Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325i touring ÖLJY VALO vilkkuu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kondis
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 100
    • Vaasa

    #16
    entäs öljypumpulle menevä imuputken tiiviste/stefa? jos vetää sieltä ilmaa ja täten tyhjää putken ja paineet katoaa?
    E30 325i Cabrio '92
    CBR 600f '90 Faitteri
    Sierra '86 iS

    Comment

    • badboy
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 234
      • Turku

      #17
      Originally posted by jmp2002
      Ja vitun posket... Meilläkin on perheessä m20b20 ja siinä 450tkm mittarissa eikä mitään vikaa.. eikä sitä uutta autoa ole rempattu, kuhan tekee perushuolot ajallaan..
      ootko omistanut auton uudesta asti..

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #18
        Originally posted by badboy
        ootko omistanut auton uudesta asti..
        Ei mutta huoltokirja on siihen asti, kun me se ostettiin..
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • mika68
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1966
          • ......

          #19
          Öljynpainevalo välkkyy=ALHAISET ÖLJYNPAINEET=PUMPPU VETELEE VIIMEISIÄÄN!
          Ja syö kyllä laakerit+nokan nopeasti.
          En ajais itse metriäkään!
          Toki ensin tarkistaisin A. öljymäärän B. öljynpaineanturin toiminnan...

          Comment

          • badboy
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 234
            • Turku

            #20
            Originally posted by jmp2002
            Ei mutta huoltokirja on siihen asti, kun me se ostettiin..
            poikkeus vahvistaa säännön... ei kai. se on hyvä jos löytyy tommoisia helmiäkin
            suomesta..
            meillä oli 268000km ja kampiakselin+ laakereiden ja kankien vaihto..

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2817
              • Kuusankoski

              #21
              Originally posted by badboy
              poikkeus vahvistaa säännön... ei kai. se on hyvä jos löytyy tommoisia helmiäkin
              suomesta..
              meillä oli 268000km ja kampiakselin+ laakereiden ja kankien vaihto..
              Ja yksi tapausko tekee säännön? Kyllähän se auton ylläpito määrää miten paljon sillä ajetaan, mutta asiaan.
              Tarkistelehhan kaikki piuhat ja anturin kunnot ja mittauta öljynpaineet erillisillä mittarilla niin tiedät missä mennään. Pumpun viottuminen tulis ekana mieleen. Tietty jos öljyillä on ajettu monta vuotta ni alkaa vettä olemaan melko paljon öljynseassa.
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • bemu325
                Newbiemmer
                • Dec 2005
                • 8

                #22
                Originally posted by Scitso
                Ja yksi tapausko tekee säännön? Kyllähän se auton ylläpito määrää miten paljon sillä ajetaan, mutta asiaan.
                Tarkistelehhan kaikki piuhat ja anturin kunnot ja mittauta öljynpaineet erillisillä mittarilla niin tiedät missä mennään. Pumpun viottuminen tulis ekana mieleen. Tietty jos öljyillä on ajettu monta vuotta ni alkaa vettä olemaan melko paljon öljynseassa.
                niin että meinaatko että öljyn vaihtokin vois auttaa??? kävin ostaas sen anturin mut on ollu niin helvetin kylmä ja joutuu ulkona vaihtaan niin ei oo tullu vaihdettua mut koitan vaihtaa sen anturin ja vaikka öljytki jos ei ne auta niin pitää vissiin mittauttaa ne paineet.

                Niin ja nyt se on ruvennu tekeen niin että kylmänä se valo ei syty ollenkaan vasta ku auto on kunnolla lämminy ja pitää hetken tyhjäkäynnillä niin valo rupee vilkkuun ja jos sammuttaa auton ja lähtee vaikka vartin päästä ajamaan niin valo sammuu vasta ku on ajanu noin 0,5km! vähä rupee epäilyttään että laukee pian koko paska

                Comment

                • seidltuning
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1941
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by bemu325
                  mittaristossa oleva öljy valo vilkkuu aluksi vilkkui vaan jos oli kauemmin pysähdyksissä ja nykyään melkeen koko ajan! Öljyt oon kattonu ja lisänny niin että on ihan max viivalla mutta ei mitään eroa. Mutta check paneelissa ei öljy valo värähdäkkään!

                  eli olisko kellään mitään tietoo mikä vikana?????????
                  vaikuttaako kierrokset??
                  jos on kierroksia ja silti palaa öljynpainevalo niin anturi on rikki todennäköisti sillä kone olisi jo ilmottanut kolinalla
                  G30 530e Sedan
                  E30 325i Cabriolet

                  Comment

                  • bemu325
                    Newbiemmer
                    • Dec 2005
                    • 8

                    #24
                    Originally posted by seidltuning
                    vaikuttaako kierrokset??
                    jos on kierroksia ja silti palaa öljynpainevalo niin anturi on rikki todennäköisti sillä kone olisi jo ilmottanut kolinalla
                    Juu kierrokset vaikuttaa jos jättää auton hetkeksi tyhjäkäynille niin valo rupee vilkkumaan sit ku nostaa kierrokset pariin tonniin se valo himmenee ja sit ku lähtee ajamaan ja on ajanu joku parisataa metriä niin sammuu kokonaan!!!!!

                    Comment

                    • Heksula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 2285
                      • Porvoo

                      #25
                      Originally posted by badboy
                      m20 kuuluu niihin koneisiin joista olisi suotavaa vaihtaa alapään laakerit 250000
                      km jälkeen ennen ku rupee o.painevalo palamaan tai "hehkumaan" tyhjäkäynnillä
                      tai kone kilkattamaan..
                      Oliskohan tällekin essonpaari tiedolle jotakin perusteluja?? Kansiremontteja noihin joutuu mahdollisesti noilla kilsoilla tekemään, mutta alakerrasta en ole kuullut?
                      2020 G20 320i xdrive

                      Comment

                      • jvakeva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2433
                        • Kouvola

                        #26
                        heh. tou mun vanha 320 paska.. kansremppa oli tehty jossain 200tkm kohilla, alakerralle ei ikinä mitään. no 412tkm mittarissa, ja öljypohja meni kaverin pihalla paskaksi. sitte alko vituttaa niin paljon ajoin kylmästi nilkkasuorana kotiin n. 6km matkan. no, sitten hitsasin koulussa öljypohjan ja ajattelin, että kokeillaan jos se paska vielä toimii.


                        no, 10sek. kolisi, mutta senjälkeen pelas ettei mitään... siis sinänsä.
                        harvahan se jo oli, mutta kuitenkin.
                        B10 V8 # 108
                        saab r560 8X4

                        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎