Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 mittariston irroitus ja purku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • icebox
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 194
    • Tampere

    e30 mittariston irroitus ja purku

    Tarkoitus olisi vaihtaa mittaristoon pohjat joten pitäisi saada mittaristo palasiksi pöydälle hommaa varten. Tuleeko tuo mittaristo ratin välistä pois vai täytyykö ratti irroittaa hommaa varten? Ja miten mittaristo yleensä lähtee irti? Auto on 325ix -89 jos sillä on jotain merkitystä homman toteutukseen.
    "Without Hope,
    Without Fear"
  • mekstrm
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 836
    • Vantaa

    #2
    Tulee ilman ratin irroitusta ulos, vaatii vai pientä sovittelua :lol: .
    Ratin edestä/mittarien alta muovi pois...kaksi sormimutteria takapuolella.
    sitten mittarien ympäriltä muovikehikko pois... neljä pientä ruuvia... sitten vielä itse mittaristoa pitää kiinni pari ruuvia ylhäällä...
    Sitten vaan jollain ruuvarilla otat kaikki liittimet irti takaa ja kikkailet sen ulos ratin takaa.
    Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

    Comment

    • Tapsa.k
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2676
      • Oulu

      #3
      1. Ratti irti

      2.Mittari kopan ruuvvit irti

      3.Hellästi vetämällä koko paska pois kolosta

      4. Piuhat irti liittimistä.

      5. Takana olevat ruuvvit auki ja koppa halkeaa syliin.

      Siinäpä se yksinkertaisuudessaan..helppo homma.
      -Official member of BTCF-Sauna Team-

      Comment

      • icebox
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 194
        • Tampere

        #4
        Kiitoksia ohjeista. Täytyy katsoa jos huomenna ennen formuloita lähtisi askartelemaan, tuota ratin irroitusta täytyy vielä miettiä. Mieluusti vaihtaisin samalla sitten uuden ruorin kun kerran vanhan repii irti 8)
        "Without Hope,
        Without Fear"

        Comment

        • heinonen85
          BTCF Member
          • Jan 2003
          • 1408
          • varkaus

          #5
          varoppa niitä mittarin neuloja.. on helposti katkeavia!!!!
          **************
          * TEAM HooCee *
          **************
          e39 530d -00 Touring

          ex:
          e34 525i -92 Touring
          e34 525i -90
          e30 320i -88

          Comment

          • cricke
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1977
            • espoo

            #6
            Originally posted by icebox
            Kiitoksia ohjeista. Täytyy katsoa jos huomenna ennen formuloita lähtisi askartelemaan, tuota ratin irroitusta täytyy vielä miettiä. Mieluusti vaihtaisin samalla sitten uuden ruorin kun kerran vanhan repii irti 8)
            mitäs niin kauheeta ratinirrotuksessa on? :shock:
            yhellä mutterillahan se o kiinni :roll:
            E38 740ia -94
            E46 316 -00
            Volvo S60
            EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
            E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

            Comment

            • anttiva
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 819
              • .

              #7
              ei sitä rattia tarvitse irroittaa.. 8) :!:

              Comment

              • Touniks
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 6684
                • Muurame

                #8
                Originally posted by anttiva
                ei sitä rattia tarvitse irroittaa.. 8) :!:
                juu ei se mahtuu kyllä tulemaan pois 8)
                E30 cabriolet -92 M-Tech II
                E46 sedan -01
                Corolla

                Comment

                • Tapsa.k
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 2676
                  • Oulu

                  #9
                  Iso homma tuo ratin irtiotto,30sek meni ku nykäsin just e30 ratin irti
                  -Official member of BTCF-Sauna Team-

                  Comment

                  • cricke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 1977
                    • espoo

                    #10
                    Originally posted by anttiva
                    ei sitä rattia tarvitse irroittaa.. 8) :!:
                    einii mut paljon helpompaa jos irrottaa
                    E38 740ia -94
                    E46 316 -00
                    Volvo S60
                    EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
                    E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

                    Comment

                    • icebox
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 194
                      • Tampere

                      #11
                      Täytyy tarkastella tilannetta kun tuonne autolle tästä ehtii, että mitenkä tuon homman kanssa teen. Tietysti jos lykkäisi hommaa hieman ja ostaisi uuden ratin niin saisi senkin samalla vaihdettua :roll:
                      "Without Hope,
                      Without Fear"

                      Comment

                      • Rockwell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 1713
                        • Helsinki

                        #12
                        Rattia ei kannata irroittaa vaikka siinä menisi 1sec. Sitä on vaikea saada takaisin juuri oikealle kohdalle. Mittaristo tulee ihan helposti ratin läpi.
                        BMW F31 330d M-Sport -13
                        ex. BMW F21 116i -13
                        ex. BMW 540i(g) Touring -01
                        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                        ex. BMW 316g -99
                        ex. BMW M5 Touring -92
                        ex. BMW 535i -91
                        ex. BMW M5 -91
                        ex. BMW 325i Touring -90

                        Comment

                        • icebox
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 194
                          • Tampere

                          #13
                          Noniin, nyt on pohjat vaihdettu ja pitäisi vielä ruuvata mittaristo takaisin autoon. Ratin irroituksen miettiminenkin ratkesi kun rupesin noita muoveja purkamaan ratin ympäriltä. Ilman ratin irroitusta noita muoveja ei pääse ehjänä ottamaan pois joten ratin joutui irroittamaan. Tuossa vielä kuva mittaristosta minkä näköinen siitä tuli.
                          "Without Hope,
                          Without Fear"

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Jos ratin/renkaat kiertää tasan suoraan ennen kuin vetää/lyö ratin pooreiltaan irti, pitää olla hieman kierosilmäinen kaveri jos ei saa enään samaan asemaan mittaristorempan jälkeen. Jos kuitenkin jotenkin ihmeellisesti saisi homman yhdellä hampaalla pieleen on uusi irroitus ja kääntö ehkä 45sek juttu. Siis kun käy kojeajolla toteamassa asian ennen kuin laittaa keskiöhilppeet/bagin kiinni.

                            Comment

                            • icebox
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2004
                              • 194
                              • Tampere

                              #15
                              Eipä tuo ratti ollut edes tiukassa ja suht suoraankin sen sain takaisin. Jos saman ratin laittaa takaisin niin tussilla kun merkkaa kohdan niin saa boorilleen oikeaan kohtaan. Jonkin verran taitaa jälkitoimintaa vielä joutua tekemään nimittäin kulutusmittari ei jostain syystä lähtenyt toimimaan, mittariston takana oikeassa laidassa on irti 2 yksittäistä piuhaa joitten päässä on pienet abikot. Irroittaessa en nähnyt oliko nuo kiinni mittaristossa joten paha sanoa mihin tulevat vai tulevatko mihinkään. Viisarien liikkumisen testasin kun mittaristo oli irti joten ainakaan taustoihin ei viisarit jumita. Montako liitintä tuohon mittaristoon tulee kiinni? Nyt on kiinni iso valkoinen, iso sininen ja pieni musta missä on paikka kahdelle, mutta kiinni on vain yksi johto.
                              "Without Hope,
                              Without Fear"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎