Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 kestävin perä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m50 turbo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 454

    e30 kestävin perä

    eli mikä on kestävin lukollinen perä joka sopii "heittämällä/pienillä muutoksilla" e30 taka kehtoon....?
    http://www.teammadmax.com
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5857
    • Joccis City

    #2
    perä

    eikös se e30 oma ns. isoperä ole riittävän kestävä, kesti ainakin dtm kolmosissa joissa oli yli 350hv, veikkaan että vaikka autossasi olisi 500hv et pysty rääkkäämään sitä niin paljon kuin sitä on rääkätty dtm kisoissa. Samaa perää käytetään myös rallissa, eikä se sielläkään ole ensimmäisenä hajoamassa. E36 M3:ssa käytännössä samat sisuskalut...
    Tietysti kaiken saa rikki jos haluaa.
    Normaaleissa maksimikiihdytyksissä tuskin hajoa, mutta jos yrittää polttaa kumia 100 vauhdista kytkintä nypäyttämällä, voi romut tulla ulos katsomaan että kuka käskee

    Tämä siis vain minun mielipiteeni
    Aprilia RSV4

    Comment

    • VNT
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1410
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by jannmann
      eikös se e30 oma ns. isoperä ole riittävän kestävä
      Mitkä e30 perät ovat sitten pikkuperiä ja mitkä isoperiä?
      -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

      Comment

      • ZoMbiE
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2583
        • Lohja, Virkkala

        #4
        Originally posted by VNT
        Mitkä e30 perät ovat sitten pikkuperiä ja mitkä isoperiä?
        Niissä on ulkoinen kokoero, pieni on pieni ja iso on iso Isossa ainakin laipat 6 pultilla kiinni, en ole tuommoista pientä niin päässyt kopeiloimaan, mutta muistaakseni oli jotain eroa tossakin... voin olla väärässäkin. Mutta siis kokoero on selkeä.

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #5
          Korjatkaa, jos olen väärässä kun sanon etta 316 - 323i pikkuperällä ja loput isolla.
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • HarzaTheMan
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 458
            • Sawo

            #6
            Originally posted by Tzeimi
            Korjatkaa, jos olen väärässä kun sanon etta 316 - 323i pikkuperällä ja loput isolla.
            Autodatan mukaan juurikin noin, mutta lisäksi 324d on pikkuperällä. Isolla perällä näyttäisi olevan (öljymäärän mukaan) ainakin 325i, 325e, 325ix, 324td ja M3. Isoon perään siis menee 1,7 litraa ja pieneen 0,9 litraa öljyä.
            ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Hyvä, kiitos tarkennuksesta. Aina ei muista ihan tarkasti kaikkea (demokratia alkaa vaivaamaan )
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • Risto113
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1204
                • GrassLake

                #8
                eikö se ole niin että öljymäärään vaikuttaa myös onko lukkoa?
                isoakin on ilman lukkoa.

                Comment

                • VNT
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1410
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by ZoMbiE
                  Niissä on ulkoinen kokoero, pieni on pieni ja iso on iso Isossa ainakin laipat 6 pultilla kiinni, en ole tuommoista pientä niin päässyt kopeiloimaan, mutta muistaakseni oli jotain eroa tossakin... voin olla väärässäkin. Mutta siis kokoero on selkeä.
                  Onko perän kiinnitys kardaaniin samanlainen pienessä ja isossa perässä?
                  Entä onko kardaanien pituuksissa eroa 323i ja 325i malleissa?
                  Riittääkö siis pelkän perän ja vetoakseleiden vaihto?
                  -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6698
                    • PK-seutu

                    #10
                    Originally posted by VNT
                    Onko perän kiinnitys kardaaniin samanlainen pienessä ja isossa perässä?
                    Entä onko kardaanien pituuksissa eroa 323i ja 325i malleissa?
                    Riittääkö siis pelkän perän ja vetoakseleiden vaihto?
                    Kiinnityksiä on erilaisia. Oma peränvaihto pieni -> iso hoitui pelkällä murikan vaihdolla.
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by Tzeimi
                      Korjatkaa, jos olen väärässä kun sanon etta 316 - 323i pikkuperällä ja loput isolla.
                      Kuinkahan mulla on semmonen kutina persees, että alkupään 323i:t olivat pikkuperällä, mutta uudemmat sitten jo isolla.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Maza
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 4319
                        • Kannus/Kokkola

                        #12
                        Originally posted by T3
                        Kuinkahan mulla on semmonen kutina persees, että alkupään 323i:t olivat pikkuperällä, mutta uudemmat sitten jo isolla.
                        Oikein kutisee. Mulla oli '85:ssa 323:ssa isoperä (99% varmasti oli orkkisperä).

                        Comment

                        • VNT
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1410
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by pyroz
                          Kiinnityksiä on erilaisia. Oma peränvaihto pieni -> iso hoitui pelkällä murikan vaihdolla.
                          Millaisia erilaisia perän+kardaaniin kiinnitysvaihtoehtoja on sitten olemassa?
                          -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #14
                            Originally posted by Maza
                            Oikein kutisee. Mulla oli '85:ssa 323:ssa isoperä (99% varmasti oli orkkisperä).
                            Oliskohan tuo muutos tullu samaan aikaan, kun vaihteistokin muuttui Getrac240--->Getrac 260 ja liittyiskö muutos jollainlailla siihen, kun tehot nousivat 139hv:sta 150hv:aan.
                            Itsekseni vaan tämmösiä mietiskelin. E30 on mulle vielä aika vieras, vaikka kohta puolivuotta pihassa onkin kököttäny alkup 325i-touring. Onhan noihin toki tullut jo aiemminkin alle kurkittua ihan mielenkiinnosta.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • VNT
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1410
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by T3
                              Oliskohan tuo muutos tullu samaan aikaan, kun vaihteistokin muuttui Getrac240--->Getrac 260 ja liittyiskö muutos jollainlailla siihen, kun tehot nousivat 139hv:sta 150hv:aan.
                              Itsekseni vaan tämmösiä mietiskelin. E30 on mulle vielä aika vieras, vaikka kohta puolivuotta pihassa onkin kököttäny alkup 325i-touring. Onhan noihin toki tullut jo aiemminkin alle kurkittua ihan mielenkiinnosta.
                              Mitä? Onko e30 323i 83:ssa muka getrag 240? ETK väittää että siinä on getrag 260.
                              -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎