Originally posted by Jonsku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 + M50 sähköt
Collapse
X
-
Mulla e30:sessä muutama johto vielä etsii oikeeta paikkaa:
M50 pinni nro.22 on nimeltään Reversing light switch/Datalink(Voltage-Ignition Switch in run/start)
Kun taas m20 pinni nro.6 on nimeltään 02 sensor relay power.Ovatko nämä lamdan johdot?
m20b25:sen pinniin nro20 teksti että: Abs-crimp/splice to main relay switshed splice.MItä tuo tarkoittaa?
Tällee mulla muut johdot on:http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...5&postcount=23
e36m50 pinneistä ovat tyhjät:1,2,3,9
Käyttämättömänä ovat vielä:
4 :k19 control A/C comp.relay
5 :Pressure switch / K21 normal speed relay
6 :integrated climate regulation control module
7 :Starter immobilization relay/onboard comp.
10: Transmission backuplights
11:engine temp
16:KTW starter immobilization relay
22:Reversing light switch/Datalink(Voltage-Ignition Switch in run/start
M20b25 korin liittimestä käyttämättä ovat:
2 :OLS(static)
6 :02 sensor relay power
10:OLS(dynamic)
20:ABS-Crimp/splice to main relay switched spliceLast edited by cricke; 02-10-2008, 10:21.E38 740ia -94
E46 316 -00
Volvo S60
EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo
Comment
-
-
e30 -->m50 johdotus ongelma
eli homma edenny johtosarjojen kytkemis vaiheeseen, alla olevan kaavion mukaan johdot kytketty,valot,vilkut soitin pelas hyvin mut huomasin et kaavion viimeset johdot eli 20 ABS 3 suli jonki matkaa eli oikkaris...
ilmeisesti m50:n ohjainboksista tuleva punavalkoinen johto joka yhdistyy e30:n omaan johtosarjaan josta jatkuu ruskealla johdolla tulipellistä läpi johonki kuskin jalkatilaan.... eli onko toi alla oleva kaavio oikein,vai missäköhän vika...
Sit toinen kysymys: e30:n johtosarjassa (korinpuoleisessa)on 15 johtoa ja m50 25 johtoa, eli 10 jää tyhjäks, voiko olla mahdollista? alla olevasta kytkenä kaaviosta näkee et 3 johtoa jäis pois (not used) jäljelle jää sillon viel 17 johtoa mut e30 johtosarjassa ei ole ku ne 15 johtoa ,e30n johtosarjassa on tyhjät 12 ja 16 kohdalla eli niit ei voi kytkeä, mitä nää on?
Toivottavasti joku osais vastat vaik vähä sekavasti kerrottu....
1990 325is to 1992 525i
C101 - Function - X20
(E30 liitin)-toiminto-(E34/M50 liitin)
1 - Alternator - 25
2 - Oil Level (static) - 1 (Maadottaa kun öljyntaso on korkea)
3 - Not Used
4 - Coolant Temp (gauge) - 12
5 - Oil Pressure Switch - 23
6 - 12v feed for diagnostic plug - 22
7 - Ignition (switched) - 21
8 - Fuel Economy - 24
9 - Engine Speed (tach) - 20
10 - Oil Level (dynamic) - 2 (maadottaa kun öljyntaso on alhainen)
11 - SI Reset - 7
12 - CEL - 8
13 - Fuel Pump Relay - 13
14 - Speed Signal - 14
15 - Starter (unloader relay) - 15
16 - Diagnostic Plug - 19
17 - Not Used
18 - Voltage during start - 18
19 - Not Used
20 - ABS - 3Last edited by marko84; 07-12-2008, 12:46.E34 535 twincharged 709hv & 851Nm
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostWDS auttaa asiassa tai sitten tilaat adapterin väliin
laitas autostasi tietoja ,kun tod näk ei ole 325is -90 vai onko?
ja kolmas oon niin humalassa tällä hetkellä ,että saatan kirjoittaa mitä sattuu eli korjaillaan sitte ensi viikolla mikäli ei vastausta löydy vilen dank vat tersantLast edited by seidltuning; 07-12-2008, 09:47.G30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by seidltuning View Postpuhutko nyt ohjelmasta? kun ei meidän wds ainakaan tunne e30 sarjaa!!
laitas autostasi tietoja ,kun tod näk ei ole 325is -90 vai onko?
ja kolmas oon niin humalassa tällä hetkellä ,että saatan kirjoittaa mitä sattuu eli korjaillaan sitte ensi viikolla mikäli ei vastausta löydy vilen dank vat tersantVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Täs olis ny näide johtosarjojen värit/numerot, olen netistä jokapuolelta yrittäny etsiä mut mistää en ole löytäny edes samanlaista e30 liitintä, aina jotku värit on erilailla:think... jos joku tietäis mist löytyis vastaava ni olisin kiitollinen
E30 325 -88
johtosarjanpuoleinen liitin:---------korinpuoleinen liitin:
1.sininen ----------------------------1.sininen
2.keltavihreä ------------------------2.sinimusta
3.tyhjä------------------------------3.tyhjä
4.ruskeavioletti----------------------4.ruskeapinkki
5.ruskeavihreä-----------------------5.mustaruskea
6.valkovihreä------------------------6.vihreäkeltainen
7.vihreä-----------------------------7.vihreä
8.mustavalkoinen+punaine viiva-------8.keltavalkoinen
9.musta-----------------------------9.musta
10.sininen---------------------------10.vihreävioletti
11.valkovihree-----------------------11.sinivalkoinen
12.harmaa---------------------------12.tyhjä
13.vihreelila--------------------------13.punavioletti
14.mustavalkoinen--------------------14.sinikeltainen
15.mustavihreä-----------------------15.vihreämusta
16.valkomusta------------------------16.tyhjä
17.tyhjä------------------------------17.tyhjä
18.keltamusta-------------------------18.mustakeltainen
19.tyhjä------------------------------19.tyhjä
20.ruskea.----------------------------20.ruskea
525-90 nonvanos johtosarjan liitin:
1.sinivalkoinen
2.sinikeltainen
3.punavalkoinen
4.sinimusta
5.mustavalkokeltainen
6.pinkkiharmaa
7.mustapinkki
8.harmaa
9.sinivihreä
10.mustaruskea
11.ruskea
12.ruskeavioletti
13.vihreäpinkki
14.punaruskea
15.mustavihreä
16.valkokeltainen
17.valkopinkki
18.mustakeltainen
19.valkovihreä(ohut)
20.musta
21.vihreä
22.valkovihreä(paksu)
23.vihreäruskea
24.mustavalkoinen
25.sininenE34 535 twincharged 709hv & 851Nm
Comment
-
-
taas löyty forumilta samasta liittimestä tietoa_(alla), mut kute nähdä voi johdot osittain erivärisiä...alkaa ihmetyttää et mikä liitin mul on ku missää ei ole samanlaista... johdot jotka erivärisiä omaan liittimeen verrattuna nro:11,12,14,19,20 ei ihme jos johdot sulaa....
c101 liittimen nastat
johtojen värit liittimen korinjohtosarjan puoleisesta päästä
1 0,7mm sininen laturinmerkkivalo
2 0,5mm sini/musta öljymäärä staattinen
4 0,5mm ruskea/violetti koneenlämpötila
5 0,5 musta/ruskea öljynpaine
6 0,7mm vihreä/keltanen lambdan lämmitykselle + sulakkeelta 9
7 1,5mm vihreä virtalukolta 2 ja kolmosaasento
8 0,5mm kelta/valkonen bensamäärä mittaristolle
9 0,5mm musta koneenpyörimisnopeus mittaristolle
10 0,5mm violetti/vihreä öljymäärädynaaminen
11 0,5mm valko/punanen huoltovalon nollaus dignostiikkaportista
12 0,5mm vihreä/valko check engine valo mittaristossa
tai ruskea/musta
13 2,5mm violetti/punanen bensapumppu
14 0,5mm musta/keltanen auton nopeussignaali
15 0,7mm mustavihreä startilta unloader releelle tieto että startti vetänyt
16 ei käytössä
18 2,5mm mustakeltanen startin solenoidille 12v
19 ruskea keltanen öljynlämpö e30 m3
20 0,7mm puna/keltanen ruiskun releeltä abs:lle 12vLast edited by marko84; 07-12-2008, 15:52.E34 535 twincharged 709hv & 851Nm
Comment
-
-
Toivottavasti tuo sokeripala on testauksen ajaksi vain viritetty
Tongi vaa WDS läpi kyllä ne sieltä löytyy.
EDIT. WDS tunteekin näköjää M52 moottorin...Last edited by Dunky; 07-12-2008, 17:27.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
ootko saanu tällä kaaviolla auton pelittämään?
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
tuossa näyttäisi olevan lähes sama kaavio mutta e34m50 95 1pinnissä näyttää tyhjää joten se pinni 2 on viety e34:sen pinniin 10
eli 2 kuuluisikin ->10
vai onko antamassani linkissä virhe?
pinnin 10 paikka tyhjä??sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by marko84 View Posteli homma edenny johtosarjojen kytkemis vaiheeseen, alla olevan kaavion mukaan johdot kytketty,valot,vilkut soitin pelas hyvin mut huomasin et kaavion viimeset johdot eli 20 ABS 3 suli jonki matkaa eli oikkaris...
ilmeisesti m50:n ohjainboksista tuleva punavalkoinen johto joka yhdistyy e30:n omaan johtosarjaan josta jatkuu ruskealla johdolla tulipellistä läpi johonki kuskin jalkatilaan....
Eihän vilkut, valot tai soitin riipu moottorin johtosarjasta
Anyways, M50:ltä tuleva ABS piuha on diagnostiikkaan liittyvä, eikä sitä käytännössä tarvitse. Ruskea piuha E30 puolelta viittaa maahan / öljynpaine tai vastaavaan signaalipiuhaan.
M50 puolelta puna-valkoinen on virtapiuha (kuten ne kaikki muutkin paksut piuhat), joten niitä ei pidä mennä kytkemään noihin ohuisiin signaalipiuhoihin..
Kytke aluksi vain välttämättömät (vihreät virtapiuhat, SWGE starttipiuha ja VIRT bensapumpun piuha), diagnostiikka / vastaavia piuhoja jää ylimääräisiksi aikalailla.
Mutta, ennenkaikkea, kannattaa itse katsoa ETM-schemoista mihin mikäkin piuha menee, paljon eroja eri vm välillä. Löytyy tämän foorumin FAQ-osiosta, www.e30.de sekä www.r3vlimited.comex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
jaaha herätellääs tätä
mun x20 liittimestä ei löydy pinnille 8 mitään, se pitäis viedä numeroon (c101) 12 eli mittariston check valolle. miten muilla löytyykö tosta 8 pinnin takaa jotain?
laitetaanko pelkkää virtaa siihen vai maihin?
sitten se musta violetti ootteko ottanu käyttöön vai??
etk:sta eikä merkkiliikkeen kautta saanu x20 liittimeen pinneille selitteitä
ja kaikki mistä löytyy jotain e3024v r3v... yms löytyy vain noihin vanoksettomiin tai e36:sen vanoksellisiin selkeä liitäntä kaava.Last edited by Tonton; 20-02-2009, 20:33.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Comment