Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 alkuperäinen kierroslukumittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16501
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by Epe View Post
    Tilasin sitten mittariston jonka piti käydä. Todellisuudessa takaa löytyy teksti "12V 6 zyl - 4 Tack"
    Saiko tätä mitenkään käymään 4 sylinteriseen, kun en ainakaan löydä mitään säätöruuvia. Vai heitänkö roskiin ja jatkan etsimistä.
    Älä ainakaan roskiin heitä, ei noita liikaa ole.

    Comment

    • Epe
      Bimmer Rookie
      • Oct 2002
      • 142
      • Kuopio

      #17
      Nyt kun mittarin purin, niin sisältä löytyi joku säädettävä komponentti.
      Osaisiko joku kertoa "noin" säätöä ruuville, 4-sylinteriselle autolle? Mielummin säätäisin noin asentoon sisällä lämpimässä, kun että puran monta kertaa ulkona pakkasessa.
      Attached Files

      Comment

      • Vilks
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 55
        • Raahe

        #18
        Morjesta!

        Asensin e21 315:seen kierroslukumittarin kellon tilalle. Herätevirran otin mittariston takaa valmiina löytyvästä mustasta johdosta, johon käy abiko. Maa viisarikellon maadoitusjohdosta (muistaakseni ruskea). Ja plusvirta lämpömittarin puoleisesta liitinsarjasta vihreävalkoisesta johdosta. Kierrosluku pelaa mainiosti, mutta lämpömittarin käytös muuttui, putoaa alas pohjaan tappia vasten, kun virta pois ja nousee myöhemmin _jonkin verran_, eli ei puoleenväliin kuten normaalisti. Onkohan tässä mun rosvoamisessa käynyt semmonen homma, että tinaus on jääny kylmäksi, kun oli ainoastaan liian paksua tinaa käytössä. VAI olisiko plus-virta mahdollinen ottaa ihan vaan suoraan viisarikellon keskelle tulevalla piuhalla? Tyhjääkö akkua ja toimiiko rundari, jos plusvirran ottaa ko. johdosta? :think
        Last edited by Vilks; 14-10-2015, 13:56. Reason: Selvennys.
        Ex: e30 316i -90
        ex: e32 730iAL -93
        e21 315 -82

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16501
          • Asikkala

          #19
          Originally posted by Vilks View Post
          Morjesta!

          Asensin e21 315:seen kierroslukumittarin kellon tilalle. Herätevirran otin mittariston takaa valmiina löytyvästä mustasta johdosta, johon käy abiko. Maa viisarikellon maadoitusjohdosta (muistaakseni ruskea). Ja plusvirta lämpömittarin puoleisesta liitinsarjasta vihreävalkoisesta johdosta. Kierrosluku pelaa mainiosti, mutta lämpömittarin käytös muuttui, putoaa alas pohjaan tappia vasten, kun virta pois ja nousee myöhemmin _jonkin verran_, eli ei puoleenväliin kuten normaalisti. Onkohan tässä mun rosvoamisessa käynyt semmonen homma, että tinaus on jääny kylmäksi, kun oli ainoastaan liian paksua tinaa käytössä. VAI olisiko plus-virta mahdollinen ottaa ihan vaan suoraan viisarikellon keskelle tulevalla piuhalla? Tyhjääkö akkua ja toimiiko rundari, jos plusvirran ottaa ko. johdosta? :think
          Vastattu toiseen topikkiin.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎