Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huoltovalo ei poistu (E30 316i -89)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • insp
    BTCF Member
    • Sep 2002
    • 826
    • Iittala

    #16
    Originally posted by Bimmer325i
    Pitää viikonloppuna irrotella. Asiastahan näkyi olevan parikin pitkää ja hyvää threadia. Mulla tosiaankin palaa huoltovalot koko ajan (ilman virtaakin) ja lämpömittari on pimeenä. Kävin jo ostamassa lämpötilan anturin, mutten hoksannu että voi tästä johtua.

    Akut ilmeisesti pitää ostaa jostain elektroniikkaliikkeestä. Merkkiliikkeessä ja KL-Varaosissa ei ollu.

    Kiitti vinkeistä
    Voihan myös lämpötilamittari olla jumissa/rikki, omassa ex talvikärryssä se jumitti ja toimi miten sattu. Vika korjaantui kun vaihdoin toisen lämpömittarin tilalle.
    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

    Comment

    • tero1
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 404
      • Klaukkala

      #17
      Vähän OT mutta kysyn kuitenkin: Kuinka pitkä öljynvaihoväli on huoltovalojen mukaan? nyt olen 10tkm ajanu ja palaa enään 1 vihreä, onko se jotain 12-14tkm?
      nyk: e46 330i cäb M
      ex: e30 318i touring brilliantrot
      ex: e30 316i taxi Schwarz
      ex: e46 320d Topazblau Metallic
      ex: e36 325iA taxi alpinweiß
      ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
      ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
      ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

      Comment

      • BNM
        Bimmer Rookie
        • May 2003
        • 70

        #18
        Mulla on ollut aika tarkaan 12 tkm tuo vaihtoväli.

        Comment

        • bmw - bmf
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 26
          • kajanastaden

          #19
          juupajoki

          nii se on kyllä niin että toi elektroniikka piiri joka sillä levyllä on mittariston takana ei tykkää niistä mittariston akkujen vaihdosta aina kaikistellen, jos ei muista ottaa oikealta akulta maadoistusta pois kun vaihtaa nuo mittariston akut. nii ainaki kaveri oli ollut sellainen säätäjä ja tämän oli jättäny tekemättä.

          oli jääny inspection palamaan ja mikään ei toimunu paitsi kiekkamittari. noh ratkaisuksi tuon piirin vaihto sai veholta maksaa ihan kivasti, ja sitten uudet akut nyt toimii hyvin. näinkin voi käydä
          bmw - paljon iloa tyhjästä.

          Comment

          • vepa74
            Newbiemmer
            • Feb 2006
            • 24

            #20
            E30 -87

            miten teillä ollut tuon nopeus ja kulutus mittarin toiminnan kanssa.. mulla toimii TODELLA harvoin..olisko siihen just tuo patterin vaihto hyvä juttu.. eli siis ainoa..

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1807
              • Lapua

              #21
              Originally posted by vepa74
              miten teillä ollut tuon nopeus ja kulutus mittarin toiminnan kanssa.. mulla toimii TODELLA harvoin..olisko siihen just tuo patterin vaihto hyvä juttu.. eli siis ainoa..
              Jooh ei toimi nopeus eikä kiekka eikä kulutus, nopeusmittari alkaa varmasti pelaamaan kun vaihdoin perään johot, anturinki ostin uuden.

              JOS JOLLAKI OLIS NEUVOJA TON KIEKKAMITTARIN TOIMINTAAN SAAMISEEN NIIN LAITTAKAAS PRIVAA. ON NEUVOTTU KATSOMAAN STARTIN MAADOTUKSIA SUN MUUTA...
              E32 750i 11/89

              Comment

              • teme e30 320i
                Bimmer Rookie
                • Aug 2003
                • 162
                • Kemijärvi

                #22
                Nämä vissin on oikeat akut tuonne mittaristoon.
                Kehtasivat tuola Lapin Akussa periä 10e
                Attached Files

                Comment

                • pmtk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1560
                  • Iisalmi

                  #23
                  Sain vihdoin otettua mittariston pois. Huoltovalojen piirilevy, missä nämä kuuluisat patterit on, näytti ihmeelliseltä. Itse en mitään piirilevyistä tajua. Kertokaa siis viisaammat, onko kuvien piirilevy sellainen kun pitäisikin. Lähinnä kiinnostaa tuo mönjä akkujen ympärillä (on sitä muuallakin). Kuuluuko se kuvioon, vai meneekö koko levy vaihtoon?
                  Last edited by pmtk; 26-03-2022, 10:18.
                  E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                  Comment

                  • Konu
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 140
                    • HELSINKI

                    #24
                    Piirilevy kunnossa

                    Hyvältähän toi piirilevy mun silmissä näyttää.

                    Akut näköjään liimattu "mönjällä" kiinni, et voi olla hankala irroittaa. Puukollako vaan vai olisko kuumailmapuhaltimesta apua, ilman että vahingoittaa muita komponentteja.

                    Toinen akku kuvan mukaan pahasti hapettunu. Parhaimmassa tapauksessa akkujen irroitus, puhdistus ja lataus saatta korjata tilanteen täysin.

                    Kaikki mutua, mutta yrittänyttä ei laiteta, eikä varsinkaan pa...
                    Älä oo tommonen

                    e61 525iA
                    e36 320iA
                    e39 540iA
                    e34 518i

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      #25
                      Uudet akut vaan suoraan kiinni, ei kannata ruveta lataileen niitä vanhoja. Hommaat vaan samanlaiset jostain akku liikkeestä, muista ottaa juotoskorvalliset niin on vähän helpompi tehä....
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • pmtk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 1560
                        • Iisalmi

                        #26
                        Jälleen kerran oli foorumista suuri apu - kiitokset vaan. Kävin tänään ostamassa akut (4 €) ja kolvautin ne elektroniikkaliikkeessä (10 €). Oli sen verran tuota liimamönjää akkujen ympärillä, etten viitsinyt itse edes yrittää.

                        Nyt on inspectorin valot sammuksissa, kun virrat on pois päältä (paloi ennen aina). Lisäksi, lämpömittari toimii. Täytyy sanoa, että foorumista on paljon apua tällaiselle, joka tykkää näprätä, mutta tieto on puutteellista
                        E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                        Comment

                        • joniz
                          BTCF Member 2006
                          • Mar 2006
                          • 14
                          • laihia

                          #27
                          Löytyykö tuohon piirilevyyn mistään sähkökaaviota? Kun avattaessa huomasin että levyltä puuttui yksi komponentti kokonaan Tietäis vähä minkälainen komponentti siinä on mahdollisesti ollut. Akutkin pitäisi vaihtaa kun näytti olevan aikalailla lopussa.. Voiko koko piirilevyn ottaa pois vai vaikuttaako se muiden mittareiden toimintaan? Itselle ei huoltovalojen toiminnalla niin suurta merkitystä olisi.. Jostain vain luin että vaikuttaisi kierrosluku- ja vedenlämpömittarin toimintaan
                          Last edited by joniz; 08-06-2006, 14:07.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎