Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30: 318is vai 320i?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Räyhä_Bemu
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 46
    • Turku

    #61
    Originally posted by hankmo
    Jompaakumpaa noista olen ostamassa ja haluisin tietää onko mitään hyviä perusteita miks jompikumpi olis parempi? Huhujen mukaan 320 kuluttaa reippaasti..

    Ei kiitos "osta samantien 325" -vastauksia

    Eli mulla on 320i (farkku), ja siinä on virtaavampi 325:sen kansi, eikä toi bensankulutus mitään mahdotonta ole. Kyllä se pysyy alle kympin vaikka välillä täytyisi ohitellakin.. Eikä mulla ole mikään kevyt kaasujalka.
    Nyt on käytössä 318, farkun päivityksen takia, ni kyllä silläkin ajaessa bensaa menee, hipoo noita 10/100 lukemia myös. iS voi olla tietysti asia erikseen, ei kokemusta. Mutta kyllä se kutosen ääni on sen verran nätti, että osta se 320.
    Se liikkuu sittenkin..

    Comment

    • |parsakaali|
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 997

      #62
      taas tähän väliin sanoa vaikka onki off-topic. Itellä kans samainen 520i e28 vm83 voimansiirrosta ei ole mitään tietoa eikä kierroksista satasessa, mutta kyllä se maantiekuluts sinne kuudentitämille jäi...

      kyllähän se itsellä kallistus is:n puolelle se valinta noista autoista

      Comment

      • bmwm5e28
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 474
        • suomusjärvi

        #63
        iS:ässä samat alustan osat kuin 325, paitsi iS:än taka-vakaaja on paksumpi.

        Itse valitsin iS:än.....S-->sport
        Gentlemen prefer Blondes

        Dodge Challenger R/T 1970


        ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
        315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

        Comment

        • kondis
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 100
          • Vaasa

          #64
          otetaan nyt itekkin vähä kantaa

          ite ajelen tollasella 320i -87 vehkeellä ja mielestäni siinä hieman suurehko kulutus ainakin näin talvella ollu, mutta sitten jos vaan malttaa olla amistelematta, eli ajelee niinku normaalisti, niin kulutus puolittuu lähes. Eli alle kympin pääsee helposti jos haluaa, mutta sama pätee myös toiseen suuntaan.

          ja mottonahan on "ei ne tehot, vaan ne äänet"

          eli rahani löisin likoon 320:sen puolesta, on se kuitenkin mukavempi ajella kuin nelarit, varsinkin kaupunki ajelut kivempia, mutta toisaalta iS:stä ei ole kokemusta...
          E30 325i Cabrio '92
          CBR 600f '90 Faitteri
          Sierra '86 iS

          Comment

          • mika68
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1966
            • ......

            #65
            On ollut E30 koppa kummallakin tekniikalla ja pisteet menee täysin 318iS:n puolesta.
            M42 iloisesti kiertävä ja kohtuullisesti vääntävä kone. Kulutus kohtuullinen. Ainakin omassa tapauksessa voitti 320:n niin kiihtyvyydessä kuin huipuissa. 320i:n ainoa plus puoli vertailussa on kuutosen murina, mutta kyllä 318iS hyvällä 2,5 tuuman putkistolla antoi muhkeat äänet.

            Comment

            • e46 ci
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 583

              #66
              Originally posted by Bmw_e30
              325i kuluttaa vähemmän ku 320... nii miks ei ennemmi sit semmosta...
              hmm.. 6koneenkaa on mielusampi ajaa ku 4... vaik oisikin 320i
              mut kuka on mitäkin mieltä
              325 tässä tapauksessa tosin e46 vie kaupungissa 18L sataselle..
              ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

              Comment

              • hankmo
                Bimmer Rookie
                • Jul 2005
                • 174
                • Kaakko

                #67
                Nyt on yks is kiikarissa ja maanantaina koeajamaan. Kokemukset kerrotaan jälkikäteen...

                Comment

                • wj
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 3253
                  • Järvenpää

                  #68
                  Kävin tänää heittää lenkin tommosella 318is:l.
                  Aika herkästi otti kierroksia ja alavääntö ei ollu paljoo paskempi kuin matalapuristeisen 325i:n vääntö. vertailun vuoks piti testaa toistamiseen vielä kaverin 316i:tä. Saa käyttää kytkintä paskoilla talvirenkailla kunnollisen vinon ajamiseen
                  Kyllä tommonen iS olis valinta talviautoks.
                  - 2006 Mustang cabriolet
                  - Sleekcraft Enforcer 28'

                  Comment

                  • Pite^
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 465
                    • Haapavesi

                    #69
                    320i kannattaa.. parempi viritys mahdollisuus... omasta mielestä..
                    Team Ryyppymäki

                    Comment

                    • arosuzi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1200
                      • -

                      #70
                      Nyt on omalla 318is:ll&#228; 30tkm takana ja t&#228;ytyy kyll&#228; sanoa, ett&#228; vallan mainio peli!
                      Moottori on ihan luotettava. Autolla ajettu 224tkm eik&#228; moottorista kuulu mitn venttiilien nakutusta yms.

                      Mit&#228; suorituskykyyn tulee, niin melkein uskallan v&#228;itt&#228;&#228;, ettei 320i:ll&#228; ole mit&#228;&#228;n sanaa is:n rinnalla. Vakiona taitaa 0-100 menn&#228; siin&#228; 9sekunnin tuntumassa (mitattiin kellolla 0-110kmh mittarinopeutta) Lastun ja kansity&#246;n j&#228;lkeen sama tipan alle 8sek. N&#228;ill&#228; is:n saa poistumaan viivalta aika mukavasti. Ja eip&#228;h&#228;n ole nostajien kanssa ongelmia vaikka kuinka kierr&#228;ttelee, mit&#228; m20 koneissa tuntuu olevan aika paljon

                      320en kulutuksesta ei ole kokemusta, mutta oma on talvella kuluttanut keskim&#228;&#228;rin 9-10l satasella. Eli yhteenvetona suht pirtsakka ja taloudellinen peli ja ennenkaikkea luotettava. Mutta jos ei nelarit nappaa, niin ehdottomasti 320

                      Comment

                      • ankkuli
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 938
                        • Hyvinkää

                        #71
                        vaikka meneekin seuraavaan korimalliin: 4-ovinen 318iS. onko tämä semmoinen ja paljonkohan mahtaa olla valmistusmäärä...
                        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                        Comment

                        • eeki
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 1966
                          • HKI

                          #72
                          Originally posted by ankkuli
                          vaikka meneekin seuraavaan korimalliin: 4-ovinen 318iS. onko t&#228;m&#228; semmoinen ja paljonkohan mahtaa olla valmistusm&#228;&#228;r&#228;...
                          Mit&#228; tarkoitat, "semmoinen"? Onhan se siis 318is. Valmistusm&#228;&#228;r&#228; on varmaankin luokkaa riitt&#228;v&#228;.. Eri asia jos tuo olisi se class II-luokitteluspesiaali, josta on t&#228;&#228;ll&#228; foorumillakin ollut juttua, tuo on ihan normi sedani 16v-padalla.
                          Ducati 998 -02 //

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎