no pudjetista sen verran, oon laittamassa sen verran mitä siihen menee, ja niistä tehoista tehään sillein että, ne ei ole 1 ja 2 vaihteilla niin suuret tehot, mutta sitten isoimmilla vaihteilla on ennemmän tehoa ja järkevästi ajatellen niin sillä ei revitetä paikoiltaan liikkeelle, olisikohan remmi ja ahdin parempi kun tupla turbo ei näytä olla, kun kaikki sanoo ei sitä kannata edes laittaa tai harkita (kun pitää olla erinlainen, yhdestä ahtimestä on vähän haittaa kun herää korkeilla kieroksilla), kun tämä projekti alkaa kun kaikki on järjestetty järkevästi esim. onko järkeä laittaa niin paljon tehoa, kestääkö vaihdelaatikko, neliveto järjs, ja mitä muuta kun en tiedä tälläisestä autosta mitään muutakun sen että se on hyvä koska, tämä projekti on myös harraste mielessä mutta en tee sitä jos se ei kestä mitään tai minkäänlaisia tehoja. tai teen tekniikan vaihdoksen esim. vähän liikaa lukemista
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 325ix e30 tekniikka
Collapse
X
-
Sen verran täytyy tähän(kin) keskusteluun liittyä että tuo Mos-magazinessa(Mulla On Spoileri) eli gti:ssä esitelty olikosenyt karvan vajaa 600bhp Esco ei juurikaan nipussa pysynyt. Jutussa ei juuri mainittu sitä että tuolla teholla vaihteisto ja jakolaatikko hajoavat käsiin. Tuollaisella Escolla on ajettu niin paljon rallia yms. kovaa ajoa että kaikki heikot kohdat on varmasti tiedossa. Ja siellä on tasan kaksi oikeasti huonoa juttua.
1. jakolaatikon kuori antaa periksi 400bhp kohdalla -> paljon metalliromua
2. vaihteiston 3 vaihteen akseli ei kestä juurikaan yli 400bhp -> Taas lisää kallista metalliromua.
Kone itsessään kestää kyllä ja siitä saa ihan käden käänteessä 400bhp. Ahdettu kone kun on jo tehtaalta.
Ja tietysti koska tuollaisella laitteella on edelleen sitä kovaa ajoa harrastettu isommissakin piireissä, tarkoittaa se sitä että myös palikkaa saa ihan kaupan hyllyltä. Esimerkiksi sellainen paja Britanniassa kuin Quaife tekee voimansiirron osia tuohon ja sieltä sellaisella 6Ke saa voimansiirron joka kestää jatkuvaa käyttöä 600bhp. Ja jatkuvalla tarkoitetaan siis rallia yms. eikä mitään kyläbilistelyä.
Ja vaikka tuo 325ix hauska laite olisikin ja Ford on... no se on Ford, niin ei tuosta ix:stä synny mitenkään järkevästi mitään tuohon Escoon verrattavaa kun oikeasti ruvetaan virittämään ja kovaa ajamaan. Se kun on se Bmw:n neliveto vähän mitä on. Valitettavasti. Mutta kyllähän nen vähän eri planeetalta on hinnan suhteen. Taitaa jo pelkän tuollaisen Cossun hinnalla saada useamman ix:n...
vnuAlla riippuen ajasta ja paikasta:
Bmw E30 316 -87
Bmw E34 "525i" -89
Citroen DS23 -73
Citroen Saxo 1.4 -99
AS-202 Bravo
Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by maxwellkiitos tiedosta. mutta mitä toi meinaa 6Ke, kun oon lukenut noista osista ja niissä on laitettu joku luku ja perässä on Ke paljonko se on, eli se menee sillein että se on kokeiltava tota ix:ää, jos se ei onnistu sitten yhtään niin sitten vaihdan merkkiä
Comment
-
-
Originally posted by maxwellmutta pitääkö edelleen muistuttaa että se en ollut minä joka on laittanut se topic sinne, cosworth foorumille
Multa yleensä menee usko tällasiin viritysjuttuihin vähintään siinä vaiheessa kun virittäjä mainitsee sanan "Skyline". Siinä vaiheessa viimeistään paljastuu että ollaan jossain ihan pilvilinnoissa ja uneksitaan 800 hp autoista joita ei todellakaan ole kykyä tai rahaa rakentaa. Vielä kun kaveri rupee vertaamaan 20 k€ Cossu Escoa ja muutaman tonnin ix:ää, niin jutulta menee uskottavuus. Jos oikea rahamies ja taitava virittäjä rupee autoa virittämään niin ei se edes harkitse ix:ää jos on varaa Cossuun
Comment
-
-
Originally posted by himonussijaTuohon et usko itsekään! Kun lukee tuota cossufoorumia niin on teillä sen verran samanlainen kirjoitustyyli että... Kumpikin kirjoittaa hoono soomi ja peräkkäisiä viestejä on parin minuutin välein. Myös virityksen tavoitteet ja Cossu vs. ix jutut tuntuu olevan kovin samanlaiset kuin täälläkin, myönnä pois vaan ihan suosiolla.
Multa yleensä menee usko tällasiin viritysjuttuihin vähintään siinä vaiheessa kun virittäjä mainitsee sanan "Skyline". Siinä vaiheessa viimeistään paljastuu että ollaan jossain ihan pilvilinnoissa ja uneksitaan 800 hp autoista joita ei todellakaan ole kykyä tai rahaa rakentaa. Vielä kun kaveri rupee vertaamaan 20 k€ Cossu Escoa ja muutaman tonnin ix:ää, niin jutulta menee uskottavuus. Jos oikea rahamies ja taitava virittäjä rupee autoa virittämään niin ei se edes harkitse ix:ää jos on varaa Cossuun
ihan kiva kun tunnistit mut, edelleen mistä voit olla varma miten se liittyy muhun, että olen se sama tyyppi joka on tehnyt sen topic sinne cosworth clubille, en ole mikään kone kirjoittamaan, koska se jäi vähäiseksi koulussa varsinkin koneella, jotkut ei vain osaa, tiedätkö että se mitä sanoin kyllistä niin oli läppä (koska kaikki puhuu siitä) ja esim. koska jokut sanoo että se on hyvä toi bmw se on siistimpi kuin cossu ja halvempi ja jokaisella on unelmansa ja tää keskustelu menee vain vaikeammaksi, että tätä ei ole mitään järkeä jatkaa, jos kiinostaa niin lopettakaa toi epäileminen, koska kukaan ei voi todistaa mitään kirjoitus tyylistä ihan hyvä veto ps. jos voitte jakaa jotain tietoa, niin hyvä olisin kiitollinen siitäLast edited by maxwell; 05-01-2006, 21:42.
Comment
-
-
tää ei liity nyt tähän ix tekniikkaan mitenkään, kun tänä kesänä oli siellä drifting challege viime kesänä, niin sillähän oli se e30 m5 koneella ja turbolla sellainenhan on aika mielenkiintoinen laite, tietääkö kukaan onko se kilvissä ja saako sen ja toinen mielen kiintoinen laite oli se matta musta bmw missä on turbo myös, ne oli ihan meneviä laitteita
Comment
-
-
Originally posted by maxwelltää ei liity nyt tähän ix tekniikkaan mitenkään, kun tänä kesänä oli siellä drifting challege viime kesänä, niin sillähän oli se e30 m5 koneella ja turbolla sellainenhan on aika mielenkiintoinen laite, tietääkö kukaan onko se kilvissä ja saako sen ja toinen mielen kiintoinen laite oli se matta musta bmw missä on turbo myös, ne oli ihan meneviä laitteita
ainakin se E30 M5 tekniikalla on yhden klubilaisen... toisesta en ole varma
no jokos oot ostanut ix tai cossun? vai ostitko ihan 1000hv:n skylinen missä on sellanen spoileri että täyskiihdytyksellä se lähtee lentoon??
jos näin niin lennäppä toiselle foorumille
ei herneitä tai muita palkokasveja nenään...
Comment
-
-
Originally posted by BMW 325I avoItselle tulee näistä kirjoitteluista hauskasti mieleen TONI_VAAN
Comment
-
Comment