Elikkäs kylmänä kun starttaa auto lähtee heti käyntiin .... mutta jos olet ajanut koneen kuumaksi ja sitten pysähdyt esim. kauppaan niin kun meet autoon ja käännät virta avaimesta niin saa sahata aika kauvan ennen kun starttaa.. missä vika..??
Elikkäs kylmänä kun starttaa auto lähtee heti käyntiin .... mutta jos olet ajanut koneen kuumaksi ja sitten pysähdyt esim. kauppaan niin kun meet autoon ja käännät virta avaimesta niin saa sahata aika kauvan ennen kun starttaa.. missä vika..??
Tekeekö joka kerta.. Mulla teki bensa pumppu sitä, että unohti välillä syöttää bensaa. Varsinkin pienen ajon jälkeen oli välillä tuskaa. Uus pumppu ja taas toimii.
Elikkäs kylmänä kun starttaa auto lähtee heti käyntiin .... mutta jos olet ajanut koneen kuumaksi ja sitten pysähdyt esim. kauppaan niin kun meet autoon ja käännät virta avaimesta niin saa sahata aika kauvan ennen kun starttaa.. missä vika..??
sama vika mulla... jos auto on vaikka yön yli roikassa niin ei lähde ku toisella käyntiin... kylmällä ekalla ja ajon jälkeen yleensä toisella... joku lämpö anturi hajallaan...?
Tekeekö joka kerta.. Mulla teki bensa pumppu sitä, että unohti välillä syöttää bensaa. Varsinkin pienen ajon jälkeen oli välillä tuskaa. Uus pumppu ja taas toimii.
joo joka kerta tekee.. mulla on uus pumppu eikä silti toimi..
sama vika mulla... jos auto on vaikka yön yli roikassa niin ei lähde ku toisella käyntiin... kylmällä ekalla ja ajon jälkeen yleensä toisella... joku lämpö anturi hajallaan...?
Itsellä aikoinaan oli samanlainen ongelma, eli kylmänä lähti hienosti, mutta jos oli parkissa n 10-30min niin sitten sai odotella ja yrittää montakertaa ennenkuin lähti käyntiin. Tuli tarkistettua kyllä bensapumppu/rele ja anturit, ne oli ok. Mutta en koskaan tullut tarkistaneeksi puolan kuntoa.
Itselläni aivan sama vika ja olen vaihtanut uuden lämpötunnistimen ja tarkastanut suuttimet, mutta ei ole vika löytynyt. KERTOKAA JOS JOKU KEKSITTE SEN! Tarjoan vaikka pullakahvit viipurinportin ABC:lla, jos joku keksii sen.
Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i
Itselläni aivan sama vika ja olen vaihtanut uuden lämpötunnistimen ja tarkastanut suuttimet, mutta ei ole vika löytynyt. KERTOKAA JOS JOKU KEKSITTE SEN! Tarjoan vaikka pullakahvit viipurinportin ABC:lla, jos joku keksii sen.
Mites siis olet testannut nuo suuttimet? Koska tämä kuulostaa just ja jetsulleen siltä, että suuttimet vuotaa hiukan koneen sammuttamisen jälkeen. Tästä aiheesta on aika montakin threadia ja kaikilla sama vika... itselläkin sama vika siis.
Eli lämpimänä jos antaa seistä viisi minuuttia, niin saa hinkata, mutta parinkymmenen minuuttia, niin lähtee laakista. Eli suuttimet vuotaa hiukan moottorin sammuttua ja jos heti käynnistää, niin tulpat kastuu. Vähän enemmän kun odottelee, niin vuotanut bensa onpi haihtunut pois ja no problem.
Tämä tuntuu olevan näiden vanhojen m20b25 bemujen ominaisuus
// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Kotikonsti suuttimien testaukseen:
Ämpäriin vettä --> paineilmaa suuttimeen bensansyöttöpuolelta (esim 2-3bar) --> 12V AC muuntaja (esimerkiksi) kiinni suuttimen napoihin --> koko roska ämpäriin veden alle --> lopeta pulssitus muuntajalla mutta pidä paine suuttimella --> tuleeko ilmakuplia suuttimesta?
Jos testaa pelkästään paineistamalla suuttimen ja laittamalla veden alle niin saattaa hyvin pitää mutta pulssituksen jälkeen jäädä vuotamaan TS. suutin ei jaksa sulkeutua paineistettuna.
Itsellä aikoinaan oli samanlainen ongelma, eli kylmänä lähti hienosti, mutta jos oli parkissa n 10-30min niin sitten sai odotella ja yrittää montakertaa ennenkuin lähti käyntiin. Tuli tarkistettua kyllä bensapumppu/rele ja anturit, ne oli ok. Mutta en koskaan tullut tarkistaneeksi puolan kuntoa.
Mites siis olet testannut nuo suuttimet? Koska tämä kuulostaa just ja jetsulleen siltä, että suuttimet vuotaa hiukan koneen sammuttamisen jälkeen. Tästä aiheesta on aika montakin threadia ja kaikilla sama vika... itselläkin sama vika siis.
Eli lämpimänä jos antaa seistä viisi minuuttia, niin saa hinkata, mutta parinkymmenen minuuttia, niin lähtee laakista. Eli suuttimet vuotaa hiukan moottorin sammuttua ja jos heti käynnistää, niin tulpat kastuu. Vähän enemmän kun odottelee, niin vuotanut bensa onpi haihtunut pois ja no problem.
Tämä tuntuu olevan näiden vanhojen m20b25 bemujen ominaisuus
Suuttimet testatiin näin: laitettiin auto tyhjäkäynnillä pyörimään ja odotettiin että bensa paine nousee, jonka jälkeen auto samuuksiin, imusarjan ylempiosa irtti, suutin paletti (sis. neljä suutinta, koska m40b18 kone) alemmasta imusarajan osasta irti, bensa putkia ei irroitettu.
Laitoin sellaisen valkoisen serlan talous pyyhkeen suutinpaletin alle, jotta pienimmätkin vuodot tulisi esille. paperi oli kuiva vielä tunnin päästä.
Auto sunilla työskentelvän idea, ei ole kuulemma ihan satavarma, koska eihän ne aina vuoda.
vois tarkistaa ton tyhjäkäynti moottorin kanss....reilusti jarrunpuhdistus ainetta ja sitt sormet molempiin aukkoihin ja ravistat sitä......itell rupes auto(325ix)toimimaan ton jälkeen......tuli ihan reilusti paskaa ulos..
Tuosta suuttimien vuodosta ei taida olla muuta haittaa kuin huono käynnistyvyys?
Minulla on 325:ssa vuotanu suuttimet aina. Ajon jälkeen 20-30 min päästä jos yrittää startata, niin saa pyörittää startilla about 5 sekuntia, mutta muissa tilanteissa lähtee kyllä käyntiin ihan kerta laakista.
Ei oikein muuta järkevää selitystä keksi meikäläisen tapauksessa kuin suuttimet. Jos lähtis pidemmänkin ajan jälkeen huonosti käyntiin niin voisi epäillä bensapaineiden häviämistä ja moottori ei saisi soppaa heti, mutta kun kuitenkin lähtee esim. 2 tunnin päästä ihan helposti käyntiin. Ja lämpöanturia voisi epäillä jos heti sammuttamisen jälkeen ei starttaisi, mutta kyllä se starttaa ihan normaalisti. Tyhjäkäyntiventtiilin putsasin syksyllä kun vaihdoin ilmansuodattimen, mutta ei vaikuttanut.
Comment