Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJT
    replied
    Scandinavia-versioon on ainakin valokytkin eri numerolla. Sitä en muista että mitä toiminnallista eroa noilla on.

    Leave a comment:


  • Klunssila
    replied
    Onko kellään heittää vinkkiä liittyen pre-facelift E30:n valokytkimeen, kun parkit toimii parkkiasennossa, mutta ajovalot päällä ei. Purin kytkimen ja näyttäisi siltä, että kytkimen kuuluisikin toimia näin. Piirikaavio ja terve järki on tietenkin eri mieltä. Onkohan sillä jotain vaikutusta, että auto on joskus tuotu Ruotsista? Mielessä kävi jos jostain on nyt poistettu joku ajovalomuistin rele.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mietin tuossa että olikos se -21 joulukuu kun hait tämän ? Ei kai siitä ainakaan kauemmin ole ?
    Kyllä.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Mietin tuossa että olikos se -21 joulukuu kun hait tämän ? Ei kai siitä ainakaan kauemmin ole ?

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Hitaasti edennyt, monestakin syystä. Mutta käydä röpöttää sinne päin säädöillä ja siinä yhteydessä ilmeni tuo vuoto. Joten vaihteeksi askel taaksepäin. Lähellä on kuitenkin päivä, että liikkuu taas omin voimin. Tai olisi voinut jo liikkuakin, mutta on vielä pukeilla.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Imusarja irti, ei lähde muuten putki pois. Piti tarkistaa että ei tosiaan ole kuin 1 o-rengas varaosakuvassa mutta mielestäni yläpäässäkin on mitä noita olen purkanut, samankok. kuin alapäässä, kyllä sieltä muuten tihkuu ja huohottaa.
    Missä vaiheessa mennään auton kanssa ?

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Olikos se niin, että tämä putki ei lähde pois irroittamatta imusarjaa? Vissiin alapään O-rengas puuttuu/vuotaa/on rikki. Kuuluuko tuohon yläpäähän O-rengasta? Räjäytyskuvien mukaan ei...

    Click image for larger version

Name:	putki.jpg
Views:	154
Size:	97.4 KB
ID:	5505051

    Leave a comment:


  • greivi
    replied
    Mikäs setti laitetaan tilaukseen ?

    H&R sport cupkit vai Bilsteinin B12 ?
    Kattoin että H&R meinaa madaltaa nokkaa -60mm mikä on ehkä vähän turhan raju itelle. Öljypohja muutenki tulilinjalla.

    Jos B12 nii kumpi setti ? Akselimassat vissiin vain erona. M50b20 swapattu sedani.

    46-000101 -> 825kg/905kg
    tai
    46-00163 -> 865kg/945kg

    Autolla ei olla menos mihinkää pohjolarallii vaan tarkoitus cruisailla töihin jne..​

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Noo ei. Samanmoisen tekasin ite eikä maksanut kun omaa aikaa tunnin toki onhan se peltikin joskus ostettu mistä tekaisin..

    Leave a comment:


  • nevari
    replied


    Onko tästä hyötyä enää?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Sovitin tavan lokaria tänään ja ei ole kyllä sinnepäinkään muoto keskenään. Tein uuden alapään

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Löytyyköhän mistään avon etulokareita kohtuuhintaan? En todellakaan ala pistämään 750e/kpl haisemaan olis alapäät sen verran kehnot omassa ettei putsaus enään auta kun jäljelle jää 'ei mitään'. Toinen vaihtoehto on sitten naputella itse käsin se listan ura siihen tavan lokariin.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Ilmastointitietäjille kysymys. Kompuran pistokkeessa on kolme pinniä. Yksi nyt on varmasti itse kompuran kytkin, mutta mitä ne kaksi muuta ovat? Sähkökaavioissa on tuossa kohtaa musta aukko, ei oikein irtoa mitään niistä. Koko pistoketta ei löydy kaavioista.

    Tässä on vähän eri vuosimalleista osia haalittu ilman sen suurempaa tietoa alkuperästä. Johdotus kompuralle ja painekatkaisijoille pitää tehdä itte. Periaate kai lienee se, että kun kumpikin (HI + LO) anturi antaa luvan, niin kompuran kytkimelle menee sähkö. Ja vielä paluujohto HI-anturin jälkeen ohjausyksikölle, että sähkö on varmasti mennyt perille.

    Paitsi, ilmeisesti myöhemmissä versioissa nuo anturit on yhdistetty samaan.

    Leave a comment:


  • m20power
    replied
    Mulla oireili pyyhkijät niin että jäi päälle vaikka sammutti vivusta eikä tihkuasento toiminu normaalisti. Oli lopulta 3 vikaa, rele, yks johto hankautunu puhki ja moottori. Nuo kun laitto niin alko toimimaan normaalisti. Viiksessä ei ollu vikaa muistaakseni.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by Hellrock84 View Post
    Hei. Mulla lähtenyt nyt 1987 vuosimallin e30:st pyyhkijät elää omaa elämää oli kostee tai kuivapäivä ni välillä lähtee itsestään pyyhkii ja lopettaa kun laittaa tihku asentoon. Laks kertaa kävi et alko sylkee lasipesu nesteet ikkunalle mut rauhottu kun vipua veteli edestakaisin.

    Veikkaan itse et vivussa vika ja tilasin jostain latviast vivun mikä nyt oli auton vuosilukua lähempenä jospa korjaantuis mut oisin kysyny samalla jos käyki et vivussa ei vika ni mistä lähtis seuraavaks hakee vikaa?

    Ja anteeksi mutta en ole searchia käyttäny on ollu ongelma tän foorumin kanssa kun ei tahdo mulla toimia jostain syystä puhelimella ja koneella kunnolla ninen saanu edes salasanaa palautettuu vanhaa tunnukseen ja uuteen kesti pari päivää tulla vahvistus sähköposti edes
    Liekö noissa suurempaa mystiikkaa. Vipu nyt ekaks tulee mieleen. Tai jos on tehopesuzydeemi, niin voihan senkin relehäkkyrä sekoilla, ehkä. Ennemminkin kyllä se lopettaa toiminnan. Joten vipua veikkaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎