Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 lukkoperä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • himonussija
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 392
    • Finland

    #16
    Originally posted by Bmw Master
    Tulee vetopyörästöön ja on juurikin tuo "lukkoperän" lukko. Halpaa kuin saippua.
    Nyt en älyä, väännätkö rautalangasta... Mihin kohti vetopyörästöä? Sisälle vai vetoakselin ja perän väliin, vai mihin? Ja onko noita vaan yksi vai molemmille vetareille omansa?

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Originally posted by himonussija
      Nyt en älyä, väännätkö rautalangasta... Mihin kohti vetopyörästöä? Sisälle vai vetoakselin ja perän väliin, vai mihin? Ja onko noita vaan yksi vai molemmille vetareille omansa?
      Siis se lukko yksikkö, mikä tulee vetopyörästö sisään. Sinne missä ne perärattaat on nyt. Ihan yksi riittää, pitäisi olla kuva millä näyttää. Tuo paketti sisältää kitkalevyt ja muut lukon hilppeet.

      EDIT: Eli tämän sisään: ->http://www.realoem.com/bmw/showparts...14&hg=33&fg=05
      Last edited by Bmw Master; 10-01-2006, 22:31.

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #18
        Jos jollakulla viskolukko tarttuu vasta nopeuseron kasvettua suureksi, siinä on jotakin vikaa.

        Allekirjoittaneella visko toimii kuten kitkalukkokin, pitää heti alusta ja höllää kun nopeuseroa ei ole. Ruopii tasaisesti kummallakin pyörällä tilanteesta riippumatta.
        ---

        Comment

        • himonussija
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 392
          • Finland

          #19
          Ikuisuuskysymys: Mistä sen lukon tunnistaa että minkä tyyppinen perästä löytyy JOS löytyy? Oliko näin että perän sarjanumerossa olisi S-kirjain jos on lukko, mutta sekään ei aina pidä paikkaansa, haa?

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #20
            Jos tasauspyörästön rattaita ei näy, eli paketti on postaamasi linkin mukainen, on kyseessä tasaspyörästön lukko (lsd). Kuoressa oleva numerosarjassa (sarjan jälkeen) aina S-kirjain, yleensä lopussa. Numerot kirjaimen perässä ilmoittavat luiston määrään: esim. S25 = 25% "lukko".
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • TJK
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 260
              • Kotka

              #21
              Originally posted by himonussija
              Ikuisuuskysymys: Mistä sen lukon tunnistaa että minkä tyyppinen perästä löytyy JOS löytyy? Oliko näin että perän sarjanumerossa olisi S-kirjain jos on lukko, mutta sekään ei aina pidä paikkaansa, haa?
              Viskon pitäs vissii toimia siten, et ku tunkkaat perän ilmaa ja vaihe päällä pyörität rengasta esim. käsin, ni toisen puolen renkaan pitäs huitoo toisee suuntaa..
              BMW G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • TJK
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 260
                • Kotka

                #22
                Originally posted by -Tapi
                Jos jollakulla viskolukko tarttuu vasta nopeuseron kasvettua suureksi, siinä on jotakin vikaa.

                Allekirjoittaneella visko toimii kuten kitkalukkokin, pitää heti alusta ja höllää kun nopeuseroa ei ole. Ruopii tasaisesti kummallakin pyörällä tilanteesta riippumatta.
                Oletkos nyt aivan varma tosta..? Sutii se mullakin kahella vaikka mitää lukkoo ees oo.. Ei siinä kuitenkaan ole mistään minuutin viiveestä kyse ennenku se visko alkaa pitää..
                BMW G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #23
                  EI!!!!!

                  Jos toista rengasta pyörittää ja toinen pyörii vastakkaiseen suuntaan, perässä ei ole lukkoa (ainakaan sellaista joka pitäisi pienellä momentillakaan)!

                  Olkoon perässä sitten viskolukko tai kitkalukko, kumpikin rengas pyörii samaan suuntaan johtuen rakenteen jäykkyydestä/kitkasta jo pienelläkin momentilla.

                  Jos kummallakin pyörällä on tasan sama kitka, lukkoa ei tietenkään tarvita vaan kumpikin vetää samalla voimalla ja vaikkapa sutiikin samoin. Harvemmin vaan näin on. Ehjän viskolukon ja ehjän kitkalukon jos osaa ajossa erottaa niin on aikasta fakiiri ja voi löytää itsestään varmaan muitakin maagisia kykyjä
                  ---

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #24
                    ...........
                    Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:59.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • Tomba87
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 4029
                      • Imatra

                      #25
                      Originally posted by -Tapi
                      EI!!!!!

                      Jos toista rengasta pyörittää ja toinen pyörii vastakkaiseen suuntaan, perässä ei ole lukkoa (ainakaan sellaista joka pitäisi pienellä momentillakaan)!

                      Olkoon perässä sitten viskolukko tai kitkalukko, kumpikin rengas pyörii samaan suuntaan johtuen rakenteen jäykkyydestä/kitkasta jo pienelläkin momentilla.

                      Jos kummallakin pyörällä on tasan sama kitka, lukkoa ei tietenkään tarvita vaan kumpikin vetää samalla voimalla ja vaikkapa sutiikin samoin. Harvemmin vaan näin on. Ehjän viskolukon ja ehjän kitkalukon jos osaa ajossa erottaa niin on aikasta fakiiri ja voi löytää itsestään varmaan muitakin maagisia kykyjä
                      Siis jos vaihde päällä pyörii renkaat eri suuntiin, niin ei voi olla lukkoa? Ihmetyttää vieläkin että eikö tuossa omassa 535:ssa ole lukkoa, auton kun ostin niin pyöri kyllä helposti melkein paikallaan "paskarinkiä", joka ei todellakaan onnistunut edellisellä autolla(318is) jossa alkoi vaan toinen rengas sutimaan. no koitin kurkkia sitä perän laattaa ja ihan kuin olisin nähnyt S kirjaimen siinä, varma en ole kun oli niin ruostunut. Ja perä ylhäällä vaihde vapaalla kun pyöritin toista rengasta niin toinen pyöri vähän aikaa samaan suuntaan, ja lopetti sitten pyörimisen, vaihde päällä kun pyöritin niin toinen pyöri eri suuntaan. Ota tuosta nyt sitten selvää...
                      Luukku auki ja risut kyytiin

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #26
                        Originally posted by muggo
                        Tulipahan tuossa mieleen että vois viskolukkoon vaihtaa ölpät näin kevään kynnyksellä, vanhat kun on jo vuoden siellä ollut.. ja EN TIETENKÄÄN muista kumpaa öljyä sinne tuli, normi perä vaikka lukkoperäöljyä (jotenkin on muistikuva että normiöljyä viskolliseen, mutta.. paikalliset varaosapuljut ei tienny hevonsitäitseään kun kyselin, saati sitten Jurvakainen).
                        Viskolukolliseen perään normaali (lukottoman) öljy. Visko on suljettu kapistus, se ei siis tarvitse kitkalevyille tarkoitettua lisäaineistusta.
                        ---

                        Comment

                        • Tzeimi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 2067
                          • Banshee - Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by Tomba87
                          Siis jos vaihde päällä pyörii renkaat eri suuntiin, niin ei voi olla lukkoa? Ihmetyttää vieläkin että eikö tuossa omassa 535:ssa ole lukkoa, auton kun ostin niin pyöri kyllä helposti melkein paikallaan "paskarinkiä", joka ei todellakaan onnistunut edellisellä autolla(318is) jossa alkoi vaan toinen rengas sutimaan. no koitin kurkkia sitä perän laattaa ja ihan kuin olisin nähnyt S kirjaimen siinä, varma en ole kun oli niin ruostunut. Ja perä ylhäällä vaihde vapaalla kun pyöritin toista rengasta niin toinen pyöri vähän aikaa samaan suuntaan, ja lopetti sitten pyörimisen, vaihde päällä kun pyöritin niin toinen pyöri eri suuntaan. Ota tuosta nyt sitten selvää...
                          Niin, voihan lukko (lsd) olla finaaleissakin jolloin sen toimivuus on sitä sun tätä. Hennolla käsin pyörittellyllä voi tavallinenkin tasauspyörästö pyörittää toista pyörää samaan suuntaan. Toinen pyörä maassa ja toisesta käsin kiinni, jos pyörii niin käsissä normi tasausp tai sitten lukko on antautunut.
                          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                          & 02 tulpo saniteetti dyno




                          Älä väkisin, ota isompi vasara.
                          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                          Comment

                          • Tomba87
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 4029
                            • Imatra

                            #28
                            Kokeilin myös tuota että toinen pyörä maassa, niin kyllä se pyöri käsin.. eli ei kai siellä sitten ole lukkoa. Vaikka siellä lukko olisikin ja olisi finaalissa, niin uusilla öljyillä ei varmaan saa autettua asiaa? Epäilen ettei tuohon ole öljyjä vaihdettu koskaan..
                            Luukku auki ja risut kyytiin

                            Comment

                            • jmp2002
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 5727
                              • Rovaniemi

                              #29
                              Originally posted by Tomba87
                              Kokeilin myös tuota että toinen pyörä maassa, niin kyllä se pyöri käsin.. eli ei kai siellä sitten ole lukkoa. Vaikka siellä lukko olisikin ja olisi finaalissa, niin uusilla öljyillä ei varmaan saa autettua asiaa? Epäilen ettei tuohon ole öljyjä vaihdettu koskaan..
                              Jos on lukko, niin se on melko jäykkä kääntää rengasta, jos toinen on maassa...

                              Ja vaikka siellä ei lukkoa olisi, niin eiköhän ne peränöljyt kannata kummiskin vaihtaa sinne, mutta se että pitää ensin selvittää onko se lukkoperä, että kummat öljyt sinne laittaa..
                              E30 325i Touring -89
                              E30 325i touring -88 m50tbo
                              G20 330e M-Sport -20

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #30

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎