Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 325ix e30 tekniikka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maxwell
    Banned
    • Dec 2005
    • 27

    #46
    Originally posted by Dr_ink
    Veikkaan että, oikea "RAHAMIES" ei harkitse edes sitä cossua....
    nyt puhutaan asiaa

    Comment

    • maxwell
      Banned
      • Dec 2005
      • 27

      #47
      Originally posted by Burn1s
      ainakin se E30 M5 tekniikalla on yhden klubilaisen... toisesta en ole varma
      no jokos oot ostanut ix tai cossun? vai ostitko ihan 1000hv:n skylinen missä on sellanen spoileri että täyskiihdytyksellä se lähtee lentoon??
      jos näin niin lennäppä toiselle foorumille

      ei herneitä tai muita palkokasveja nenään...
      joo, ostin 1500hv skylinen ja 900hv cossun ja 550hv ix ootko tyytyväinen

      Comment

      • Tommy T
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 268

        #48
        Voihanpalotilojenöljysumutusvoitelumitäjutua...
        ix---xi

        Comment

        • Arto
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1079
          • Vaasa

          #49
          Originally posted by Burn1s
          lennäppä toiselle foorumille
          täällä on taas auttamisen meininki mallillaan
          325tds -97
          GSX-R1000 -04

          Comment

          • maxwell
            Banned
            • Dec 2005
            • 27

            #50
            niin luullaan kaikenlaista

            Comment

            • arto 1984
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 35

              #51
              siis mitä hittoa. verrataan 325ix escort coswort:hiin????? eiks neliveto sierra olis parempi vertailukohde. mitä ix maksaa? joku 3-7 te. mitä cossu esco maksaa? n 20-30te??? aika hyvä verrata. ja mikä toi yritys gtissä oli ni jutussahan sanottiin et pelkät laakerit turboon makso jo auton hinnan+ viellä muut osat mitä siihen on pistetty kii... että tota joo. sumuvoiteluita vaan hankkimaan.

              Comment

              • TheLoial
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 1109
                • Helsinki

                #52
                Originally posted by arto 1984
                ja mikä toi yritys gtissä oli ni jutussahan sanottiin et pelkät laakerit turboon makso jo auton hinnan+ viellä muut osat mitä siihen on pistetty kii... että tota joo. sumuvoiteluita vaan hankkimaan.
                Mikähän tuo laakereiden hinta juttu oikein on? Siis joku yrityskö niitä valmistaa vai onko se joku erikoisturbo vai mikä?

                Comment

                • arto 1984
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 35

                  #53
                  Originally posted by TheLoial
                  Mikähän tuo laakereiden hinta juttu oikein on? Siis joku yrityskö niitä valmistaa vai onko se joku erikoisturbo vai mikä?
                  jos samasta autosta puhutaan jutussa muistaakseni sanottiin että turbon jollai laakereilla (en nyt muista sanatarkasti) olisi saanut vähän ajetun cossu escon

                  Comment

                  • TheLoial
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 1109
                    • Helsinki

                    #54
                    Originally posted by arto 1984
                    jos samasta autosta puhutaan jutussa muistaakseni sanottiin että turbon jollai laakereilla (en nyt muista sanatarkasti) olisi saanut vähän ajetun cossu escon
                    Ok. Jotenkin tuntuu että tyhmää ostajaa huijataan. En nyt tarkoita sinua vaan noiden laakerien ostajaa Kestäähän niissä normaalit laakeritkin (helat) ihan hyvin. Mikshän sinne pitää ihan hel****n kalliita laakereita laittaa kun ne eivät kuitenkaan tuo lisää tehoa tai muuta käsin kosketeltavaa/huomattavaa. Jos tekee perushuollot ahtimeen, niin pärjää ihan normiosilla. Ei auton isot tehotkaan noita vaadi...

                    Comment

                    • arto 1984
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 35

                      #55
                      Originally posted by TheLoial
                      Ok. Jotenkin tuntuu että tyhmää ostajaa huijataan. En nyt tarkoita sinua vaan noiden laakerien ostajaa Kestäähän niissä normaalit laakeritkin (helat) ihan hyvin. Mikshän sinne pitää ihan hel****n kalliita laakereita laittaa kun ne eivät kuitenkaan tuo lisää tehoa tai muuta käsin kosketeltavaa/huomattavaa. Jos tekee perushuollot ahtimeen, niin pärjää ihan normiosilla. Ei auton isot tehotkaan noita vaadi...
                      jeps sitä varmaan kannattais kysyy silt ku sen auton on tehnyt eikä multa. mä vain luin niin. enempää en tiiä asiast.

                      Comment

                      • pablo
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 732
                        • Pirkanmaa

                        #56
                        Jatketaas samanlaisesta autosta mut pikkusen eri aiheella, kun kuitenkin tekniikka topic on.

                        - Paljos tollanen 89 kattimallin Ix farkku pitäs syödä polttoainetta jos se on tikissään, vaikkapa matka-ajossa?

                        - Onkos välityksissä/laatikossa eroa vanhempaan peltipuskurimalliin?

                        -Onko katit ja välipöntöt samassa yhteydessä auton alla? Omassa ei ole välillä ku yks pitkä vaimennin jossa kylläkin Bmw:n tekstit ja jotain numeroita.

                        Summa summarum vähä tukkoiselta auto tuntuu ja bensa tuntuu kelpaavan. Aattelin et oiskos mitään apua jos noi "mahdolliset" katit heittäs mäkeen (tietty jos vaan saa)? Välipöntön jälkeen pakoputki muuttuu näköjään yhdeksi eli voisko mitenkään ahdistaa (ei kuitenkaan mitään älytöntä ränniä ole)? Ja eikös alunperin ole 2:lla putkella loppuun asti?

                        Mitään katapulttia en ole rakentamassa, mut minusta sais kyllä kulkea VÄHÄ virkeemmin, ainakin tohon bensansyöntiin nähden:think

                        Comment

                        • /PETE/
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 430
                          • Seutula City / Vantaa

                          #57
                          Originally posted by pablo View Post
                          -Onko katit ja välipöntöt samassa yhteydessä auton alla? Omassa ei ole välillä ku yks pitkä vaimennin jossa kylläkin Bmw:n tekstit ja jotain numeroita.
                          On samaa pönttöä

                          Originally posted by pablo View Post
                          Summa summarum vähä tukkoiselta auto tuntuu ja bensa tuntuu kelpaavan. Aattelin et oiskos mitään apua jos noi "mahdolliset" katit heittäs mäkeen (tietty jos vaan saa)? Välipöntön jälkeen pakoputki muuttuu näköjään yhdeksi eli voisko mitenkään ahdistaa (ei kuitenkaan mitään älytöntä ränniä ole)? Ja eikös alunperin ole 2:lla putkella loppuun asti?
                          Alunperin on kahdella katista perille saakka, ainoa ongelma on saatavuus/hinta tuohon kattimallin takapönttöön.
                          Katin poistamisesta kannattaa käyttää searchii, mutta voipi olla seinä edessä.

                          Originally posted by pablo View Post
                          Mitään katapulttia en ole rakentamassa, mut minusta sais kyllä kulkea VÄHÄ virkeemmin, ainakin tohon bensansyöntiin nähden:think
                          Omasta kokemuksesta IX:ien kanssa voin kertoa että kyllä tuntuu neliveto bensankulutuksessa huomattavasti. Nelikko tuntuu järkyttävän "tahmealta" verrattuna takavetoon, tosin molemmat ovat automaatteja mutta eron huomaa silti selvästi.

                          IX syö maantiellä cruisen kanssa ~10L/100km, voi päästä alle mutta vaatii erittäin rauhallista ja tasaista menoa.
                          Takavedolla maantiellä pääsee 8 alkaviin lukemiin per 100km.
                          E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                          EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                          Comment

                          • pablo
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 732
                            • Pirkanmaa

                            #58
                            Kiitos vastauksista. Äsken kävin nosturilla kurkistelee niin y-haara josta harautuu takapöntölle näyttäs jotenki ahtaalta. Mahtasko olla käytännön hyötyä jos ton loppupään rakentas uusiks kahdella putkella? Tota vähäpäästöisyys juttua käyn suoraan kysyy konttorilta jos tietäisivät?

                            Mites toi lambda sitten? Vaikuttaa ilmeisesti kaikilla osa-alueilla?

                            Comment

                            • Juubi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 999

                              #59
                              Originally posted by /PETE/ View Post
                              Alunperin on kahdella katista perille saakka, ainoa ongelma on saatavuus/hinta tuohon kattimallin takapönttöön.
                              Ei ollut muistaakseni pahan hintainen kun KL-varaosista koukkasin omaan IX:ään, hyllystä löytyi suoraan.

                              Comment

                              • /PETE/
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2002
                                • 430
                                • Seutula City / Vantaa

                                #60
                                Originally posted by pablo View Post
                                Mites toi lambda sitten? Vaikuttaa ilmeisesti kaikilla osa-alueilla?
                                Jos moottorinohjaus on vikatilassa lambdan takia niin sekin vaikuttaa bensankulutukseen.

                                Originally posted by Juubi
                                Ei ollut muistaakseni pahan hintainen kun KL-varaosista koukkasin omaan IX:ään, hyllystä löytyi suoraan.
                                En muuten muistanutkaan tätä vaihtoehtoa, tosin omaan piti saada heti eikä tilaamalla...
                                E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                                EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎