Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 perän tähyilyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TsTPioneeri
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 258
    • Muurame

    E30 perän tähyilyä

    Tässä olen aloittelemassa E30 projektia johon tekniikaksi tulee M30B35 ja laatikoksi Getrag 260.

    Ongelma on se että tuo minun E30 on alunperin 316 M10B18 kaasari ja siinä uskoakseni on pienempi 4 pulttinen perä.

    Kestääkö se pienempi perä tuota M30B35sen voimaa varsinkin kun sillä saatan joskus vähän polkastakkin kumeja katuun vai oisko suosiolla hommattava se isompi 6 pulttinen perä? :think
    Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

    Bmw 525i E34 91'
    Bmw 540i E34 93'
    Bmw 335i E30 83'
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Se isompi perä on typ 188, pienempi on 168. Molemmat kestää nopeaa ajoa oikein hyvin. Kuminpoltolla saa molemmat paskaksi.
    Enemmän kun voiman määrä, ratkasee se yritätkö laittaa 185 vai 285 takarenkaita sulamaan. Ykkösvaihteella murikka välittää melkein tuplat isompia voimia kuin kakkosella. Lisäksi siinä kumin sulattelussa ollaan viittä vaille paikallaan joten sulla ei oo paljon perän jäähdytystäkään.

    Mitä se sitte tarkottaa että kestääkö? Kunnostettu tai uusi murikka, vai 4xx tkm ajettu avaamaton perä jonka saa neljällä sadalla? Mitä sitte jos ei kestä.. Perä muttereiksi ja uusilla osilla kasaan.
    Last edited by petrolhead; 31-10-2015, 23:55.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #3
      Voihan sinne laittaa rempatun ja kiristetyn 8 pulttisen perän. E28sta
      Niin hajoaminen olisi kaikkein epätodennäköisin,
      Vaikka saa senkin hajalle
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • TsTPioneeri
        Bimmer Fanatic
        • May 2011
        • 258
        • Muurame

        #4
        Siis jos tuo vakio pikkuperä kestää moottorin voimat niin ei mulla sitten ongelmaa ole kun renkaatkin on mallia kierrätykseen menevät 185-205 ja enkä burniksista perusta vaan driftinki on enempi meikäläisen hommaa.

        Ja ajaa niin kauan kun perä kestää niin sittenhän voi isompaa ja rempattua laittaa ellei kerkee ennen sitä myydä.

        Hauska laitos on kuitenkin tulossa

        Muutoskatsastus voikin olla sitten oma hommansa
        Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

        Bmw 525i E34 91'
        Bmw 540i E34 93'
        Bmw 335i E30 83'

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11131
          • Oulu

          #5
          No jos meinaa suditella, niin vaihda suosiolla isompaan perään. Ei ne nyt niin paljoa kuitenkaan maksa.
          Last edited by Pazi88; 04-11-2015, 14:18.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • TsTPioneeri
            Bimmer Fanatic
            • May 2011
            • 258
            • Muurame

            #6
            Se voi olla järkevää ei tuo auton alla ryöminen kuitenkaan IHAN niin hauskaa ole.

            täytyy katella tässä kun projekti edistyy.
            Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

            Bmw 525i E34 91'
            Bmw 540i E34 93'
            Bmw 335i E30 83'

            Comment

            • bmw89
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 565
              • Ulvila

              #7
              kemppi ei petä
              -E30 "316i"

              ex. e46 328i,

              Comment

              • TsTPioneeri
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 258
                • Muurame

                #8
                Originally posted by bmw89 View Post
                kemppi ei petä
                Joo ei varmaan mutta tuo katastus inssi ei välttämättä ole ihan samaa mieltä
                Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                Bmw 525i E34 91'
                Bmw 540i E34 93'
                Bmw 335i E30 83'

                Comment

                • Agua
                  BTCF Member
                  • Jan 2013
                  • 310
                  • Kainuu/Oulu

                  #9
                  Originally posted by TsTPioneeri View Post
                  Joo ei varmaan mutta tuo katastus inssi ei välttämättä ole ihan samaa mieltä
                  Hommaat kaksi murikkaa ja hitsaa vain toisen.. Ainakin 188 on hyvin kestänyt hitsattuna monessakin aika tehokkaassa laitteessa
                  Now: E21 315 3.0l turbo
                  Ex: E21 315 m50b25 turbo
                  Ex: E30 316 turbo. Paloi..

                  Comment

                  • TsTPioneeri
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 258
                    • Muurame

                    #10
                    Hah onhan sekin aina vaihtoehto

                    Tossa oli joku vanha ilmoitus että joku tekee 210 kelkalla e30n taka-akseleita ei välttämättä semmonenkaan ois paha idis kun levyt oli kuitenkin taakse tarkoitus laitella!
                    Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                    Bmw 525i E34 91'
                    Bmw 540i E34 93'
                    Bmw 335i E30 83'

                    Comment

                    • Jondezi
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2013
                      • 75
                      • Mikkeli

                      #11
                      Kyllä pikkuperä ainakin m50b25 koneen kanssa kestänyt hyvin, vaikka aikamoista rykimistä välillä välitysten takia. zf + 4,27 perävälit.
                      BMW 318i e36, m40b18
                      BMW 318i e30, m40b18
                      BMW 320i e36, m50b25
                      BMW 520i e34, m20b20
                      BMW 316i e30, m50b25Turbo
                      BMW 316i e30, m40b16
                      BMW 540i e39, m62b44
                      BMW 530D e61, m57d30Tu


                      Comment

                      • TsTPioneeri
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2011
                        • 258
                        • Muurame

                        #12
                        Takaakselisto tulee vaihdettua joka tapauksessa koska pitää levyt saada taakse samalla uusii puslatkin uretaanilla jos löytäisi järkevän hintaisen ratkaisun samalla tai sitten vaihtaa kelkan 210 sopivaksi ja tekee muutenkin vahvemman perän esim paremmat vetarit. :think

                        aika moni asia vielä autki tässä vaiheessa.

                        Sunnuntaina kuitenkin haen moottorin ja jossain vaiheessa tätä kuuta vaihteisto Getrag 260 katsoo sen jälkeen tarkemmin tuota peräpuolta.
                        Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                        Bmw 525i E34 91'
                        Bmw 540i E34 93'
                        Bmw 335i E30 83'

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎