Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 325ix e30 tekniikka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maxwell
    Banned
    • Dec 2005
    • 27

    #31
    no pudjetista sen verran, oon laittamassa sen verran mitä siihen menee, ja niistä tehoista tehään sillein että, ne ei ole 1 ja 2 vaihteilla niin suuret tehot, mutta sitten isoimmilla vaihteilla on ennemmän tehoa ja järkevästi ajatellen niin sillä ei revitetä paikoiltaan liikkeelle, olisikohan remmi ja ahdin parempi kun tupla turbo ei näytä olla, kun kaikki sanoo ei sitä kannata edes laittaa tai harkita (kun pitää olla erinlainen, yhdestä ahtimestä on vähän haittaa kun herää korkeilla kieroksilla), kun tämä projekti alkaa kun kaikki on järjestetty järkevästi esim. onko järkeä laittaa niin paljon tehoa, kestääkö vaihdelaatikko, neliveto järjs, ja mitä muuta kun en tiedä tälläisestä autosta mitään muutakun sen että se on hyvä koska, tämä projekti on myös harraste mielessä mutta en tee sitä jos se ei kestä mitään tai minkäänlaisia tehoja. tai teen tekniikan vaihdoksen esim. vähän liikaa lukemista

    Comment

    • Vilhosuuri
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 139
      • Nurmijärvi

      #32
      Sen verran täytyy tähän(kin) keskusteluun liittyä että tuo Mos-magazinessa(Mulla On Spoileri) eli gti:ssä esitelty olikosenyt karvan vajaa 600bhp Esco ei juurikaan nipussa pysynyt. Jutussa ei juuri mainittu sitä että tuolla teholla vaihteisto ja jakolaatikko hajoavat käsiin. Tuollaisella Escolla on ajettu niin paljon rallia yms. kovaa ajoa että kaikki heikot kohdat on varmasti tiedossa. Ja siellä on tasan kaksi oikeasti huonoa juttua.

      1. jakolaatikon kuori antaa periksi 400bhp kohdalla -> paljon metalliromua
      2. vaihteiston 3 vaihteen akseli ei kestä juurikaan yli 400bhp -> Taas lisää kallista metalliromua.

      Kone itsessään kestää kyllä ja siitä saa ihan käden käänteessä 400bhp. Ahdettu kone kun on jo tehtaalta.

      Ja tietysti koska tuollaisella laitteella on edelleen sitä kovaa ajoa harrastettu isommissakin piireissä, tarkoittaa se sitä että myös palikkaa saa ihan kaupan hyllyltä. Esimerkiksi sellainen paja Britanniassa kuin Quaife tekee voimansiirron osia tuohon ja sieltä sellaisella 6Ke saa voimansiirron joka kestää jatkuvaa käyttöä 600bhp. Ja jatkuvalla tarkoitetaan siis rallia yms. eikä mitään kyläbilistelyä.

      Ja vaikka tuo 325ix hauska laite olisikin ja Ford on... no se on Ford, niin ei tuosta ix:stä synny mitenkään järkevästi mitään tuohon Escoon verrattavaa kun oikeasti ruvetaan virittämään ja kovaa ajamaan. Se kun on se Bmw:n neliveto vähän mitä on. Valitettavasti. Mutta kyllähän nen vähän eri planeetalta on hinnan suhteen. Taitaa jo pelkän tuollaisen Cossun hinnalla saada useamman ix:n...

      vnu
      Alla riippuen ajasta ja paikasta:

      Bmw E30 316 -87
      Bmw E34 "525i" -89
      Citroen DS23 -73
      Citroen Saxo 1.4 -99
      AS-202 Bravo

      Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.

      Comment

      • maxwell
        Banned
        • Dec 2005
        • 27

        #33
        kiitos tiedosta. mutta mitä toi meinaa 6Ke, kun oon lukenut noista osista ja niissä on laitettu joku luku ja perässä on Ke paljonko se on, eli se menee sillein että se on kokeiltava tota ix:ää, jos se ei onnistu sitten yhtään niin sitten vaihdan merkkiä

        Comment

        • 69ville
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 375
          • kiiminki-casa-neidari

          #34
          Originally posted by maxwell
          kiitos tiedosta. mutta mitä toi meinaa 6Ke, kun oon lukenut noista osista ja niissä on laitettu joku luku ja perässä on Ke paljonko se on, eli se menee sillein että se on kokeiltava tota ix:ää, jos se ei onnistu sitten yhtään niin sitten vaihdan merkkiä
          mun veikkaus:6000€

          Comment

          • Tukste
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 357
            • Kouvola, Finland

            #35
            6 kilo euroa eli 6000 euroa, kilo etuliite meinaa tuhatta...

            535d M-sport -07
            Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
            325ix turbo -88 (projekti)

            Comment

            • himonussija
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 392
              • Finland

              #36
              Originally posted by maxwell
              mutta pitääkö edelleen muistuttaa että se en ollut minä joka on laittanut se topic sinne, cosworth foorumille
              Tuohon et usko itsekään! Kun lukee tuota cossufoorumia niin on teillä sen verran samanlainen kirjoitustyyli että... Kumpikin kirjoittaa hoono soomi ja peräkkäisiä viestejä on parin minuutin välein. Myös virityksen tavoitteet ja Cossu vs. ix jutut tuntuu olevan kovin samanlaiset kuin täälläkin, myönnä pois vaan ihan suosiolla.

              Multa yleensä menee usko tällasiin viritysjuttuihin vähintään siinä vaiheessa kun virittäjä mainitsee sanan "Skyline". Siinä vaiheessa viimeistään paljastuu että ollaan jossain ihan pilvilinnoissa ja uneksitaan 800 hp autoista joita ei todellakaan ole kykyä tai rahaa rakentaa. Vielä kun kaveri rupee vertaamaan 20 k€ Cossu Escoa ja muutaman tonnin ix:ää, niin jutulta menee uskottavuus. Jos oikea rahamies ja taitava virittäjä rupee autoa virittämään niin ei se edes harkitse ix:ää jos on varaa Cossuun

              Comment

              • maxwell
                Banned
                • Dec 2005
                • 27

                #37
                Originally posted by himonussija
                Tuohon et usko itsekään! Kun lukee tuota cossufoorumia niin on teillä sen verran samanlainen kirjoitustyyli että... Kumpikin kirjoittaa hoono soomi ja peräkkäisiä viestejä on parin minuutin välein. Myös virityksen tavoitteet ja Cossu vs. ix jutut tuntuu olevan kovin samanlaiset kuin täälläkin, myönnä pois vaan ihan suosiolla.

                Multa yleensä menee usko tällasiin viritysjuttuihin vähintään siinä vaiheessa kun virittäjä mainitsee sanan "Skyline". Siinä vaiheessa viimeistään paljastuu että ollaan jossain ihan pilvilinnoissa ja uneksitaan 800 hp autoista joita ei todellakaan ole kykyä tai rahaa rakentaa. Vielä kun kaveri rupee vertaamaan 20 k€ Cossu Escoa ja muutaman tonnin ix:ää, niin jutulta menee uskottavuus. Jos oikea rahamies ja taitava virittäjä rupee autoa virittämään niin ei se edes harkitse ix:ää jos on varaa Cossuun
                ihan sama mitä ajattelet

                ihan kiva kun tunnistit mut, edelleen mistä voit olla varma miten se liittyy muhun, että olen se sama tyyppi joka on tehnyt sen topic sinne cosworth clubille, en ole mikään kone kirjoittamaan, koska se jäi vähäiseksi koulussa varsinkin koneella, jotkut ei vain osaa, tiedätkö että se mitä sanoin kyllistä niin oli läppä (koska kaikki puhuu siitä) ja esim. koska jokut sanoo että se on hyvä toi bmw se on siistimpi kuin cossu ja halvempi ja jokaisella on unelmansa ja tää keskustelu menee vain vaikeammaksi, että tätä ei ole mitään järkeä jatkaa, jos kiinostaa niin lopettakaa toi epäileminen, koska kukaan ei voi todistaa mitään kirjoitus tyylistä ihan hyvä veto ps. jos voitte jakaa jotain tietoa, niin hyvä olisin kiitollinen siitä
                Last edited by maxwell; 05-01-2006, 21:42.

                Comment

                • maxwell
                  Banned
                  • Dec 2005
                  • 27

                  #38
                  tää ei liity nyt tähän ix tekniikkaan mitenkään, kun tänä kesänä oli siellä drifting challege viime kesänä, niin sillähän oli se e30 m5 koneella ja turbolla sellainenhan on aika mielenkiintoinen laite, tietääkö kukaan onko se kilvissä ja saako sen ja toinen mielen kiintoinen laite oli se matta musta bmw missä on turbo myös, ne oli ihan meneviä laitteita

                  Comment

                  • Burn1s
                    "Luotettava" automyyjä
                    • Sep 2005
                    • 956
                    • Hakunilan ghetto?

                    #39
                    Originally posted by maxwell
                    tää ei liity nyt tähän ix tekniikkaan mitenkään, kun tänä kesänä oli siellä drifting challege viime kesänä, niin sillähän oli se e30 m5 koneella ja turbolla sellainenhan on aika mielenkiintoinen laite, tietääkö kukaan onko se kilvissä ja saako sen ja toinen mielen kiintoinen laite oli se matta musta bmw missä on turbo myös, ne oli ihan meneviä laitteita

                    ainakin se E30 M5 tekniikalla on yhden klubilaisen... toisesta en ole varma
                    no jokos oot ostanut ix tai cossun? vai ostitko ihan 1000hv:n skylinen missä on sellanen spoileri että täyskiihdytyksellä se lähtee lentoon??
                    jos näin niin lennäppä toiselle foorumille

                    ei herneitä tai muita palkokasveja nenään...

                    Comment

                    • mukko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 5965
                      • Uleåborg

                      #40
                      .............
                      Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:58.
                      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                      Save the World, Fuck The Fuel Economy
                      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                      Comment

                      • maxwell
                        Banned
                        • Dec 2005
                        • 27

                        #41
                        joo, se taisi olla saku tai ainakin gti-lehdessä luki niin se on näköjään mennyt aika helposti leimasta läpi

                        Comment

                        • BMW 325I avo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 832
                          • Tampere

                          #42
                          Itselle tulee näistä kirjoitteluista hauskasti mieleen TONI_VAAN
                          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                          Comment

                          • mukko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 5965
                            • Uleåborg

                            #43
                            .........
                            Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:58.
                            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                            Save the World, Fuck The Fuel Economy
                            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                            Comment

                            • Maza
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 4319
                              • Kannus/Kokkola

                              #44
                              Originally posted by BMW 325I avo
                              Itselle tulee näistä kirjoitteluista hauskasti mieleen TONI_VAAN
                              Joo, hieman tulee mieleen.. molemmat rakentelee millon mitäkin omissa päiväunissaan ja sitten tulee tänne niistä kertomaan.. Lieneekö sitten yksi ja sama kaveri asialla. Mielestäni nämä haaveunet voisi poistaa samalla tavalla kuin muutkin turhat paskanjauhamiset.

                              Comment

                              • Dr_ink
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 402
                                • Vantaa

                                #45
                                Originally posted by himonussija
                                Jos oikea rahamies ja taitava virittäjä rupee autoa virittämään niin ei se edes harkitse ix:ää jos on varaa Cossuun
                                Veikkaan että, oikea "RAHAMIES" ei harkitse edes sitä cossua....
                                - Trying is the first step towards Failure -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎