Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Alapallonivel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Xhawk
    OBTCF Member
    • Jul 2004
    • 2326
    • Kierrosalueella (hki)

    #16
    Tästä on toinenkin threadi http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=8926.

    Ja huom huom kun palloniveltä irrottaa niin kannattaa merkitä ne lovien kohdat siihen tukivarteen jollain tuuralla että tietää mihin asentoon se uusi pallonivel tulee, koska se ei ole kuin yksi suuntainen pallonivel.
    "Position One, Position One"
    Punainen miesten voimisteluauto

    BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

    Comment

    • Bmw_e30
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1260
      • joutseno

      #17
      Originally posted by Xhawk
      Tästä on toinenkin threadi http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=8926.

      koska se ei ole kuin yksi suuntainen pallonivel.
      siis mit vit yks suuntanen :O
      ex 325i -85 325i
      325i soupe -92 325i

      Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

      Comment

      • -Jarno-
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1140
        • Salo

        #18
        Originally posted by Bmw_e30
        siiiiiis selvitt?isk?h? t?? asiaa
        raidetanko
        Jep jep, siis se on se kohta miss? on se pulttikiristysh?ss?kk?, eli nummerot 5 ja 6, siit? kohtaa ei auennut... mut v?li?p? h?ll? en?? hain koko p?tk?n uuden hammastankoon asti ni ei tarvinnu sen kanssa tapella
        Se oli kyll? aika pirullinen tuo alapallonivel, mut sai senkin vaihdettua kun nappas koko tukivarren irti ja ruuvipenkin v?liin, sit iso hylsy siihen nivelen juureen ja ekalla lekan vet?syll? irtos
        ________
        DOWN SYNDROME / RETARDATION FORUMS
        Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 06:24.

        Comment

        • Bmw_e30
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1260
          • joutseno

          #19
          no hyvä jos vaa onnistuu jotenki
          ex 325i -85 325i
          325i soupe -92 325i

          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

          Comment

          • jmikap
            BTCF Member
            • Jan 2004
            • 46
            • kauhava

            #20
            Originally posted by Bmw_e30
            siis mit vit yks suuntanen :O
            tarkottaapi sitä että nivel ei liiku yhtä pitkää matkaa joka suuntaan.... sen takia kannattaa prässätä nivel oikeaan asentoon ensimmäisellä kerralla. nimim. kokemusta on

            Comment

            • -Jarno-
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1140
              • Salo

              #21
              Originally posted by Bmw_e30
              no hyv? jos vaa onnistuu jotenki
              Onnistuhan se, pikkasen meni dollareita mut nyt on taas leimattu peli
              ________
              Wiki vaporizer
              Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 06:25.

              Comment

              • ropo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 648

                #22
                Raidetangon sisempää päätä ei taida pystyä vaihtamaan erikseen, vaan pitää ostaa koko raidetanko, vai? Paljonkohan maksaa tehostetulla ohjauksella olevaan 325i se sisempi pää? Eikös se ole ihan vaan kierteillä kiinni siihen hammastankoon?
                Last edited by ropo; 01-09-2005, 21:00.
                Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  #23
                  Originally posted by ropo
                  Raidetangon sisempää päätä ei taida pystyä vaihtamaan erikseen, vaan pitää ostaa koko raidetanko, vai? Paljonkohan maksaa tehostetulla ohjauksella olevaan 325i se sisempi pää? Eikös se ole ihan vaan kierteillä kiinni siihen hammastankoon?
                  Saa vaihdettua sekä ulomman että sisemmän pään. Ei oo paha nakki ollenkaan. Motonetistä saa uusia ja kun googletat "realoem" niin saat selville että mikä se ohjausvaimennin onkaan (selviää kyllä kun meet motonetin sivuille )
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • ropo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 648

                    #24
                    Originally posted by Jonsku
                    Saa vaihdettua sekä ulomman että sisemmän pään. Ei oo paha nakki ollenkaan. Motonetistä saa uusia ja kun googletat "realoem" niin saat selville että mikä se ohjausvaimennin onkaan (selviää kyllä kun meet motonetin sivuille )
                    Mutta onko myös tehostetussa ohjauksessa ohjausvaimennin?
                    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                    Comment

                    • bmwtbo
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 268
                      • Suonenjoki

                      #25
                      Palloniveliin vielä..

                      Mulla oli edellisessä ja nykyisessäkin 325 (e30) alkuperäiset alapallonivelet joissa oli juuri mainitsemasi "urat",mutta uusissa pallonivelissä ei noita kyseisiä uria ollutkaan....luulisi noillakin olevan jotain merkitystä kuin päin sen sinne prässää,kun vanhasta näki nivelen rakenteen kun kumi oli veks..ura on pitkittäinen,ja uusissa ei mitään merkkejä....kumma juttu.
                      Ja niveliin liittyen tollanen pallonivelen ulosvedin on aivan välttämätön työkalu,edellisestä uitto 325i (-87) tappelin yli viikon joka ilta niveliä irti etutolpista.
                      Ja käytin rautakangesta sorkkarautaan kaikkia mahdollisia keinoja ja lämmön kanssa...ei mihinkään,joten ostin ton ulosvetimen ja ongelmat kaikkosi saman tien.

                      Comment

                      • Maza
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 4319
                        • Kannus/Kokkola

                        #26
                        Vinkkinä, että EBAY:stä (www.ebay.de) saa kokonaiset alatukivarret nuppeineen kotiovelle toimitettuna 107,50€:lla. Just sain omat vaihdettua..

                        Comment

                        • villeee
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2005
                          • 50

                          #27
                          onko ulompi pallonivel se lyhyempi?

                          Comment

                          • Niemu
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 41
                            • Klaukkala

                            #28
                            Vaihdoin eilen alapallon e30:seen.. tuli sitten laitettua se juuri väärinpäin eli urat 90 astetta suhteessa vanhaan..
                            1. Kannattaako yrittää ottaa pois ja kääntää vielä kun on ehjä?
                            2. Kauanko mahdollisesti kestää noin päin / onko olemassa onnettomuusriskiä tms. jos ei käännä?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎