Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 kestävin perä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    #31
    Originally posted by T3
    Juu niinhän se väittää, mutta olen kaverin kanssa kerran purkanut(jo vuosia sitten) kolaroidun 160tkm ajetun 323i:n, jossa oli paikoillaan 240. Auto oli muuten niin alkuperäinen kuin vaan olla ja voi, etten oikein millään jaksanut uskoa, että laatikko olisi jo tuohon kilometrimäärään mennessä vaihtunut. Onhan se toki mahdollista. Kuten sanoin; en tästä e30:stä niin paljoa vielä tiedä. Tuo asia vaan perustui omaan havaintoon.
    Toki niissä on 260, mutta olisko alkupään autoissa mahdollisesti ollut 240, mene ja tiedä.
    Minä en jaksa uskoa että ETK valehtelisi tuossa. Olisisko jollain kuvia tai tuntomerkkejä miten erottaa getrag 240:n getrag 260:stä?
    Pakko kurkata auton alle ennenkuin lähtee ostamaan getrag 260:stä.
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #32
      Originally posted by VNT
      Minä en jaksa uskoa että ETK valehtelisi tuossa. Olisisko jollain kuvia tai tuntomerkkejä miten erottaa getrag 240:n getrag 260:stä?
      Pakko kurkata auton alle ennenkuin lähtee ostamaan getrag 260:stä.
      Getrag 240:




      Getrag 260 ja 280:

      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • VNT
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1410
        • Tuusula

        #33
        Kiitos Leka. Pituusero on sen verran iso että eiköhän tuon erota kun tunkilla vähän nostaa toista kylkeä ilmaan.
        -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

        Comment

        • VNT
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1410
          • Tuusula

          #34
          Kävin kurkkaamassa auton alle. Huomasin heti että laatikko näyttää getrag 260:ltä. Sitten tutkin tarkemmin ja löysin vasemmasta kyljestä työsylinterin vierestä 260 mallimerkinnän. Perän kurkkasin samalla ja se oli 3.25 ilman lukkoa.

          T3, sinulla on siis ollut vaihdettu laatikko.
          -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

          Comment

          • jani1632
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 2243
            • Etelä-pohjanmaa

            #35
            Originally posted by VNT
            Kävin kurkkaamassa auton alle. Huomasin heti että laatikko näyttää getrag 260:ltä. Sitten tutkin tarkemmin ja löysin vasemmasta kyljestä työsylinterin vierestä 260 mallimerkinnän. Perän kurkkasin samalla ja se oli 3.25 ilman lukkoa.

            T3, sinulla on siis ollut vaihdettu laatikko.
            Yhtäkkiä sanoisin että tuo sun perä on 324td mallista..aika pitkävälitteinen vakioksi 323 peräksi...
            Tallin täytteet:
            E70 3.0d -09
            E34 540ia -94
            E39 520d -00
            E39 528i M-sport -00
            E60 520i -04
            E30 -86
            E61 520da -09

            Comment

            • Racink
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 840
              • Jkl

              #36
              Ei Leka löytäisi mistään kuvaa peltikeppisen ja ei peltikeppisen 260:sen vaihdelinkkujen liepeiltä, siis vaihdelaatikon päästä??

              Comment

              • VNT
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1410
                • Tuusula

                #37
                Originally posted by jani1632
                Yhtäkkiä sanoisin että tuo sun perä on 324td mallista..aika pitkävälitteinen vakioksi 323 peräksi...
                Välityksen mukaan peräni olisi 324td / 325etan perä. 323i:sta on saanut 3.23 ja 3.46 välityksillä. Joten ei tuo nyt niin pitkä ole..
                -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                Comment

                • mortimer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1079
                  • Satulinna kaukomaan

                  #38
                  Etk

                  --------------
                  Last edited by mortimer; 22-12-2012, 22:22.

                  i3S -20
                  E30M3 slotcar 1:32
                  XKE FHC 1971
                  Mgb Gt -66
                  T6 -19
                  E91 -08

                  Comment

                  • aosbmw
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 214
                    • Metsässä

                    #39
                    Originally posted by Cee.Koo
                    Takavetoisissa E30:ssä on kaikissa samanlainen kardaanin laippa murikassa. Takavetoisten murikat sopii ristiin rastiin toistensa tilalle konekoosta riippumatta ilman vetarien/kardaanin vaihtoa.
                    Nelivetoisten perämurikassa on erilainen kardaanilaippa johon takapotkun kepakko ei sovi. Vaihtamalla tuon laipan voi heittää ix:n viskomurikan takavetoiseen.
                    Itellä on tällähetkelle lukollinen pikkuperä kiinni 325:sen takakelkassa.
                    ix viskoperässä on sama laippa kuin kaikissa muissakin e30 perissä
                    E39 530D TOURING
                    E30 316 (2.5i)
                    E32 735 (Hartge)
                    E21 323i (M30Bxx)

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #40
                      Originally posted by Racink
                      Ei Leka löytäisi mistään kuvaa peltikeppisen ja ei peltikeppisen 260:sen vaihdelinkkujen liepeiltä, siis vaihdelaatikon päästä??
                      Ei sen kummempia mitä ETK tarjoaa ja kuvahaut eivät tuottaneet oikein tulosta Saan kyllä 260/6:n lootan päästä kuvia jos tarviit.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • mukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 5965
                        • Uleåborg

                        #41
                        N....
                        Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:09.
                        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                        Save the World, Fuck The Fuel Economy
                        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                        Comment

                        • aosbmw
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 214
                          • Metsässä

                          #42
                          niin no

                          Originally posted by muggo
                          Mitenkä lie sitten onko CeeKoo:n perä ollut esim 525iX farkusta.
                          E30 peristä oli puhe ei E34
                          E39 530D TOURING
                          E30 316 (2.5i)
                          E32 735 (Hartge)
                          E21 323i (M30Bxx)

                          Comment

                          • 131
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 393
                            • Siilinjärvi

                            #43
                            leveyksistä

                            Itselläni oli 325i isoperä, ja useita pikkuperiä. Samoin vetareita 325i, 323, 320 ja 316. 323 ja 325i vetarit ovat paksumpia ja lyhyempiä, kaikki muut ohempia ja pidempiä. Muistaakseni vertasin myös perien leveyden, ja isoperä on leveämpi, pikkuperä kapeampi. Eli kapeampaan perään on pidemmät vetoakselit, olikohan jotain 10-25mm, mitattu nivelet painettuina kasaan. Muuten kaikki käy ristiin, ja tuttujen saloon autoissa on pikkuperiä isonperän vetareilla. Meillä pikkuperä ohuemmilla ja pidemmillä vetareilla. En ole varma voisiko käydä niin että isoperä noilla pikkuperän vetareilla kävisi niin että vetoakseli "pohjaa" nivelistään. En ole kokeillut. Paksuusero n. 2-3mm. Nivelien halkaisijasta en osaa sanoa, silminnähden samanpaksuiset. Laakerilaipat isossa kuudellapultilla, pienessä neljällä.
                            Marko

                            http://www.uniball.fi/

                            BMW E30 S54B32 SS
                            Fiat 131 Abarth g.4 historic

                            http://www.131abarth.com/
                            http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                            https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                            Comment

                            • L.H
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 2481
                              • Lohja

                              #44
                              Niin no..

                              Originally posted by aosbmw
                              E30 peristä oli puhe ei E34
                              Voi kai se CeeKoon perä silti olla e34:sta...
                              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎