memebuy23buy

e30 kiikarissa mielipiteitä kaivataan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ABT
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 44
    • Turku/Vantaa

    #31
    En olekaan autoa heti myymässä ja jos kerran on juuri katsastettu niin ei tarvitse siitäkään murehtia. Eihän toi mikään ihmeellinen tuolla tekniikalla ole paitsi, että kuinka monesta e30 325i tekniikassa on vaparina yli 200hv ja ajettu alle 200tkm? Tai tiedä sitten kilometreistä varmasti. Tiedän kyllä, että noista puskureista ym... tulee joiss prosentteja, mutta onneksi ne saa helpolla irti. Täytyy nyt katsoa. Jos tosiaan myy auton tuolla 1500e ilman noita tuning helmoja/puskureita niin kyllä sen ostan. Kuitenkin onhan noiden tekniikanvaihtojenkin hinnat aika korkealla ja varsinkin, kun tämä auto on toiminut ilman murheita jo usea vuoden niin ei ainakaan ole mikään ihan pommi.

    Esim. Jos jostain nettiautosta katsoo niin hinnat 2000--> ja ajettu yli 250tkm varmasti ja ei ole lukkoperää ja usein vielä vakioita tai sitten joku rosteri amis pönttö ja usein vielä noi mummo mallin penkit tai sitten noi sportit sellaisessa kunnossa, että saa heti alkaa uudestaan päällystämään. Ja harvemmin noissa tulee mitään erikoisempia vanteitakaan mukana. Eli mielestäni 1500e on tuosta vielä aika edullinen hinta, vaikka ei olekaan nahkoja ja tuota uudemmanmallin konetta.

    Eli jos auton ostan ja toimii talven ihan ok ja muutenkin osoittautuu ok peliksi niin turboa tullaan keväällä ruuvaamaan motin kylkeen
    Last edited by ABT; 04-12-2005, 00:02.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7035
      • Uusikaupunki

      #32
      2,5l koneesta ei noilla muutoksilla yli 200hp oteta, "vähän" on ollut optimistinen dyno.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • ABT
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 44
        • Turku/Vantaa

        #33
        En nyt tiedä kuinka paljon plussaa tuo dieselhäkkisen dyno turussa näyttää. Myös dynolappu löytyy. Eli autossa peltisarja, putkisto muutenkin loppuun asti, vapari, lastu, nokat noi ovat varmasti voi olla, että on jotain muutakin mutta noista ainakin auton nykyinen omistaja mainitsi.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7035
          • Uusikaupunki

          #34
          Ei siellä ole kun yks nokka :p.

          Sanoppa nyt paljonko siellä sen lapun mukaan on hevosia, tai vielä parempi, pistä lappu näytille. Vaparifilsulla on taipumusta hukata tehoja aika hyvin, joten sitä ei ainakaan tehoa nostavaksi voi laskea, toteutus kun on luultavasti tuossakin sitä tasoa että se on ilmamäärämittarin päähän pultattuna. Putkistot näissä on vakiona jo sitä luokkaa, että vaihdolla ei oikein mitään saavuta. Jos siinä on perus lastu, eikä sitä ole säädetty penkissä, ei mitään toivoa tuollaisista tehoista, seokset ja ennakot on aivan varmasti metsässä. Nokalla ja peltisatsilla voipi saada yhdessä jonkin verran hevosia, mutta kun nokkaa vaihtaessa ei ole esim. puristuksia nostettu, se on taatusti niin mieto ettei paljoa hyötyä ole ollut.

          100hp/l vanhasta 12 venasesta kutoskoneesta ilman suurempia muutoksia ja kovia kierroksia on aika pitkälle utopiaa. Kovia kierroksia taas tuon yläkerta ei kestä ilman suurempaa modifiointia.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • ABT
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 44
            • Turku/Vantaa

            #35
            Kyllä tuosta vaparista itsekin kokemusta, vaikka autossa oli vaparilla tehty lämpösuoja kotelo niin tehoja hävisi 1-2hv koko kierrosalueella ja ei ollu kyse mistään 20e vaparista vaan ihan a'pexin filsusta. Kyllä aito a'pex ei mikään kopio. Toisessa samanlaisessa autossa jossa tosin pienempi kone, mutta ilmaputsari ainakin sama niin 1-2hv positiivisempi vaikutus ja tässä ei ollut mitään koteloa vaparille. Kuulemma tälläinen ero voi jo tulla, kun vaihdelaatikko ym... lämpiää. Eli voi sanoa, että sama onko vaparia vai ei. Tosin tuon auton orkkisfiltteri ei ahista edes 300hv tehoilla. Kuinka pitkälle bemun riittää? Onko joku testannut. Itse suoritimme noi mittaukset samassa dynossa ja aikaa mittausten välillä meni n.10-15min.

            Varmaan menen tuolta myyjältä pyytämään, että hei viitsisitkö lainata tuota dynolappua niin käyn sen skannaamassa ja linkittämässä tänne.

            Noista dynoista niin mitä järkeä häkkisellä olisi laittaa dyno näyttämään positiivisia arvoja, kun ei ole mikään virisofta paja?

            207hv on paperilla väännöistä ei tietoa. Ja PAINOTAN edelleen, että tarkkaa TIETOA EI OLE MITÄ KONEELLE TEHTY. Voi olla hyvin porattu suuremmaksi tai kansi työstetty ja toi voi olla myös joku autolla säädetty lastu.

            Aina epäillä saa ja pitääkin, Itsekin olen joskus noita tehoja joidenkin autojen tehoja epäillyt ja itse jopa todennut, että ei pidä paikkaansa. Esim. Yksi äijä väitti, että ajanut sen bemulla 250km/h ja kierrokset 5500rpm. Itse ajoin tuolla bemulla 160km/h niin 4500rpm kierokset. Laskin myös, että rajoitin tulisi tuolla 230km/h-240km/h tienoilla. Mutta en jaksa ruveta taistelemaan ihan sama mulle onko siellä 207hv vai 170hv. Pistän sitten dynolappua, jos ostan tuon auton tai käyn itse sen kanssa dynossa. Eikä noi teholukemat paljonkaan auton ostopäätöksessä vaikuta. Paitsi noista siisteistä äänistä/putkistosta plussaa mitä autosta lähtee. Seuraavaksi, kun pistän lappua aletaan keskustelemaan tuosta dynosta sitten, kun olen kaikki maailman dynot ja jokainen epäilijä on autoa itse testannut, niin voi ehkä uskoa noi tehot. Heti, kun joku dynottaa vähänkin paremman lukeman, kun pitäis tulla niin sitten kauhea kiisteleminen.

            Jos autossa on 207hv se tarkoittaa 82.8hv/l ei läheskään 100hv/l. Eli nyt siis kyse 2.5 koneesta, jossa vakiona 170hv. Ajattelin sen näin putkisto+peltisarja+vapari 15hv, lastu +5hv, nokka 17hv. Eli 207hv kuulostaa ihan jopa uskottavalta lukemalta mun mielestä, en kuitenkaan sitä ihan tosisaan otta. Aikaisemmin kaveri sanos, että siinä olisi yli 220hv, mutta omistajalta sain varmistukset tehoista ja tuota yli 220hv en kyllä uskonut. Ja tiedä sitten onko muuta tehty. Esim. Yksi xsara, jossa vakiona on 167hv. Niin noilla samoilla muutoksilla+kansi niin 225hv.

            Onko noissa e30 bemuissa oikeesti niin hyvä putkisto, että ei ahista ja ilmanotto? Paljonko porukka on ajanut noilla bemuillaan? Toi kuulemma kulkee reilu 240km/h mittarin mukaan.Tiedä sitten mittarivirheestä.
            Last edited by ABT; 05-12-2005, 03:03.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7035
              • Uusikaupunki

              #36
              putkisto + peltisarja + vapari on lähempänä 0hp näissä, tai kuten eräässä 328:ssa, vapari söi tehoja "melko runsaasti" . Jos tuossa on dieselin/etan kampiakseli niin sitten uskon tuon, 2,7l ja nuo muut niin tuo on mahdollista.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • ABT
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 44
                • Turku/Vantaa

                #37
                Voiko tuollaista 328 e36:sta verrata e30 325? Kuitenkin aivan eri koneita ja putkistokaan ei varmasti ole samanlainen? Myös tuo tehonlisäys riippuu täysin putkistosta, jos joku amatööri itse vääntänyt niin ei välttämättä tuokkaan mitään tehoja. Niin kuin tiedän yhen auton, jonka putkisto oli kasattu n.10cm hukkapätkistä. Myös tuosta vaparista, jos se on joku tyyliin 20e maksava ja sen suodatuskyky on sama kuin tunkis pahvin imuputken eteen. Niin ei ihmekkään, että tulee 0hv lisää tai vie tehoja. Entä oliko koneessa alunperin kaikki hevoset tallella? Entä onko varma, että dynonäytti oikein. Nämä ovat juuri näitä epäileviä kysymyksiä.

                Itse kuitenkin uskoisin, että jonku hyvä putki tuskin ainakaan laskee tehoja, ja jos sen vaparin sinne laittaa hyvin eli vetää imuputken ja tekee sille lämpösuojan ja panostaa siihen vähän enemmän kuin alle 50e niin tuskin ainakaan tehoja syö. Paitsi, jos autossa on varsin hyvä ilmanotto vakiona niin hyöty varsin pientä usein.

                Itsekin tiedän yhden 325 e36 bemun, jossa putkisto, vapari ja lastu. Niin penkitettiin 190hv, vaikka jo vakiossa pitäisi olla 192hv. Koneella oli ajettu n.200tkm ja ainakin mun mielestä savutti yllättävän paljon, kun tuli dynosta mahtoiko olla jotain vikaa? Eli veikkaan, että kone aika loppu/jotain vikaa joten sen takia noin suuri tehohukka. Ei ainakaan dynottajan mukaan ollut mitään vikaa. Ennen kuin aletaan puhumaan, että dynonäytti negatiivisia arvoja niin itse penkitin heti perään vakiosta autosta +25hv/80nm mitä tehdas lupaa.
                Last edited by ABT; 06-12-2005, 04:56.

                Comment

                • Noxman
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 136
                  • Kokkola

                  #38
                  Yleisesti tiedossa oleva asia on se että e36 325:sessa on hevoset 180 ja 190 välissä... Tämä muistaakseni siksi että muutoin olisi ero 325 ja 328 välillä jäänyt liian pieneksi tms.==>huono vaikutus myyntiin

                  Bemareissa on yleensä aina erittäin hyvin hengittävä kone niin sisään kuin ulos mutta ainut asia on oikeastaan pakosarja minkä vaihdolla voi saada jotain hinta/laatu suhteeltaan kohdallaan olevaa hyötyä

                  EDIT: löyty jopa oikein linkki noihin e36:sten vm.95-99 Linkki
                  Last edited by Noxman; 06-12-2005, 05:16.
                  - E32 735iA - E38 750iAL -

                  Comment

                  • ABT
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2004
                    • 44
                    • Turku/Vantaa

                    #39
                    Nyt olikin kyse e30:sen 325 motin virittämisestä eikä e36:sen. Eli jos ei keskusteltaisi tässä topiikissa e36:ten virittämistä, kun ei autossa sitten sen konetta ollutkaan. Jos auton ostan ja viritän sitä niin mikään muu vaihtoehto ei ole mielessä, kuin turbotus ja siitä löytyy ihan kivasti juttua täältä jo haulla eli tiedän suunnilleen miten se menee.

                    Onko e30:ssa sitten samanlainen ilmanotto ja putkisto kuin e36:ssa? Onko joku testannut, kuinka pitkälle orkkissuodatin riittää tai orkkisputkisto? Mielestäni ei voi verrata kahden eri automallin moottorin hengittävyyttä, jos ne eivät ole lähes identtiset koneiltaan. Esim. 3 koppasen 1.8 golfin orkkis ilmasuodatin riittää, ehkä jonnekin 150-200hv tehoihin, kun taas 4 golfin riittää helposti yli 300hv eli voiko näitä verrata?

                    Olen kyllä sen käsityksen saanut, että ainakin noissa vanhemmissa bemuissa ei heti tuo putkisto ahista eikä ilmanotto. Eli niihin ei kannata virittämisessä panostaa, mutta tässä tapauksessa ne ovat jo tehty. Tosin jos tuo vapari on asennettu tyhmästi niinkuin muistaakseni oli niin heitän sen joko menemään tai sitten sille pitää rakentaa imuputki ja lämpösuoja.
                    Last edited by ABT; 06-12-2005, 07:16.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7035
                      • Uusikaupunki

                      #40
                      Dynon oikein näyttämisellä ei ole sinänsä väliä, kun testattiin se ainoalla luotettavalla tavalla, eli ensin vaparifilsu paikallaan, sitten pikaisesti vakiorakennelma paikalleen ja pari vetoa lisää. Ero oli huomattava ja laputkin siitä löytyy ihan netistä. Ei myöskään ollut mikään tuning Power Filter. Vaikutukset pitäisi aina testata samassa autossa, samassa dynossa ja mahdollisimman pienellä aikavälillä, ennen ja jälkeen tuloksista ne oikeat hyödyt nähdään.

                      Näissä vehkeissä valitettavasti ei ne vapaavirtaussuodattimet vaikuta. Sillä saa resonanssit sotkettua, sekä hyvin suurella todennäköisyydellä lämpimämpää ilmaa koneeseen. Itse virtausvastuksen ero on joko pieni tai olematon, jolloin tehoihin ei sitä kautta päästä vaikuttamaan. Bemareissa on vähän eri tyyli suunnittelussa kuin noissa vageissa, vähä menee yleistykseksi mutta valitettavasti ne vaan on kansanautoja. Esim. e30 325i vakioputkisto koostuu kahdesta muistaakseni 1,5" putkesta alusta loppuun, joten se kyllä hengittää. Ilmansuodattimien "riittävyyksiä" voi ajatella siltä pohjalta, että näiden perusmallien filsuja on käytetty ihan M-sarjalaisissakin ja ne ovat niissäkin olleet varsin riittäviä. Vakionahan nuo jo ottavat kylmää ilmaa.

                      Eiköhän sieltä vehjeksen pellin alta löydy paljon muutakin kuin nokka ja nuo "turhat viritykset".

                      btw. miten määritellään mihin asti mikäkin suodatin riittää?
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • ABT
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 44
                        • Turku/Vantaa

                        #41
                        Kyllä tätä juuri tarkoitan, että orkkisfilsu tilalle ja sitte vapari ja vetojen välillä mahdollisimman pieni väli. Ainut ongelma tuossa on, että moottori voi lämmitä jo tuon ensimmäisen vedon aikana ja toiseen vetoon moottorin lämpö on tuolla 90asteen tienoilla joten usein tuloksena on vähemmän tehoa. Varsin yleistä ainakin vag konsernin diisseleissä. Itsellä tätä ei käynyt, koska odotin, että molemmilla kerroilla moottorin lämpö on 90 asetta. Itsellä on se ongelma, että keulalla ei ollut kuin sellainen 20cm*20cm tuuletin joka ei puhaltanut tuolla ilmasuodattimelle yhtään ilmaa. Eli jos todellisuudessa puhutaan niin käytännön ajossa tuonne orkkisfilterille virtaa ilmaa tuon pienen orkkisputken avulla paljon enemmän. Myös jos rakentaisi tuolle vaparille kunnon imuputken voisi eroa jo tulla, koska tällöin suodatin/moottori saisi huomattavasti enemmän kylmää ilmaa, normaalista tai silloin, kun se oli paikallaan dynossa. Oliko teillä kunnon puhallin?

                        Eli siis onko näissä e30 325 koneissa sama ilmansuodatin, kuin m3 mallissa? Entä onko vielä e36:ssa sama ilmansuodatin. Entä onko kuinka hyvä tuo ilmanotto putki en ole eläessäni nähnyt autoa, jossa sitä ei voisi parantaa. Pariin autoon olen tehnyt sellaisen viritelmän, että orkkisfilterin ilmanottoputken olen vain vaihtanut isompaan haitariputkeen. Esim. 206 gti:n imuputki menee suoraan sisälokariin ja kääntyy vielä kuskia päin eli ei varmasti saa sieltä kunnolla ilmaa.

                        Useinhan ei noissa putkistoissa ahista noi putket vaan pöntöt ja putkessa olevat mutkat. Esim. turbo bluebirdissä mitattiin pelkällä takapöntön vaihdolla +5hv. Eli kyllä varmasti tuollainen 2*1,5 putki riittää pitkälle, mutta onko noi pöntöt noita vapaasti virtaavia ja eikö tuossa putkistosa ole paljon mutkia?

                        Tuolla suodattimen riittävyydellä tarkoitan sitä, että eikä kellään ole tietoa koska tuo orkkisfilsu alkaa ahistamaan? Ei se varmaan minnekään 500hv asti riitä, vaikka kuinka olisi m3:sen. Esim. 4 gti golfin filsua ei kannata tehojen takia vaihtaa alle 300hv viritelmien ei ole tehollista hyötyä tai voi juuri viedä tehoja pois. Sama suodatin löytyy rs2 audista, jossa vakiona 315hv.
                        Last edited by ABT; 07-12-2005, 02:04.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7035
                          • Uusikaupunki

                          #42
                          Fööni oli iso, varsin riittävä.

                          Suuri putki ei välttämättä ole paras. Virtausoppi on aika monimutkainen asia, menee osittain ohi ainakin itsellä. Bemarin vakio ilmanotossa on ajateltu sellaisia asioita kuin resonanssit, ilmavirran tasaisuus, kylmän ilman saanti sekä osittain jopa patopainetta käytetään hyödyksi (tosin ei kovin tehokkaasti, mutta kuitenkin). Pösöjen ilmanotoista en sitten tiedä, ja on tuossa pihassa seisovassa vanhassa volvossakin ilmanotto lähinnä vitsi.

                          Alkuperäisen ilmanottoputken vaihtaminen isompaan haitariputkeen saattaa jopa huonontaa ilmansaantia, niin tyhmältä kuin se tuntuukin. Sinne syntyy esimerkiksi helposti pyörteitä jotka taas huonontavat virtausta, vaikkei päällisin puolin mitään ihmeellistä tapahdukaan. Virtausopin kummallisuuksista yksi esimerkki: Pakoputken pään/päiden suurentaminen tarpeettomasti lisää putkiston virtausvastusta. No, tuohonkin vaikuttaa taas moni muu asia, mutta kuitenkin.

                          e30 m3 ei ole sama ilmansuodatinsysteemi kuin 325:ssä, koska kyseinen m3 on nelipyttyinen. Suodatinpatruuna on kuitenkin sama kuin vaikkapa 318i:ssä, joten eiköhän sen virtaavuus ole ihan riittävä. Muutenkaan noin pieni tehonlisäys ei vielä vaadi mitään ihmeellisiä muutoksia, ahdetut ja ahtamiset erikseen.

                          Selvitä silti mitä siellä pellin alla oikeasti on, edelleenkin kovat lukemat 2,5l koneelle.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • ABT
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 44
                            • Turku/Vantaa

                            #43
                            Käyn varmaan itse tuon auton kanssa dynossa, jos sen nyt ostan. Tosiaan yritän parhaani mukaan selvittää mitä sinne tehty. Itseäkin ärsyttää ajaa, kun ei tarkalleen tiedä mitä tehty. Kyllä se mun mielestä isompi fööni parempi on netistä kerran löysin sellainen sivun josta vakioautosta oli juuri laitettu ilmanotto putki puskuriin sitten dynotettiin ilman mitään putkia niin saatiin X määrä hevosia. Sitten laitettiin puhallin suoraan tuohon putkeen niin tehoero oli tyyliin 10hv lopuksi vielä laitettiin puhallin puhaltamaan ihan täysillä niin tuli tehoa lisää 20hv. Eli eivät ne turhaan niitä ilmanotto putkia vakiona noihin laita.

                            Tosiaan liian iso putki ei ole hyvä, mutta ei liian pienikään eli sopiville tehoille sopiva putki. Tuo on totta myös, että voi tulla jotain pyörteitä tai jotain noihin ilmanotto putkiin, mutta kyllä se mielestäni parempi on vetää putki jonnekin puskuriin, kuin, että se on jossain moottorin vieressä, josta varmasti imee lämmintä ilmaa. Tuosta pösöllä käytiin ennen ja jälkeen tuon ilmaotto putken asennuksen dynossa, mutta ei saatu toisella kerralla todellista arvoa, kun moottori tilassa ollut yksi putki oli vaihdettu ja siihen tuli reikiä joten vuosi=tehot alas. Ei noi putken imuputken virtaukset ainakaan tehoja syö mielestäni sinne on parempi laittaa kunnon putkea (ei mitään 20cm halkaisijaa kuitenkaan) eikä mitään 2cm*2cm mitä noissa vakiona usein. tuolla kuvia imuputken asennuksesta. http://www.pb-tuning.net/forum/viewtopic.php?t=46

                            Enkä usko myöskään, että joskus 80 luvulla insinöörit olisivat laskeneet tarkoin jotain ilmanotto putken pyörteitä.

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7035
                              • Uusikaupunki

                              #44


                              Sieltä se vakionakin ottaa, ei juuri parannettavaa tällä saralla.

                              Kyllä ne laski, ei kyllä samalla tarkkuudella kuin nykyään mutta näissä harrasteasennuksissa ei 99,9% tapauksista lasketa mitään.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • dumppi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 4351
                                • sotkamo

                                #45
                                saako tuota muka vakionakaan leimalle kuulin joskus (HUOM KUULIN!) et e36:n tekniikkaa ei sais katsastettua e30:een koska tehot nousee yli sallitun rajan jms (syitä oli vitusti en nyt muista kaikkee)... jos sen oikeesti saa leimaan niin alko kyl kiinnostamaan kovasti!!!!
                                Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                                e36 325i coupé R.I.P
                                e30 316 2d
                                e36 318is coupé
                                e36 323i 4d ac schnitzer replica


                                Käyttis: e39 523i 4d
                                Originally posted by rizzo
                                Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                                |Sotkamo Connection|

                                Comment

                                Working...
                                X