Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 check paneelissa...moottoriöljynmerkkivalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henri
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 5752
    • Kiuruvesi/Iisalmi

    e30 check paneelissa...moottoriöljynmerkkivalo

    äsken sytty valo palamaan, öljyä on moottorissa...oisko sit menny anturi paskaks

    vaikka öljyä lisäs ni ei vaikuttanut mihinkään
    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
    Ex. E30 320i 2d GTS -88


    E46 330Cd (projekti V.2)


    ----------------------------
  • bmwcruiser
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 412
    • Lappeenranta

    #2
    Eikös noi aina vähän temppuile. Mulla ainaki toisena päivänä se ei pala ja toisena sitten palaa. Tietty se anturiki voi olla rikki :roll:
    E30

    Comment

    • henri
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 5752
      • Kiuruvesi/Iisalmi

      #3
      lisäs sinne öljyä, vaikka sielä oli keposasti yli puolen välin, nyt ei pala enää
      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
      Ex. E30 320i 2d GTS -88


      E46 330Cd (projekti V.2)


      ----------------------------

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Eikös se merkkivalo ala herjaamaan juuri siinä puolenvälin kieppeillä.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • goni
          Bimmer Rookie
          • Nov 2003
          • 152
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Leka
          Eikös se merkkivalo ala herjaamaan juuri siinä puolenvälin kieppeillä.
          ei ainakaan mulla, mulla alkaa välkehtimään jos kengittää ja öljyä alkaa olemaan vähän, ja sillon se alkaa oleen jo sentin sen mittatikun minimikohdan alapuolella, ja välkkymisen jälkeen se sitten jossain vaiheessa tietty alkaa palaan ihan kokonaan

          ja tää on kyllä lähiaikoina tullu useesti vastaan kun toi perkeleen öljypohja vuotaa

          Comment

          • Meisseli
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1003
            • Kotka

            #6
            Originally posted by goni
            ei ainakaan mulla, mulla alkaa välkehtimään jos kengittää ja öljyä alkaa olemaan vähän, ja sillon se alkaa oleen jo sentin sen mittatikun minimikohdan alapuolella
            Ettet nyt vaan puhu öljynpaineen merkkivalosta? Kyllä mun autoissa ainakin on tuo merkkivalo syttynyt kun pinta on n. sentin verran minimin YLÄpuolella.

            Sen sammumaan saaminen onkin sitten oma lukunsa.. Ainakin mulla vaatii sen että öljyt on ihan ylämerkissä ja sittenkään ei sammu heti. Yleensä olen siinä vaiheessa "nollannut" nykäisemällä sulakkeen hetkeksi irti. Nyt ei tosin tunnu sammuvan mitenkään, ehkäpä se anturi on vihdoin hajonnut.
            Eioo penaria alla enää.. :(

            Comment

            • henri
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 5752
              • Kiuruvesi/Iisalmi

              #7
              ei oo välkkyny missään vaiheessa.Matka-ajossa yhtäkkiä sytty ja pysähdyin akttomaan että ei vuoda mistään, no hallille sitte ja ihmettelemään. Öljyä oli yli puolet. No lisäsin vähä ja katoin, ei hävinnyt valo mihinkään, sitte laitoin lisää ja sitte hävis. Syttyy ku on siinä puolessavälissä öljymäärä, ainaki nyt sytty.Ei oo aiemmin syttyny tuo valo.

              vasta vaihdettiin öljynpaine anturi jne... ei oo oljynpaineen merkkivalo mikä paloi...Se oli edelleen se checkkontrollin motoroil ledi...Lisättiin öljyä ni lakkas palasmasta.Ei oo tähän mennessä syttynyt kertaakaan. Mut nyt valohävis...Öljyä on nyt vähä yli 3/4 melk max...oli siinä puolen kieppeellä, ku sytty se valo.
              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
              Ex. E30 320i 2d GTS -88


              E46 330Cd (projekti V.2)


              ----------------------------

              Comment

              • goni
                Bimmer Rookie
                • Nov 2003
                • 152
                • Helsinki

                #8
                pitäs varmaan hankkia noi lukulasit jo tässä iässä kun ei enää sitäkään osaa :oops:

                eli joo, öljynpainevalosta puhuin... mutta mites teillä se siinä minimin ja maximiviivan puolessa välissä jo alkaa sitä valoa sytyttelllöö? ei pitäis...siinähän kohassa se on tietty optimimäärässä..eikö?

                Comment

                • Touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 1310
                  • Järvenpää

                  #9
                  Eikös ne ole aina ilmoittanut aika ajoissa noista öljymääristä ,jokuhan sitä foorumillakin kehu että on hyvä laite kun ilmoittaa niin ajoissa.
                  Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                  Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                  Comment

                  • Hanza
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1931
                    • Juvan Shell. Requiescat in pace

                    #10
                    Minustahan tuo toimii niinkuin pitääkin.
                    Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                    t: luft waffel

                    "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                    Comment

                    • Tohtori
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 560
                      • Kirkkonummi #02400

                      #11
                      Mulla toi valo rupee palaa aina kun on irrottanu akun navat :roll: sammuu kun o ajanu about 10 km.. mistäköhän johtuu??
                      E39 528iA Touring "Oxford Grün"
                      E34 525iA Touring "Schwarz II"

                      Ex.
                      M-Technic 2 325i "Delphin Metallic"

                      Comment

                      • hypodermic
                        Bimmer Rookie
                        • May 2004
                        • 117
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Mulla rupes "oil service" ja punainen valo palamaan kanssa ihan yhtäkkiä normaalissa ajossa, ja sammui sitten yhtä yllättäen kuin oli syttynytkin muutaman kilometrin päässä. Tarkistin sitten öljyt ja kyllähän sitä siellä oli tarpeeksi.

                        Itselläni palaa se "inspection" koko ajan, tiedä sitten miksi...
                        Ex: E30 318i

                        Comment

                        • Meisseli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 1003
                          • Kotka

                          #13
                          Originally posted by hypodermic
                          Mulla rupes "oil service" ja punainen valo palamaan kanssa ihan yhtäkkiä normaalissa ajossa
                          Saatiinhan tähän samaan soppaan vielä kolmaskin asia sekoitettua. :lol:
                          Alunperin oli kyse check-paneelin moottoriöljyn määrästä kertovasta valosta, sitten siirryttiin öljynpaineen merkkivaloon ja nyt saatiin vielä huoltovälinosoitinkin mukaan.

                          Selvennykseksi: tuo oil service tarkoittaa huoltoa, se ei tiedä öljyn määrästä tai laadusta yhtään mitään. Syttyy kun on tarpeeksi ajettu, tai kun mittariston akuista alkaa puhti loppua, jolloin vilkkuu miten sattuu.
                          Eioo penaria alla enää.. :(

                          Comment

                          • BestMotorWith
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 382
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Joo se kyllä syttyy jo siinä puolivälin paikkeilla (varmaan pitääkin, ku muillakin tekeeniin). Ja sammuu ku laittaa taas lisää öljyä. :roll:
                            Nii ja se check-paneeli ilmottaa sen pelkän öljyn määrän se paine valo on siinä mittaristossa normaalisti.. :wink:
                            If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                            http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11675
                              • Kouvola

                              #15
                              ainakin mulla toi motoröl valo syttyy ku öljyä on mitan puolivälissä ja sitte öljyä pitää lisätä sinne ylärajaan saakka että se valo vasta sammuu!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎