Kyl mun mielestäni kuulostaa ihan ilmavuodolta jossakin päin imusarjaa.Toinen mahdollisuus on myös tyhjäkäynti moottori...Tarkasta se iso kumi joka tulee ilmamäärämittarilta kaasuläpälle.se on yleensä perstunut jostakin kohdasta.Itse joutunut vaihtamaan tuon kumin kahteen bemariini.
BMW 320IM-86.BMW325IM-87.BMW 318I TOURING-92.VW Vento-96 td.
Ei siinä haitarissa noin silmämääräisesti näyttäny mitään vikaa olevan mut pienikin vuoto tietty riittää, minkähintainen lienee?!? Mikä/missä toi tyhjäkäyntimoottori sijaitsee...?!?!?!?!?!?
Lisäilmaluisti varmaan jumissa, silloin tapahtuu juuri tälläistä. Vaikka se ei kokonaan olisi jumissa, läppä saattaa olla tahmea ja siksi joka kerta kun sen moottori avaa läppää, se avaa sitä liikaa ja taas korjaa toiseen suuntaan - siitä aaltoilu. Yleensä kunnollinen puhdistus tärpätillä ja rasvaus auttaa, mutta saattaa olla että koko vehje on kuollut.
M40 koneessa en tämän sijainnista osaa sanoa, mutta se on jossain ilmanputsarikotelon ja kaasuläpän välissä, M20sessä siinä kumihaitarin kyljessä.
samaa ongelmaa lähdin itse vastaavalla putsaamisella ja öljyämisellä korjaamaan.. Mutta homma meni totaalisesti reisille.. Nyt tyhjäkäyntiä ei ole ollenkaan, kiekat alkaa 1200:sta, ihan ku joku painais kaasua niin että nousee 2000 kiekkaan ja taas laskee alas... Rasittava vika.. Uutta luistia ja läppätunnistinta odotellessa, ajattelin vaan varoitaa että irroita nyt ainakin akunkenkä osia irrotellessa.. Mä en sitä tehnyt ja saattoi ehkä aiheuttaa ton kosahtamisen? Tai piru tietää..
Näillä mennään...
530d e60 sedan
Ex:
320 e30 Imola Red Coupe
525i e34 Luxorbeige Sedan
535i e34 Shadowline Sedan
328i e36 Touring M-Sport
535 e39 sedan V8- manual
Comment