Originally posted by Dualfun
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sähkölasien asennus E30
Collapse
X
-
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
-
-
Originally posted by Magirus View PostJahaa, kiitosta tästä Elikkä -90 luvun 2D e30 faceliftistä ei käy ovet/sähkölasit tuohon 2D prefaceliftiin? Ruotsistahan noita satseja tuntus saavan muutamaan sataseen niin pitää sitten sieltä suunnalta varmaan tilailla.
Comment
-
-
Originally posted by Magirus View PostJahaa, kiitosta tästä Elikkä -90 luvun 2D e30 faceliftistä ei käy ovet/sähkölasit tuohon 2D prefaceliftiin? Ruotsistahan noita satseja tuntus saavan muutamaan sataseen niin pitää sitten sieltä suunnalta varmaan tilailla.
Jokatapauksessa helppo nakki vaihtaa tekniikka faceliftistä prefacelftiin ja toisinpäin. Tietääkseni koko ovetkin menevät nakkaamalla.
Vanhan mallin vaijeritekniikka kannattaa tosiaan korvata tuolla uudemmalla ratastekniikalla, koska on huomattavasti luotettavampi. Omissa ei ainakaan koskaan toiminut kunnolla tuo vaijerimalli, vaikka huolsin ~päivittäin aina uudestaan ja uudestaan.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostKäypäs. Muutamia sähkölasi-asennuksia tehnyt ja viimeisinpänä asensin -91:sen ratastekniikan -88:siin, jonka ovi on siis vastaava vielä prefaceliftin kanssa...
Feikkiedit: Katsoinpa vielä ETK:sta, niin itse asiassa etuikkunannostimet muuttuivat 4/88 saksityyppisiksi.
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostOmassa 88:ssa kyllä oli saksityyppiset nostimet.
Feikkiedit: Katsoinpa vielä ETK:sta, niin itse asiassa etuikkunannostimet muuttuivat 4/88 saksityyppisiksi.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Dooh, nyt pitää uppailla vanhaa aihetta.. Kyseessä siis -85 prefacelift ja lasinnostimien swappaus veivimallista sähköseksi..
Elikkä tämmösestä hommasta olis kyse kun että on nämä ns. "vaijerityyppiset", eli vanhemman e30 nostimet, niin tointaako näitä vaijeri/tanko viritelmiä öljytä/suojata jollain tavalla pitemmän toiminta iän toivossa?
Kuullu vaan huhuja että nämä ei ois kovin kestävät niin kiinnostas tietää että olisko mitään tehtävissä jotta nää ei heti laukeis käsille :think
Eli siis tointaako noita puhistaa esim jollain lian poistoon tarkotetulla aineella ja sitten öljytä? Vai tointaako jättää kokonaan homma väliin ja pultata suoraan kiinni..
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Originally posted by Magirus View PostDooh, nyt pitää uppailla vanhaa aihetta.. Kyseessä siis -85 prefacelift ja lasinnostimien swappaus veivimallista sähköseksi..
Elikkä tämmösestä hommasta olis kyse kun että on nämä ns. "vaijerityyppiset", eli vanhemman e30 nostimet, niin tointaako näitä vaijeri/tanko viritelmiä öljytä/suojata jollain tavalla pitemmän toiminta iän toivossa?
Kuullu vaan huhuja että nämä ei ois kovin kestävät niin kiinnostas tietää että olisko mitään tehtävissä jotta nää ei heti laukeis käsille :think
Eli siis tointaako noita puhistaa esim jollain lian poistoon tarkotetulla aineella ja sitten öljytä? Vai tointaako jättää kokonaan homma väliin ja pultata suoraan kiinni..
...niin ja siis pointti vielä se, että moottorit on kyllä yleensä vaihtelevalla menestyksellä pelittänyt ihan kivasti, mutta se itse mekanismi putkineen on jotenkin syvältä hanurista.Last edited by Rockford; 13-01-2008, 18:48.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostKannattaa hommata suosiolla ratasmalliset, koska nuo vaijeriversiot on rehellisesti sanottuna paskat. Tuollaiset kun omalla kohdalla oli, niin tasaisin väliajoin purin ne pöydällä osiin ja rasvasin joka nippelin huolella - about viikon kesti, kun taas jumitti jostain. Kyllä nuo varmaan uutena toimii ihan kivasti, mutta tähän asti tapaamani on kyllä ollut niin väsyneitä esityksiä, niin ei ole paljon Glidit auttanut. Paras oli kerran kun menin avaamaan lasin, niin se perhana ei jaksanut nousta, vaikka käsin kiskoin ylöspäin samalla - kiva ajaa himaan ~40km pakkasella lasi auki. Olinko jäässä - en yhtään Silloin heitin ne yhden myytävänä olleen e30:ini takaluukkuun päästääkseni eroon niistä ja vaihdoin veivit tähän toiseen takaisin.
...niin ja siis pointti vielä se, että moottorit on kyllä yleensä vaihtelevalla menestyksellä pelittänyt ihan kivasti, mutta se itse mekanismi putkineen on jotenkin syvältä hanurista.
Pitäskö tuossa tulla täydet 12V sinne lisävarustepistokkeeseen tuohon Q paikkaan? Mittailin niin sinne tulee vaan 0.5V virrat päällä ja sillä jännitteellä ei kyllä nuo moottorit liikahdakkaan Nooh, pitää vielä opiskellä lisää noita sähkökaavioita ja painia muutama tunti tallilla niin eiköhän se jossain vaiheessa ala pelittää..
EDIT: Jahaa, nähtävästi vika siinä että tuikin väärään pistokkeeseen tuota johtoa, 85 -> lisävarustepistokkeessa on Q liitin se mistä otetaan sähkölaseille virta, kun taas vanhemmissa A liitin.. Hauskinta tässä on se että auton alkuperä on tarkistettu ja se on kesäkuulta -85.. Ei nähtävästi toinna aina luottaa noihin sähkökaavioihinkaan.Last edited by Magirus; 13-01-2008, 20:51.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Doodih, problem solved.. Elikkäs ei ollutkaan kiinni tuosta A/Q pistokkeesta lisävarusterasiassa, oli se johtosarja sittenkin ihan -85 vuoden tasalla (Eli Q pistokkeeseen sähkölasit). Onglema oli siinä että sulakerasiasta puuttui K5 (unloader) rele, paikallaan siis oli jo K7(unloader) jo oletin siis sen ohjaavan sähkölasien piiriä Nappasin töötiltä lainaan ja johan alkoi moottorit vispata ees taas.. Gremulle vielä kiitos opastuksista IRC:n puolella
Tuntu noissa yllättävän paljon puhtia olevan jäljellä, edelleenkin jos jollain on hyviä kokemuksia käyttöiän parantamiseen niin niitä otetaan vastaan.. En tiedä vaan että tointaako noita rasvatakkaan kun jos sinne sitten sitä pölyä meneeLast edited by Magirus; 14-01-2008, 20:14.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Vanha topikki ylös.
Eli tuli kanssa hommattua sähkölasit faceliftiin ja sitä mietin että mikä virka tuolla circuit breakerilla oikein on? Voiko sen jättää pois? Marmorilla maksaa hunajaa pieni mötikkä niin saako sitä muualta jos se pakollinen on?E61 525DA - 09
EX: E90 325IA -06
EX: E46 328i 4d -00
Ex: E30 318i 2d -89
~M20 STROKER CLUB LAHTI~
Comment
-
-
Originally posted by Coooper View PostVanha topikki ylös.
Eli tuli kanssa hommattua sähkölasit faceliftiin ja sitä mietin että mikä virka tuolla circuit breakerilla oikein on? Voiko sen jättää pois? Marmorilla maksaa hunajaa pieni mötikkä niin saako sitä muualta jos se pakollinen on?-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostMuistaakseni ylivirtasuoja katkaisijan muodossa. Itselläni ei ole ollut missään kombinaatiossa ja vehkeet on edelleen ehjiäE61 525DA - 09
EX: E90 325IA -06
EX: E46 328i 4d -00
Ex: E30 318i 2d -89
~M20 STROKER CLUB LAHTI~
Comment
-
-
Löytyykö sitä toista releen paikkaa vakiona autosta jossai ei ole sähkölaseja? Eli että saisi lasit kiinni kun avaa oven, mitään paikkaa en löytäny mistään jalkatilasta. Muuten lasit kyllä toimii nätisti mutta jos tällänen ominaisuus olisi releen paikalleen laittamalla valmis niin toki sen käyttöön ottas.E61 525DA - 09
EX: E90 325IA -06
EX: E46 328i 4d -00
Ex: E30 318i 2d -89
~M20 STROKER CLUB LAHTI~
Comment
-
Comment