Jos siinä on originaali levikesarja, niin kannattaa tarkastella niiden aluset erittäin tarkkaan. Melko varmasti ruostetta löytyy.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325ix yleiset viat?
Collapse
X
-
Originally posted by samikarkijust meinasin kyselläkin et minkä hintasia tohon on noi varaosat? Murrokset ja tämäntyyliset?neljäpyörää talvella raapii..
Comment
-
-
Mulla on ollut oikeestaan ainut sellanen rahareikä just noi sisemmät etuvetareitten kumit. Mie enymmärrä miten kaikki saa ton etukardaanin sileeks, mie en ainenkaan vakio tehoilla saanu vaikka kuinka yritin, esim. rajottimelta laakista kytkin ylös kuivalla asvaltilla, paskiksen pyöritystä asvaltilla ja kaikkee muuta vastaavaa, josko se nyt sit jo ton turpon kans pettäs, vaik tosin on sitä nyt työnnetty pikkusen syvemmälle sinne jakolaatikkoon
535d M-sport -07
Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
325ix turbo -88 (projekti)
Comment
-
-
-Hyvin yleinen vika 325 iX:ssa on myös jakolaatikon viskokytkimen toimimattomuus. Maailmalla liikkuu iso osa IX:n omistajia, jotka eivät tiedä oman autonsa kaksivetoisuudesta. Kun visko ei lukitu, teho karkaa liukkaalla alustalla siitä päästä, jossa on liukkaampaa. Yleensä se kuitenkin tapahtuu melko takavetopainotteisesti, joten se jää monelta huomaamatta.
Kävin koeajamassa joskus pari yksilöä, joista kummassakin oli visko rikki eikä omistaja huomannut asiaa. Ostin vaimolle samanlaisen ja siitäkin meni sama osa. Ostin purkuosaviskon ja se kesti kaikki 4 kk. Nyt yritän kunnostaa yhtä käytettyä ja luistavaa omin konstein.
Uusi visko maksaa amerikan maalla $850. Euroopassa ovat jostakin syystä kalliimpia.. Viskoa ei periaatteessa voi korjata, se on kasattu alipainekaapissa valmiiksi silikoniöljyllä täytettynä. Päädyt on hitsattu laserilla kokoon lämmittämättä itse öljyä.
-Etuvedon kardaani kestää helpolla kaiken mitä muukin iX:n voimansiirto, kun boorit työntää syvemmälle vastakappaleeseen. Itse pidensin kardaania mutta onnistuu se muillakin kikkailuilla.
-Seuraava kohteeni on vaihtaa etuvetoakseleiden nivelet joihinkin helpommin saatavilla oleviin, koska alkuperäiset ovat niin kalliit ja hankalasti saatavilla (niin ja koska ei tullut kumia vaihdettua viime kesänä, nyt ne napsuvat).
-Etutasauspyörästön rattaita eräs Suomalainen talvisprinttiä ajeleva on saanut hajoamaan yhden parin per talvi. Muilla en ole kuullut vastaavasta ongelmasta.
-Muuten auto on ihan samaa tavaraa kuin takavetoinenkin. Joku jo mainitsikin että etupyöränlaakereiksi sopii takapyöränlaakerit vaikka BMW onkin eri mieltä. Juoni on se, että laakerit ovat samoja mutta toisessa on tiukempi tolerointi (merkintä on tiukempi kuin edes pystyvät valmistamaan Eli surutta vaan takapyöränlaakeria tilalle!---
Comment
-
-
Originally posted by TuksteMie enymmärrä miten kaikki saa ton etukardaanin sileeks, mie en ainenkaan vakio tehoilla saanu vaikka kuinka yritin, esim. rajottimelta laakista kytkin ylös kuivalla asvaltilla
Etuvetareiden kumeista kaipaisin tarkempaa tietoa, jos niihin kerran käy joku muukin kuin alkuperäisosa. Osaako kukaan nimetä varmuudella jotain autoa jonka kumit sopii sinne heittämällä?Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
-
Originally posted by Meisseli
Etuvetareiden kumeista kaipaisin tarkempaa tietoa, jos niihin kerran käy joku muukin kuin alkuperäisosa. Osaako kukaan nimetä varmuudella jotain autoa jonka kumit sopii sinne heittämällä?
535d M-sport -07
Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
325ix turbo -88 (projekti)
Comment
-
-
Etutolpat. Aivan liian hepposta kamaa, ruostuu hetkessä puhki. 408e kpl. (Jos täytyy vaihtaa, pitää vaihtaa myös pyöränlaakerit jos meinaa pitempää ajella). Vanhemmissa järestään paskana.
Voimansiirto yleisesti kestävää, itellä ei ongelmia vaikka kilometrejä autolla n.250t.
Kaikki mikä ei samaa takavedon kanssa on sikakallista ja niitä osia on yllättävän paljon.
Mutta vaikka kalliimpi pitää kuin takaveto niin mielestäni PALJON käytännöllisempi.
Ja yllättävän nopee 0-100.. usko pois
Comment
-
-
Originally posted by honoEtutolpat. Aivan liian hepposta kamaa, ruostuu hetkessä puhki.Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
-
Originally posted by TuksteToi tieto kiinnostaa minuakii, mulla noita menee jostain syystä kerran vuodessa ja aika suolasen hintaset ne alkuperäsetneljäpyörää talvella raapii..
Comment
-
-
Originally posted by Miguel 543Miten kokeilit viskon toimimattomuuden?
Onhan siihen sitten ihan omat valmistajan ohjeet miten se testataan perusteellisesti, mutta vaatii jo auton purkamista.Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
-
Omien viskojen toimimattomuus löytyi liukkaassa ylämäessä, jolloin etsin kohdan jossa auto jäi paikalleen kun päästiin renkaat pyörimään. Ensimmäinen visko ei lähtenyt kaasullakaan pyörittämän etupyöriä ja toinen lähti vasta nopeusmittarin näyttäessä 20 km/h. Parin viikon päästä tuosta toinenkaan ei enää laittanut etupäätä mukaan kovallakaan kaasunkäytöllä.
Toiminnan voi kesäkelillä testata seuraavasti: Irrotat jomman kumman kardaanin ja yrität liikuttaa autoa. Jos visko luistaa kunnolla, karkaa voima sinne, mistä kardaani on irti. Välityssuhteen takia takakardaanin irrotus tuo varmemman lopputuloksen.
Sorvissa ja momenttiavaimella voi myös testata missä kunnossa visko on:
Tästä ei vaan ole mitään lukuarvoja bemarin viskolle, joten pitäisi olla ehjä vertailukohde.
edit: Paskaringin pyöritys ei kerro koko totuutta, itsellä tuo huonosti pitävä visko sai etupyörätkin vetämään sladissa vauhdissa mutta siinä tilanteessa etupäälle ei tule kunnon vastusta.---
Comment
-
-
no ei vittu tarvinnu ostaa tuotakaan, vittu hylkäsivät hakemuksen sen takia kun asun vuokralla.
On se vittu hakemuksen ikäraja op:ssa on 20 mutta jos eivät anna sitä ennenkuin omistaa oman talon, just todella monella suomalaisella nuorella onkin 20v jo oma kiinteistö, maatila ja yritys + lottovoitto! Kiva kiva..
No onneksi on vielä sampo ja nordea jälellä, op:sta katkeaa tili samointein!
Comment
-
-
Originally posted by samikarkino ei vittu tarvinnu ostaa tuotakaan, vittu hylkäsivät hakemuksen sen takia kun asun vuokralla.Osamaksu- ja leasingrahoituksessa vakuudeksi riittää hankittava ajoneuvo. Pankkilainaa varten taas tarvitset ns. reaalivakuudet kuten muuta varallisuutta tai vaikkapa henkilötakaajan.
Comment
-
Comment