Eikös se merkkivalo ala herjaamaan juuri siinä puolenvälin kieppeillä.
ei ainakaan mulla, mulla alkaa välkehtimään jos kengittää ja öljyä alkaa olemaan vähän, ja sillon se alkaa oleen jo sentin sen mittatikun minimikohdan alapuolella, ja välkkymisen jälkeen se sitten jossain vaiheessa tietty alkaa palaan ihan kokonaan
ja tää on kyllä lähiaikoina tullu useesti vastaan kun toi perkeleen öljypohja vuotaa
ei ainakaan mulla, mulla alkaa välkehtimään jos kengittää ja öljyä alkaa olemaan vähän, ja sillon se alkaa oleen jo sentin sen mittatikun minimikohdan alapuolella
Ettet nyt vaan puhu öljynpaineen merkkivalosta? Kyllä mun autoissa ainakin on tuo merkkivalo syttynyt kun pinta on n. sentin verran minimin YLÄpuolella.
Sen sammumaan saaminen onkin sitten oma lukunsa.. Ainakin mulla vaatii sen että öljyt on ihan ylämerkissä ja sittenkään ei sammu heti. Yleensä olen siinä vaiheessa "nollannut" nykäisemällä sulakkeen hetkeksi irti. Nyt ei tosin tunnu sammuvan mitenkään, ehkäpä se anturi on vihdoin hajonnut.
ei oo välkkyny missään vaiheessa.Matka-ajossa yhtäkkiä sytty ja pysähdyin akttomaan että ei vuoda mistään, no hallille sitte ja ihmettelemään. Öljyä oli yli puolet. No lisäsin vähä ja katoin, ei hävinnyt valo mihinkään, sitte laitoin lisää ja sitte hävis. Syttyy ku on siinä puolessavälissä öljymäärä, ainaki nyt sytty.Ei oo aiemmin syttyny tuo valo.
vasta vaihdettiin öljynpaine anturi jne... ei oo oljynpaineen merkkivalo mikä paloi...Se oli edelleen se checkkontrollin motoroil ledi...Lisättiin öljyä ni lakkas palasmasta.Ei oo tähän mennessä syttynyt kertaakaan. Mut nyt valohävis...Öljyä on nyt vähä yli 3/4 melk max...oli siinä puolen kieppeellä, ku sytty se valo.
pitäs varmaan hankkia noi lukulasit jo tässä iässä kun ei enää sitäkään osaa :oops:
eli joo, öljynpainevalosta puhuin... mutta mites teillä se siinä minimin ja maximiviivan puolessa välissä jo alkaa sitä valoa sytyttelllöö? ei pitäis...siinähän kohassa se on tietty optimimäärässä..eikö?
Mulla rupes "oil service" ja punainen valo palamaan kanssa ihan yhtäkkiä normaalissa ajossa, ja sammui sitten yhtä yllättäen kuin oli syttynytkin muutaman kilometrin päässä. Tarkistin sitten öljyt ja kyllähän sitä siellä oli tarpeeksi.
Itselläni palaa se "inspection" koko ajan, tiedä sitten miksi...
Mulla rupes "oil service" ja punainen valo palamaan kanssa ihan yhtäkkiä normaalissa ajossa
Saatiinhan tähän samaan soppaan vielä kolmaskin asia sekoitettua. :lol:
Alunperin oli kyse check-paneelin moottoriöljyn määrästä kertovasta valosta, sitten siirryttiin öljynpaineen merkkivaloon ja nyt saatiin vielä huoltovälinosoitinkin mukaan.
Selvennykseksi: tuo oil service tarkoittaa huoltoa, se ei tiedä öljyn määrästä tai laadusta yhtään mitään. Syttyy kun on tarpeeksi ajettu, tai kun mittariston akuista alkaa puhti loppua, jolloin vilkkuu miten sattuu.
Joo se kyllä syttyy jo siinä puolivälin paikkeilla (varmaan pitääkin, ku muillakin tekeeniin). Ja sammuu ku laittaa taas lisää öljyä. :roll:
Nii ja se check-paneeli ilmottaa sen pelkän öljyn määrän se paine valo on siinä mittaristossa normaalisti.. :wink:
If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.
Comment