Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30: 318is vai 320i?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Väntsä
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 62
    • Seinäjoki

    #16
    Mä voisin väitellä kyllä tosta kulutuksesta vaikka viikon mutta...

    Aiheeseen. Kyllä mun valinta olis 320..

    Comment

    • hankmo
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 174
      • Kaakko

      #17
      Hmm.. taidanpa alkaa siirtymään linjalle is tai 325.. Millasia pelejä noi 325t on kuluttamaan, kestämään ym?

      Comment

      • L.H
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2481
        • Lohja

        #18
        Originally posted by jannmann
        Jos haluat hyvän käyttöauton, osta 325e.
        Siinä on arkikäyttöön mukavasti vääntävä moottori ja 318is ja 320i:tä vastaava suorituskyky, kuluttaa vaan vähemmän ja on huomattavasti mukavampi ajaa kun konetta ei tarvitse arkikäytössä huudattaa.
        Samalla autossa on jatkossa potentiaalia jos tehonälkä yllättää....
        Hyvä vaihtoehto, mutta eipä taida paljon olla tarjolla?
        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

        Comment

        • -kiki-
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1160
          • Hämeenkyrö

          #19
          Originally posted by KingOnTheRoad
          niinku tuo väntsä tuossa sano niin ei 320 ole kulutuksessa edes samalla kymmenluvulla ku 325... oma 325 söi sen 10-11l/100km ja 320i 6.5-7.5l/100km.. että on niissä eroja.. ja taitaa se iS jäädä kovemmassa vauhdissa tuolle 320lle vaikka siinä muutama hepo on enemmän..
          Aika hiljasto on että olet saanut tuon 320:sen viemään noin vähän hetkellinen jossain isossa ja piiitkässä alamäessä mut et muuten.
          F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

          Comment

          • ozi
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 268
            • .

            #20
            Originally posted by KingOnTheRoad
            a taitaa se iS jäädä kovemmassa vauhdissa tuolle 320lle vaikka siinä muutama hepo on enemmän..

            epäilen...
            No turbo shit - just real shit
            e92 335i

            Comment

            • Väntsä
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 62
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by -kiki-
              Aika hiljasto on että olet saanut tuon 320:sen viemään noin vähän hetkellinen jossain isossa ja piiitkässä alamäessä mut et muuten.
              Siis mulla vie tasasella kun ajaa sataa niin kulutus mittarin mukaan 6-7l.
              Uskoo ken tahtoo, mulla ainakin niin...

              Comment

              • -kiki-
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1160
                • Hämeenkyrö

                #22
                Niin siis kulutus mittarin ? vai hä, sehän nyt näyttää ihan mitä sattuu... Jos laskenut olet tankillisen mukaan ni väärin olet sen tehnyt.
                F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                Comment

                • Väntsä
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 62
                  • Seinäjoki

                  #23
                  No sen verran että tolla ajettiin lapista tänne pohjanmaalle 650km ja bensaa meni noin 50l.. Että ei siinä hirveesti pitkää matikkaa tarvita...

                  Comment

                  • flyingfinn_148
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 158
                    • Nousiainen

                    #24
                    Kyl mä ite ostaisin 318is:n

                    Kaverilla on sellanen ja kyl se ripeempi on mitä 320...

                    Ja kyllähän se tietysti vähemmän kuluttaa...
                    Bemari sen olla pitää!

                    e39 528ia touring -97

                    Ex E36 325i -91
                    Ex E36 325i -91
                    Ex E30 316 -87

                    Comment

                    • tepi_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2185
                      • TKu

                      #25
                      Kyllä mäki veikkaan et toi 320i rupee ottaan kyl aika hyvin kiinni tota 318is:sää kovemmassa vauhdissa 120kmh ->....mut lähdös varmaan jää jonku verran..

                      Comment

                      • eeki
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 1966
                        • HKI

                        #26
                        Originally posted by tepi_
                        Kyllä mäki veikkaan et toi 320i rupee ottaan kyl aika hyvin kiinni tota 318is:sää kovemmassa vauhdissa 120kmh ->....mut lähdös varmaan jää jonku verran..
                        Milläs lihaksilla se rupea kiinni ottamaan, kun tehoa ja vääntöä on vähemmän?
                        Ducati 998 -02 //

                        Comment

                        • Meisseli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 1003
                          • Kotka

                          #27
                          Originally posted by eeki
                          Milläs lihaksilla se rupea kiinni ottamaan, kun tehoa ja vääntöä on vähemmän?
                          Just olin kysymässä ihan samaa, mutta ehdit ensin. Ehkä se on se kutoskone, kahden sylinterin männät hyppää kovemmassa vauhdissa työntämään autoa takaa?
                          Eioo penaria alla enää.. :(

                          Comment

                          • tepi_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2185
                            • TKu

                            #28
                            Originally posted by eeki
                            Milläs lihaksilla se rupea kiinni ottamaan, kun tehoa ja vääntöä on vähemmän?
                            Voin myös olla väärässä... Joo ja olihan siinä yks Nm enemmän vääntöä...
                            Last edited by tepi_; 15-12-2005, 18:52.

                            Comment

                            • -kiki-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1160
                              • Hämeenkyrö

                              #29
                              Originally posted by Väntsä
                              No sen verran että tolla ajettiin lapista tänne pohjanmaalle 650km ja bensaa meni noin 50l.. Että ei siinä hirveesti pitkää matikkaa tarvita...
                              ohhoh ihmettelen kyllä suuresti, mut onnex olkoon !
                              F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                              Comment

                              • SledgeHammer82
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1651
                                • Pk-seutu

                                #30
                                Kaipa pitää vihdoin minunkin avautua tähän trediin.

                                Ensin kulutuksesta. Mun kokemusten mukaan järjestys on aika selvä 318is - 320i - 325i. 318is pääsee normaaliajossa kaheksan paikkeille ja 320i vie sen n. yheksän. 325 taas tuppaa viemään yli kympin.

                                Suorituskyvystä 318is vs. 320i :

                                Kerran kokeiltiin työkaverin 318is -90 vastaan oma 320i -88 (tietenkin suljetulla alueella..) siten että ajettiin ensin vierekkäin 30:ä ja sitten tietyn viivan kohalla talla tiskiin. Alussa 318is hivuttautu pikkasen edelle siinä reilun 100:n korvilla edessä oli pitkähköön mäkeä ja en tiedä johtuko sitten välityksistä, mutta 320i kuro ylämäessä eroa kiinni. Siinä kyllä oli kutosessa just kiekat kohdallaan siinä vähän päälle 4000, 318is kiekoista ei oo tietoa. En tiedä tarkempaan välityssuhde-eroista, joten saattohan kolmonen loppua liian aikaisin kesken is:ssä. Mäen jälkeen testi lopetettiin joten ei ole faktaa kertoa miten suuremmilla nopeuksilla tasamaalla olisi käynyt.

                                Muuta :

                                Minua alkaisi häiritsemään nelosen pörinät pidemmän päälle, joten voin sen pikkasen suuremman kulutuksen hyväksyä kun saa tasasta kutosen hyrinää kuunnella. Tietenkin pikkuboonuksena 320i:ssä sisällä on esim. veluurilla verhoiltu lattia- ja hattuhylly, verhoukseen upotetut häikäisysuojat, check-panel.

                                Se on hyvä entry-level bemari, josta voi sitten tulevaisuudessa siirtyä seuraaviin malleihin. IMO : Oikeassa bemarissa kuitenkin on rivi-6, takaveto ja joko limousine- tai coupe-korimalli. (ei herneitä)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎