Originally posted by Bmw Master
e30 lukkoperä
Collapse
X
-
Nyt en älyä, väännätkö rautalangasta...
Mihin kohti vetopyörästöä? Sisälle vai vetoakselin ja perän väliin, vai mihin? Ja onko noita vaan yksi vai molemmille vetareille omansa?
-
Siis se lukko yksikkö, mikä tulee vetopyörästö sisään. Sinne missä ne perärattaat on nyt. Ihan yksi riittää, pitäisi olla kuva millä näyttää. Tuo paketti sisältää kitkalevyt ja muut lukon hilppeet.Originally posted by himonussijaNyt en älyä, väännätkö rautalangasta...
Mihin kohti vetopyörästöä? Sisälle vai vetoakselin ja perän väliin, vai mihin? Ja onko noita vaan yksi vai molemmille vetareille omansa?
EDIT: Eli tämän sisään: ->http://www.realoem.com/bmw/showparts...14&hg=33&fg=05Last edited by Bmw Master; 10-01-2006, 22:31.
Comment
-
Jos jollakulla viskolukko tarttuu vasta nopeuseron kasvettua suureksi, siinä on jotakin vikaa.
Allekirjoittaneella visko toimii kuten kitkalukkokin, pitää heti alusta ja höllää kun nopeuseroa ei ole. Ruopii tasaisesti kummallakin pyörällä tilanteesta riippumatta.---
Comment
-
Ikuisuuskysymys: Mistä sen lukon tunnistaa että minkä tyyppinen perästä löytyy JOS löytyy? Oliko näin että perän sarjanumerossa olisi S-kirjain jos on lukko, mutta sekään ei aina pidä paikkaansa, haa?
Comment
-
Jos tasauspyörästön rattaita ei näy, eli paketti on postaamasi linkin mukainen, on kyseessä tasaspyörästön lukko (lsd). Kuoressa oleva numerosarjassa (sarjan jälkeen) aina S-kirjain, yleensä lopussa. Numerot kirjaimen perässä ilmoittavat luiston määrään: esim. S25 = 25% "lukko".
Comment
-
Viskon pitäs vissii toimia siten, et ku tunkkaat perän ilmaa ja vaihe päällä pyörität rengasta esim. käsin, ni toisen puolen renkaan pitäs huitoo toisee suuntaa..Originally posted by himonussijaIkuisuuskysymys: Mistä sen lukon tunnistaa että minkä tyyppinen perästä löytyy JOS löytyy? Oliko näin että perän sarjanumerossa olisi S-kirjain jos on lukko, mutta sekään ei aina pidä paikkaansa, haa?

BMW G20 330e M-Sport -20
Comment
-
Oletkos nyt aivan varma tosta..? Sutii se mullakin kahella vaikka mitää lukkoo ees oo..Originally posted by -TapiJos jollakulla viskolukko tarttuu vasta nopeuseron kasvettua suureksi, siinä on jotakin vikaa.
Allekirjoittaneella visko toimii kuten kitkalukkokin, pitää heti alusta ja höllää kun nopeuseroa ei ole. Ruopii tasaisesti kummallakin pyörällä tilanteesta riippumatta.
Ei siinä kuitenkaan ole mistään minuutin viiveestä kyse ennenku se visko alkaa pitää..
BMW G20 330e M-Sport -20
Comment
-
EI!!!!!
Jos toista rengasta pyörittää ja toinen pyörii vastakkaiseen suuntaan, perässä ei ole lukkoa (ainakaan sellaista joka pitäisi pienellä momentillakaan)!
Olkoon perässä sitten viskolukko tai kitkalukko, kumpikin rengas pyörii samaan suuntaan johtuen rakenteen jäykkyydestä/kitkasta jo pienelläkin momentilla.
Jos kummallakin pyörällä on tasan sama kitka, lukkoa ei tietenkään tarvita vaan kumpikin vetää samalla voimalla ja vaikkapa sutiikin samoin. Harvemmin vaan näin on. Ehjän viskolukon ja ehjän kitkalukon jos osaa ajossa erottaa niin on aikasta fakiiri ja voi löytää itsestään varmaan muitakin maagisia kykyjä
---
Comment
-
Siis jos vaihde päällä pyörii renkaat eri suuntiin, niin ei voi olla lukkoa? Ihmetyttää vieläkin että eikö tuossa omassa 535:ssa ole lukkoa, auton kun ostin niin pyöri kyllä helposti melkein paikallaan "paskarinkiä", joka ei todellakaan onnistunut edellisellä autolla(318is) jossa alkoi vaan toinen rengas sutimaan. no koitin kurkkia sitä perän laattaa ja ihan kuin olisin nähnyt S kirjaimen siinä, varma en ole kun oli niin ruostunut. Ja perä ylhäällä vaihde vapaalla kun pyöritin toista rengasta niin toinen pyöri vähän aikaa samaan suuntaan, ja lopetti sitten pyörimisen, vaihde päällä kun pyöritin niin toinen pyöri eri suuntaan. Ota tuosta nyt sitten selvää...Originally posted by -TapiEI!!!!!
Jos toista rengasta pyörittää ja toinen pyörii vastakkaiseen suuntaan, perässä ei ole lukkoa (ainakaan sellaista joka pitäisi pienellä momentillakaan)!
Olkoon perässä sitten viskolukko tai kitkalukko, kumpikin rengas pyörii samaan suuntaan johtuen rakenteen jäykkyydestä/kitkasta jo pienelläkin momentilla.
Jos kummallakin pyörällä on tasan sama kitka, lukkoa ei tietenkään tarvita vaan kumpikin vetää samalla voimalla ja vaikkapa sutiikin samoin. Harvemmin vaan näin on. Ehjän viskolukon ja ehjän kitkalukon jos osaa ajossa erottaa niin on aikasta fakiiri ja voi löytää itsestään varmaan muitakin maagisia kykyjä
Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
Viskolukolliseen perään normaali (lukottoman) öljy. Visko on suljettu kapistus, se ei siis tarvitse kitkalevyille tarkoitettua lisäaineistusta.Originally posted by muggoTulipahan tuossa mieleen että vois viskolukkoon vaihtaa ölpät näin kevään kynnyksellä, vanhat kun on jo vuoden siellä ollut.. ja EN TIETENKÄÄN muista kumpaa öljyä sinne tuli, normi perä vaikka lukkoperäöljyä (jotenkin on muistikuva että normiöljyä viskolliseen, mutta.. paikalliset varaosapuljut ei tienny hevonsitäitseään kun kyselin, saati sitten Jurvakainen).---
Comment
-
Niin, voihan lukko (lsd) olla finaaleissakin jolloin sen toimivuus on sitä sun tätä. Hennolla käsin pyörittellyllä voi tavallinenkin tasauspyörästö pyörittää toista pyörää samaan suuntaan. Toinen pyörä maassa ja toisesta käsin kiinni, jos pyörii niin käsissä normi tasausp tai sitten lukko on antautunut.Originally posted by Tomba87Siis jos vaihde päällä pyörii renkaat eri suuntiin, niin ei voi olla lukkoa? Ihmetyttää vieläkin että eikö tuossa omassa 535:ssa ole lukkoa, auton kun ostin niin pyöri kyllä helposti melkein paikallaan "paskarinkiä", joka ei todellakaan onnistunut edellisellä autolla(318is) jossa alkoi vaan toinen rengas sutimaan. no koitin kurkkia sitä perän laattaa ja ihan kuin olisin nähnyt S kirjaimen siinä, varma en ole kun oli niin ruostunut. Ja perä ylhäällä vaihde vapaalla kun pyöritin toista rengasta niin toinen pyöri vähän aikaa samaan suuntaan, ja lopetti sitten pyörimisen, vaihde päällä kun pyöritin niin toinen pyöri eri suuntaan. Ota tuosta nyt sitten selvää...
Comment
-
Kokeilin myös tuota että toinen pyörä maassa, niin kyllä se pyöri käsin.. eli ei kai siellä sitten ole lukkoa. Vaikka siellä lukko olisikin ja olisi finaalissa, niin uusilla öljyillä ei varmaan saa autettua asiaa? Epäilen ettei tuohon ole öljyjä vaihdettu koskaan..Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
Jos on lukko, niin se on melko jäykkä kääntää rengasta, jos toinen on maassa...Originally posted by Tomba87Kokeilin myös tuota että toinen pyörä maassa, niin kyllä se pyöri käsin.. eli ei kai siellä sitten ole lukkoa. Vaikka siellä lukko olisikin ja olisi finaalissa, niin uusilla öljyillä ei varmaan saa autettua asiaa? Epäilen ettei tuohon ole öljyjä vaihdettu koskaan..
Ja vaikka siellä ei lukkoa olisi, niin eiköhän ne peränöljyt kannata kummiskin vaihtaa sinne, mutta se että pitää ensin selvittää onko se lukkoperä, että kummat öljyt sinne laittaa..E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-


Comment