Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 takatukivarsien epäkeskopuslat, kenellä asennettuna?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeremias_touring
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 170
    • Kuopio

    E30 takatukivarsien epäkeskopuslat, kenellä asennettuna?



    Tuolta tuo osa numero 9 epäkeskona kiinnostas erittäin paljon. Kenellä asennettuna, vois kertoo et miten paljon saa säädettyy takapään Camber kulmia ja minkä verran noi puslat kustantaa Suomessa.

    Takapään en haluais olla näin / \ vaan näin: | | eehhehe. Saako noilla puslilla säädeltyä miten lähelle alkuperäsiä kulmia kun alustasarjana toimii FK 60/40 eli perässä -40 mm madallusta??
    Last edited by Jeremias_touring; 09-01-2006, 20:54.
    RWD on pop
  • Jeremias_touring
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 170
    • Kuopio

    #2
    No oisko jollain tietoa ??
    RWD on pop

    Comment

    • ZoMbiE
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2583
      • Lohja, Virkkala

      #3
      Itseä kiinnostaisi kovin sama, kun on noi takarenkaat kuiteski suht kalliita jo 17" koossa...

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        ...............
        Last edited by mukko; 30-10-2007, 20:00.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by ZoMbiE
          Itseä kiinnostaisi kovin sama, kun on noi takarenkaat kuiteski suht kalliita jo 17" koossa...
          Saapa ajaa ainaki kahteen kertaa samat renkaat , kun ensin toinen laita sit toinen..
          Ja onhan niitä halpojakin 17" olemassa esim. ekoturbo 215/40/17" 300ekee kieros, mutta on kyllä sen tuntosetkin märällä (liukkaat).

          Ja itselläkin voisi kiinostaa nuo puslat, jos vaikka joskus tiloo pito vaikeuksia..
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • janne75
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 80

            #6
            Vaikkuttaisi kuvan perusteella että tuolla epäkeskopuslalla saisi säädettyä lähinnä aurausta. Camberiin se ei paljoa vaikuta.

            Hyvä konsti auton laskemiseen on nostaaa koko takakelkkaa ylöspäin koriin nähden, silloin pyöränkulmat pysyvä ennallaan.
            Toinen vaihtoehto on vähän jatkaa ylöspäin sitä takatukivarren sisempää kiinnityskorvaa.

            Näitä konsteja ei varmasti kyllä saa valmiiksi asennettuna , eikä ainakaan halvalla

            Comment

            • Doni
              Moderator
              • Sep 2004
              • 2842
              • Kyrsälä

              #7
              Originally posted by muggo
              Doni tarjoili joskus pakettia noista mutta eiköhän mies itse kommentoi kunhan kerkiää
              Doni kommentoi sen verran, että nuo puslat laitetaan kerran paikoillee ja ne on sitte siellä ja niitä tuskin sitte enää muutellaan.

              Tehkää näin:


              Pultit maksaa prikan ja mutterin kanssa Laakkosella kympin kappale.
              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

              Comment

              • ZoMbiE
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2583
                • Lohja, Virkkala

                #8
                Mites toi pulttijuttu? Onko noi reiät siis valmiiksi muotoiltu oikein? Vai pitääkö itse tehdä nuo kiinnikkeet, kun se meni hiukan ohi, oon niin väsynyt, kun just tulin töistä

                Comment

                • petteriu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1164
                  • Pori

                  #9
                  Säätöreiät/säätöprikat pitää tehdä itse, normaalisti siellä on pelkät reiät.

                  Minulla olisi tällainen valmiiksi muokattu taka-akselipalkki pulverimaalattuna pultteineen (väri sininen). Hintaan 200EUR (sis. rahdin tilille maksettuna). Lisähinnasta mukaan uretaanipuslat.


                  Petteri
                  0400-320947
                  BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                  Comment

                  • mikko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1758
                    • kotona

                    #10
                    Originally posted by janne75
                    Vaikkuttaisi kuvan perusteella että tuolla epäkeskopuslalla saisi säädettyä lähinnä aurausta. Camberiin se ei paljoa vaikuta.

                    Hyvä konsti auton laskemiseen on nostaaa koko takakelkkaa ylöspäin koriin nähden, silloin pyöränkulmat pysyvä ennallaan.
                    Toinen vaihtoehto on vähän jatkaa ylöspäin sitä takatukivarren sisempää kiinnityskorvaa.

                    Näitä konsteja ei varmasti kyllä saa valmiiksi asennettuna , eikä ainakaan halvalla
                    mulla oli aikaisemmassa versiossa epäkeskopuslat, ja niillä saa säädettyä ihan aurausta ja camber. itse säädin ne sillee että auraus oli nolla ja camber 1.57. mikä käytännössä meinas että aurausta hoiteli 2 puslaa, camberia 2 puslaa ja molemmat ottí maksimit pois

                    olihan se aika homma säätää! pitää auto kulmasäätökoneessa kiinni ja nostella autoo ylös alas.

                    huomasin erona sen että turn-in oli hieman hutera ja perän sai irti helpommin. kun vaihdoin takas normi säätöihin (auraus 2mm, camber 2.2) niin ajettavuus "parani", tai ainakin rauhoittui

                    Comment

                    • LeWe
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 168

                      #11
                      Puslia

                      Muistaakseni TUNEXILLA (Opel Calibra-putka) on myös Bemareihin noita valmiita puslasarjoja, jotka oikoo liiallisesta laskemista johtuvaa pystykallistumaa. Kannattaa kysästä Heikkilältä 0400-558924.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Toisaalta...ihan vinkulla akselipalkin kiinnikekorviin säätöä siihen suuntaan mihin kulmia pitää viedä... Aika suuretkin poikkeamat saadaan näin kyllä kohdalleen kun asioista ei tee itselleen liian vaikeita.

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #13
                          vinku

                          Originally posted by Hemi
                          Toisaalta...ihan vinkulla akselipalkin kiinnikekorviin säätöä siihen suuntaan mihin kulmia pitää viedä... Aika suuretkin poikkeamat saadaan näin kyllä kohdalleen kun asioista ei tee itselleen liian vaikeita.
                          itseltä just korjattiin lähes 2 asteen haritus vasemmasta takapyörästä juuri kyseisellä korjauksella ja hyvä tuli, ei tarvinnut vaihtaa koko takapalkkia...
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • janne75
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 80

                            #14
                            Originally posted by mikko
                            mulla oli aikaisemmassa versiossa epäkeskopuslat, ja niillä saa säädettyä ihan aurausta ja camber. itse säädin ne sillee että auraus oli nolla ja camber 1.57. mikä käytännössä meinas että aurausta hoiteli 2 puslaa, camberia 2 puslaa ja molemmat ottí maksimit pois

                            olihan se aika homma säätää! pitää auto kulmasäätökoneessa kiinni ja nostella autoo ylös alas.

                            huomasin erona sen että turn-in oli hieman hutera ja perän sai irti helpommin. kun vaihdoin takas normi säätöihin (auraus 2mm, camber 2.2) niin ajettavuus "parani", tai ainakin rauhoittui
                            Paljonko autoa oli laskettu?
                            Paljonko sitä camberia pystyi säätämään laidasta laitaan?
                            Onko noi camber-arvot jotain millejä, vai mitä?

                            Comment

                            • mikko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1758
                              • kotona

                              #15
                              Originally posted by janne75
                              Paljonko autoa oli laskettu?
                              Paljonko sitä camberia pystyi säätämään laidasta laitaan?
                              Onko noi camber-arvot jotain millejä, vai mitä?
                              60/40 laskettu.
                              oisko sen +/- 0,2astetta per pusla jos halutaan säätää pelkkää camber
                              (esim. jos nykyinen camber olis 2,4 niin yhdellä saa 2,2 ja toisella 2)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎