Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i käyntiin lähtö vaikeuksia...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonde___
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 94

    E30 325i käyntiin lähtö vaikeuksia...

    Elikkäs kylmänä kun starttaa auto lähtee heti käyntiin .... mutta jos olet ajanut koneen kuumaksi ja sitten pysähdyt esim. kauppaan niin kun meet autoon ja käännät virta avaimesta niin saa sahata aika kauvan ennen kun starttaa.. missä vika..??
  • Hartza´s garage
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 137

    #2
    Kusiskohan suuttimet??!!??
    E39 528i vm. -96

    Comment

    • jonde___
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 94

      #3
      Originally posted by Hartza´s garage
      Kusiskohan suuttimet??!!??
      ei olen testannut...

      Comment

      • Räyhä_Bemu
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 46
        • Turku

        #4
        Originally posted by jonde___
        Elikkäs kylmänä kun starttaa auto lähtee heti käyntiin .... mutta jos olet ajanut koneen kuumaksi ja sitten pysähdyt esim. kauppaan niin kun meet autoon ja käännät virta avaimesta niin saa sahata aika kauvan ennen kun starttaa.. missä vika..??
        Tekeekö joka kerta.. Mulla teki bensa pumppu sitä, että unohti välillä syöttää bensaa. Varsinkin pienen ajon jälkeen oli välillä tuskaa. Uus pumppu ja taas toimii.
        Se liikkuu sittenkin..

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          #5
          Originally posted by jonde___
          Elikkäs kylmänä kun starttaa auto lähtee heti käyntiin .... mutta jos olet ajanut koneen kuumaksi ja sitten pysähdyt esim. kauppaan niin kun meet autoon ja käännät virta avaimesta niin saa sahata aika kauvan ennen kun starttaa.. missä vika..??
          sama vika mulla... jos auto on vaikka yön yli roikassa niin ei lähde ku toisella käyntiin... kylmällä ekalla ja ajon jälkeen yleensä toisella... joku lämpö anturi hajallaan...?
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • jonde___
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 94

            #6
            Originally posted by Räyhä_Bemu
            Tekeekö joka kerta.. Mulla teki bensa pumppu sitä, että unohti välillä syöttää bensaa. Varsinkin pienen ajon jälkeen oli välillä tuskaa. Uus pumppu ja taas toimii.
            joo joka kerta tekee.. mulla on uus pumppu eikä silti toimi..

            Comment

            • jonde___
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 94

              #7
              Originally posted by GOOFY
              sama vika mulla... jos auto on vaikka yön yli roikassa niin ei lähde ku toisella käyntiin... kylmällä ekalla ja ajon jälkeen yleensä toisella... joku lämpö anturi hajallaan...?
              just noin setekee..

              Comment

              • insp
                BTCF Member
                • Sep 2002
                • 826
                • Iittala

                #8
                Itsellä aikoinaan oli samanlainen ongelma, eli kylmänä lähti hienosti, mutta jos oli parkissa n 10-30min niin sitten sai odotella ja yrittää montakertaa ennenkuin lähti käyntiin. Tuli tarkistettua kyllä bensapumppu/rele ja anturit, ne oli ok. Mutta en koskaan tullut tarkistaneeksi puolan kuntoa.
                ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                Comment

                • kehveli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 276
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Itselläni aivan sama vika ja olen vaihtanut uuden lämpötunnistimen ja tarkastanut suuttimet, mutta ei ole vika löytynyt. KERTOKAA JOS JOKU KEKSITTE SEN! Tarjoan vaikka pullakahvit viipurinportin ABC:lla, jos joku keksii sen.
                  Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
                  Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

                  Comment

                  • BMW 325I avo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 832
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by kehveli
                    Itselläni aivan sama vika ja olen vaihtanut uuden lämpötunnistimen ja tarkastanut suuttimet, mutta ei ole vika löytynyt. KERTOKAA JOS JOKU KEKSITTE SEN! Tarjoan vaikka pullakahvit viipurinportin ABC:lla, jos joku keksii sen.
                    Mites siis olet testannut nuo suuttimet? Koska tämä kuulostaa just ja jetsulleen siltä, että suuttimet vuotaa hiukan koneen sammuttamisen jälkeen. Tästä aiheesta on aika montakin threadia ja kaikilla sama vika... itselläkin sama vika siis.

                    Eli lämpimänä jos antaa seistä viisi minuuttia, niin saa hinkata, mutta parinkymmenen minuuttia, niin lähtee laakista. Eli suuttimet vuotaa hiukan moottorin sammuttua ja jos heti käynnistää, niin tulpat kastuu. Vähän enemmän kun odottelee, niin vuotanut bensa onpi haihtunut pois ja no problem.

                    Tämä tuntuu olevan näiden vanhojen m20b25 bemujen ominaisuus
                    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                    Comment

                    • Juubi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 999

                      #11
                      Kotikonsti suuttimien testaukseen:
                      Ämpäriin vettä --> paineilmaa suuttimeen bensansyöttöpuolelta (esim 2-3bar) --> 12V AC muuntaja (esimerkiksi) kiinni suuttimen napoihin --> koko roska ämpäriin veden alle --> lopeta pulssitus muuntajalla mutta pidä paine suuttimella --> tuleeko ilmakuplia suuttimesta?

                      Jos testaa pelkästään paineistamalla suuttimen ja laittamalla veden alle niin saattaa hyvin pitää mutta pulssituksen jälkeen jäädä vuotamaan TS. suutin ei jaksa sulkeutua paineistettuna.

                      Comment

                      • jonde___
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2005
                        • 94

                        #12
                        Originally posted by insp
                        Itsellä aikoinaan oli samanlainen ongelma, eli kylmänä lähti hienosti, mutta jos oli parkissa n 10-30min niin sitten sai odotella ja yrittää montakertaa ennenkuin lähti käyntiin. Tuli tarkistettua kyllä bensapumppu/rele ja anturit, ne oli ok. Mutta en koskaan tullut tarkistaneeksi puolan kuntoa.
                        luulisitko et se vika olis puolassa,,.,.,?

                        Comment

                        • kehveli
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 276
                          • Lappeenranta

                          #13
                          Originally posted by BMW 325I avo
                          Mites siis olet testannut nuo suuttimet? Koska tämä kuulostaa just ja jetsulleen siltä, että suuttimet vuotaa hiukan koneen sammuttamisen jälkeen. Tästä aiheesta on aika montakin threadia ja kaikilla sama vika... itselläkin sama vika siis.

                          Eli lämpimänä jos antaa seistä viisi minuuttia, niin saa hinkata, mutta parinkymmenen minuuttia, niin lähtee laakista. Eli suuttimet vuotaa hiukan moottorin sammuttua ja jos heti käynnistää, niin tulpat kastuu. Vähän enemmän kun odottelee, niin vuotanut bensa onpi haihtunut pois ja no problem.

                          Tämä tuntuu olevan näiden vanhojen m20b25 bemujen ominaisuus
                          Suuttimet testatiin näin: laitettiin auto tyhjäkäynnillä pyörimään ja odotettiin että bensa paine nousee, jonka jälkeen auto samuuksiin, imusarjan ylempiosa irtti, suutin paletti (sis. neljä suutinta, koska m40b18 kone) alemmasta imusarajan osasta irti, bensa putkia ei irroitettu.
                          Laitoin sellaisen valkoisen serlan talous pyyhkeen suutinpaletin alle, jotta pienimmätkin vuodot tulisi esille. paperi oli kuiva vielä tunnin päästä.

                          Auto sunilla työskentelvän idea, ei ole kuulemma ihan satavarma, koska eihän ne aina vuoda.

                          tässä olisi tarkka tieto omasta vika ilmoituksestani: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55813
                          Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
                          Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

                          Comment

                          • keeke
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 674
                            • https://t.me/pump_upp

                            #14
                            vois tarkistaa ton tyhjäkäynti moottorin kanss....reilusti jarrunpuhdistus ainetta ja sitt sormet molempiin aukkoihin ja ravistat sitä......itell rupes auto(325ix)toimimaan ton jälkeen......tuli ihan reilusti paskaa ulos..
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • HarzaTheMan
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 458
                              • Sawo

                              #15
                              Tuosta suuttimien vuodosta ei taida olla muuta haittaa kuin huono käynnistyvyys?

                              Minulla on 325:ssa vuotanu suuttimet aina. Ajon jälkeen 20-30 min päästä jos yrittää startata, niin saa pyörittää startilla about 5 sekuntia, mutta muissa tilanteissa lähtee kyllä käyntiin ihan kerta laakista.

                              Ei oikein muuta järkevää selitystä keksi meikäläisen tapauksessa kuin suuttimet. Jos lähtis pidemmänkin ajan jälkeen huonosti käyntiin niin voisi epäillä bensapaineiden häviämistä ja moottori ei saisi soppaa heti, mutta kun kuitenkin lähtee esim. 2 tunnin päästä ihan helposti käyntiin. Ja lämpöanturia voisi epäillä jos heti sammuttamisen jälkeen ei starttaisi, mutta kyllä se starttaa ihan normaalisti. Tyhjäkäyntiventtiilin putsasin syksyllä kun vaihdoin ilmansuodattimen, mutta ei vaikuttanut.
                              ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎