Announcement

Collapse
No announcement yet.

e21 tekniikanvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • darex
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 180
    • Soini

    #16
    Yllättävän helposti se hiustenkuivaajanmoottori tuosta 315 nousi..


    Hieman liian iso kone tuollaiseen (kotti)kärryyn..?
    BMW 318i Original is nice

    Comment

    • karhunen
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 490
      • Helsinki

      #17
      e21 tekniikanvaihtoa

      Mielessä olisi vaihtaa e21-autoon, todennäköisimmin 315-malliin m42b18 tekniikka. Auto tulee siis muuttaa 323i mallia vastaavaksi, mitkä ovat eroavaisuudet ? Takana on levyt, sen tiedän mutta erot tuskin jäävät siihen ?

      Kommentit myös tuon pannun "heittämisestä" tähän koriin ovat myös enemmän kuin tervetulleita.

      Haku ei jostain syystä tuottanut mitään tuloksia, tiedä sitten johtuuko uudesta foorumista vaiko omasta selaimesta.
      Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
      Ex: E30 316i 04/'90
      Ex: E28 Hartge H5S "528i"

      Comment

      • Eksu
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 563
        • Jokela

        #18
        Onnea projektiin, muutama mutka on tosin edessä.
        Nicillä T3-kirjoitteleva henkilö tuntee E21:t läpikotaisin joten hän varmasti osaa antaa tarkimmat neuvot mallieroavaisuuksien suhteen. Sinänsä mielenkiintoinen moottorivaihtoehto tuo m42, sähkötöitä on ainakin odotettavissa.
        Jos haluat päästä helpommalla niin hommaa moottoriksi m10-pohjainen versio josta alat rakentamaan mieleistäsi.

        Comment

        • karhunen
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 490
          • Helsinki

          #19
          Ajattelinkin ettei tuo ihan mutkaton homma voi olla, ja tosiaan pitäisi löytää mosa kaikkine sähköineen jne. Itseasiassa projektille ei ole vielä edes aihiota, mutta asioista on ihan hyvä ottaa selvää vähän etukäteenkin. Mistähän m10-koneesta kannattais lähteä hakemaan vastaavia tehoja ? Vaparina voi olla aika kiven alla ?
          Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
          Ex: E30 316i 04/'90
          Ex: E28 Hartge H5S "528i"

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #20
            Jaahas... Täälläpäs mielenkiintoista keskustelua käydään.
            Eikös tuossa M42B18-koneessa ole semmonen 136hp. (jos meni metsään, niin joku korjaa).

            Että pääseekö M10-koneella lähellekään? No ainakin tuommonen alkuperäinen 320i kehitti jo vuonna -75 125hp ja "vain" 2-venttiilitekniikalla. (tuota se K-Jetronic teettää)
            Tuommonen moottori ei tarvitse kuin nokka-akselin vaihdon ja pellisatsin kylkeensä, niin aletaankin niistelemään iS-moottoristen neniä.

            Tuommoisella 320i-tekniikalla ei tarvitse sitten edes levyperää, vain jäähdytetyt etulevyt ja vakaajan taakse, jos haluaa 315-mallista rakentaa.

            Mutta mistäpäs mainitunlainen moottori? Mulla niitä ei ole kuin viisi...
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • karhunen
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 490
              • Helsinki

              #21
              Vaikuttaa varsinkin näin aloittelijalle paljon fiksummalta ratkaisulta tuol m10 siis Tiedänpän nyt kehen tulee olla yhteydessä kun aika koittaa
              Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
              Ex: E30 316i 04/'90
              Ex: E28 Hartge H5S "528i"

              Comment

              • darex
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 180
                • Soini

                #22


                Onnistuu
                BMW 318i Original is nice

                Comment

                • karhunen
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 490
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by darex
                  Onko 2.0 pannussa jotain ratkaisevia eroja (K-Jetin lisäksi) tuohon 1.8 verrattuna ?

                  K-jetti tarvinnee siirtopumpun tankilta, vaiko ?
                  Entä sähköt muuten, m10-swappeissa periaatteella Plug'n Pray ?
                  Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                  Ex: E30 316i 04/'90
                  Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    #24
                    Mitä helv...? Toihan kuulostaa ihan mun projektilta. Mulla on 315 ja M42 odottamassa naittamista, ja 323i alustan osatkin on odottaneet hakijaansa jo varmaa puoli vuotta.

                    Toi M10 onkin ehkä järkevämpi valinta ko. auton moottoriksi, mutta mä nyt satuin samaan tuon M42:n aika edulisesti koko 318iS tekniikan mukana, niin sitä ajattelin omassa projektissa käyttää.


                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #25
                      Originally posted by Bullitt
                      Mitä helv...? Toihan kuulostaa ihan mun projektilta. Mulla on 315 ja M42 odottamassa naittamista, ja 323i alustan osatkin on odottaneet hakijaansa jo varmaa puoli vuotta.

                      Toi M10 onkin ehkä järkevämpi valinta ko. auton moottoriksi, mutta mä nyt satuin samaan tuon M42:n aika edulisesti koko 318iS tekniikan mukana, niin sitä ajattelin omassa projektissa käyttää.
                      Mutta eipähän ne alustan osat ole tuolla tallissa leipää huutaneet, eli säilyvät ne siellä vieläkin...
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • *Kaide
                        Moderator
                        • Nov 2002
                        • 3234
                        • HELLsinki

                        #26
                        Mulla on ollut koko ajan haavena istuttaa iS tekniikka tohon 315 projektiin mutta budjetti on toistaiseksi käytetty alustan osiin. Yritetään siis hengittää 2.0 M10:iin lisää eloa ennen kuin moottoria lähdetään vaihtamaan...
                        E9, E21, E46/5, G01

                        Comment

                        • karhunen
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 490
                          • Helsinki

                          #27
                          Kas näin. Hommahan ratkesi ostamalla valmiiksi kunnon pannulla oleva auto.
                          Alle löytyi nyt siis 320/6 vuodelta ´79, ajalta ennen faceliftiä. Viripotentiaalia
                          tuossa m20b20-koneessa kuulemma on aika nihkeästi mutta koitetaanpa ensin pistää auto muuten kuntoon.
                          Muuten, hakusessa olisi lämppärin säätövivusto, nykyisestä vaijereitten kiinnikkeet risat.
                          Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                          Ex: E30 316i 04/'90
                          Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                          Comment

                          • Looks
                            Bimmer Rookie
                            • May 2005
                            • 157
                            • 61°04′N, 028°11′E

                            #28
                            e21 tekniikanvaihto

                            Joo elikkäs kertokaas omiakokemuksia kyseisen auton tekniikanvaihdoista..
                            Minkälainen "kiuas" sinne pellinalle on ängetty ja mitä muutostöitä ootte joutunut tekee?
                            Itse olen ajatellut ruveta tekemään omaan e21 318i tekniikanvaihtoa.. mutta enole aikaisemmin tehnyt kyseistä prjojektia joten entiedä kuinka iso homma siinä on sitten ja sen myötä kiinnostaisi..
                            mitä kaikkea joutuu vaihtamaan, minkäkokoisen "kiukaan" saa laittaa?
                            Olisinhan saanut tietoa "konttorilta" mutta sielä ne viilaapillkuja yms ja toteaa että: "kyseiseen autoon saat laittaa 1.0td tj muuta viisasta
                            joten eimuuta kun viestiä tulemaan.. ISO kiitos ja kumarrus etukäteen!!
                            e30 cabrio
                            ----
                            ex e30, e21, e36, e46, e39, e60

                            ----
                            EI se siitä.. samaa paskaa päivästä toiseen!

                            Comment

                            • Eepo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 5388
                              • Tampere

                              #29
                              tod näk sul on joku 1.6 siel pellin alla....
                              Heität jonkun 2.0 l-jetin/2.3 sinne...
                              Silloin joudut taakse vaihtamaan levyt ja alustan ympäriinsä...
                              ja luonnollisesti kardaani ja laatikko menee vaihtoon...siis jos 2.3
                              jos laitat ton 2.0 niin tolpat ja jarrut on samat kuin sulla nykyään..
                              et siltä osin pääsisit helpommalla...
                              +pikku häsläys johtojen kanssa et saat sen ruiskun pelaamaan...
                              ja eikun hanaa

                              T3 kertokoon sulle tarkat ohjeet
                              -Harley Davidson Sportster - 89-
                              -Harley Davidson softail -89-
                              -Suzuki PV50 -86-

                              Comment

                              • LiLHezz
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2005
                                • 647
                                • Pilpala / Riihimäki

                                #30
                                Käy kattoo --> E21 projekti. 315--->?
                                Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                                E30 325iXA Touring
                                Lizzy - '82
                                Jättiprojekti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎