!
Tämähän ei mitenkään johdu niistä takajousista, jotka myit mulle etujousina.
...tana!
Mut hei joo, ton tapauksen jälkeen tämmönen on mahdollista, koska mullon sun takajouset!
Sullon todennäkösesti etujouset siellä takanurkissa. Vie jollekki asiantuntialle tarkastettavaksi. siis mä tarkotan semmosta kaveria joka tuntee, miltä näyttää etu- ja miltä takajousi!
Tämähän ei mitenkään johdu niistä takajousista, jotka myit mulle etujousina.
...tana!
Mut hei joo, ton tapauksen jälkeen tämmönen on mahdollista, koska mullon sun takajouset!
Pahoitteelen tapahtunutta, en todellakaan muistanu että kummat ne jouset on ja muistaakseni kerroinkin siitä kun jousia myin (ainakin muistikuva on sellainen). Mutta jos pahamaku jäi suuhun niin eiköhän tähän keksitä jotain kompromissiä? Voitaisiin vaikka privana keskustella asia loppuun ?
Mutta se on varma juttu että edessä mulla ei ole takajousia, koska ostin koko paketin uutena (jouset ja iskarit).
No nuo on vaihdatettu viimekesänä powerflexiin, jonkajälkeen "ongelmat" alkoivat. Aluksi ei tuntunut, mutta ajanmittaan alkoi kolina.
Joo no toi linkki olikin "zener":ille, joka totes että sen e28:ssa on oireiden perusteella puslat loppu. Vai tarkoititko tosiaan zenerin auton puslia että ne on vaihdettu powerflexeihin..?
Nostetaampas tätä ylös, jos vaikka jollekkin tästä olisi apua. Syy taisi löytyä kolinaan (tai ainakin pitäisi vähentää sitä paljon).
Eli ristivinel kardaanista oli aikasta väljä, eli se mihin perä tulee kiinni. En tosin vielä ole päässyt ajamaan, mutta mitä nyt testaili niin tuntuisi paljon paremmalta.
Itellä samaa väljyyttä tuntuu juuri vaihtaessa, kytkimen polkaisussa, juuri edellä mainituis vaiheis. Myös kun loivaan ylämäkeen ajaa parkkiin ja käkkäri päälle, 1 silmään auto sammuksiin ja painaa kytkintä niin takaa kuuluu ihan hiljanen klonks.
Meikällä kaksykkösessä ihan sama
Taka-akseliston remppasin just, tuntuu että kolina tulis vasemmalta puolelta.
Voiskohan olla mullakin tuo nivel.. Puslat mulla on ihan kondiksessa, vaikken vaihtanutkaan kuin koiran luut. Mitään tälläistä ei ennen remppaa kuulunut mullakaan, vaikka taka-akselisto olikin surkuhupaisassa kunnossa..
Comment