Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten (helposti) lisää tehoja E30 316/1.8 vm 86 koneeseen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harrison
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1529
    • Iisalmi

    #16
    Ei täs nyt olla v*ttuilemassa. No peltipako satsia joku myy tällä foorumilla n:500e ja putkisto on ainakin toiset 500e. Kansi jne niin helposti saat uppoomaan yht 2000e rahaa vehkeeseesi. Miks ei jopa enemmän
    Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
    Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
    Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

    Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

    Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

    EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

    Comment

    • V7lle
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1159
      • Vantaa

      #17
      Tottahan se on että halvalla ei saa hyvää kallista on mut sitä se elämä teettää katsoo nyt mihin ryhtyy sitten..
      sigpic

      http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

      Comment

      • Miku
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 2624
        • Kajaani

        #18
        no

        Ja on taas kaiken maailman kyrvät liikenteessä Tervetuloa klubiin ja tässä hyvä ja kannattava vaihtoehto.

        Turbota se.

        Lain puolesta tämä onnistuu näin. Hommaa 320i:n jäähdytetyt levyt ja satulat eteen. Näin 316 vastaa alustaltaan 320i. haen turbotuksen jälkeen penkistä nämä alle 125hv paperit. (sen jälkeen voi tietty nostaa vaik paineita tehoja havitellessa) käy muutoskatsastamassa auto ahtimelle ja näin se on laillinen. Varmasti halvin tapa saada tehoa lisää.

        -Ahtimia löytyy varmasti passeleita ja toimivia hintaan 50e-300e
        -välijäähynki saa jonkinlaisen jo 50e jos haluaa laittaa
        -paineistettu kaasari jostain vanhasta saabista tai jostain...ei voi olla kallis tai sit vaikka volvon strömperkki turbon imupuolelle niin ei tarvi olla paineistettu
        -pakosarja käy väärinpäin jolloin et tarvitse kuin välilaipan turbon ja pakosarjan väliin.

        +jotain muuta pientä.

        Tämä ei tule oikeasti maksamaan maltaita näin tehtynä... Tähän on turha jonku lassi-s:än tulla sönköttään jostain kunnon pakosarjasta ja megaruutasta tai jostain... Tolla välilaipalla ja muutenkin tuommoisella kokoonpanolla päästään tarpeeksi pitkälle verrattuna siihen mitä se vapariviritettynä menisi.
        TEAM "Peli Menetetty"
        Nyt:
        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
        E30 320i 2d m20b27 tic project
        E38 728ia
        E46 316i sedan
        Ex:
        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

        Comment

        • V7lle
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1159
          • Vantaa

          #19
          mutta miten kone mahtaa kestää tämän turbotuksen?
          kuullostaa muuten järkevältä vaihtoehdolta kaasari vissiin kannattais vaihtaa ruiskuun? jos lastua havittelee turbon jälkeen lisättäväksi?
          sigpic

          http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

          Comment

          • bmwjuke
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 201

            #20
            niin sitä pitää................
            E36 325TDS M-SPORT ex:E36 316, E21 318, E34 525IX, E30 318IS, E39 525TDS, E34 535. +erillaisia kulkuvälineitä joita ei viitti mainita

            Comment

            • Miku
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 2624
              • Kajaani

              #21
              mpm

              Noitahan on käytetty ainakin melkeen kilon paineilla jopa vakiomännillä jos ei enemmänki. Tietenkin jos alakerran päätät laakeroida niin samallahan sitä ottaa männistäkin vähän pois.

              ruisku on tietenkin aina ruisku mutta kyllä kaasarillakin saa toimivia pelejä ja on yksinkertaisempi...sehä riippuu ihan miten pitkälle aiot homman viedä. mutta tehojen puolesta kyllähän jollain volvon/saabin paineistetulla kaasarillakin päästään helposti vaik sit sinne 150hv tehoihin mihin vaparina on 1.8tekniikassa jo aika paljo tekemistä.
              TEAM "Peli Menetetty"
              Nyt:
              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
              E30 320i 2d m20b27 tic project
              E38 728ia
              E46 316i sedan
              Ex:
              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

              Comment

              • V7lle
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1159
                • Vantaa

                #22
                kyllähän toi 150hv kuulostais jo paremmalta ku nää vakio tehot
                elikkä isompaa kaasaria sitten eikä ruiskua. alko toden teolla kiinnostaa toi turbotus nyt
                sigpic

                http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                Comment

                • L.H
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 2481
                  • Lohja

                  #23
                  Originally posted by Harrison
                  Ei täs nyt olla v*ttuilemassa. No peltipako satsia joku myy tällä foorumilla n:500e ja putkisto on ainakin toiset 500e. Kansi jne niin helposti saat uppoomaan yht 2000e rahaa vehkeeseesi. Miks ei jopa enemmän
                  No kyllähän on jollain kova pyynti peltisatsista, kun esim. marteliuksella uuden ovh. on 320 euroa..... Saman firman putkisto 315 euroa, ja tietysti ite tekee vielä paljon halvemmalla.
                  “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                  Comment

                  • L.H
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2481
                    • Lohja

                    #24
                    Originally posted by V7lle
                    mutta miten kone mahtaa kestää tämän turbotuksen?
                    kuullostaa muuten järkevältä vaihtoehdolta kaasari vissiin kannattais vaihtaa ruiskuun? jos lastua havittelee turbon jälkeen lisättäväksi?
                    Mitä sä sillä lastulla meinasit oikein tehdä..?
                    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      #25
                      Originally posted by L.H
                      Mitä sä sillä lastulla meinasit oikein tehdä..?
                      Juuri näin. Ja kaikenlisäksi jos laittaa M10:n vakioruiskun, niin sehän on L-jet. L-jet ruiskulaitteistoon ei paljon lastuja asenneta...
                      Last edited by kaol; 09-09-2005, 15:49. Reason: K ja L sekaisin
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • V7lle
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1159
                        • Vantaa

                        #26
                        joo sori hei.. en tienny tätä asiaa..kysyin koska en tiedä virittämisestä hevon helvettiä ja heti mussutetaan tietämättömyydestä
                        sigpic

                        http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                        Comment

                        • Jarno80
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 246
                          • Riihikoski

                          #27
                          En tiedä lähtisinkö turbottamaan jollen tietäis tekniikasta yhtään mitään...tulee meinaan tulemaan harmaita hiuksia ja paljon! Mutta se on ainut järkevä virityskeino jos haluaa voimaa halvalla...foordeissa on myös noita paineistettuja datteja jotka riittää noin kilon ahdoille porailematta.
                          Ahdin määrää tahdin...

                          www.jarno80.suntuubi.com

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            #28
                            Originally posted by V7lle
                            joo sori hei.. en tienny tätä asiaa..kysyin koska en tiedä virittämisestä hevon helvettiä ja heti mussutetaan tietämättömyydestä
                            Kyllä me tänne kaikki mahdutaan - Kokeneemmat ja aloittelijat.
                            Huumoria vähä peliin.


                            Helpoiten taidat saada hinta-määrä suhteella lisää tehoa, kun laitat tuplakaasarit. Kyllä sen tehoeron huomaa ja hyvin säädettynä niillä ei kulu sen enempää polttoainetta (riippuu tottakai... ).
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • V7lle
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1159
                              • Vantaa

                              #29
                              toikin vaikuttaa ihan järkeen käyvältä vaihtoehdolta...mitä suunniillee maksaa ja minkä merkkinen kandeis tilaa?
                              sigpic

                              http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                              Comment

                              • Rudenorth
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 2415
                                • Iisalmi

                                #30
                                Tai laitat isoreikä kannen + ruiskun, kireämpi nokka, putki+peltisatsi. Voihan tuosta rakentaa myös 2.0l m10 koneen, jolloin se on varmasti vakiota pirteämpi
                                MB W204 C320 CDI
                                Kawasaki Ninja ZX-7R

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎