Mielessä olisi vaihtaa e21-autoon, todennäköisimmin 315-malliin m42b18 tekniikka. Auto tulee siis muuttaa 323i mallia vastaavaksi, mitkä ovat eroavaisuudet ? Takana on levyt, sen tiedän mutta erot tuskin jäävät siihen ?
Kommentit myös tuon pannun "heittämisestä" tähän koriin ovat myös enemmän kuin tervetulleita.
Haku ei jostain syystä tuottanut mitään tuloksia, tiedä sitten johtuuko uudesta foorumista vaiko omasta selaimesta.
Onnea projektiin, muutama mutka on tosin edessä.
Nicillä T3-kirjoitteleva henkilö tuntee E21:t läpikotaisin joten hän varmasti osaa antaa tarkimmat neuvot mallieroavaisuuksien suhteen. Sinänsä mielenkiintoinen moottorivaihtoehto tuo m42, sähkötöitä on ainakin odotettavissa.
Jos haluat päästä helpommalla niin hommaa moottoriksi m10-pohjainen versio josta alat rakentamaan mieleistäsi.
Ajattelinkin ettei tuo ihan mutkaton homma voi olla, ja tosiaan pitäisi löytää mosa kaikkine sähköineen jne. Itseasiassa projektille ei ole vielä edes aihiota, mutta asioista on ihan hyvä ottaa selvää vähän etukäteenkin. Mistähän m10-koneesta kannattais lähteä hakemaan vastaavia tehoja ? Vaparina voi olla aika kiven alla ?
Jaahas... Täälläpäs mielenkiintoista keskustelua käydään.
Eikös tuossa M42B18-koneessa ole semmonen 136hp. (jos meni metsään, niin joku korjaa).
Että pääseekö M10-koneella lähellekään? No ainakin tuommonen alkuperäinen 320i kehitti jo vuonna -75 125hp ja "vain" 2-venttiilitekniikalla. (tuota se K-Jetronic teettää)
Tuommonen moottori ei tarvitse kuin nokka-akselin vaihdon ja pellisatsin kylkeensä, niin aletaankin niistelemään iS-moottoristen neniä.
Tuommoisella 320i-tekniikalla ei tarvitse sitten edes levyperää, vain jäähdytetyt etulevyt ja vakaajan taakse, jos haluaa 315-mallista rakentaa.
Mutta mistäpäs mainitunlainen moottori? Mulla niitä ei ole kuin viisi...
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Mitä helv...? Toihan kuulostaa ihan mun projektilta. Mulla on 315 ja M42 odottamassa naittamista, ja 323i alustan osatkin on odottaneet hakijaansa jo varmaa puoli vuotta.
Toi M10 onkin ehkä järkevämpi valinta ko. auton moottoriksi, mutta mä nyt satuin samaan tuon M42:n aika edulisesti koko 318iS tekniikan mukana, niin sitä ajattelin omassa projektissa käyttää.
Mitä helv...? Toihan kuulostaa ihan mun projektilta. Mulla on 315 ja M42 odottamassa naittamista, ja 323i alustan osatkin on odottaneet hakijaansa jo varmaa puoli vuotta.
Toi M10 onkin ehkä järkevämpi valinta ko. auton moottoriksi, mutta mä nyt satuin samaan tuon M42:n aika edulisesti koko 318iS tekniikan mukana, niin sitä ajattelin omassa projektissa käyttää.
Mutta eipähän ne alustan osat ole tuolla tallissa leipää huutaneet, eli säilyvät ne siellä vieläkin...
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Mulla on ollut koko ajan haavena istuttaa iS tekniikka tohon 315 projektiin mutta budjetti on toistaiseksi käytetty alustan osiin. Yritetään siis hengittää 2.0 M10:iin lisää eloa ennen kuin moottoria lähdetään vaihtamaan...
Kas näin. Hommahan ratkesi ostamalla valmiiksi kunnon pannulla oleva auto.
Alle löytyi nyt siis 320/6 vuodelta ´79, ajalta ennen faceliftiä. Viripotentiaalia
tuossa m20b20-koneessa kuulemma on aika nihkeästi mutta koitetaanpa ensin pistää auto muuten kuntoon.
Muuten, hakusessa olisi lämppärin säätövivusto, nykyisestä vaijereitten kiinnikkeet risat.
Joo elikkäs kertokaas omiakokemuksia kyseisen auton tekniikanvaihdoista..
Minkälainen "kiuas" sinne pellinalle on ängetty ja mitä muutostöitä ootte joutunut tekee?
Itse olen ajatellut ruveta tekemään omaan e21 318i tekniikanvaihtoa.. mutta enole aikaisemmin tehnyt kyseistä prjojektia joten entiedä kuinka iso homma siinä on sitten ja sen myötä kiinnostaisi..
mitä kaikkea joutuu vaihtamaan, minkäkokoisen "kiukaan" saa laittaa?
Olisinhan saanut tietoa "konttorilta" mutta sielä ne viilaapillkuja yms ja toteaa että: "kyseiseen autoon saat laittaa 1.0td tj muuta viisasta
joten eimuuta kun viestiä tulemaan.. ISO kiitos ja kumarrus etukäteen!!
tod näk sul on joku 1.6 siel pellin alla....
Heität jonkun 2.0 l-jetin/2.3 sinne...
Silloin joudut taakse vaihtamaan levyt ja alustan ympäriinsä...
ja luonnollisesti kardaani ja laatikko menee vaihtoon...siis jos 2.3
jos laitat ton 2.0 niin tolpat ja jarrut on samat kuin sulla nykyään..
et siltä osin pääsisit helpommalla...
+pikku häsläys johtojen kanssa et saat sen ruiskun pelaamaan...
ja eikun hanaa
Comment