Jos haluat hyvän käyttöauton, osta 325e.
Siinä on arkikäyttöön mukavasti vääntävä moottori ja 318is ja 320i:tä vastaava suorituskyky, kuluttaa vaan vähemmän ja on huomattavasti mukavampi ajaa kun konetta ei tarvitse arkikäytössä huudattaa.
Samalla autossa on jatkossa potentiaalia jos tehonälkä yllättää....
Hyvä vaihtoehto, mutta eipä taida paljon olla tarjolla?
“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
niinku tuo väntsä tuossa sano niin ei 320 ole kulutuksessa edes samalla kymmenluvulla ku 325... oma 325 söi sen 10-11l/100km ja 320i 6.5-7.5l/100km.. että on niissä eroja.. ja taitaa se iS jäädä kovemmassa vauhdissa tuolle 320lle vaikka siinä muutama hepo on enemmän..
Aika hiljasto on että olet saanut tuon 320:sen viemään noin vähän hetkellinen jossain isossa ja piiitkässä alamäessä mut et muuten.
Kyllä mäki veikkaan et toi 320i rupee ottaan kyl aika hyvin kiinni tota 318is:sää kovemmassa vauhdissa 120kmh ->....mut lähdös varmaan jää jonku verran..
Kyllä mäki veikkaan et toi 320i rupee ottaan kyl aika hyvin kiinni tota 318is:sää kovemmassa vauhdissa 120kmh ->....mut lähdös varmaan jää jonku verran..
Milläs lihaksilla se rupea kiinni ottamaan, kun tehoa ja vääntöä on vähemmän?
Milläs lihaksilla se rupea kiinni ottamaan, kun tehoa ja vääntöä on vähemmän?
Just olin kysymässä ihan samaa, mutta ehdit ensin. Ehkä se on se kutoskone, kahden sylinterin männät hyppää kovemmassa vauhdissa työntämään autoa takaa?
Kaipa pitää vihdoin minunkin avautua tähän trediin.
Ensin kulutuksesta. Mun kokemusten mukaan järjestys on aika selvä 318is - 320i - 325i. 318is pääsee normaaliajossa kaheksan paikkeille ja 320i vie sen n. yheksän. 325 taas tuppaa viemään yli kympin.
Suorituskyvystä 318is vs. 320i :
Kerran kokeiltiin työkaverin 318is -90 vastaan oma 320i -88 (tietenkin suljetulla alueella..) siten että ajettiin ensin vierekkäin 30:ä ja sitten tietyn viivan kohalla talla tiskiin. Alussa 318is hivuttautu pikkasen edelle siinä reilun 100:n korvilla edessä oli pitkähköön mäkeä ja en tiedä johtuko sitten välityksistä, mutta 320i kuro ylämäessä eroa kiinni. Siinä kyllä oli kutosessa just kiekat kohdallaan siinä vähän päälle 4000, 318is kiekoista ei oo tietoa. En tiedä tarkempaan välityssuhde-eroista, joten saattohan kolmonen loppua liian aikaisin kesken is:ssä. Mäen jälkeen testi lopetettiin joten ei ole faktaa kertoa miten suuremmilla nopeuksilla tasamaalla olisi käynyt.
Muuta :
Minua alkaisi häiritsemään nelosen pörinät pidemmän päälle, joten voin sen pikkasen suuremman kulutuksen hyväksyä kun saa tasasta kutosen hyrinää kuunnella. Tietenkin pikkuboonuksena 320i:ssä sisällä on esim. veluurilla verhoiltu lattia- ja hattuhylly, verhoukseen upotetut häikäisysuojat, check-panel.
Se on hyvä entry-level bemari, josta voi sitten tulevaisuudessa siirtyä seuraaviin malleihin. IMO : Oikeassa bemarissa kuitenkin on rivi-6, takaveto ja joko limousine- tai coupe-korimalli. (ei herneitä)
Comment