Announcement

Collapse
No announcement yet.

Riittääkö hoonaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jalmarsson666
    Bimmer Rookie
    • Jun 2017
    • 91
    • Raasepori

    Riittääkö hoonaus

    Kyseessä m20b25, yhdessä sylintereistä ei ollut yhtään puristuksia joten nostin moottorin pois ja aloin purkaamaan. Kolmosen sylinteristä löytyi suht iso/syvä jälki, ja tämä on tosiaan ensimmäinen kerta kun oon avannut koneen joten ei ole aikasempaa kokemusta niin ajattelin täältä kysyä että miten tuo kannattais korjata?

    Last edited by Jalmarsson666; 10-12-2020, 15:53.

    Bmw f32 - 435d &
    M50b20 Bmw e30
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    #2
    Sylinteri pitäisi mitata, onko paljonkin pienempi kuin viereiset.
    Tai soikea..

    Näyttää siltä, ettei alkuperäisestä hoonauksesta ole jälkeäkään, tilalla vaakasuuntaista naarmua, näenkö oikein?
    ...Jos niin, lieneekö mannänrengas jopa katki ja jumissa, tai ainakin karstoittunut umpijumiin.
    Miltä mäntä näyttää, ota irti jos ei jo ole?

    Tuntuuko isoin jälki kynnellä vetämällä?

    Comment

    • kno1
      BTCF Member
      • Nov 2012
      • 41
      • Vantaa

      #3
      Jos toi kuluma on vähänkään syvä, niin hoonaus ei auta mitään. Jälki on pahimmassa mahdollisessa kohdassa sylinteriä, eli aivan yläreunassa. Puristustahdin lopussa, ja työtahdin alussa se vuotaa tosta alakertaan kun seula. En yhtään ihmettelisi, jos ylin rengas on poikki tai männässä jumissa. Jälki näyttää kulumalta ja Kuvan mukaan "thrust side" puolella männässä.Epäilen vahvasti että koneistukseen menee uusilla männillä, jos tosta haluaa soivan pelin.

      Comment

      • Jalmarsson666
        Bimmer Rookie
        • Jun 2017
        • 91
        • Raasepori

        #4
        Eli m50 pataa etsimään ja m20 verkonpainoksi.. Kerkihän sillä 500km ajaa vaikka myyjän mukaan "kasattu uusin männänrenkain ja laakerein"

        Bmw f32 - 435d &
        M50b20 Bmw e30

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5272
          • Pirkkala

          #5
          Näytä tota koneistajalle, ei tosta kuvasta saa varmuudella selvää että mikä ton tilanne on.

          Jos puristukset 0 niin vika todennäköisesti männässä
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • penari
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 598
            • Vihanti

            #6
            Jos menee m20 verkonpainoksi, niin voisin olla kiinnostunut ostamaan kannen.
            F01 730d semivoll
            e30 325 turbo m-tech2

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3167
              • 47200

              #7
              Ja minä lohkon. Ei paljon jäljet pelota

              Comment

              • jaskap
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 528
                • Finland Rovaniemi

                #8
                Originally posted by Jalmarsson666 View Post
                Eli m50 pataa etsimään ja m20 verkonpainoksi.. Kerkihän sillä 500km ajaa vaikka myyjän mukaan "kasattu uusin männänrenkain ja laakerein"
                Tapahtunut varmaan virhe kasauksessa. Renkaan katkosrako ollut väärä, renkaat väärinpäin tai katkennut jo asennuksessa. Johan tuo laittaa kannattaa, niin saa sitten ns. uuden koneen.

                Tuntuuko naarmu kynnellä?
                e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                e32 750 iA -88 DoubleSex.
                Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                e32 735 1/18
                e34 M5 1/18
                e24 635 Csi 1/18
                e9 3.0 CSi 1/18
                e31 850 Csi

                Comment

                • Jalmarsson666
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2017
                  • 91
                  • Raasepori

                  #9
                  Originally posted by jaskap View Post
                  Tapahtunut varmaan virhe kasauksessa. Renkaan katkosrako ollut väärä, renkaat väärinpäin tai katkennut jo asennuksessa. Johan tuo laittaa kannattaa, niin saa sitten ns. uuden koneen.

                  Tuntuuko naarmu kynnellä?
                  Kyllä tuntuu jo ihan sormella tuo pahin kohta. Koneistamolta kyselin huviksee hintaa ton korjauttamiseen niin veikkasivat että ei alle 3000e pääse? Niin kuin jo mainitsin niin ite en oo aikasemmi aukassu auton konetta tätä enemmän niin en itse lähtis tota ainakaan purkamaan/kasaamaan

                  Bmw f32 - 435d &
                  M50b20 Bmw e30

                  Comment

                  • pazq
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 3167
                    • 47200

                    #10
                    3000e poraus ja uuet ylikoon männät ei kyllä mene sinne päinkään :think

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16465
                      • Asikkala

                      #11
                      3000 € !! ?? Ei saatana, nyt joku kusettaa huolella.

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3167
                        • 47200

                        #12
                        Lohkosta rojut ulos ja katsoo mitä siellä on oikeasti käynyt. Sit lohko paksiin ja koneistamolle näytille. Hintaa voi tulla 3kiloa jos sinne tulee kunnon osia. Pelkällä porauksella, uusilla ylikoon männillä, tiivisteet ja laakerit että saa koneen ajokuntoon, niin jää vielä todella todella kauas tosta mainitusta summasta.

                        Comment

                        • Risto113
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1204
                          • GrassLake

                          #13
                          3000e voi maksaa, jos vie auton sellaisenaan korjaamon pihalle ja sanoo että soitelkaa kun on kunnossa...

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11131
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Risto113 View Post
                            3000e voi maksaa, jos vie auton sellaisenaan korjaamon pihalle ja sanoo että soitelkaa kun on kunnossa...
                            Jep. Lohkon poraus sekä hoonaus on taas on ollu alle 300€ hintaluokkaa kun vie lohkon purettuna ja putsattuna koneistamolle. Siihen sit männät, laakerit, tiivisteet ja muut päälle riippuen kuinka täydellisen rempan halua tehdä.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • jaskap
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 528
                              • Finland Rovaniemi

                              #15
                              Kannattaa kysellä tarjouksia eri paikoista. Se on niin helppoa, kun on sähköpostit ja pelit ja kysyminen ei maksa mitään.
                              Tosiaan osat valmiiksi purettuna ja pestynä koneistamolle.
                              Kokoonpanossa ei voi riittävästi korostaa puhtautta, oikeita momentteja ja asennusöljyä sitkosteella. Tuonkin varmaan joku tekee näinä päivinä kohtuukorvauksella, jonkin verran kuitenkin vaatii perehtyneisyyttä.
                              Vaihtokonekin on vaihtoehto, sika säkissä sekin on jos ei pääse kunnolla testaamaan.

                              Ja vastauksena alkuperäiseen kysymykseen. Hoonaus ei riitä.

                              Tämä on sitä Motorsporttia
                              Last edited by jaskap; 15-12-2020, 16:20.
                              e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                              e32 750 iA -88 DoubleSex.
                              Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                              Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                              e32 735 1/18
                              e34 M5 1/18
                              e24 635 Csi 1/18
                              e9 3.0 CSi 1/18
                              e31 850 Csi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎