Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 kaasarikone käynnistyy, sammuu yli -10 pakkasella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FW-190
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 35

    #16
    No joo, väliaikatietoja.
    Nyt oli 1,5 h lämmityksessä ja pakkasta täällä -8.
    Ryypyn kanssa käynnistyy, käy vähän aikaa, sammuu. Tätä toistuu n. 5-10 minuuttia. Kaasupoljin ei ensin vaikuta, mutta parin kolmen minuutin käynnistelyn jälkeen alkaa toimimaan. Ei pysy käynnissä, otti ryypyn pois ja antoi kaasua tai ei antanut. Sitten n. 5-10 min jälkeen käy normaalisti.

    Comment

    • jaskap
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 528
      • Finland Rovaniemi

      #17
      Onko imuilman esilämmitys originaali. Siinä muistaakseni oli termostaattiohjattu läppä. Muistelen noin 30 vuoden takaa, että jääti herkästi Weberin, jos tämä ei ollut kunnossa. Polttoainejärjestelmän jäätymiseltä tuo vaikuttaa, siinä ei lohkolämmittimet auta. Onko polttoainefiltteri millainen, letkujen välissä oleva vai?
      Muistelen omassa 316: ssa tuon jäätymisen olevan todellinen ongelma. Paljon tenttua ja suodattimen vaihto auttoi+ imuilman esilämmitys. Tällöin tuli aina tankattua kympillä ( markalla) ja opiskelijavalo paloi ( polttoaineen merkkivalo) melko usein. Luonnollisesti peltitankki kondensoi vettä miehekkäästi.
      Mutta se originaali Solex vasta oli himmeli.
      Last edited by jaskap; 22-02-2021, 21:22.
      e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
      e32 750 iA -88 DoubleSex.
      Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

      Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
      e32 735 1/18
      e34 M5 1/18
      e24 635 Csi 1/18
      e9 3.0 CSi 1/18
      e31 850 Csi

      Comment

      • FW-190
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 35

        #18
        Originally posted by jaskap View Post
        Onko imuilman esilämmitys originaali. Siinä muistaakseni oli termostaattiohjattu läppä. Muistelen noin 30 vuoden takaa, että jääti herkästi Weberin, jos tämä ei ollut kunnossa. Polttoainejärjestelmän jäätymiseltä tuo vaikuttaa, siinä ei lohkolämmittimet auta. Onko polttoainefiltteri millainen, letkujen välissä oleva vai?
        Muistelen omassa 316: ssa tuon jäätymisen olevan todellinen ongelma. Paljon tenttua ja suodattimen vaihto auttoi+ imuilman esilämmitys. Tällöin tuli aina tankattua kympillä ( markalla) ja opiskelijavalo paloi ( polttoaineen merkkivalo) melko usein. Luonnollisesti peltitankki kondensoi vettä miehekkäästi.
        Mutta se originaali Solex vasta oli himmeli.
        On originaali läppä ja on talviasennossa, eli ottaa ilman pakosarjan päältä.
        Bensansuodin on se muovinen letkujen välissä. On vaihdettu syksyllä. Tenttua on laitettu kahteen tankilliseen yht. noin 1,5 litraa. Tankin olen pitänyt aika täynnä.

        Uskaltaisikohan kokeilla, että laskisi ennen käynnistystä lämpöpistoolilla siitä putkesta pakosarjan päällä lämpöä ilmanputsariin? Tai lämmittäisi kaasaria varovasti?

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          #19
          Originally posted by FW-190 View Post

          Uskaltaisikohan kokeilla, että laskisi ennen käynnistystä lämpöpistoolilla siitä putkesta pakosarjan päällä lämpöä ilmanputsariin? Tai lämmittäisi kaasaria varovasti?
          Uskaltaa kokeilla kun et kaasupillillä lämmitä. Takavuosina ex e21 samalla kaasarilla ei oireillut koskaan mitenkään.
          Pitänyt soitella mutta ei ja nyt on laturi menossa omasta kiesistä, pitäisi kai siihen perehtyä...

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            #20
            Perkeleen soleksit

            Otappa se bensa suodatin pois ja kokeile ilman sitä. Siis siinä on pumppu ilman erillistä paineensäädintä?
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • FW-190
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 35

              #21
              Originally posted by jr66 View Post
              Uskaltaa kokeilla kun et kaasupillillä lämmitä. Takavuosina ex e21 samalla kaasarilla ei oireillut koskaan mitenkään.
              Pitänyt soitella mutta ei ja nyt on laturi menossa omasta kiesistä, pitäisi kai siihen perehtyä...
              Ok. Kokeilen.

              Comment

              • FW-190
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 35

                #22
                Originally posted by GOOFY View Post
                Perkeleen soleksit

                Otappa se bensa suodatin pois ja kokeile ilman sitä. Siis siinä on pumppu ilman erillistä paineensäädintä?
                Ok. On sähköinen pumppu, joka ilmoituksen mukaan antaa 0,3 bar.

                Ei ole erillistä paineensäädintä. Tankki-muovisuodatin- pumppu-kaasari lienee järjestys.

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  #23
                  0,3 voi olla kaasarille liikaa painetta mutta jos se toimii kunhan saa käyntiin niin kai se on sit ok. Ompa mystinen homma:think
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16465
                    • Asikkala

                    #24
                    Originally posted by GOOFY View Post
                    0,3 voi olla kaasarille liikaa painetta mutta jos se toimii kunhan saa käyntiin niin kai se on sit ok. Ompa mystinen homma:think
                    Ei ole liikaa, mekaaninen pumppukin tuottaa tuon. Sama, mystistä on mutta kun ei kerkiäis millään perehtyä.

                    Comment

                    • jaskap
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 528
                      • Finland Rovaniemi

                      #25
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Ei ole liikaa, mekaaninen pumppukin tuottaa tuon. Sama, mystistä on mutta kun ei kerkiäis millään perehtyä.
                      Jäätä tai roska siellä on kaasuttimessa tai putkistossa. Vaihtaisin ensimmäisenä tuon muovisen bensasuodattimen ja katsoisin miten käy. Muistelen, että sen veti hileeseen ensimmäisenä ( ja sitä ei näe).

                      Vettä voi olla tankissa yllättävän paljon ja yksi pieni vesihelmi riittää kaasuttimessa. Se pitää saada sieltä pois. Melkein pistän vehkeet pölkylle, että tästä on kysymys.
                      Vaikka puhutaan, että nykyisin on etanolibensaa, niin tankin pohjalle se vesi alkoholi kertyy ja sitä kautta järjestelmään.

                      Motonetin bensapumppukaan ei oikein herätä luottamusta, varsinkin jos on merkitön Kiinan pumppu.

                      Oletko koittanut suoraan kurkusta annostella bensaa, joskus se auttaa kun edellä mainitut toimenpiteet on tehty.
                      e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                      e32 750 iA -88 DoubleSex.
                      Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                      Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                      e32 735 1/18
                      e34 M5 1/18
                      e24 635 Csi 1/18
                      e9 3.0 CSi 1/18
                      e31 850 Csi

                      Comment

                      • GOOFY
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 4139
                        • .

                        #26
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Ei ole liikaa, mekaaninen pumppukin tuottaa tuon. Sama, mystistä on mutta kun ei kerkiäis millään perehtyä.
                        Ja se motonetin pumppu voi tuottaa ihan mitä sattuu lukemia. En muista oliko pierburkissa kumista neulaa mutta uusimmissa webereissä ei ainakaan ole ja niihin suositellaan jopa 0,15-0,20 paineeksi kun ei sillä liiallisella paineella kaasarissa mitään tee, rasittaa vain neulaa turhaa ja ennenmin tai myöhemmin alkaa tulvimaan. Mutta tämä ny tuskin on syynä nyt kun tökkii vain pakkasella.
                        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎